Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Az az AA-10 rakéta a hajtóművek között vajon minek van rajta? Szépen és nagyon könnyedén repül, semmi erölködés.

Lövésem sincs.

Bevallom nem igazán értem, hogy a manővert hogyan csinálta meg, mert ehhez a TVC-nek semmi köze. Én úgy láttam nem is működött, legalábbis az elején biztosan nem. Az viszont látszik, hogy a gép sebessége nagy részét eldobta, tehát a második fázisban már lehet, hogy jól forgatta a gépet és a hajótmű tolóereje akkor már minimálisan, de gyorsította a fordulót.

A gép saját tengely körüli mozgása is eszméletlen gyors. Kicsit olyan, mintha bedöntve elkezdett volna egy Kobrát, csak nem fejezte be. Ehhez igen jó pilóta és vezérlőrendszer kell. Ennél kisebb mutatványokkal palancsintáztak le pl. F-14-gyel, amit @Allesmor Obranna is mutatott, amikor lecsúszott nagy állásszögön az F-14 kis magasságon.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Egy hónappal ezelőtt itt már kielemeztem, de akkor legyen meg megint:


Sokkal rövidebb start, energikus manőverek, hiányzik a sok spec vektorálós műrepülőfigura (Vascsuk műrepülő pilóta is), helyette sokkal "harciasabbak" a figurák.
Egy új korszak a Szu-35Sz demók sorában?

(Amúgy hozzátartozik, hogy az apa-fia Averjanov páros Szu-30SzM géppár bemutatója se a klasszikus szemkápráztató szóló műrepülés már évek óta. Ők is imitált 1vs1 manőverező légiharcot repülnek, ami persze napjainkban már ugyanúgy labor-szituáció, mint a szóló demó, de mégis gyakorlatiasabb annál...)
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
M

molnibalage

Guest
Egy hónappal ezelőtt itt már kielemeztem, de akkor legyen meg megint:


Sokkal rövidebb start, energikus manőverek, hiányzik a sok spec vektorálós műrepülőfigura (Vascsuk műrepülő pilóta is), helyette sokkal "harciasabbak" a figurák.
Egy új korszak a Szu-35Sz demók sorában?

(Amúgy hozzátartozik, hogy az apa-fia Averjanov páros Szu-30SzM géppár bemutatója se a klasszikus szemkápráztató szóló műrepülés már évek óta. Ők is imitált 1vs1 manőverező légiharcot repülnek, ami persze napjainkban már ugyanúgy labor-szituáció, mint a szóló demó, de mégis gyakorlatiasabb annál...)
Ez tiszta sor, csak a videó alapján kb. átlagosan majdnem 26 fokos forduló szögsebesség adódik ki, ennyi idő alatt fordul meg teljesen a gép, de otthon képkocka alapján is meg lehet számolni. A videó azért csalóka, mert az első kb. 90 fok eszméletlen gyors, aztán viszont visszalassul a fordulás tempója. De ettől függetlenül egészen elképesztő, amit bemutat.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Az az AA-10 rakéta a hajtóművek között vajon minek van rajta? Szépen és nagyon könnyedén repül, semmi erölködés.
Jurij Vacsuk csak R-27ER súlymakettal repül, ezt gondolom Kosztyin gépéről se vették le, mivel előtte való nap és utána következő napon is Vascsuk repült ezzel a géppel.
Szerintem súlyponti okai vannak, a nagy állásszögű figurákat a faroknehéz géppel jobban kiadja a gép. Ez a súlymakett is megvan vagy 250kg, vagy mégtöbb.
Ennek csak az mond egyedül ellent, hogy Bogdan meg enélkül szokott repülni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Jurij Vacsuk csak R-27ER súlymakettal repül, ezt gondolom Kosztyin gépéről se vették le, mivel előtte való nap és utána következő napon is Vascsuk repült ezzel a géppel.
Szerintem súlyponti okai vannak, a nagy állásszögű figurákat a faroknehéz géppel jobban kiadja a gép. Ez a súlymakett is megvan vagy 250kg, vagy mégtöbb.
Ennek csak az mond egyedül ellent, hogy Bogdan meg enélkül szokott repülni.
Erre én is gondoltam, de még, ha a CG-től távol is van az a kb. 300 kg nem tűnik soknak egy üresen 18 tonnás gépnél, ami keróval 22 táján lehetett. Persze, hogy forgatónyomaték, a rakéta súlya lefelé húzza a gép seggét. A légellenállása viszont meg pont ellenkező irányba...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Erre én is gondoltam, de még, ha a CG-től távol is van az a kb. 300 kg nem tűnik soknak egy üresen 18 tonnás gépnél, ami keróval 22 táján lehetett. Persze, hogy forgatónyomaték, a rakéta súlya lefelé húzza a gép seggét. A légellenállása viszont meg pont ellenkező irányba...
Szerintem a rakéta légellenállása ebben a sebességtartományban nem annyira számottevő, mint a súlypontra gyakorolt hatása.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Szerintem a rakéta légellenállása ebben a sebességtartományban nem annyira számottevő, mint a súlypontra gyakorolt hatása.
Főleg hogy csak túlterhelés nélkül 300kg x erőkar az a nyomaték, 4G-nél már több mint 1 t x erőkar. Műrepülés közben a 4G meg ugye eléggé alacsony, annál "kicsit" több is előfordul ...
 
