Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

EU(főleg olasz,francia,svájci) elektronika van rengeteg az oroszoknál. Azért az nem olyan rossz, bár tény, hogy még nem önellátóak, mint a kínaiak.
 
azért az ureszkozok és a vadászgépek más kategoriáju elektronika... A vadászgépeknél nyugati elektronikát, míg az ureszkozoknél Tajvani elektronikát használnak. :)
 
Október 4-én felszállt a legújabb Szu-30SM , még festés nélkul Irkutszkban.
787369_original.jpg
 
Készülnek a Szu-35Sz gépek, meg egy Szu-30M2:

http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?99988-Russian-Photos-(updated-on-regular-basis)&p=6877292&viewfull=1#post6877292

Szépen látszik az Irbisz radar a 35-ösön, de a Szu-30M2-es radarja nem túl régi egy kicsit? Nekem úgy fest, ez még az N001-es Cassagrain antennás szerkezet. Anno volt is róla szó, hogy mikor az első Szu-27SzM szériával elkészültek, nem az igéreteknek megfelelő ZsukMSz-t választották, hanem a régi N001-eseket egészítették ki új képességekkel, annak minden korábbi technikai korlátja mellett. És volt is egy ilyen gyanúm, hogy ezt a "szép hagyományt" a Szu-30M2-eseken is folytatták, mivel sok a rendszerazonosság. Ezek után nem lennék meglepve, hogy a mindösszesen 12 példányban létező Szu-27SzM3-asoknak is csak ilyen megmókolt N001-es radarjaik vannak.

Ezek után a Barsz radaros Szu-30SzM, meg az Irbisz radaros Szu-35Sz már tényleg előrelépés.
 
allesmor: PakFa hajtóműjéről, hogy, hogy áll lehet tudni vmit? Vagy akkor most a Su35 hajtóműjét fogják rakni a pakfakba amíg el nem készül vagy...?

Ha van vmi jó anyagod, vagy leírnád mi is hogyan megköszönném.
 
Na most mi van a méteres hullámhosszú (L sávú) radarral, amit a szárnyak belépőélébe terveztek? Ezzel kéne látniuk a stealth repülőket.
 
Jelenleg az a terv, hogy a Szu-35-ös hajtóművét kapja meg a gép. Ez sehogysem jó, ez a hajtómű nem az, amit a tervezők szeretnének. A gond a következő. Nincs még meg az új hajtómű. Idén kellett volna levegőbe emelkednie az elős prototípusnak, de ez idáig nem valósult meg és a nagyobbik baj maga a Szuhoj, vagyis az UAC. Pontosabban Mihail Pogoszjan, az UAC elnök-vezérigazgatója, aki (nyilván Putyin cár nyomására) előírta, hogy az új hajtómű nem lehet drágább a 117Sz-nél, ami egyszerűen képtelenség. Illetve megvalósítható, mégpedig úgy, hogy el sem készül. Ez van most. A gordiuszi csomót az NPO Szaturn úgy próbálja átvágni, hogy félhivatalosan a PAK-FA első húsz példánya képez majd egy kontingenst, amelyik ezzel a 117Sz-el, vagy mégpontosabban a 117A-val repül, ami kicsivel már most is erősebb, mint a 117Sz. Úgy értsétek, mintha az F-35-öshöz nem a P&W F135-öse lenne a hajtómű, hanem az F100-as PW232-ese (ez annyiban sánta hasonlat, hogy a 232-es verzió sosem készült el) felhúzva. Az F100PW232-es egy 15 tonnás tolóerjeű hajtómű lett volna, a hasonlat szerint az oroszok most olyan F-35-öst építenek, amiben ennek a felspanolt verziója (332?) lenne, mert nincs más.

És most a lehetőségekről. Valószínű lesz 5. generációs hajtómű a PAK-FA-hoz, kb 2020 tájékán, mivel sanszosan az első 20 példány is akkora lesz meg. A baj csak annyi, hogy a PAK-FA program kissé ingatag lábakon áll. Ezt azonban nem propagálják széles körűen. A hivatalos szöveg szerint ez egy orosz program, néminemű indiai támogatással egy jövőbeni együttműködés (FGFA) okán. A valóság azonban az, hogy az egész programot jóformán az indiaiak pénzelik, akiknél most látott napvilágot az a tény, hogy a Rafale mellé az FGFA már talán tényleg sok lenne. Így vagy az egyik, vagy a másik program maradhat. Ennek tükrében az indiai Rafale szerződés ratifikálása, illetve ennek egyre gyanúsabb csúszása is új megvilágításba kerülhet.

Az oroszoknak kell a PAK-FA. Az indiaiaknak is, de leginkább a pénzüknél szeretnének maradni. Kezdődhet a versenyfutás az idővel, hasonlatosan az F-35, Pentagon kontra LM sztorihoz, ahol is egyre többe kerül a műsor.
Ez a saga az oroszoknál még csak most kezdődik.
 
Két év alatt 30 bombázót kapn az orosz légierő?
http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13920720001436
 
Hirnyu

Nem lehetetlen mivel szu-34 van szó azt meg már gyártják egy jó ideje .
Korábban Boki írta valahol hogy 2015-re felpörgetik a repcsik gyártását évi 200 db -ra .
Végül is éppen ideje hisz le kell szállítani 2015-re a 48 Szu-35 meg a 30 db szu-30 sm gépeket is .
 
Két év alatt 30 bombázót kapn az orosz légierő?
http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13920720001436

Mi ezen a meglepo ? A Novoszibirszki gyár teljesíti az idei évre eloírt állami megrendelést ami 14 darab Szu-34 -est jelent. Jovore már 16 gépet kell átadniuk.
 
Nem ennyit kap összesen hanem SZU-34-ből kap ennyit és ebben nincs benne a SZU-30SzM.
 
Egyébként a gyárto kapacitásnak 2015-2016 táján kell felporogni, mind a Szu-34, Szu-35, Szu-30 gépeknél évi 16-20 darabra, ami osszesítve évi 60 darab modern gép......
 
Az idei terv (2013) 12 Szu-30SM, 12 Szu-35S, 14 Szu-34 -teljesítve lesz. Osszesen 38 darab új gép.