Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 847
67 332
113
A Szu-33-as átka az amúgy máshol kvázi közömbös tolóerő/tömeg arány mértéke.
Ami egy katapultos fedélzeti startnál lényegében mindegy (gondoljunk csak bele, hogy a haditengerészeti repülés világában az 1:1 T/W arányt összesen csak két típus súrolta alulról idáig: a C/D Hornet és a Rafale M. Függesztmények nélkül...), az az ugrósáncos startoknál szinte egzisztenciális kérdés.
Namost a MiG-29KR/KUBR gépekről tudjuk, hogy a legendásan bivalyerős, klasszikus szárazföldi verziókhoz képest csak minimálisan nőtt a tolóerő, ellenben a szerkezeti tömeg pedig jócskán, mégis nagyobb teherrel tud felszállni, mint a jóval nagyobb Szu-33-as.
Minden az arányokon múlik.
A MiG-29KR elstartolt már 5300kg függesztménnyel is, ebben póttartályok is voltak, míg a 33-as max terhelhetősége csak 2500kg.
A MiG-29KR/KUBR gépek szerkezeti tömege 12 tonna. Az RD-33MK Morszkaja Osza hajtóművek fedélzeten, gépbe épített állapotban leadott együttes tolóereje CsR üzemmódnál 18.5 tonna.
Ez gyorsítja a fedélzeten nekilóduló gépet.
A belső kerókapacitás kb 4 tonna, ehhez jön még 5 tonna max fegyverzet/pótüzemanyag.
21 tonna tömeget kell 18.5 tonnával gyorsítani.

A Szu-33-asnál ott ette meg az egészet a fene, hogy a szerkezeti tömeg 18.5 tonna, a fedélzeten, beépített állapotban, felengedett szitaszűrőkkel, a féktuskók kiengedésétől rendelkezésre álló együttes tolóerő pedig kb 24 tonna. Az NPO Szaturn féle AL-31F-3Sz hajtóművek eleve emelt hőjű alváltozatok, de az alap AL-31F-hez képest csak 500kg plusz van hajtóművenként.
A maximális engedélyezett start kerótöltés 5500kg. Most járunk 24 tonnánál.
Ehhez jön még a fegyverzet, ami meg sem közelítheti az elviekben engedélyezett 6 tonnát.
A pilonok lehetséges számából adódó nyolcról nem is beszélve.
Ha szimplán csak megkapná a Szu-35Sz hajtóműveit TVC nélkül, navalizálva, korrózióálló bevonattolással, már sokat javulna a harcérték.
A kínaiak a maguk J-15-ösénél a katapultálhatóságot kezdék pár éve tesztelni...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 784
85 998
113
Ezt vágom, az okot nem értem. A túl nagy, erősen korlátozott harcértékü 33-as miért veszi majd el az értékes helyet a 29-esektől. De valószínűleg Dudi válasza lesz az ok.

A modernizáció 2. szakaszának lényege pont a gép harcértékének jelentős növelése. Többfeladatú géppé alakítják a Szu-33-at. Lásd +2 pilont Allesmor képén. Lehet ez az első modernizált gép(2.szakasz) és már a tesztelése folyik Jejszkben(ott készült a kép)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 847
67 332
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ennél a videónál 1:30-nál láthatjuk az 59-es oldalszámmal ellátott negyedik Szu-27K prototípust (T-10K-4, gyári szám: 49051002502) amelyiket a Szuhoj OKB kölcsönadott a Bazalt tervezőirodának, nagytömegű bombafegyverzetek oldási tesztjeihez. Ha meg már úgyis repültek, hát az ugrósáncról is kipróbálták a nagytömegű függesztménnyel startolást. 0:43-tól.
Az is jól megfigyelhető, hogy ezen a gépen nem is 12, hanem 14 függesztési pont volt, mert a szárnyon levő külső (a hagyományosan fő) pilonra egy dupla adaptert tettek fel.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 672
18 959
113
A modernizáció 2. szakaszának lényege pont a gép harcértékének jelentős növelése. Többfeladatú géppé alakítják a Szu-33-at. Lásd +2 pilont Allesmor képén. Lehet ez az első modernizált gép(2.szakasz) és már a tesztelése folyik Jejszkben(ott készült a kép)
Korlátozott alatt itt elsősorban a fedélzeti max felszállósúlyt értettem. Ha az nem emelkedik, akkor igazából magukkal szúrnak ki az oroszok, hiába kap modern elektronikát.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 882
12 653
113
A Szu-33-as átka az amúgy máshol kvázi közömbös tolóerő/tömeg arány mértéke.
Ami egy katapultos fedélzeti startnál lényegében mindegy (gondoljunk csak bele, hogy a haditengerészeti repülés világában az 1:1 T/W arányt összesen csak két típus súrolta alulról idáig: a C/D Hornet és a Rafale M. Függesztmények nélkül...), az az ugrósáncos startoknál szinte egzisztenciális kérdés.
Namost a MiG-29KR/KUBR gépekről tudjuk, hogy a legendásan bivalyerős, klasszikus szárazföldi verziókhoz képest csak minimálisan nőtt a tolóerő, ellenben a szerkezeti tömeg pedig jócskán, mégis nagyobb teherrel tud felszállni, mint a jóval nagyobb Szu-33-as.
Minden az arányokon múlik.
A MiG-29KR elstartolt már 5300kg függesztménnyel is, ebben póttartályok is voltak, míg a 33-as max terhelhetősége csak 2500kg.
A MiG-29KR/KUBR gépek szerkezeti tömege 12 tonna. Az RD-33MK Morszkaja Osza hajtóművek fedélzeten, gépbe épített állapotban leadott együttes tolóereje CsR üzemmódnál 18.5 tonna.
Ez gyorsítja a fedélzeten nekilóduló gépet.
A belső kerókapacitás kb 4 tonna, ehhez jön még 5 tonna max fegyverzet/pótüzemanyag.
21 tonna tömeget kell 18.5 tonnával gyorsítani.