M

molnibalage

Guest
Főleg hogy csak túlterhelés nélkül 300kg x erőkar az a nyomaték, 4G-nél már több mint 1 t x erőkar. Műrepülés közben a 4G meg ugye eléggé alacsony, annál "kicsit" több is előfordul ...
Hóóóóóóóóóóóóóó.... Nem.

A forduló általi túlterhelés a gépre, mint elemi tömegpontra hat, mert nem a gép saját súlypont körüli forgásából kör. A körpályán az egész gépre ugyanaz a g erő hat, ami a szárny ad át a szerkezet többi részének. Rajzoljak hozzá ábrát, hogy érthető legyen?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 089
113
Lezuhant a venezuelai légierő egyik Szu-30MKV gépe. Felszállás közben a gép élesen jobbra fordult és a pilótók katapultáltak kis magasságon, de sajnos nem élték túl.

tjfbV9LLXMk.jpg
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 010
93

Sajnos elég gyenge az angolom, de ha jól értem az indiaiak ez úttal arról álmodoznak, hogy a Szu-30MKI-kból modernizált Szu-30SzM-eket csinálnak.
Értem én, hogy jó lenne nekik, és még azt is elhiszem, hogy az oroszok jó pénzért megoldják nekik, csak ne hallanák minden héten egy-egy újabb koncepcióról, amiből aztán nem lesz semmi! De ha sokáig agyalnak nem lesz mit modernizálni, mert - némi túlzással - gyorsabban fogynak a Szuhojaik, mint ahogy gyártják őket!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Itt a marketing szöbeg az "F-35-öt detektáló" Irbisz radar installálása.
A hajtóművek egységesítése csak mellékes (mellesleg rájöttek, hogy csak így van értelme) de ez az egységesítés inkább az orosz készletre vonatkozik, ahol van a Szu-30SzM mellett még Szu-35Sz is.
Az indiaiaknál inkább csak netto képességnövelést jelent az erősebb hajtómű.

Privát népi megfigyelésem alapján én amondó vagyok, hogy a Szu-35Sz-nél az egyik mód, amivel lehet spórolni a TVC-s fúvócső élettartamán, az az, hogy nem használják.
Mivel megtehetik, hogy az erősebb hajtómű miatt energikusabban manőverezik a gép, így a beavatkozási határ felett tudják tartani a sebességet.
Nekem a MAKSz-os bemutatóknál az tűnt fel, hogy az amúgy szinte azonos tömegű Szu-35Sz és Szu-30SzM közül az előbbi az erősebb hajtóműve révén vektorálás nélkül is meg tudta csinálni azokat a manővereket, amihez a Szu-30SzM kormányvezérlő rendszere már a fúvócsövek mozgatását is segítségül hívta.