Majd a jövőben lesznek forgatható lézer tornyok a gépeken és az oda lő ahová a pilóta néz.
Vagy az automatika. De elvileg tényleg ez lesz a jövő.
Az orosz gépek persze majd kipörögnek-forognak előle
A "fénynél is gyorsabban".
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Majd a jövőben lesznek forgatható lézer tornyok a gépeken és az oda lő ahová a pilóta néz.
Az orosz gépek persze majd kipörögnek-forognak előle
Értelemszerűen nem a pilóta kellene azt is egy joystickel külön irányítsa, hanem a cél megadása után az ágyúnak lenne még némi mozgástere, hogy ha nem is tökéletesen abba az irányba néz(ne) a gép, a plusz mozgástérrel jobban el tudja találani. Ez miben nehezítené a pilóta dolgát? Ha nem kell akkor és ott, ugyanúgy használhatná mint most, ha meg van target lock akkor az ágyú még kicsit rásegít a célratartásra.Ennek repülőgépnél semmi értelme sőt, csak nehezítené a feladatot, halál feleslegesen kb. semmiért cserébe.
Értelemszerűen nem a pilóta kellene azt is egy joystickel külön irányítsa, hanem a cél megadása után az ágyúnak lenne még némi mozgástere, hogy ha nem is tökéletesen abba az irányba néz(ne) a gép, a plusz mozgástérrel jobban el tudja találani. Ez miben nehezítené a pilóta dolgát? Ha nem kell akkor és ott, ugyanúgy használhatná mint most, ha meg van target lock akkor az ágyú még kicsit rásegít a célratartásra.
Kb. semmi értelme a konténernek, mert nincs olyan vonalcél, amire ezzel tudnál tüzelni. CAS adásra úgy alkalmatlan ezzel a szöggel, ahogy van.Ha nagyon akarod a gépágyút mozgatni akkor felszerelsz a gépre egy ilyen konténert
Szerintem egyenesen álltak a csövek tűzmegnyitásnál, csak mikor felhúztad a gépet akkor még egy kicsit a célon tudtak maradni.Kb. semmi értelme a konténernek, mert nincs olyan vonalcél, amire ezzel tudnál tüzelni. CAS adásra úgy alkalmatlan ezzel a szöggel, ahogy van.
Ez jóval nagyobb mozgási lehetőség, mint amire én gondolok. Ott csak pár fokról lenne szó, precizitásban segítene inkább, a gép irányától csak kicsit tudna eltérni, de bizonyos helyzetekben lehet ha pont eleget.Feleslegesen bonyolítaná a repülőgépet. A pilóta a géppel céloz.
Ilyen mozgatható gépágyút csak gépágyúkonténerben láttam (SPPU-22), egy rácsapásnál mikor felhúzták a gépet még egy kicsit a célponton maradhatott. Vagy fordítva is feltehették a gépre és akkor alacsonytámadásnál is lehetett vele a földet lőni.
Tudtommal szó nem volt erről, beállítottad egy fix szögben és tüzeltél.Szerintem egyenesen álltak a csövek tűzmegnyitásnál, csak mikor felhúztad a gépet akkor még egy kicsit a célon tudtak maradni.
És ennek mennyi relevanciája van ma? A lövészárok ellen egyébként ez sem hatásos szerintem... Ha nem nyílt cél van, akkor bomba kell. Ennyi.A másik eshetőség, mikor fordítva szerelték fel a gépre. Ekkor gondolom lövészárkoknak szánták.
Akkor még komoly arányú statikus harcászat volt és low level volt minden CAS. Egyébként soha nem láttam anyagot, hogy mennyire volt hatásos és mennyire volt csak propaganda fegyver. Ugye az AC-130 sem ilyen elrendezéssel üemel, pedig az aztán gunship...Valahogy úgy mint a második világháborúban a PPS-41 géppisztolyokkal feszerelt gépeket
A probléma az, hogy IRST/radar track nélkül nem tud a rendszer előre tartani... Nincs értelme a mozgató mechanizmussal terhelni az egész rendszert, mert a pilóta és a gép manőverezőképessége a szűk KM.Ez jóval nagyobb mozgási lehetőség, mint amire én gondolok. Ott csak pár fokról lenne szó, precizitásban segítene inkább, a gép irányától csak kicsit tudna eltérni, de bizonyos helyzetekben lehet ha pont eleget.
Tudtommal szó nem volt erről, beállítottad egy fix szögben és tüzeltél.
És ennek mennyi relevanciája van ma? A lövészárok ellen egyébként ez sem hatásos szerintem... Ha nem nyílt cél van, akkor bomba kell. Ennyi.
Akkor még komoly arányú statikus harcászat volt és low level volt minden CAS. Egyébként soha nem láttam anyagot, hogy mennyire volt hatásos és mennyire volt csak propaganda fegyver. Ugye az AC-130 sem ilyen elrendezéssel üemel, pedig az aztán gunship...
Mi akadálya van annak, hogy IRST-t vagy radart használjon a célratartáshoz ha már amúgyis mindkettő ott a gépen?A probléma az, hogy IRST/radar track nélkül nem tud a rendszer előre tartani... Nincs értelme a mozgató mechanizmussal terhelni az egész rendszert, mert a pilóta és a gép manőverezőképessége a szűk KM.
Az IRST nem feltétlen tud sebességet mérni a radar meg figyelmezteti a célpontot.Mi akadálya van annak, hogy IRST-t vagy radart használjon a célratartáshoz ha már amúgyis mindkettő ott a gépen?
A célpont "méretének változásából" a két gép közti relatív sebesség szerintem könnyen kiszámolható, de kell legyen erre valami megoldásuk, földi célpontnál meg nagyjából nulla a sebesség vagy járműnél is közel nulla. A radar figyelmeztetése nem tudom mennyit segít ha már gépágyús lőtávon belűl van a hátsó gép, és elég szomorú ha csak akkor szerez tudomást róla.Az IRST nem feltétlen tud sebességet mérni a radar meg figyelmezteti a célpontot.
Az IRST nem mért ilyet régen, ma is legfeljebb a DAS és PIRATE. A radar sokat segít. Ha közelről rádlockol egy radar és képteles túlzással szénné égeti az RWR-t, akkor sejtehető, hogy mi történik.A célpont "méretének változásából" a két gép közti relatív sebesség szerintem könnyen kiszámolható, de kell legyen erre valami megoldásuk, földi célpontnál meg nagyjából nulla a sebesség vagy járműnél is közel nulla. A radar figyelmeztetése nem tudom mennyit segít ha már gépágyús lőtávon belűl van a hátsó gép, és elég szomorú ha csak akkor szerez tudomást róla.
Nem így van, ebben Mack-nak van igaza, rácsapás közben egyenesen álló csövekkel tűzmegnyitás, majd felhúzás közben giro-vezérléssel még célra tart/bólint a cső és tovább lőhet. Gyakorlatilag hosszabb/több sorozat lőhető a célpontra.Tudtommal szó nem volt erről, beállítottad egy fix szögben és tüzeltél.
..
Az akkori korszak gyro vezérlésle mellett erős kétségeim vannak ennek hasznosságát illetően...Nem így van, ebben Mack-nak van igaza, rácsapás közben egyenesen álló csövekkel tűzmegnyitás, majd felhúzás közben giro-vezérléssel még célra tart/bólint a cső és tovább lőhet. Gyakorlatilag hosszabb/több sorozat lőhető a célpontra.
Ha a pilóta betartja az adott limiteket, akkor működik a dolog. Nyilván meg volt adva, hogy milyen szögsebességű manővert végezhet, hogy a giró/rendszer limitjén belül maradjon. Ha a pilóta nem tartja be az előírt limiteket, akkor a mai csúcstechnika is meghal, nem úgy működik ahogy azt kitalálták..Az akkori korszak gyro vezérlésle mellett erős kétségeim vannak ennek hasznosságát illetően...