Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Vótmá?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az az AA-10 rakéta a hajtóművek között vajon minek van rajta? Szépen és nagyon könnyedén repül, semmi erölködés.

Lövésem sincs.

Bevallom nem igazán értem, hogy a manővert hogyan csinálta meg, mert ehhez a TVC-nek semmi köze. Én úgy láttam nem is működött, legalábbis az elején biztosan nem. Az viszont látszik, hogy a gép sebessége nagy részét eldobta, tehát a második fázisban már lehet, hogy jól forgatta a gépet és a hajótmű tolóereje akkor már minimálisan, de gyorsította a fordulót.

A gép saját tengely körüli mozgása is eszméletlen gyors. Kicsit olyan, mintha bedöntve elkezdett volna egy Kobrát, csak nem fejezte be. Ehhez igen jó pilóta és vezérlőrendszer kell. Ennél kisebb mutatványokkal palancsintáztak le pl. F-14-gyel, amit @Allesmor Obranna is mutatott, amikor lecsúszott nagy állásszögön az F-14 kis magasságon.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Vótmá?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez az új bemutatópilóta, Szergej Kosztyin produkciója.
Vascsukéhoz képest "kevésbé cirkuszi", inkább harcászatilag érdekes manővereket repült.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Egy hónappal ezelőtt itt már kielemeztem, de akkor legyen meg megint:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Sokkal rövidebb start, energikus manőverek, hiányzik a sok spec vektorálós műrepülőfigura (Vascsuk műrepülő pilóta is), helyette sokkal "harciasabbak" a figurák.
Egy új korszak a Szu-35Sz demók sorában?

(Amúgy hozzátartozik, hogy az apa-fia Averjanov páros Szu-30SzM géppár bemutatója se a klasszikus szemkápráztató szóló műrepülés már évek óta. Ők is imitált 1vs1 manőverező légiharcot repülnek, ami persze napjainkban már ugyanúgy labor-szituáció, mint a szóló demó, de mégis gyakorlatiasabb annál...)
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
Egy hónappal ezelőtt itt már kielemeztem, de akkor legyen meg megint:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Sokkal rövidebb start, energikus manőverek, hiányzik a sok spec vektorálós műrepülőfigura (Vascsuk műrepülő pilóta is), helyette sokkal "harciasabbak" a figurák.
Egy új korszak a Szu-35Sz demók sorában?

(Amúgy hozzátartozik, hogy az apa-fia Averjanov páros Szu-30SzM géppár bemutatója se a klasszikus szemkápráztató szóló műrepülés már évek óta. Ők is imitált 1vs1 manőverező légiharcot repülnek, ami persze napjainkban már ugyanúgy labor-szituáció, mint a szóló demó, de mégis gyakorlatiasabb annál...)
Ez tiszta sor, csak a videó alapján kb. átlagosan majdnem 26 fokos forduló szögsebesség adódik ki, ennyi idő alatt fordul meg teljesen a gép, de otthon képkocka alapján is meg lehet számolni. A videó azért csalóka, mert az első kb. 90 fok eszméletlen gyors, aztán viszont visszalassul a fordulás tempója. De ettől függetlenül egészen elképesztő, amit bemutat.
 
Az az AA-10 rakéta a hajtóművek között vajon minek van rajta? Szépen és nagyon könnyedén repül, semmi erölködés.
Jurij Vacsuk csak R-27ER súlymakettal repül, ezt gondolom Kosztyin gépéről se vették le, mivel előtte való nap és utána következő napon is Vascsuk repült ezzel a géppel.
Szerintem súlyponti okai vannak, a nagy állásszögű figurákat a faroknehéz géppel jobban kiadja a gép. Ez a súlymakett is megvan vagy 250kg, vagy mégtöbb.
Ennek csak az mond egyedül ellent, hogy Bogdan meg enélkül szokott repülni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Jurij Vacsuk csak R-27ER súlymakettal repül, ezt gondolom Kosztyin gépéről se vették le, mivel előtte való nap és utána következő napon is Vascsuk repült ezzel a géppel.
Szerintem súlyponti okai vannak, a nagy állásszögű figurákat a faroknehéz géppel jobban kiadja a gép. Ez a súlymakett is megvan vagy 250kg, vagy mégtöbb.
Ennek csak az mond egyedül ellent, hogy Bogdan meg enélkül szokott repülni.
Erre én is gondoltam, de még, ha a CG-től távol is van az a kb. 300 kg nem tűnik soknak egy üresen 18 tonnás gépnél, ami keróval 22 táján lehetett. Persze, hogy forgatónyomaték, a rakéta súlya lefelé húzza a gép seggét. A légellenállása viszont meg pont ellenkező irányba...
 
