Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 859
113
A Szu-33-as átka az amúgy máshol kvázi közömbös tolóerő/tömeg arány mértéke.
Ami egy katapultos fedélzeti startnál lényegében mindegy (gondoljunk csak bele, hogy a haditengerészeti repülés világában az 1:1 T/W arányt összesen csak két típus súrolta alulról idáig: a C/D Hornet és a Rafale M. Függesztmények nélkül...), az az ugrósáncos startoknál szinte egzisztenciális kérdés.
Namost a MiG-29KR/KUBR gépekről tudjuk, hogy a legendásan bivalyerős, klasszikus szárazföldi verziókhoz képest csak minimálisan nőtt a tolóerő, ellenben a szerkezeti tömeg pedig jócskán, mégis nagyobb teherrel tud felszállni, mint a jóval nagyobb Szu-33-as.
Minden az arányokon múlik.
A MiG-29KR elstartolt már 5300kg függesztménnyel is, ebben póttartályok is voltak, míg a 33-as max terhelhetősége csak 2500kg.
A MiG-29KR/KUBR gépek szerkezeti tömege 12 tonna. Az RD-33MK Morszkaja Osza hajtóművek fedélzeten, gépbe épített állapotban leadott együttes tolóereje CsR üzemmódnál 18.5 tonna.
Ez gyorsítja a fedélzeten nekilóduló gépet.
A belső kerókapacitás kb 4 tonna, ehhez jön még 5 tonna max fegyverzet/pótüzemanyag.
21 tonna tömeget kell 18.5 tonnával gyorsítani.

A Szu-33-asnál ott ette meg az egészet a fene, hogy a szerkezeti tömeg 18.5 tonna, a fedélzeten, beépített állapotban, felengedett szitaszűrőkkel, a féktuskók kiengedésétől rendelkezésre álló együttes tolóerő pedig kb 24 tonna. Az NPO Szaturn féle AL-31F-3Sz hajtóművek eleve emelt hőjű alváltozatok, de az alap AL-31F-hez képest csak 500kg plusz van hajtóművenként.
A maximális engedélyezett start kerótöltés 5500kg. Most járunk 24 tonnánál.
Ehhez jön még a fegyverzet, ami meg sem közelítheti az elviekben engedélyezett 6 tonnát.
A pilonok lehetséges számából adódó nyolcról nem is beszélve.
Ha szimplán csak megkapná a Szu-35Sz hajtóműveit TVC nélkül, navalizálva, korrózióálló bevonattolással, már sokat javulna a harcérték.
A kínaiak a maguk J-15-ösénél a katapultálhatóságot kezdék pár éve tesztelni...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 503
84 703
113
Ezt vágom, az okot nem értem. A túl nagy, erősen korlátozott harcértékü 33-as miért veszi majd el az értékes helyet a 29-esektől. De valószínűleg Dudi válasza lesz az ok.

A modernizáció 2. szakaszának lényege pont a gép harcértékének jelentős növelése. Többfeladatú géppé alakítják a Szu-33-at. Lásd +2 pilont Allesmor képén. Lehet ez az első modernizált gép(2.szakasz) és már a tesztelése folyik Jejszkben(ott készült a kép)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 859
113

Ennél a videónál 1:30-nál láthatjuk az 59-es oldalszámmal ellátott negyedik Szu-27K prototípust (T-10K-4, gyári szám: 49051002502) amelyiket a Szuhoj OKB kölcsönadott a Bazalt tervezőirodának, nagytömegű bombafegyverzetek oldási tesztjeihez. Ha meg már úgyis repültek, hát az ugrósáncról is kipróbálták a nagytömegű függesztménnyel startolást. 0:43-tól.
Az is jól megfigyelhető, hogy ezen a gépen nem is 12, hanem 14 függesztési pont volt, mert a szárnyon levő külső (a hagyományosan fő) pilonra egy dupla adaptert tettek fel.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 552
18 424
113
A modernizáció 2. szakaszának lényege pont a gép harcértékének jelentős növelése. Többfeladatú géppé alakítják a Szu-33-at. Lásd +2 pilont Allesmor képén. Lehet ez az első modernizált gép(2.szakasz) és már a tesztelése folyik Jejszkben(ott készült a kép)
Korlátozott alatt itt elsősorban a fedélzeti max felszállósúlyt értettem. Ha az nem emelkedik, akkor igazából magukkal szúrnak ki az oroszok, hiába kap modern elektronikát.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 678
12 102
113
A Szu-33-as átka az amúgy máshol kvázi közömbös tolóerő/tömeg arány mértéke.
Ami egy katapultos fedélzeti startnál lényegében mindegy (gondoljunk csak bele, hogy a haditengerészeti repülés világában az 1:1 T/W arányt összesen csak két típus súrolta alulról idáig: a C/D Hornet és a Rafale M. Függesztmények nélkül...), az az ugrósáncos startoknál szinte egzisztenciális kérdés.
Namost a MiG-29KR/KUBR gépekről tudjuk, hogy a legendásan bivalyerős, klasszikus szárazföldi verziókhoz képest csak minimálisan nőtt a tolóerő, ellenben a szerkezeti tömeg pedig jócskán, mégis nagyobb teherrel tud felszállni, mint a jóval nagyobb Szu-33-as.
Minden az arányokon múlik.
A MiG-29KR elstartolt már 5300kg függesztménnyel is, ebben póttartályok is voltak, míg a 33-as max terhelhetősége csak 2500kg.
A MiG-29KR/KUBR gépek szerkezeti tömege 12 tonna. Az RD-33MK Morszkaja Osza hajtóművek fedélzeten, gépbe épített állapotban leadott együttes tolóereje CsR üzemmódnál 18.5 tonna.
Ez gyorsítja a fedélzeten nekilóduló gépet.
A belső kerókapacitás kb 4 tonna, ehhez jön még 5 tonna max fegyverzet/pótüzemanyag.
21 tonna tömeget kell 18.5 tonnával gyorsítani.

