Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Hivatalos, úgy fest mindegyik Szu-33-asra visszakerült a már lassan negyedszázada(!) eltávolított tizenegyedik és tizenkettedik pozícióba a fegyvertartó.
De megmaradt a fékhorog is.

B8faF.jpg


B75yF.jpg


238836.jpg


240569.jpg


Cserébe viszont úgy néz ki, deaktiválták az eddigi nagy-szárnytartót (ami a szárazföldi Szu-27-esekével azonos helyen volt), így simán lehet, hogy a Szu-33-as továbbra is csak 10 pilonnal rendelkezik.
Kérdés nyilván az is, hogy a pilon állapot visszajelző műszer a HUD alatt hány tartót tud kiszolgálni. A képet árnyalja, hogy a fotók 2018-asok, így az is lehet, hogy a gépek hordozóképessége jottányit se változott, csak az R-27-es rakéta tartóját pakolgatják egyik pozícióból a másikba.
Korábban ilyen volt:

226022.jpg


Tehát az, hogy kiderüljön, a DCS szimulátor Szu-33-asának modellje korrekt-e, még várat magára.
su33-oblique.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 665
13 062
113
Kazah és orosz Szu-30-asok a Centr-2019 hadgyakorlaton.

EGIwNRVXYAA05GY
Hogy én mennyire imádtam gyerekoromtól mindig is a MAZ teherautók hangját!

A duplasvancú Szuhojokét meg azóta, hogy szerepeltek az Orosz Vitézek Kecskeméten!
Az a hang a gázturbinák indításakor...bárki hallását odaadtam volna, hogy gyakrabban halljam élőben, ilyen közelről.:D:rolleyes:
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Radar For Super Sukhoi?

1f449.png
One fitted with SU-35.
Most powerful PESA out there.
Can track 30 @ 350km+ dist., lock on 8.
Detect 3m2 RCS at up to 400 km
RCS 0.01m2(SR-71/Bird) at 90km
RCS 0.001m2(F-35) at 60km
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Jevgenyij Topgun legújabb videója Permből, ahol most Szu-35Sz-ek vendégeskedtek.
Itt is jól látni a "megfontolt" nekifutást, amelynél az is látszik, hogy a repülőnapokon látható vektorálásos starthosszcsökkentés ezúttal elmarad.
Szerintem ez a lassú hajtóműfelpörgetés és a valószínű csökkentett forszázs rezsim, a vektorálás mellőzésével együtt a hajtómű békeidős üzemeltetése, mellyel igen sok üzemidőt nyernek.
Ennek az ellentéte az AL-41F-1Sz-nél (117Sz) a rendkívüli üzemmód, ahol maximálisan kiaknázzák az AL-31F-hez képesti többlet levegőátfutást és sűrítési viszonyt és ott aztán van utánégetés rendesen.

 
M

molnibalage

Guest
Jevgenyij Topgun legújabb videója Permből, ahol most Szu-35Sz-ek vendégeskedtek.
Itt is jól látni a "megfontolt" nekifutást, amelynél az is látszik, hogy a repülőnapokon látható vektorálásos starthosszcsökkentés ezúttal elmarad.
Szerintem ez a lassú hajtóműfelpörgetés és a valószínű csökkentett forszázs rezsim, a vektorálás mellőzésével együtt a hajtómű békeidős üzemeltetése, mellyel igen sok üzemidőt nyernek.
Ennek az ellentéte az AL-41F-1Sz-nél (117Sz) a rendkívüli üzemmód, ahol maximálisan kiaknázzák az AL-31F-hez képesti többlet levegőátfutást és sűrítési viszonyt és ott aztán van utánégetés rendesen.

MiG-31-eseknél indul a videó, az nem vektorált. Azok hajtóművét nem gyártják egy ideje. Ott nem spórolnak a hajtóművekkel? Az zsír új Szu-35-nél erre mi szükség van, amikor elvileg a FADEC miatt eleve kímélőbbek a tranziensek?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
MiG-31-eseknél indul a videó, az nem vektorált. Azok hajtóművét nem gyártják egy ideje. Ott nem spórolnak a hajtóművekkel? Az zsír új Szu-35-nél erre mi szükség van, amikor elvileg a FADEC miatt eleve kímélőbbek a tranziensek?
A D-30F6-oson nincs FADEC, ott ilyen kíméletes felpörgetést csak kézzel lehetne összehozni, a pilóták egyéni képessége alapján.
Habár az AL-41F-1Sz-nél se maga a fordulatszám felfutásának sebessége a lényeges, hanem annak időzítése egy adott gurulási sebességhez.
A hajtóművek szemre úgy két lépcsőben pörögnek fel. Először a fékek oldásánál, utána meg vagy 100-150 méter gurulást követően.
Ezt valószínű valami program vezérli.

Lakenheath-nél láttam azonnal fáklyát dörrentő F-15E-t és olyat is, amelyik csak jóval a fékek felengedése után érte el a maximált, majd kezdett kapcsolni utánégetőt.
Pilótája válogatja.

A vektorálás mellőzése pedig egyértelműen az AN-100-as fúvócsövek megkímélése érdekében történhetett. Mivel ez a rendszer már a felszálláskor is együttműködik az FbW-el, biztos vagyok benne, hogy a leválaszthatósága opcionális és programvezérelt ugyanúgy.