A Szu-33-asnál ott ette meg az egészet a fene, hogy a szerkezeti tömeg 18.5 tonna, a fedélzeten, beépített állapotban, felengedett szitaszűrőkkel, a féktuskók kiengedésétől rendelkezésre álló együttes tolóerő pedig kb 24 tonna. Az NPO Szaturn féle AL-31F-3Sz hajtóművek eleve emelt hőjű alváltozatok, de az alap AL-31F-hez képest csak 500kg plusz van hajtóművenként.
A maximális engedélyezett start kerótöltés 5500kg. Most járunk 24 tonnánál.
Ehhez jön még a fegyverzet, ami meg sem közelítheti az elviekben engedélyezett 6 tonnát.
A pilonok lehetséges számából adódó nyolcról nem is beszélve.
Ha szimplán csak megkapná a Szu-35Sz hajtóműveit TVC nélkül, navalizálva, korrózióálló bevonattolással, már sokat javulna a harcérték.
A kínaiak a maguk J-15-ösénél a katapultálhatóságot kezdék pár éve tesztelni...

El kéne már engedjék a 33-ast. Egyszerűen maguknak tesznek vele keresztbe.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
Amíg repülnek addig hadrendben lesznek. A Kuznyecovon vegyesen lesznek Szu-33 és MiG-29K gépek.
.
.
Ez jo nagy öngol. A Szu-33 elavult, söt igazan sose volt korszeru, a Kuznyecovra alkalmatlan, a Mig-29K sokkal modernebb, hatekonyabb, kisebb. Raadasul többfele tipus uzemeltetese logisztikailag is pluszfeladat, meg akkor is, ha az alkatreszellatasban esetleg lehetnek közös pontok.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and borisz

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
Szó sincs a Szu-33 gépek kivonásáról. Azon gépeket,amelyek üzemideje nem járt le modernizálva lesznek és visszatérnek a Kuznyecovra. A moderizáció első szakaszában SzVP-24 "Gefeszt" célzórendszert kaptak a gépek. A modernizáció második szakaszába eső gépek erősebb hajtómüvet, új elektronikát kapnak(pontos részletek nem ismertek) Addig is a gépek pilótái a haditengerészeti légierő Jejszki kiképző-gyakorló bázisán repülnek.
.
.
view.php
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
.
SVP-24. Ugy fest, hogy a nagy ujdonsag a cockpitban egy tabletszeru kepernyö a pilota labara rakva, amugy marad a 80as evek analog sztorija? Ehhez kepest a Mig-29K cockpitja maga az urkorszak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 847
67 332
113
Az a nagy tablet is csak félmegoldás volt, azóta egy-két gép kabinjába beépítettek egy MFD-t. Látható, hogy nem túl egységes a flotta állapota.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
Van valakinek fotója az igazi Su-33 cockpitről modernizálás után? ("igazi" = nem videojáték screenshot)
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
Az a nagy tablet is csak félmegoldás volt, azóta egy-két gép kabinjába beépítettek egy MFD-t. Látható, hogy nem túl egységes a flotta állapota.
.
Erröl az MFD-s muszerfalrol kene egy fotot, de ebben nem nagyon hiszek, hogy van. Szerintem MFD-t csak ugy nem lehet beepiteni, a kabinban nincs ures hely, tehat ha MFD-ben gondolkoznak, akkor ott egy komolyabb atalakitashoz vezetö lancreakcio indul el, mert minimum azokat a muszereket digitalizalni kell, amik helyere az MFD jön, masreszt, amint a 2016-os tweet-ben is latszik fentebb, az SVP-24 maga is sok blokkbol all. DE ha a Su-33-ra nem tudnak modern radart, R-77-1 raketat, stb szerelni, akkor ugyse er semmit az egesz, mert keptelen a flottakötelek megvedesere, es eredmenyes legiharcra.

Amugy pont azert mert ez a felujitas szerintem nem tart sehol, jobb lenne nekik hagyni a fenebe az egesz Su-33 vonalat, es a Mig-29K-ra fokuszalni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 092
85 950
113
.
Erröl az MFD-s muszerfalrol kene egy fotot, de ebben nem nagyon hiszek, hogy van. Szerintem MFD-t csak ugy nem lehet beepiteni, a kabinban nincs ures hely, tehat ha MFD-ben gondolkoznak, akkor ott egy komolyabb atalakitashoz vezetö lancreakcio indul el, mert minimum azokat a muszereket digitalizalni kell, amik helyere az MFD jön, masreszt, amint a 2016-os tweet-ben is latszik fentebb, az SVP-24 maga is sok blokkbol all. DE ha a Su-33-ra nem tudnak modern radart, R-77-1 raketat, stb szerelni, akkor ugyse er semmit az egesz, mert keptelen a flottakötelek megvedesere, es eredmenyes legiharcra.

Amugy pont azert mert ez a felujitas szerintem nem tart sehol, jobb lenne nekik hagyni a fenebe az egesz Su-33 vonalat, es a Mig-29K-ra fokuszalni.

Az MFD-t az analóg műszerek helyére rakják nem azok mellé.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 847
67 332
113
Ne misztifikáld túl azt az MFD-t.
Ez már nem a kilencvenes évek.

Itt van az egyik gépben a régi CRT helyén egy nagyobb kijelző, alján gombokkal:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 784
85 998
113