A Szu-33-asnál ott ette meg az egészet a fene, hogy a szerkezeti tömeg 18.5 tonna, a fedélzeten, beépített állapotban, felengedett szitaszűrőkkel, a féktuskók kiengedésétől rendelkezésre álló együttes tolóerő pedig kb 24 tonna. Az NPO Szaturn féle AL-31F-3Sz hajtóművek eleve emelt hőjű alváltozatok, de az alap AL-31F-hez képest csak 500kg plusz van hajtóművenként.
A maximális engedélyezett start kerótöltés 5500kg. Most járunk 24 tonnánál.
Ehhez jön még a fegyverzet, ami meg sem közelítheti az elviekben engedélyezett 6 tonnát.
A pilonok lehetséges számából adódó nyolcról nem is beszélve.
Ha szimplán csak megkapná a Szu-35Sz hajtóműveit TVC nélkül, navalizálva, korrózióálló bevonattolással, már sokat javulna a harcérték.
A kínaiak a maguk J-15-ösénél a katapultálhatóságot kezdék pár éve tesztelni...

El kéne már engedjék a 33-ast. Egyszerűen maguknak tesznek vele keresztbe.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 611
6 079
113
Amíg repülnek addig hadrendben lesznek. A Kuznyecovon vegyesen lesznek Szu-33 és MiG-29K gépek.
.
.
Ez jo nagy öngol. A Szu-33 elavult, söt igazan sose volt korszeru, a Kuznyecovra alkalmatlan, a Mig-29K sokkal modernebb, hatekonyabb, kisebb. Raadasul többfele tipus uzemeltetese logisztikailag is pluszfeladat, meg akkor is, ha az alkatreszellatasban esetleg lehetnek közös pontok.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and borisz

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 611
6 079
113
Szó sincs a Szu-33 gépek kivonásáról. Azon gépeket,amelyek üzemideje nem járt le modernizálva lesznek és visszatérnek a Kuznyecovra. A moderizáció első szakaszában SzVP-24 "Gefeszt" célzórendszert kaptak a gépek. A modernizáció második szakaszába eső gépek erősebb hajtómüvet, új elektronikát kapnak(pontos részletek nem ismertek) Addig is a gépek pilótái a haditengerészeti légierő Jejszki kiképző-gyakorló bázisán repülnek.
.
.
view.php
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 859
113
Az a nagy tablet is csak félmegoldás volt, azóta egy-két gép kabinjába beépítettek egy MFD-t. Látható, hogy nem túl egységes a flotta állapota.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 611
6 079
113
Van valakinek fotója az igazi Su-33 cockpitről modernizálás után? ("igazi" = nem videojáték screenshot)
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 611
6 079
113
Az a nagy tablet is csak félmegoldás volt, azóta egy-két gép kabinjába beépítettek egy MFD-t. Látható, hogy nem túl egységes a flotta állapota.
.
Erröl az MFD-s muszerfalrol kene egy fotot, de ebben nem nagyon hiszek, hogy van. Szerintem MFD-t csak ugy nem lehet beepiteni, a kabinban nincs ures hely, tehat ha MFD-ben gondolkoznak, akkor ott egy komolyabb atalakitashoz vezetö lancreakcio indul el, mert minimum azokat a muszereket digitalizalni kell, amik helyere az MFD jön, masreszt, amint a 2016-os tweet-ben is latszik fentebb, az SVP-24 maga is sok blokkbol all. DE ha a Su-33-ra nem tudnak modern radart, R-77-1 raketat, stb szerelni, akkor ugyse er semmit az egesz, mert keptelen a flottakötelek megvedesere, es eredmenyes legiharcra.

Amugy pont azert mert ez a felujitas szerintem nem tart sehol, jobb lenne nekik hagyni a fenebe az egesz Su-33 vonalat, es a Mig-29K-ra fokuszalni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 220
83 857
113
.
Erröl az MFD-s muszerfalrol kene egy fotot, de ebben nem nagyon hiszek, hogy van. Szerintem MFD-t csak ugy nem lehet beepiteni, a kabinban nincs ures hely, tehat ha MFD-ben gondolkoznak, akkor ott egy komolyabb atalakitashoz vezetö lancreakcio indul el, mert minimum azokat a muszereket digitalizalni kell, amik helyere az MFD jön, masreszt, amint a 2016-os tweet-ben is latszik fentebb, az SVP-24 maga is sok blokkbol all. DE ha a Su-33-ra nem tudnak modern radart, R-77-1 raketat, stb szerelni, akkor ugyse er semmit az egesz, mert keptelen a flottakötelek megvedesere, es eredmenyes legiharcra.

Amugy pont azert mert ez a felujitas szerintem nem tart sehol, jobb lenne nekik hagyni a fenebe az egesz Su-33 vonalat, es a Mig-29K-ra fokuszalni.

Az MFD-t az analóg műszerek helyére rakják nem azok mellé.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 859
113
Ne misztifikáld túl azt az MFD-t.
Ez már nem a kilencvenes évek.

Itt van az egyik gépben a régi CRT helyén egy nagyobb kijelző, alján gombokkal:

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 503
84 703
113