Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

:confused::confused::confused:
In 2017, the Su-35S fighters will be refined with regard for the combat usage in Syria, Russia`s Deputy Defense Minister Yuri Borisov said. "The planes of this year will be refined with due account for the Syrian experience and drawbacks. We may even delay the acceptance of the aircraft in service before the confirmation of the troubled issues correction," Borisov said during his visit to the Komsomolsk-on-Amur Aviation Plant named after Yuri Gagarin (KnAAZ). Read more
 
Ennek repülőgépnél semmi értelme sőt, csak nehezítené a feladatot, halál feleslegesen kb. semmiért cserébe.
Értelemszerűen nem a pilóta kellene azt is egy joystickel külön irányítsa, hanem a cél megadása után az ágyúnak lenne még némi mozgástere, hogy ha nem is tökéletesen abba az irányba néz(ne) a gép, a plusz mozgástérrel jobban el tudja találani. Ez miben nehezítené a pilóta dolgát? Ha nem kell akkor és ott, ugyanúgy használhatná mint most, ha meg van target lock akkor az ágyú még kicsit rásegít a célratartásra.
 
Értelemszerűen nem a pilóta kellene azt is egy joystickel külön irányítsa, hanem a cél megadása után az ágyúnak lenne még némi mozgástere, hogy ha nem is tökéletesen abba az irányba néz(ne) a gép, a plusz mozgástérrel jobban el tudja találani. Ez miben nehezítené a pilóta dolgát? Ha nem kell akkor és ott, ugyanúgy használhatná mint most, ha meg van target lock akkor az ágyú még kicsit rásegít a célratartásra.

Feleslegesen bonyolítaná a repülőgépet. A pilóta a géppel céloz.
Ilyen mozgatható gépágyút csak gépágyúkonténerben láttam (SPPU-22), egy rácsapásnál mikor felhúzták a gépet még egy kicsit a célponton maradhatott. Vagy fordítva is feltehették a gépre és akkor alacsonytámadásnál is lehetett vele a földet lőni.
sppu-22_on_wing.jpg
 
Ha nagyon akarod a gépágyút mozgatni akkor felszerelsz a gépre egy ilyen konténert
291560.jpg
 
Kb. semmi értelme a konténernek, mert nincs olyan vonalcél, amire ezzel tudnál tüzelni. CAS adásra úgy alkalmatlan ezzel a szöggel, ahogy van.
Szerintem egyenesen álltak a csövek tűzmegnyitásnál, csak mikor felhúztad a gépet akkor még egy kicsit a célon tudtak maradni.
A másik eshetőség, mikor fordítva szerelték fel a gépre. Ekkor gondolom lövészárkoknak szánták.
4907.jpg

Valahogy úgy mint a második világháborúban a PPS-41 géppisztolyokkal feszerelt gépeket
hedgehog_2.jpg
 
Feleslegesen bonyolítaná a repülőgépet. A pilóta a géppel céloz.
Ilyen mozgatható gépágyút csak gépágyúkonténerben láttam (SPPU-22), egy rácsapásnál mikor felhúzták a gépet még egy kicsit a célponton maradhatott. Vagy fordítva is feltehették a gépre és akkor alacsonytámadásnál is lehetett vele a földet lőni.
sppu-22_on_wing.jpg
Ez jóval nagyobb mozgási lehetőség, mint amire én gondolok. Ott csak pár fokról lenne szó, precizitásban segítene inkább, a gép irányától csak kicsit tudna eltérni, de bizonyos helyzetekben lehet ha pont eleget.
 
Szerintem egyenesen álltak a csövek tűzmegnyitásnál, csak mikor felhúztad a gépet akkor még egy kicsit a célon tudtak maradni.
Tudtommal szó nem volt erről, beállítottad egy fix szögben és tüzeltél.

A másik eshetőség, mikor fordítva szerelték fel a gépre. Ekkor gondolom lövészárkoknak szánták.
És ennek mennyi relevanciája van ma? A lövészárok ellen egyébként ez sem hatásos szerintem... Ha nem nyílt cél van, akkor bomba kell. Ennyi.

Valahogy úgy mint a második világháborúban a PPS-41 géppisztolyokkal feszerelt gépeket
Akkor még komoly arányú statikus harcászat volt és low level volt minden CAS. Egyébként soha nem láttam anyagot, hogy mennyire volt hatásos és mennyire volt csak propaganda fegyver. Ugye az AC-130 sem ilyen elrendezéssel üemel, pedig az aztán gunship...
 
Ez jóval nagyobb mozgási lehetőség, mint amire én gondolok. Ott csak pár fokról lenne szó, precizitásban segítene inkább, a gép irányától csak kicsit tudna eltérni, de bizonyos helyzetekben lehet ha pont eleget.
A probléma az, hogy IRST/radar track nélkül nem tud a rendszer előre tartani... Nincs értelme a mozgató mechanizmussal terhelni az egész rendszert, mert a pilóta és a gép manőverezőképessége a szűk KM.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Tudtommal szó nem volt erről, beállítottad egy fix szögben és tüzeltél.


És ennek mennyi relevanciája van ma? A lövészárok ellen egyébként ez sem hatásos szerintem... Ha nem nyílt cél van, akkor bomba kell. Ennyi.


