Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

A Szu-33-as átka az amúgy máshol kvázi közömbös tolóerő/tömeg arány mértéke.
Ami egy katapultos fedélzeti startnál lényegében mindegy (gondoljunk csak bele, hogy a haditengerészeti repülés világában az 1:1 T/W arányt összesen csak két típus súrolta alulról idáig: a C/D Hornet és a Rafale M. Függesztmények nélkül...), az az ugrósáncos startoknál szinte egzisztenciális kérdés.
Namost a MiG-29KR/KUBR gépekről tudjuk, hogy a legendásan bivalyerős, klasszikus szárazföldi verziókhoz képest csak minimálisan nőtt a tolóerő, ellenben a szerkezeti tömeg pedig jócskán, mégis nagyobb teherrel tud felszállni, mint a jóval nagyobb Szu-33-as.
Minden az arányokon múlik.
A MiG-29KR elstartolt már 5300kg függesztménnyel is, ebben póttartályok is voltak, míg a 33-as max terhelhetősége csak 2500kg.
A MiG-29KR/KUBR gépek szerkezeti tömege 12 tonna. Az RD-33MK Morszkaja Osza hajtóművek fedélzeten, gépbe épített állapotban leadott együttes tolóereje CsR üzemmódnál 18.5 tonna.
Ez gyorsítja a fedélzeten nekilóduló gépet.
A belső kerókapacitás kb 4 tonna, ehhez jön még 5 tonna max fegyverzet/pótüzemanyag.
21 tonna tömeget kell 18.5 tonnával gyorsítani.

A Szu-33-asnál ott ette meg az egészet a fene, hogy a szerkezeti tömeg 18.5 tonna, a fedélzeten, beépített állapotban, felengedett szitaszűrőkkel, a féktuskók kiengedésétől rendelkezésre álló együttes tolóerő pedig kb 24 tonna. Az NPO Szaturn féle AL-31F-3Sz hajtóművek eleve emelt hőjű alváltozatok, de az alap AL-31F-hez képest csak 500kg plusz van hajtóművenként.
A maximális engedélyezett start kerótöltés 5500kg. Most járunk 24 tonnánál.
Ehhez jön még a fegyverzet, ami meg sem közelítheti az elviekben engedélyezett 6 tonnát.
A pilonok lehetséges számából adódó nyolcról nem is beszélve.
Ha szimplán csak megkapná a Szu-35Sz hajtóműveit TVC nélkül, navalizálva, korrózióálló bevonattolással, már sokat javulna a harcérték.
A kínaiak a maguk J-15-ösénél a katapultálhatóságot kezdék pár éve tesztelni...
 
Ezt vágom, az okot nem értem. A túl nagy, erősen korlátozott harcértékü 33-as miért veszi majd el az értékes helyet a 29-esektől. De valószínűleg Dudi válasza lesz az ok.

A modernizáció 2. szakaszának lényege pont a gép harcértékének jelentős növelése. Többfeladatú géppé alakítják a Szu-33-at. Lásd +2 pilont Allesmor képén. Lehet ez az első modernizált gép(2.szakasz) és már a tesztelése folyik Jejszkben(ott készült a kép)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ennél a videónál 1:30-nál láthatjuk az 59-es oldalszámmal ellátott negyedik Szu-27K prototípust (T-10K-4, gyári szám: 49051002502) amelyiket a Szuhoj OKB kölcsönadott a Bazalt tervezőirodának, nagytömegű bombafegyverzetek oldási tesztjeihez. Ha meg már úgyis repültek, hát az ugrósáncról is kipróbálták a nagytömegű függesztménnyel startolást. 0:43-tól.
Az is jól megfigyelhető, hogy ezen a gépen nem is 12, hanem 14 függesztési pont volt, mert a szárnyon levő külső (a hagyományosan fő) pilonra egy dupla adaptert tettek fel.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A modernizáció 2. szakaszának lényege pont a gép harcértékének jelentős növelése. Többfeladatú géppé alakítják a Szu-33-at. Lásd +2 pilont Allesmor képén. Lehet ez az első modernizált gép(2.szakasz) és már a tesztelése folyik Jejszkben(ott készült a kép)
Korlátozott alatt itt elsősorban a fedélzeti max felszállósúlyt értettem. Ha az nem emelkedik, akkor igazából magukkal szúrnak ki az oroszok, hiába kap modern elektronikát.
 
A Szu-33-as átka az amúgy máshol kvázi közömbös tolóerő/tömeg arány mértéke.
Ami egy katapultos fedélzeti startnál lényegében mindegy (gondoljunk csak bele, hogy a haditengerészeti repülés világában az 1:1 T/W arányt összesen csak két típus súrolta alulról idáig: a C/D Hornet és a Rafale M. Függesztmények nélkül...), az az ugrósáncos startoknál szinte egzisztenciális kérdés.
Namost a MiG-29KR/KUBR gépekről tudjuk, hogy a legendásan bivalyerős, klasszikus szárazföldi verziókhoz képest csak minimálisan nőtt a tolóerő, ellenben a szerkezeti tömeg pedig jócskán, mégis nagyobb teherrel tud felszállni, mint a jóval nagyobb Szu-33-as.
Minden az arányokon múlik.
A MiG-29KR elstartolt már 5300kg függesztménnyel is, ebben póttartályok is voltak, míg a 33-as max terhelhetősége csak 2500kg.
A MiG-29KR/KUBR gépek szerkezeti tömege 12 tonna. Az RD-33MK Morszkaja Osza hajtóművek fedélzeten, gépbe épített állapotban leadott együttes tolóereje CsR üzemmódnál 18.5 tonna.
Ez gyorsítja a fedélzeten nekilóduló gépet.
A belső kerókapacitás kb 4 tonna, ehhez jön még 5 tonna max fegyverzet/pótüzemanyag.
21 tonna tömeget kell 18.5 tonnával gyorsítani.

