Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Ez lett volna a terv. Ékes példája a tervezőintézetek koncepciói és az ipari lehetőségek közti mélységes szakadéknak. Amúgy ha megvalósult volna, akkor az úgynevezett "full glass cockpit" a szovjet Szu-27-esen jelenik meg és nem a US Navy F/A-18A/B gépein a 80-as években.

De azért az nyilván látszik, hogy ez egy igen vad álom volt. Egyfelől nem volt olyan komplex fedélzeti számítógépük, amelyik egy időben két CRT-t is kiszolgál adatokkal. És ha jól látom itt van még egy valamilyen harmadik kijelző is, vagy egy mozgó térkép, a bal oldalon, illetve ugye, maga a HUD.

Jól mutatja a realitásokat, hogy olyan szintű grafikus megjelenítés, ami az ergonómiailag kedvezőbb körskálás repülési adatkijelzést (sebesség, magasság, műhorizont, irány) támogatja, még nyugaton is gyerekcipőben volt, a Horneten tudták valahogy először megoldani.
A realitásoknál maradva, ami aztán megvalósult, az annak a lónak ama bizonyos másik oldala, hiszen a MiG-29-eseken és a Szu-27-eseken egészen a közelmúltig (illetve a még most is repülő eredeti veziókon a mai napig) a kis kijelző jobb oldalt egy az egyben azt jeleníti meg, amit a HUD, azonos időben. Semmi plusz.
 
AO

Én úgytudom, hogy azon a kijelzőn a datalink illetve a navigáció operál. Egyébként nemcsak a pilótafülke nem lett olyan mint a terv, a betervezett hajtómű sem lett soha kész..
 
Valószínű az A-50-essel együttműködés esetén van opció más radarkép kijelzésére is, ami előnyös, de erről sokat nem tudok.

A hajtómű végül is elkészült, csak napjainkra.
 
Átadtak 12 db Szu-35sz orosz hadseregnek, védelmi miniszter jelenlétében Komszomolszkban.
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201402120750-hsg6.htm
 
18 db volt indiai Szu-30K-ból 12db-t Angola kap meg 2015-tól. Modernizációt Fehéroroszországban végzik, erről "Irkut" vezérigazgató nyilatkozott Singapore Airshow 2014 alatt. . A maradék 6 db-ra is van már vevő.
 
@varga dima

Benéznél légyszi ebbe a témába is: http://htka.hu/kozosseg/discussion/47979/biztpol-oroszorszag-es-a-szovjetunio-utodallamai#latest
Többeket is érdekelne a véleményed Ukrajna kapcsán. Köszi szépen előre is!
 
18 db volt indiai Szu-30K-ból 12db-t Angola kap meg 2015-tól. Modernizációt Fehéroroszországban végzik, erről "Irkut" vezérigazgató nyilatkozott Singapore Airshow 2014 alatt. . A maradék 6 db-ra is van már vevő.

Már tavaly megírtuk, hogy Angolához kerülnek:

http://htka.hu/2013/11/25/angolai-szuhoj-fejlemenyek/

A többire két érdeklőről tudunk:
http://htka.hu/2012/06/24/vietnam-venne-meg-a-hasznalt-indiai-szuhojokat/
http://htka.hu/2013/07/10/etiopia-hasznalt-szuhojok-utan-erdeklodik/
 
Namost a kérdés adott: Ez melyik 12? A tavaly már átadott és most újra átadott, vagy az új 12-es etap?

05-12, tehát 8 darab került átadásra 2013-ban, ezek közül például a 07-es járt Párizsban és a MAKSz-on, itt a statikus soron a 06-ossal egyetemben.

Azóta láthattuk a 13-ast (? - ilyen oldalszám nem létezik az oroszoknál), 14-est, de 2014-re egy komplett új 12 darabos szériát igértek, nem pedig a visszahívott tavalyi gépekkel együtt 12-t.
 
A tavalyi legyártott és papíron átadott 12 darab újboli - hivatalos átadására kerult ma sor Sojgu jelenlétében. Tegnap átrepult két 2013-as gyártásu 05,06 Aktyubinszkba, tegnapi kozti leszállással Sagolban(még ott vannak) érdekesség az orosz trikolor a farok részén. Na már most az a ketto ami repkedett Sojgu feje felett szintén átrepul Aktyubinszkbe. Ez a 4 gép fogja helyettesíteni az Aktyubinszkbol január elején a Knaapo-ba atrepult 4 korábbi gépet "07", "09, "11" és "12" ., Knaapo-ban átépítésen esnek át (2013-as gépek szintjére építik át ). Így Dzemgában csak 8 gép lesz ideiglenesen.
 
A 01-04 nullszéria az 4 db 2011 és 12-ből.
Ezeket már Szu-35Sz-nek hívják, festésük a háromtónusú kék/kékesszürke. Azonban felszereltségüket tekintve még kissé hiányosak.

A 05-12 az 8 darab, ezek a sötétszürkék, melyeket 2013-ban adtak át.
2012-13-ra 12 darab volt előirányozva, ahogy 2014-re is újabb 12.

A decemberi képsorok szerint a KNAAPO-ban volt már alaposan szétkapva a 07-es, így az már ott van/volt. Vagy az megy most el.

Bárhogy is van, 4 gép jön, 4 gép megy, ez testvérek közt is csak 8 darab, ami nem 12.

Ezzel szemben most átadtak 12 darabot, ami állítólag már le volt szállítva, holott leszállítva csak 4+8 gép volt, nem 4+12.

És akkor még nem beszéltünk a 2 darab tényleg új példányról amelyek 2013 őszén voltak lefotózva építés alatt a KNAAPO-ban.

Ha a tavalyi 8 gépet megfejeljük a 2 tényleg új géppel, akkor az még mindig csak tíz darab.
 
Decemberben eloszor Bondarev vette át a 12 gépet papíron .Ma Sojgu vette át a gépeket, hivatalosan ismét 12 darabot(ugyanazt a 12 darabot mint Bondarenko) .
 
Kicsit összezavarodtam. Pontosan hágy darab Szu-35sz van jelenleg legyártva?
 
Mackensen

Vannak dolgok amiket nem érthetünk ilyen a<del>női logika</del> és az oroszok :) Ezt vagy elfogadja az ember vagy nem de tenni ellene nem lehet.