Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

62363894-563806384026254-3194282527971868672-n.jpg


Miéert van a beömlők alatt a második sorban csak két-két bomba három-három helyett?
 
Valószínű, a súlyelosztás miatt.
Ezt évekkel ezelőtt már tárgyaltuk itt.
A szárnyak alatt, illetve a törzs alatti első pilonra a hatzáras tartókra hat darab megy fel, de a beömlők és a hátsó pilon alá csak öt-öt. De a legtöbbször inkább nem is függesztenek nehezebb fegyverzetet a hátsó pilonokra.
A Szu-34-esnél már ez a mennyiség is a maximálisan hordozhatóhoz igen közeli volt:
2c54a49a1a50f873225dae5703445423.jpg
 
Ja, én azt hittem, hogy a pilóta félrenyomott valamit a kabinban. Csak azért lepne meg, mert tudtommal az nem a HOTAS-on van.
Valószínű, hogy félrenyomhatott valamit, de ettől még egyéb hiba is lehetett.
És ez nem az első eset. Korábban is volt bemutatón ugyanennél a manővernél, hogy az ernyőt dobták ki infrázás helyett.
 
A fékernyő egy adott húzóerő alatt old le?

Nem. A gázkaron van egy gomb, azzal nyitják, egy másik gomb megnyomásával pedig leoldják. Itt a ljotcsik az infravető gombja helyett véletlenül a leoldó gombot nyomta meg, ezért repült el az ernyő. Ha a nyitó gombbal keverte volna össze, akkor az ernyő belobban és leszakad a nagy sebességű nyitás miatt.
A bemutató miatti felfokozott idegállapot, vagy túlterhelés, esetleg pont ellenkezőleg az unalom hatására időnként előfordul ilyesmi. Egyszer egy Vlagyivosztok környéki ezred fiatal pilótája egy unalmas útvonalrepülés során énekléssel szórakoztatta a sturmanját. Csak éppen az SzPU helyett a rádió adásgombját nyomta közben. Ezzel majdnem negyed óráig blokkolta a frekvenciát, és az egész 23. PVO. az ő érces hangját hallgatta. Megúszta fenyítés nélkül, de hónapokig rajta röhögtek, és kiérdemelte a Zsavoronok vagyis Pacsirta becenevet.
Egyébként az ilyen fékernyő eldobás általában nem okoz problémát. Egy átlagos BKC légibázis betonja bőségesen elég hosszú ahhoz, hogy csak kerékfékkel megálljon a gép. Bár szinte mindig nyitják, mert az az utasítás, igazából 1.000 m-nél rövidebb, vagy havas - latyakos leszállópályán van szükség a fékernyőre.
 
Nem. A gázkaron van egy gomb, azzal nyitják, egy másik gomb megnyomásával pedig leoldják. Itt a ljotcsik az infravető gombja helyett véletlenül a leoldó gombot nyomta meg, ezért repült el az ernyő. Ha a nyitó gombbal keverte volna össze, akkor az ernyő belobban és leszakad a nagy sebességű nyitás miatt.
A bemutató miatti felfokozott idegállapot, vagy túlterhelés, esetleg pont ellenkezőleg az unalom hatására időnként előfordul ilyesmi. Egyszer egy Vlagyivosztok környéki ezred fiatal pilótája egy unalmas útvonalrepülés során énekléssel szórakoztatta a sturmanját. Csak éppen az SzPU helyett a rádió adásgombját nyomta közben. Ezzel majdnem negyed óráig blokkolta a frekvenciát, és az egész 23. PVO. az ő érces hangját hallgatta. Megúszta fenyítés nélkül, de hónapokig rajta röhögtek, és kiérdemelte a Zsavoronok vagyis Pacsirta becenevet.
Egyébként az ilyen fékernyő eldobás általában nem okoz problémát. Egy átlagos BKC légibázis betonja bőségesen elég hosszú ahhoz, hogy csak kerékfékkel megálljon a gép. Bár szinte mindig nyitják, mert az az utasítás, igazából 1.000 m-nél rövidebb, vagy havas - latyakos leszállópályán van szükség a fékernyőre.
De akkor leoldó gomb az egyben nyitja is? Mert ezt nem értem a leírásod alapján.
Az éneklős sztori haláli.
 