Erre én is gondoltam, de még, ha a CG-től távol is van az a kb. 300 kg nem tűnik soknak egy üresen 18 tonnás gépnél, ami keróval 22 táján lehetett. Persze, hogy forgatónyomaték, a rakéta súlya lefelé húzza a gép seggét. A légellenállása viszont meg pont ellenkező irányba...
Szerintem a rakéta légellenállása ebben a sebességtartományban nem annyira számottevő, mint a súlypontra gyakorolt hatása.
 
Szerintem a rakéta légellenállása ebben a sebességtartományban nem annyira számottevő, mint a súlypontra gyakorolt hatása.
Főleg hogy csak túlterhelés nélkül 300kg x erőkar az a nyomaték, 4G-nél már több mint 1 t x erőkar. Műrepülés közben a 4G meg ugye eléggé alacsony, annál "kicsit" több is előfordul ...
 
Főleg hogy csak túlterhelés nélkül 300kg x erőkar az a nyomaték, 4G-nél már több mint 1 t x erőkar. Műrepülés közben a 4G meg ugye eléggé alacsony, annál "kicsit" több is előfordul ...
Hóóóóóóóóóóóóóó.... Nem.

A forduló általi túlterhelés a gépre, mint elemi tömegpontra hat, mert nem a gép saját súlypont körüli forgásából kör. A körpályán az egész gépre ugyanaz a g erő hat, ami a szárny ad át a szerkezet többi részének. Rajzoljak hozzá ábrát, hogy érthető legyen?
 
Lezuhant a venezuelai légierő egyik Szu-30MKV gépe. Felszállás közben a gép élesen jobbra fordult és a pilótók katapultáltak kis magasságon, de sajnos nem élték túl.

tjfbV9LLXMk.jpg
 

Sajnos elég gyenge az angolom, de ha jól értem az indiaiak ez úttal arról álmodoznak, hogy a Szu-30MKI-kból modernizált Szu-30SzM-eket csinálnak.
Értem én, hogy jó lenne nekik, és még azt is elhiszem, hogy az oroszok jó pénzért megoldják nekik, csak ne hallanák minden héten egy-egy újabb koncepcióról, amiből aztán nem lesz semmi! De ha sokáig agyalnak nem lesz mit modernizálni, mert - némi túlzással - gyorsabban fogynak a Szuhojaik, mint ahogy gyártják őket!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi
Itt a marketing szöbeg az "F-35-öt detektáló" Irbisz radar installálása.
A hajtóművek egységesítése csak mellékes (mellesleg rájöttek, hogy csak így van értelme) de ez az egységesítés inkább az orosz készletre vonatkozik, ahol van a Szu-30SzM mellett még Szu-35Sz is.
Az indiaiaknál inkább csak netto képességnövelést jelent az erősebb hajtómű.

Privát népi megfigyelésem alapján én amondó vagyok, hogy a Szu-35Sz-nél az egyik mód, amivel lehet spórolni a TVC-s fúvócső élettartamán, az az, hogy nem használják.
Mivel megtehetik, hogy az erősebb hajtómű miatt energikusabban manőverezik a gép, így a beavatkozási határ felett tudják tartani a sebességet.
Nekem a MAKSz-os bemutatóknál az tűnt fel, hogy az amúgy szinte azonos tömegű Szu-35Sz és Szu-30SzM közül az előbbi az erősebb hajtóműve révén vektorálás nélkül is meg tudta csinálni azokat a manővereket, amihez a Szu-30SzM kormányvezérlő rendszere már a fúvócsövek mozgatását is segítségül hívta.
 
Ukrán Szu-27 egy Belgiumi légi bemutatón még szeptemberben

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Szerintem jövőre is meghívják őket.:cool:
Azért mák,hogy nem sérült meg senki,repült ott minden bakker.