Szu-27P
![]()
Török sajtó szerint közel a megállapodás a Szu-35Sz beszerzéséről. E szerint a törökök 36 gépet vennének.
Ezek a 35-S gépek tudják elektronikában,harcértékben azt amit a Gripenjeink?
Egyes téren többet is, mert
Részleteket meg senki nem tud a komolyabb dolgokról. Minimum egy kategória a gép, de a Szu-35 méretei más téren azért máshova pozicionálják azt a gépet.
- tudtommal kitéríthető mechanikusan a PESA radar és ezzel nemhogy +/- 75, de +/- 90 fokon túl is tud pásztázni a radar. A Gripen meg ugye eleve mecha legyezésű...
- MAWS az nincs a Griffen.
- Meg IRST sem.
Igen, amiatt egyes környezetben a gépek kiaknázható potenciálja sokkal jobb. Főleg a fegyverzet variálhatósága terén. A Gripen C/D változatnál ez ki van fejtve a Gripen FAQ-ban, hogy mi a baj. Túlságosan a svéd igények szerint rakéták össze. Bár megjegyzem az ő országuk is akkora, hogy oda is alul méretezettnek érzem a gépet...A nagyobb méret nagyobb hatótáv,meg nagyobb fegyverterhelés miatt más a pozíció?
Ár sacc/kb?
(jó lenne már megtanulnom a rövidítéseket,legalább amik az Orosz gépeken is vannak)
Igen, amiatt egyes környezetben a gépek kiaknázható potenciálja sokkal jobb. Főleg a fegyverzet variálhatósága terén. A Gripen C/D változatnál ez ki van fejtve a Gripen FAQ-ban, hogy mi a baj. Túlságosan a svéd igények szerint rakéták össze. Bár megjegyzem az ő országuk is akkora, hogy oda is alul méretezettnek érzem a gépet...
Egy 10 milliós nem kőgazdag ország nem engedheti meg két szuperszonikus típus hadrendben tartását, ha ezt a választói nem tartják szükségesnek és nincs külföldi támogatás, mint Izrael esetén. Vagy olyan elszántság, mint Görögországban. Bele is rokkannak abba is, a sok más mellett...Ilyenek.mellé nekünk kb nem is kellene külön bombázó?
Ezt kb. én is így látom. Nem csak az orosz medve gyengélkedése, de a műholdas navigáció elterjedése egyszerűen értelmetlenné és gazdaságtalanná tette a sok kis airstrip üzemet. De erről már volt szó. erős véleménykülönbségekkel...Ezzel szemben azonban a kilencvenes években egyfelől drasztikusan elkezdték csökkenteni a repülőalakulatok számát, egyre kényelmetlenebbé téve a légtér lefedését, továbbá ezzel egy időben egyre égetőbb lett a svéd repüőipar számára az új típus exportja, amivel nem korrelált annak akkori képessége.
Ahogy a Northrop F-20-st is lemosta az F-16-os fellendülése, úgy a JAS-39A/B se felelt meg a külföldi piac igényeinek. Mert mindenki F-16-ost, meg F-18-ast akart, vagy ezekkel azonos képességű és teljesítményű egyéb gépeket.
Ezeket a tényezőket is fejtegettem a repteljesítmény és F-35 kapcsán is.Napjainkban azonban a nagy őrjárati idő, a légiutántölthetőség és az egy feladaton belül variálható fegyverzet az ami számít, ehhez pedig nem utántölthető, kevés fügesztési ponttal rendelkező és kisméretű gép már nem ideális.
Egy Gripen két póttartállyal már csak négy darab légiharcrakétát tud elvinni, de ha ebből kettőt kiváltuk csapásmérő fegyverzetre, akkor a BVR képesség is ugrik, miközben a gép össz-légellenállása drámaian megugrik, mivel még egy 227 kg-os bomba is elég nagy méretű eszköz a gép méretéhez képest.
Egy szép bekezdésben összefoglalva az átmenete annak, ahogy a szovjet idők felfogásából eljutottak oda, amit nyugaton művelnek 40-50+ éve egyes típusokkal. A légi utántöltés akkora rugalmasságot ad egy megfelelő minimális gépszám esetén és extra képességeket, amit sokkal több gép sem adna soha.A Szu-35Sz jelenlegi légiharc rakéta mennyisége elérheti a 14 darabot, de a gyakorlatban ez 6-8 darabnál áll meg és ehhez jön a két szárnyvégi zavarókonténer.
A 11.2 tonnányira növelt belső kerozinmennyiség ellenére a gépre megadott átrepülési távolság a Szu-27-esek 3900-4000km-éhez képest kevesebb, csupán 3500km, ennek a csökkenésnek a pontos okát nem ismerem. talán a gép szerkezeti tömegének a növekedése, vagy a hajtóművek fogyasztásának melekedése lehet az ok.
Csakhogy ez a gép utántölthető, így a gyakorlatban már 5-6000 km-es távokat is repültek a 35-ösök, a hat darabos rakétajavadalmazásukkal és a két konténerükkel, amikor Komszomolszkból elkísérték a Tu-95-ösöket Alaszkáig meg vissza.
Nem az ilyen gépek mellé elsősorban az kellene, hogy kilépjünk a NATO-ból!Ilyenek.mellé nekünk kb nem is kellene külön bombázó?
Nem az ilyen gépek mellé elsősorban az kellene, hogy kilépjünk a NATO-ból!
Ember!!!![]()
Értem, csak jelen helyzetben a kettőt nem lehet egymástól elválasztani.Nem a politikai vonzatát kérdeztem.
.Egyes téren többet is, mert
Részleteket meg senki nem tud a komolyabb dolgokról. Minimum egy kategória a gép, de a Szu-35 méretei más téren azért máshova pozicionálják azt a gépet.
- tudtommal kitéríthető mechanikusan a PESA radar és ezzel nemhogy +/- 75, de +/- 90 fokon túl is tud pásztázni a radar. A Gripen meg ugye eleve mecha legyezésű...
- MAWS az nincs a Griffen.
- Meg IRST sem.
Sajnálom, de a kérdés ez volt. Szu-35 hadrendben áll, a Gripen E meg majd valamikor fog, de jelen állás szerint nem nálunk..
.
Ha a Szuhojból a legújabb, 35-ös a viszonyitás, akkor Gripenből is legyen a legújabb E. Ott meg ugye van AESA radar (ES-5), nem csak PESA. Van MAWS is, meg Skyward-G IRST. A brazil gépek cockpitja is hozza az elektronikai fölényt.
De az igazi döntő dobás a Gripen rakétafegyverzete, mert hiába szép, meg nagy a Szuhoj, ezen a ponton elbukja az összehasonlitást.
Ezek a 35-S gépek tudják elektronikában,harcértékben azt amit a Gripenjeink?
.
.
Ha a Szuhojból a legújabb, 35-ös a viszonyitás, akkor Gripenből is legyen a legújabb E. Ott meg ugye van AESA radar (ES-5), nem csak PESA. Van MAWS is, meg Skyward-G IRST. A brazil gépek cockpitja is hozza az elektronikai fölényt.
De az igazi döntő dobás a Gripen rakétafegyverzete, mert hiába szép, meg nagy a Szuhoj, ezen a ponton elbukja az összehasonlitást.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..