Orosz VM párhuzamosan a Szu-57 mellet Szu-35Sz gépeket is fog vásárolni 2020 után. Mint ismert 2019 december végén jár le a szerződés 50 darab gyártásáról.

Ezen kívül idén esedékes 36 darab Szu-30SzM megrendelés tartalmazni fogja az AL-41F-1Sz hajtómüveket a gépekhez. Később az összes Szu-30SzM szintén megkapja a Szu-35Sz hajtómüvét.
 
De akkor leoldó gomb az egyben nyitja is? Mert ezt nem értem a leírásod alapján.
Az éneklős sztori haláli.

Alapesetben: Elsőként a kioldó gombot (ez van a gázkaron) megnyomva nyílik az ernyő tokjának fedele, a légáramlat kinyitja a nyitó ernyőt, ami kihúzza a fékező ernyőt ami belobban. A leoldó gombot (ez a legtöbb orosz típusnál a gázkar előtt /alatt van valahol, hogy a Szu-30SzM-nél konkrétan hol azt nem tudom) megnyomva nyílik a fékernyőt tartó horog, az ernyő elrepül.
Itt: Először a leoldó gombot megnyomva nyílik a fékernyőt tartó horog ÉS a fékernyő tokjának fedele. A légáram nyitja a nyitó ernyőt, ami kihúzza az ernyőt, de az nem lobban be, mivel nincs a géphez rögzítve, "hurkában" elrepül.
A fedelet mindkét gomb nyitja. Gondolom pont azért, hogy az ernyő ilyen esetben ne maradjon a tokjában, mert egy nagyobb túlterhelésű manővernél a súlya miatt (kb. 18-20 kg) kinyomhatná a tok fedelét, és extrém esetben akár a kormányfelületekre is csavarodhatna. Úgy tudom, hogy MiG-21PF-el (aminek még a törzsvég bal oldali alsó részén volt a fékernyő tokja) a Szovjetunióban (talán a 70-es évek végén, Asztrahányban?) történt egy olyan eset, hogy a hajózó véletlenül repülés közben nyitotta a fékernyőt, ami be is lobbant, és a nagy sebesség miatt persze rögtön le is szakadt. De a a pilóta nem oldotta le, így a rögzítő heveder, meg az ernyő maradványai a baloldali vízszintes vezérsíkra csavarodtak, beékelve azt. Katapultálás lett a vége.
 
file.php


3:17-nél valószínű infrázni akart az áthúzás során. És itt gyári berepülőpilóták bemutatójáról van szó:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Orosz VM párhuzamosan a Szu-57 mellet Szu-35Sz gépeket is fog vásárolni 2020 után. Mint ismert 2019 december végén jár le a szerződés 50 darab gyártásáról.

Ezen kívül idén esedékes 36 darab Szu-30SzM megrendelés tartalmazni fogja az AL-41F-1Sz hajtómüveket a gépekhez. Később az összes Szu-30SzM szintén megkapja a Szu-35Sz hajtómüvét.

@molnibalage múltkor kérdezted, milyen sűrű, hogy áthajtóművezzenek egy-egy modern típust.
Tessék.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
@molnibalage múltkor kérdezted, milyen sűrű, hogy áthajtóművezzenek egy-egy modern típust.
Tessék.
Köszi. Ez egy igen ritka kivétel.
A Szu-30SzM milyen hajtóművel repül? Én úgy tudom, hogy MMP Szaljut AL-31FM-1. Megszűnne ennek a terméktámogatása, hogy lecserélik?
Eddig 113 db ilyen gépet adtak át tudtommal.

h7Pth9Y.png
 
Szu-30SzM és Szu-35Sz gépek fiatal pilótáinak légiutántöltés gyakorlása. Video a pilóta szemszögéből

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.