A Szu-33-asnál ott ette meg az egészet a fene, hogy a szerkezeti tömeg 18.5 tonna, a fedélzeten, beépített állapotban, felengedett szitaszűrőkkel, a féktuskók kiengedésétől rendelkezésre álló együttes tolóerő pedig kb 24 tonna. Az NPO Szaturn féle AL-31F-3Sz hajtóművek eleve emelt hőjű alváltozatok, de az alap AL-31F-hez képest csak 500kg plusz van hajtóművenként.
A maximális engedélyezett start kerótöltés 5500kg. Most járunk 24 tonnánál.
Ehhez jön még a fegyverzet, ami meg sem közelítheti az elviekben engedélyezett 6 tonnát.
A pilonok lehetséges számából adódó nyolcról nem is beszélve.
Ha szimplán csak megkapná a Szu-35Sz hajtóműveit TVC nélkül, navalizálva, korrózióálló bevonattolással, már sokat javulna a harcérték.
A kínaiak a maguk J-15-ösénél a katapultálhatóságot kezdék pár éve tesztelni...

El kéne már engedjék a 33-ast. Egyszerűen maguknak tesznek vele keresztbe.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Amíg repülnek addig hadrendben lesznek. A Kuznyecovon vegyesen lesznek Szu-33 és MiG-29K gépek.
.
.
Ez jo nagy öngol. A Szu-33 elavult, söt igazan sose volt korszeru, a Kuznyecovra alkalmatlan, a Mig-29K sokkal modernebb, hatekonyabb, kisebb. Raadasul többfele tipus uzemeltetese logisztikailag is pluszfeladat, meg akkor is, ha az alkatreszellatasban esetleg lehetnek közös pontok.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and borisz
Szó sincs a Szu-33 gépek kivonásáról. Azon gépeket,amelyek üzemideje nem járt le modernizálva lesznek és visszatérnek a Kuznyecovra. A moderizáció első szakaszában SzVP-24 "Gefeszt" célzórendszert kaptak a gépek. A modernizáció második szakaszába eső gépek erősebb hajtómüvet, új elektronikát kapnak(pontos részletek nem ismertek) Addig is a gépek pilótái a haditengerészeti légierő Jejszki kiképző-gyakorló bázisán repülnek.
.
.
view.php
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
.
SVP-24. Ugy fest, hogy a nagy ujdonsag a cockpitban egy tabletszeru kepernyö a pilota labara rakva, amugy marad a 80as evek analog sztorija? Ehhez kepest a Mig-29K cockpitja maga az urkorszak.
 
Az a nagy tablet is csak félmegoldás volt, azóta egy-két gép kabinjába beépítettek egy MFD-t. Látható, hogy nem túl egységes a flotta állapota.
 
Van valakinek fotója az igazi Su-33 cockpitről modernizálás után? ("igazi" = nem videojáték screenshot)
 
Az a nagy tablet is csak félmegoldás volt, azóta egy-két gép kabinjába beépítettek egy MFD-t. Látható, hogy nem túl egységes a flotta állapota.
.
Erröl az MFD-s muszerfalrol kene egy fotot, de ebben nem nagyon hiszek, hogy van. Szerintem MFD-t csak ugy nem lehet beepiteni, a kabinban nincs ures hely, tehat ha MFD-ben gondolkoznak, akkor ott egy komolyabb atalakitashoz vezetö lancreakcio indul el, mert minimum azokat a muszereket digitalizalni kell, amik helyere az MFD jön, masreszt, amint a 2016-os tweet-ben is latszik fentebb, az SVP-24 maga is sok blokkbol all. DE ha a Su-33-ra nem tudnak modern radart, R-77-1 raketat, stb szerelni, akkor ugyse er semmit az egesz, mert keptelen a flottakötelek megvedesere, es eredmenyes legiharcra.

Amugy pont azert mert ez a felujitas szerintem nem tart sehol, jobb lenne nekik hagyni a fenebe az egesz Su-33 vonalat, es a Mig-29K-ra fokuszalni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
.
Erröl az MFD-s muszerfalrol kene egy fotot, de ebben nem nagyon hiszek, hogy van. Szerintem MFD-t csak ugy nem lehet beepiteni, a kabinban nincs ures hely, tehat ha MFD-ben gondolkoznak, akkor ott egy komolyabb atalakitashoz vezetö lancreakcio indul el, mert minimum azokat a muszereket digitalizalni kell, amik helyere az MFD jön, masreszt, amint a 2016-os tweet-ben is latszik fentebb, az SVP-24 maga is sok blokkbol all. DE ha a Su-33-ra nem tudnak modern radart, R-77-1 raketat, stb szerelni, akkor ugyse er semmit az egesz, mert keptelen a flottakötelek megvedesere, es eredmenyes legiharcra.

Amugy pont azert mert ez a felujitas szerintem nem tart sehol, jobb lenne nekik hagyni a fenebe az egesz Su-33 vonalat, es a Mig-29K-ra fokuszalni.

Az MFD-t az analóg műszerek helyére rakják nem azok mellé.
 
Ne misztifikáld túl azt az MFD-t.
Ez már nem a kilencvenes évek.

Itt van az egyik gépben a régi CRT helyén egy nagyobb kijelző, alján gombokkal:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed