Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 780
85 983
113
Krimszki repülőezred Szu-27SzM3 és Szu-30M2 gépeinek gyakorló repülése.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22 and fishbed

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
Két SzU-27 fogta egy B-52H bombázót orosz határ mellett Balti tenger felett. Orosz VM szerint, bombázó irányt váltott és kezdett távolodni a határtól... így gépek vissza mentek a bázisra. Oroszokat idegesíti, hogy B-52H képes atomfegyvert szállítani...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 671
26 897
113
""Az Orosz Föderáció védelmi miniszterének, Sergei Shoigu hadsereg tábornokának a szíriai arab Köztársaság területén történő repülése során a katonai osztály vezetőjét a Hmeymim légibázis Su-35S harcosai kísérték. Ma, az orosz Föderáció védelmi minisztere Damaszkuszban, Szergej Shoigu, megbeszéléseket folytatott Bashar Assad elnökkel, és átadta Szíriának vezetőjének Vladimir Putyin elnök üzenetét."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 845
67 325
113
Ímeg egy fotó, ahol egy orosz légierős, 12 fegyvertartós Szu-27 leszármazotton (Szu-30SzM) végre minden pilonra került rakéta, nem maradt ki egy szabad hely se.

55465119_2072424996186406_8380385864932392960_o.jpg


Ezt már csak a Szu-35Sz tudná megfejelni, ha a törzs alatti pozíciókra a dupla R-77-1-es pilonok mennének fel, illetve, a szárnyak belső pontjaira is dupla függesztők kerülnének. Az elvben a törzs alatt 6x R-77-1, szárnyak alatt további 6x R-77-1-es, illetve még további 4x R-73-as. 16 darab légiharcrakéta :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 845
67 325
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Pár megjegyzés:

  • A maláj pilóták nagyon hamar elsajátították az orosz gyári berepülőpilóták által produkált összes vektorálós manővert. Ezeket főleg a két Averjanov (apa és fia) oktatta le nekik, de csak nagyon az elején, mikor még a gépek épp, hogy csak átadásra kerültek az Irkut gyárából. Gond nélkül megcsinálják, pedig nem tesztpilóták, hanem a maláj légierő beosztott demópilótái, akik nyugati mintára csak egy-két szezonra kapják meg ezt a feladatot.
  • Az indiai légierő pilótái ezekből nem szoktak csinálni semmit, legalábbis repülőnapokon nem. Volt korábban GoPro-s videó, ahol például az irányított lapos dugóhúzót repülte két indiai figura, jóval a felhők felett, közepes magasságon, de ennyi. Ezzel szemben nem egy gépet odavertek már, igaz, közel nyolcszor annyi van nekik.
  • A vektorálós manőverek nagyon impozánsak, de ennél a gépnél nagyon kell mindegyikhez a forszázs is, az pedig még egy ekkora gépből is hamar kieszi a kerót.
  • Szergej Bogdan pár vektorálós manővert utánégető nélkül repült, de a manőverei többsége nála is végig fáklyán megy, legfeljebb nem maximálison
  • A Szu-57-es 30-as hajtóműve valószínű ezen a téren is változást fog hozni, hiszen jóval fejlettebb aerodinamika mellett, közel azonos szerkezeti tömeggel és azonos induló kerómennyiséggel a 30-as hajtóműnek elvben már közel akkora teljesítménye lesz maximálon, mint az AL-31FP-nek teljes utánégetésen.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 058
82 880
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ugyanez kicsit jobban ráközelítve:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 058
82 880
113
Indítás és felszállás

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 058
82 880
113
Indítás és felszállás

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(Az első videó link az tévedésből került be, az 2017-es ;))
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 780
85 983
113
Taktikai-gyakorló repülések Karéliában: Ladoga-2019

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Taktikai-gyakorló repülések Karéliában: Ladoga-2019

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem kéne azt már visszaadni a Finneknek?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Mert jog szerint az övék. Az oroszoknak nem sokat számít, Finnországnak meg vagy az 1/5e.
Amúgy nem tudom, tudod-e, de Finnország gyárilag a Jeges-tengerig ért. Most lenne a NATO és Oo között egy semleges folyosó. Ezt nem is említettem, mert nyilvánvaló okokból ez szóba se kerülhet. Azt amúgy a nikkelbánya miatt nyúlták le az oroszok. Most meg úgy kéne nekik még egy ország az északi olajmezők felé, mint púp a hátukra.
Amúgy ha jól tudom, a norvégok épp Finnországnak adnak egy hegyet. Nekik van elég, a finneknek meg ez az egy lenne.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 083
85 932
113
Mert jog szerint az övék. Az oroszoknak nem sokat számít, Finnországnak meg vagy az 1/5e.
Amúgy nem tudom, tudod-e, de Finnország gyárilag a Jeges-tengerig ért. Most lenne a NATO és Oo között egy semleges folyosó. Ezt nem is említettem, mert nyilvánvaló okokból ez szóba se kerülhet. Azt amúgy a nikkelbánya miatt nyúlták le az oroszok. Most meg úgy kéne nekik még egy ország az északi olajmezők felé, mint púp a hátukra.
Amúgy ha jól tudom, a norvégok épp Finnországnak adnak egy hegyet. Nekik van elég, a finneknek meg ez az egy lenne.

Jog szerint az övék?Az oroszok elfoglalták innentől kezdve az övék, vagy szerinted az amerikaiaknak vissza kéne adniuk Amerikát az indiánoknak?És még sorolhatnám a példákat.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 845
67 325
113
Megint egy kis múltidéző, avagy, amikor a 709-es Szu-27M (Szu-35) repült a pozsonyi SIAD '95-ön:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Maga a gép 40:00-tól jön, a felvételen olyan csemegék is vannak, mint működés közben látni a 80-as évek végi szovjet monochrome régi multifunkciós CRT kijelzőket, melyeket még anno az eredeti Szu-27-esekbe is szántak, csak a szovjet ipar nem tudta akkor még ezt abszolválni.
A felvételen elhangzik, hogy a konkrét példány mezei AL-31F-ekkel repül, ehhez képest a repülésén cseppet sem látszik meg a videó elején látható ukrán korai szériás Szu-27P-hez képest vagy két tonnával magasabb szerkezeti tömeg.
Ennyit számít a pilóta tudománya, a kerótöltés, a full FbW és a canard megléte is.
Ugyanis az ukrán légierős bemutatópilótának tilos kikapcsolni az amúgy is csak a magassági kormányra dolgozó analóg FbW állásszög- és g-érték határolóját (bal oldali panelen a gázkarok előtti kapcsoló).
Ezzel szemben Viktor Pugacsov a Szuhoj OKB karrierje épp csúcsán levő Szu-27M típusfő berepülő- és bemutatópilótájának semmilyen korlátozása nem volt, teljeskörű digitális FbW segítette és a canardok (és a magasabb függőleges vezérsík) révén a gép átesésközeli kormányozhatósága is jóval barátibb volt.
Csak egy példa. Ha megfigyeljük, a demója vége felé, a kellően kifogyasztott kerószintnél, egy eleve agyonszűkített húzott fordulóból indította a szűkített loopingot, melynek tetőpontjáról lefelé jövet egy enyhe zuhanóspirált is megejtve egyből, egy fordulóval áll rá a tengelyre a nagy állásszögű lassú áthúzáshoz.
Nagy repülési rutin és könnyű kontrollálhatóság együttese.