Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Ez elsőre csak egy jó új kép az egyik Szu-33-asról.
De, ha jobban megnézzük, van rajta egy érdekesség. Ugyanis ismét aktív lett és ennek megfelelően pilonnal lett ellátva a két belső felfüggesztési pont, melyek valamikor a 90-es évek elején lettek használaton kívül helyezve, lévén, a Kuznyecov fedélzetéről amúgy se tudtak volna felszállni, ha oda is raknak valamit. Időrendben az utolsó Szu-33-as, amelyik még használta ezt a belső két pilont, az az egyik Szu-27K prototípus volt, amelyet a 33-asok korlátozott szériagyártása és rendszeresítése után egyszerűen befogtak különféle fegyvertesztekhez hordozó platformnak.
Lehet hogy ez azt jelenti, hogy hosszú távon/végleg szárazföldi bázisra kerülnek a 33-ok? Jó lenne látni egy hátulról készült fotót is a gépről, hogy vajon meghagyták-e rajta a fékező-kampót vagy leszerelték róla.Ez elsőre csak egy jó új kép az egyik Szu-33-asról.
De, ha jobban megnézzük, van rajta egy érdekesség. Ugyanis ismét aktív lett és ennek megfelelően pilonnal lett ellátva a két belső felfüggesztési pont, melyek valamikor a 90-es évek elején lettek használaton kívül helyezve, lévén, a Kuznyecov fedélzetéről amúgy se tudtak volna felszállni, ha oda is raknak valamit. Időrendben az utolsó Szu-33-as, amelyik még használta ezt a belső két pilont, az az egyik Szu-27K prototípus volt, amelyet a 33-asok korlátozott szériagyártása és rendszeresítése után egyszerűen befogtak különféle fegyvertesztekhez hordozó platformnak.
.Köszi. Ez egy igen ritka kivétel.
A Szu-30SzM milyen hajtóművel repül? Én úgy tudom, hogy MMP Szaljut AL-31FM-1. Megszűnne ennek a terméktámogatása, hogy lecserélik?
Eddig 113 db ilyen gépet adtak át tudtommal.
Lehet hogy ez azt jelenti, hogy hosszú távon/végleg szárazföldi bázisra kerülnek a 33-ok? Jó lenne látni egy hátulról készült fotót is a gépről, hogy vajon meghagyták-e rajta a fékező-kampót vagy leszerelték róla.
Nem a súlya számít, hanem a kampó és a működtető, valamint az azt vezérlő rendszerrel kapcsolatos plusz karbantartási idők és üzemeltetési költségek. Ha bármi ott van egy repülőgépen, nem lehet azt mondani hogy karbantartásnál figyelmen kívül kell hagyni, mert egy onnan kiinduló, máshova is átterjedő korrózió, vibrációból következő repedés, a működtető rendszer hidraulika-folyása vagy vezérlésének elektromos zárlata is okozhat katasztrófát (lásd pl. MiG-29-nél a függ. vezérsík bekötéseinek korróziója, ami okozott katasztrófát/kat). Szóval ha az a döntés hogy a Szu-33-ok ezentúl szárazföldi bázison maradnak, akkor a nagyjavítás során egyszerűbb megszüntetni a csak hajófedélzeti üzemhez szükséges rendszereiket.Szerintem nem veszik le mert ennek a bazi nagy gépnek nem osztnem szoroz.
Gépelési hiba. A 2017-es évig terjedő táblázatban SzMT van..
A tablazat legfelsö sorat kerdezem. Az oroszok valojaban SzTM-nek nevezik az SzMT-t belsö hasznalatra? Vagy ez csak elgepeles a tablazatban?
Még zöld-inaskoromban Tökölön is volt ilyen, csak ott Szergejnek nagyobb szerencséje volt. Abban az utcában laktunk Szigethalmon albérletben ahol a leszálló gépek a házsor fölött siklottak be leszállni. Egyszer egyik gép valami furcsa vibráló, éles sivító-sziszegő hanggal jött, persze egyből felnéztünk és láttuk a pótvezérsík hátuljából kígyózó-csapkodó fékernyő-kötelet ami a hangot okozta (a fékernyőből már cafatok se látszottak a kötél végén). Pár nap múlva hallottuk, hogy az utca bázishoz közelebbi végén (ahol már nagyon alacsonyan húztak a leszálló gépek) néhány háztetőn a csapkodó kötélvég kissé "le is rendezte" a cserepeket.Úgy tudom, hogy MiG-21PF-el (aminek még a törzsvég bal oldali alsó részén volt a fékernyő tokja) a Szovjetunióban (talán a 70-es évek végén, Asztrahányban?) történt egy olyan eset, hogy a hajózó véletlenül repülés közben nyitotta a fékernyőt, ami be is lobbant, és a nagy sebesség miatt persze rögtön le is szakadt. De a a pilóta nem oldotta le, így a rögzítő heveder, meg az ernyő maradványai a baloldali vízszintes vezérsíkra csavarodtak, beékelve azt. Katapultálás lett a vége.
Szerintem valószínű. Még vagy 2-3 év, mire a Kuznya visszatért a szolgálatba, a Míg már leszállította a Kr, KuBr gépeket, vagy lassan végez vele. Nincs már szükség a 33-asokra a fedélzetenLehet hogy ez azt jelenti, hogy hosszú távon/végleg szárazföldi bázisra kerülnek a 33-ok
Nem a súlya számít, hanem a kampó és a működtető, valamint az azt vezérlő rendszerrel kapcsolatos plusz karbantartási idők és üzemeltetési költségek. Ha bármi ott van egy repülőgépen, nem lehet azt mondani hogy karbantartásnál figyelmen kívül kell hagyni, mert egy onnan kiinduló, máshova is átterjedő korrózió, vibrációból következő repedés, a működtető rendszer hidraulika-folyása vagy vezérlésének elektromos zárlata is okozhat katasztrófát (lásd pl. MiG-29-nél a függ. vezérsík bekötéseinek korróziója, ami okozott katasztrófát/kat). Szóval ha az a döntés hogy a Szu-33-ok ezentúl szárazföldi bázison maradnak, akkor a nagyjavítás során egyszerűbb megszüntetni a csak hajófedélzeti üzemhez szükséges rendszereiket.
Nem értem, miért erőltetik a 33-asokat, ha van elég 29-es. Vagy valami probléma van velük?Szó sincs a Szu-33 gépek kivonásáról. Azon gépeket,amelyek üzemideje nem járt le modernizálva lesznek és visszatérnek a Kuznyecovra. A moderizáció első szakaszában SzVP-24 "Gefeszt" célzórendszert kaptak a gépek. A modernizáció második szakaszába eső gépek erősebb hajtómüvet, új elektronikát kapnak(pontos részletek nem ismertek) Addig is a gépek pilótái a haditengerészeti légierő Jejszki kiképző-gyakorló bázisán repülnek.
Nem értem, miért erőltetik a 33-asokat, ha van elég 29-es. Vagy valami probléma van velük?
Nem értem, miért erőltetik a 33-asokat, ha van elég 29-es. Vagy valami probléma van velük?
Ezt vágom, az okot nem értem. A túl nagy, erősen korlátozott harcértékü 33-as miért veszi majd el az értékes helyet a 29-esektől. De valószínűleg Dudi válasza lesz az ok.Amíg repülnek addig hadrendben lesznek. A Kuznyecovon vegyesen lesznek Szu-33 és MiG-29K gépek.