Akkor még komoly arányú statikus harcászat volt és low level volt minden CAS. Egyébként soha nem láttam anyagot, hogy mennyire volt hatásos és mennyire volt csak propaganda fegyver. Ugye az AC-130 sem ilyen elrendezéssel üemel, pedig az aztán gunship...

Mindegy, ha Jokernek mozgó gépágyú kell akkor ime.
 
A probléma az, hogy IRST/radar track nélkül nem tud a rendszer előre tartani... Nincs értelme a mozgató mechanizmussal terhelni az egész rendszert, mert a pilóta és a gép manőverezőképessége a szűk KM.
Mi akadálya van annak, hogy IRST-t vagy radart használjon a célratartáshoz ha már amúgyis mindkettő ott a gépen?
 
Az IRST nem feltétlen tud sebességet mérni a radar meg figyelmezteti a célpontot.
A célpont "méretének változásából" a két gép közti relatív sebesség szerintem könnyen kiszámolható, de kell legyen erre valami megoldásuk, földi célpontnál meg nagyjából nulla a sebesség vagy járműnél is közel nulla. A radar figyelmeztetése nem tudom mennyit segít ha már gépágyús lőtávon belűl van a hátsó gép, és elég szomorú ha csak akkor szerez tudomást róla.
 
A célpont "méretének változásából" a két gép közti relatív sebesség szerintem könnyen kiszámolható, de kell legyen erre valami megoldásuk, földi célpontnál meg nagyjából nulla a sebesség vagy járműnél is közel nulla. A radar figyelmeztetése nem tudom mennyit segít ha már gépágyús lőtávon belűl van a hátsó gép, és elég szomorú ha csak akkor szerez tudomást róla.
Az IRST nem mért ilyet régen, ma is legfeljebb a DAS és PIRATE. A radar sokat segít. Ha közelről rádlockol egy radar és képteles túlzással szénné égeti az RWR-t, akkor sejtehető, hogy mi történik.

A Gondolatok cikkban az F-16 gépágyús módjai bent vannak, hogy hogyan lehet célozni.

Hidd el nekem, semmi értelme ennek a gépágyús ötletnek. Nem praktikus, kurva komplikált és harcászati hasza kvázi 0. Ez még a HOBS előtti időkben is így volt.
 
Tudtommal szó nem volt erről, beállítottad egy fix szögben és tüzeltél.
..
Nem így van, ebben Mack-nak van igaza, rácsapás közben egyenesen álló csövekkel tűzmegnyitás, majd felhúzás közben giro-vezérléssel még célra tart/bólint a cső és tovább lőhet. Gyakorlatilag hosszabb/több sorozat lőhető a célpontra.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Mackensen
Magam futottam bele, az egyik legnépszerűbb és általam is sokszor használt, a katonai repüléssel foglalkozó szakfórumon.
Itt, az egyik, egyfajta hírgyűjtőként használt bejegyzésben bukkant fel a szinte tökéletes csali: Iránban, leszállás közben kaptak kameravégre egy Szuhoj Szu-30MK kétüléses vadászbombázó repülőgépet. A fórumon ott volt a videóból kiszedett, kellően pixeles kép: a táj nagyjából stimmelt, a gép az volt, aminek mondták.
Ez az első, felületes pillantás eredménye. Okosan építették fel a kamu sztorit.
Egy forrás nem forrás. Még akkor sem, ha elsőre minden klappol.
Kérem, nézzék meg ezt a kis videót. Nos, így készült a remek filmfelvétel az ál-iráni Szu-30MK ál-leszállásáról. Szinte tökéletes munka, és nagyon ritkán adja ki a kezéből az alkotó a művészeti folyamatot bemutató lépéséket. Itt és most lelepleződik, hogyan készül egy igazán remek kamuhír.
http://24.hu/tech/2017/06/04/igy-keszul-egy-kamuhir/
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nem így van, ebben Mack-nak van igaza, rácsapás közben egyenesen álló csövekkel tűzmegnyitás, majd felhúzás közben giro-vezérléssel még célra tart/bólint a cső és tovább lőhet. Gyakorlatilag hosszabb/több sorozat lőhető a célpontra.
Az akkori korszak gyro vezérlésle mellett erős kétségeim vannak ennek hasznosságát illetően...
 
No nem is volt cél,hogy ki lehessen lőni vele két kocsi közül egy harmadikat.Ezt a III.vh. csatatereire tervezték ahol rengeteg területcél lett volna amik ellen tökéletesen megfelelt.Gondolj bele:egy menetoszlop támadásánál tök mind1,hogy mit találsz el a lényeg az,hogy eltalálj minél több mindent minél kevesebb rácsapással és ennek a célnak megfelelt.
 
Az akkori korszak gyro vezérlésle mellett erős kétségeim vannak ennek hasznosságát illetően...
Ha a pilóta betartja az adott limiteket, akkor működik a dolog. Nyilván meg volt adva, hogy milyen szögsebességű manővert végezhet, hogy a giró/rendszer limitjén belül maradjon. Ha a pilóta nem tartja be az előírt limiteket, akkor a mai csúcstechnika is meghal, nem úgy működik ahogy azt kitalálták..