Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
Két SzU-27 fogta egy B-52H bombázót orosz határ mellett Balti tenger felett. Orosz VM szerint, bombázó irányt váltott és kezdett távolodni a határtól... így gépek vissza mentek a bázisra. Oroszokat idegesíti, hogy B-52H képes atomfegyvert szállítani...
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 572
26 472
113
""Az Orosz Föderáció védelmi miniszterének, Sergei Shoigu hadsereg tábornokának a szíriai arab Köztársaság területén történő repülése során a katonai osztály vezetőjét a Hmeymim légibázis Su-35S harcosai kísérték. Ma, az orosz Föderáció védelmi minisztere Damaszkuszban, Szergej Shoigu, megbeszéléseket folytatott Bashar Assad elnökkel, és átadta Szíriának vezetőjének Vladimir Putyin elnök üzenetét."

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 752
66 500
113
Ímeg egy fotó, ahol egy orosz légierős, 12 fegyvertartós Szu-27 leszármazotton (Szu-30SzM) végre minden pilonra került rakéta, nem maradt ki egy szabad hely se.

55465119_2072424996186406_8380385864932392960_o.jpg


Ezt már csak a Szu-35Sz tudná megfejelni, ha a törzs alatti pozíciókra a dupla R-77-1-es pilonok mennének fel, illetve, a szárnyak belső pontjaira is dupla függesztők kerülnének. Az elvben a törzs alatt 6x R-77-1, szárnyak alatt további 6x R-77-1-es, illetve még további 4x R-73-as. 16 darab légiharcrakéta :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 752
66 500
113

Pár megjegyzés:

  • A maláj pilóták nagyon hamar elsajátították az orosz gyári berepülőpilóták által produkált összes vektorálós manővert. Ezeket főleg a két Averjanov (apa és fia) oktatta le nekik, de csak nagyon az elején, mikor még a gépek épp, hogy csak átadásra kerültek az Irkut gyárából. Gond nélkül megcsinálják, pedig nem tesztpilóták, hanem a maláj légierő beosztott demópilótái, akik nyugati mintára csak egy-két szezonra kapják meg ezt a feladatot.
  • Az indiai légierő pilótái ezekből nem szoktak csinálni semmit, legalábbis repülőnapokon nem. Volt korábban GoPro-s videó, ahol például az irányított lapos dugóhúzót repülte két indiai figura, jóval a felhők felett, közepes magasságon, de ennyi. Ezzel szemben nem egy gépet odavertek már, igaz, közel nyolcszor annyi van nekik.
  • A vektorálós manőverek nagyon impozánsak, de ennél a gépnél nagyon kell mindegyikhez a forszázs is, az pedig még egy ekkora gépből is hamar kieszi a kerót.
  • Szergej Bogdan pár vektorálós manővert utánégető nélkül repült, de a manőverei többsége nála is végig fáklyán megy, legfeljebb nem maximálison
  • A Szu-57-es 30-as hajtóműve valószínű ezen a téren is változást fog hozni, hiszen jóval fejlettebb aerodinamika mellett, közel azonos szerkezeti tömeggel és azonos induló kerómennyiséggel a 30-as hajtóműnek elvben már közel akkora teljesítménye lesz maximálon, mint az AL-31FP-nek teljes utánégetésen.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Mert jog szerint az övék. Az oroszoknak nem sokat számít, Finnországnak meg vagy az 1/5e.
Amúgy nem tudom, tudod-e, de Finnország gyárilag a Jeges-tengerig ért. Most lenne a NATO és Oo között egy semleges folyosó. Ezt nem is említettem, mert nyilvánvaló okokból ez szóba se kerülhet. Azt amúgy a nikkelbánya miatt nyúlták le az oroszok. Most meg úgy kéne nekik még egy ország az északi olajmezők felé, mint púp a hátukra.
Amúgy ha jól tudom, a norvégok épp Finnországnak adnak egy hegyet. Nekik van elég, a finneknek meg ez az egy lenne.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 435
84 358
113
Mert jog szerint az övék. Az oroszoknak nem sokat számít, Finnországnak meg vagy az 1/5e.
Amúgy nem tudom, tudod-e, de Finnország gyárilag a Jeges-tengerig ért. Most lenne a NATO és Oo között egy semleges folyosó. Ezt nem is említettem, mert nyilvánvaló okokból ez szóba se kerülhet. Azt amúgy a nikkelbánya miatt nyúlták le az oroszok. Most meg úgy kéne nekik még egy ország az északi olajmezők felé, mint púp a hátukra.
Amúgy ha jól tudom, a norvégok épp Finnországnak adnak egy hegyet. Nekik van elég, a finneknek meg ez az egy lenne.

Jog szerint az övék?Az oroszok elfoglalták innentől kezdve az övék, vagy szerinted az amerikaiaknak vissza kéne adniuk Amerikát az indiánoknak?És még sorolhatnám a példákat.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 752
66 500
113
Megint egy kis múltidéző, avagy, amikor a 709-es Szu-27M (Szu-35) repült a pozsonyi SIAD '95-ön:


Maga a gép 40:00-tól jön, a felvételen olyan csemegék is vannak, mint működés közben látni a 80-as évek végi szovjet monochrome régi multifunkciós CRT kijelzőket, melyeket még anno az eredeti Szu-27-esekbe is szántak, csak a szovjet ipar nem tudta akkor még ezt abszolválni.
A felvételen elhangzik, hogy a konkrét példány mezei AL-31F-ekkel repül, ehhez képest a repülésén cseppet sem látszik meg a videó elején látható ukrán korai szériás Szu-27P-hez képest vagy két tonnával magasabb szerkezeti tömeg.
Ennyit számít a pilóta tudománya, a kerótöltés, a full FbW és a canard megléte is.
Ugyanis az ukrán légierős bemutatópilótának tilos kikapcsolni az amúgy is csak a magassági kormányra dolgozó analóg FbW állásszög- és g-érték határolóját (bal oldali panelen a gázkarok előtti kapcsoló).
Ezzel szemben Viktor Pugacsov a Szuhoj OKB karrierje épp csúcsán levő Szu-27M típusfő berepülő- és bemutatópilótájának semmilyen korlátozása nem volt, teljeskörű digitális FbW segítette és a canardok (és a magasabb függőleges vezérsík) révén a gép átesésközeli kormányozhatósága is jóval barátibb volt.
Csak egy példa. Ha megfigyeljük, a demója vége felé, a kellően kifogyasztott kerószintnél, egy eleve agyonszűkített húzott fordulóból indította a szűkített loopingot, melynek tetőpontjáról lefelé jövet egy enyhe zuhanóspirált is megejtve egyből, egy fordulóval áll rá a tengelyre a nagy állásszögű lassú áthúzáshoz.
Nagy repülési rutin és könnyű kontrollálhatóság együttese.