Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Krimszki repülőezred Szu-27SzM3 és Szu-30M2 gépeinek gyakorló repülése.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22 and fishbed
Két SzU-27 fogta egy B-52H bombázót orosz határ mellett Balti tenger felett. Orosz VM szerint, bombázó irányt váltott és kezdett távolodni a határtól... így gépek vissza mentek a bázisra. Oroszokat idegesíti, hogy B-52H képes atomfegyvert szállítani...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
""Az Orosz Föderáció védelmi miniszterének, Sergei Shoigu hadsereg tábornokának a szíriai arab Köztársaság területén történő repülése során a katonai osztály vezetőjét a Hmeymim légibázis Su-35S harcosai kísérték. Ma, az orosz Föderáció védelmi minisztere Damaszkuszban, Szergej Shoigu, megbeszéléseket folytatott Bashar Assad elnökkel, és átadta Szíriának vezetőjének Vladimir Putyin elnök üzenetét."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ímeg egy fotó, ahol egy orosz légierős, 12 fegyvertartós Szu-27 leszármazotton (Szu-30SzM) végre minden pilonra került rakéta, nem maradt ki egy szabad hely se.

55465119_2072424996186406_8380385864932392960_o.jpg


Ezt már csak a Szu-35Sz tudná megfejelni, ha a törzs alatti pozíciókra a dupla R-77-1-es pilonok mennének fel, illetve, a szárnyak belső pontjaira is dupla függesztők kerülnének. Az elvben a törzs alatt 6x R-77-1, szárnyak alatt további 6x R-77-1-es, illetve még további 4x R-73-as. 16 darab légiharcrakéta :)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Pár megjegyzés:

  • A maláj pilóták nagyon hamar elsajátították az orosz gyári berepülőpilóták által produkált összes vektorálós manővert. Ezeket főleg a két Averjanov (apa és fia) oktatta le nekik, de csak nagyon az elején, mikor még a gépek épp, hogy csak átadásra kerültek az Irkut gyárából. Gond nélkül megcsinálják, pedig nem tesztpilóták, hanem a maláj légierő beosztott demópilótái, akik nyugati mintára csak egy-két szezonra kapják meg ezt a feladatot.
  • Az indiai légierő pilótái ezekből nem szoktak csinálni semmit, legalábbis repülőnapokon nem. Volt korábban GoPro-s videó, ahol például az irányított lapos dugóhúzót repülte két indiai figura, jóval a felhők felett, közepes magasságon, de ennyi. Ezzel szemben nem egy gépet odavertek már, igaz, közel nyolcszor annyi van nekik.
  • A vektorálós manőverek nagyon impozánsak, de ennél a gépnél nagyon kell mindegyikhez a forszázs is, az pedig még egy ekkora gépből is hamar kieszi a kerót.
  • Szergej Bogdan pár vektorálós manővert utánégető nélkül repült, de a manőverei többsége nála is végig fáklyán megy, legfeljebb nem maximálison
  • A Szu-57-es 30-as hajtóműve valószínű ezen a téren is változást fog hozni, hiszen jóval fejlettebb aerodinamika mellett, közel azonos szerkezeti tömeggel és azonos induló kerómennyiséggel a 30-as hajtóműnek elvben már közel akkora teljesítménye lesz maximálon, mint az AL-31FP-nek teljes utánégetésen.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ugyanez kicsit jobban ráközelítve:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Indítás és felszállás

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Indítás és felszállás

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(Az első videó link az tévedésből került be, az 2017-es ;))
 
Taktikai-gyakorló repülések Karéliában: Ladoga-2019

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Taktikai-gyakorló repülések Karéliában: Ladoga-2019

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem kéne azt már visszaadni a Finneknek?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Mert jog szerint az övék. Az oroszoknak nem sokat számít, Finnországnak meg vagy az 1/5e.
Amúgy nem tudom, tudod-e, de Finnország gyárilag a Jeges-tengerig ért. Most lenne a NATO és Oo között egy semleges folyosó. Ezt nem is említettem, mert nyilvánvaló okokból ez szóba se kerülhet. Azt amúgy a nikkelbánya miatt nyúlták le az oroszok. Most meg úgy kéne nekik még egy ország az északi olajmezők felé, mint púp a hátukra.
Amúgy ha jól tudom, a norvégok épp Finnországnak adnak egy hegyet. Nekik van elég, a finneknek meg ez az egy lenne.
 
Mert jog szerint az övék. Az oroszoknak nem sokat számít, Finnországnak meg vagy az 1/5e.
Amúgy nem tudom, tudod-e, de Finnország gyárilag a Jeges-tengerig ért. Most lenne a NATO és Oo között egy semleges folyosó. Ezt nem is említettem, mert nyilvánvaló okokból ez szóba se kerülhet. Azt amúgy a nikkelbánya miatt nyúlták le az oroszok. Most meg úgy kéne nekik még egy ország az északi olajmezők felé, mint púp a hátukra.
Amúgy ha jól tudom, a norvégok épp Finnországnak adnak egy hegyet. Nekik van elég, a finneknek meg ez az egy lenne.

Jog szerint az övék?Az oroszok elfoglalták innentől kezdve az övék, vagy szerinted az amerikaiaknak vissza kéne adniuk Amerikát az indiánoknak?És még sorolhatnám a példákat.
 
Megint egy kis múltidéző, avagy, amikor a 709-es Szu-27M (Szu-35) repült a pozsonyi SIAD '95-ön:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Maga a gép 40:00-tól jön, a felvételen olyan csemegék is vannak, mint működés közben látni a 80-as évek végi szovjet monochrome régi multifunkciós CRT kijelzőket, melyeket még anno az eredeti Szu-27-esekbe is szántak, csak a szovjet ipar nem tudta akkor még ezt abszolválni.
A felvételen elhangzik, hogy a konkrét példány mezei AL-31F-ekkel repül, ehhez képest a repülésén cseppet sem látszik meg a videó elején látható ukrán korai szériás Szu-27P-hez képest vagy két tonnával magasabb szerkezeti tömeg.
Ennyit számít a pilóta tudománya, a kerótöltés, a full FbW és a canard megléte is.
Ugyanis az ukrán légierős bemutatópilótának tilos kikapcsolni az amúgy is csak a magassági kormányra dolgozó analóg FbW állásszög- és g-érték határolóját (bal oldali panelen a gázkarok előtti kapcsoló).
Ezzel szemben Viktor Pugacsov a Szuhoj OKB karrierje épp csúcsán levő Szu-27M típusfő berepülő- és bemutatópilótájának semmilyen korlátozása nem volt, teljeskörű digitális FbW segítette és a canardok (és a magasabb függőleges vezérsík) révén a gép átesésközeli kormányozhatósága is jóval barátibb volt.
Csak egy példa. Ha megfigyeljük, a demója vége felé, a kellően kifogyasztott kerószintnél, egy eleve agyonszűkített húzott fordulóból indította a szűkített loopingot, melynek tetőpontjáról lefelé jövet egy enyhe zuhanóspirált is megejtve egyből, egy fordulóval áll rá a tengelyre a nagy állásszögű lassú áthúzáshoz.
Nagy repülési rutin és könnyű kontrollálhatóság együttese.