Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
A Szu-27-esek nem 15 ezer méteren útvonalaznak. Ilyen magasan (vagy magasabban) csak a Concorde dolgozott, de az szuperszonikus sebességre optimalizált sárkánnyal, egyáramú hajtóművekkel.
Az AL-31F kétáramúsági foka, sűrítési viszonya és a gázhője is szinte azonos az F100PW200-assal.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
A MiG-29-es forszázs nélkül, statikus (egyenletes, erőből végzett) emelkedéssel kb 14 km-ig tudott emelkedni. Ez jó közelítéssel igaz a többi negyedik generációs típusra is.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
T

Törölt tag 1945

Guest
A Szu-27-esek nem 15 ezer méteren útvonalaznak. Ilyen magasan (vagy magasabban) csak a Concorde dolgozott, de az szuperszonikus sebességre optimalizált sárkánnyal, egyáramú hajtóművekkel.
Az AL-31F kétáramúsági foka, sűrítési viszonya és a gázhője is szinte azonos az F100PW200-assal.

A fentiekre megbízható a forrásod?
Mert akkor csak a Szuhoj légellenállása lehet sokkal nagyobb mint a sas, gondolom a felhajtóerő termelésre kialakított törzs a felhajtóerőt, jelentős légellenállásért cserébe termeli.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
A Szu-27-esek nem 15 ezer méteren útvonalaznak. Ilyen magasan (vagy magasabban) csak a Concorde dolgozott, de az szuperszonikus sebességre optimalizált sárkánnyal, egyáramú hajtóművekkel.
Az AL-31F kétáramúsági foka, sűrítési viszonya és a gázhője is szinte azonos az F100PW200-assal.

MiG-29-esre, 2db R-73-as rakétával 11..13km utazómagasságot írnak optimálisnak, üzemanyag fogyasztás szempontjából.
 
M

molnibalage

Guest
MiG-29-esre, 2db R-73-as rakétával 11..13km utazómagasságot írnak optimálisnak, üzemanyag fogyasztás szempontjából.
Ez reális. Egy F-16 esetén pótossal, csapásmérő fegyverezettel és minden egyéb poddal nehezen és nagy légellenállással kb. 26 ezer láb táján van az optimum magasság. Amikor meg más csak AAM van rajta és ECM pod, akkor ez 41-43 ezer láb.

Mondjuk az is igaz, hogy a nagy távolságú útvonalrepüléseket nem 5000 méteren repülik 800-al, hanem 9-11 ezer méteren kb 0.85 Mach-al.
Az F-15-ösök is.
Ez így van, de ettől nem fog ez a 65% difi eltűnni, mert olyan nincs, hogy a magassággal egyik gép fogyasztása ennyit javul a másikhoz képest.
Ezért érzem hasznosnak a manualok böngészését, mert iszonyatosan sok sztereotípiát tudnak cáfolni.
Sok üzemanyag van a Szu-27-ben? Igen. Messzebbre jut el azzal, mint az F-15C? Hát, úgy tűnik nem.

Viszont legalább Szu-24/F-111 relációhoz képest a teljes mennyiséget belső mennyiségként hordozza és nem két irgalmatlan nagy tökkel. De ettől még a gép nehezebb lett. Viszont azt tényleg bámulatos, hogy ennek ellenére igen közel van több teljesítmény paraméterben az F-15C-hez. Csak ehhez egy nagyobb gépet kellett építeni végeredményben...

A problémát a csapásmérőként kezdem látni ezek után, mert egy CFT-s F-15E a számok alapján sokkal nagyobb hatósugárral bír még utántöltés nélkül is, mint egy Szu-30 bármelyik tagja, mert ennyit nem változott sem a Szuhojon hajtóműve, azok aerodniamikája meg végképp. Ráadásul ez még PW-220-as hajtóművel nézve is ilyen, nemhogy a -229 vagy GE F110-zel.

Azt sejtettem, hogy van különbség, de ekkorára nem számítottam.
De legalább nem az a helyzet, hogy az MiG-29 9.12 átlagosan 30%-kal kisebb hatósugárral bír, mint az F-16C.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
MiG-29-esre, 2db R-73-as rakétával 11..13km utazómagasságot írnak optimálisnak, üzemanyag fogyasztás szempontjából.
11-13km, vagy 15km, nagyon nem mindegy.
11-13km-en repülnek az utasszállítók is, 15km-en tartósan már csak az ide optimalizált business jet-ek.
Az a két km vízválasztó.
A Super Hornet szolgálati csúcsmagassága 13 km.
Ez persze még nem jelent semmit.

Az viszont már igen, hogy a Szu-27-esnek fizikailag van nagyobb hatótávja, mint az F-15-ösöknek, hiszen az utóbbi esetében a 6.5 tonnányi belső kerókészleten felül a Szu-27-esével azonos mennyiséghez szükséges többlet tüzelőanyag már csak a nagy légellenállású póttartályokban fér csak el.

És azt se feledjük, hogy a Szu-27-es alaktényezője jobb, mint az F-15-ösé, csak a gép nagyobb és nehezebb.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Egy F-15-ös hány kg-nyi kerozinnal repül le 3900km-t?
Még nem volt időm megnézni.
F-15C CFT és CFT nélküli átrepülési távolságot számítsak emelkedéssel és süllyedéssel együtt?

A 3900 km távolság hogyan jön ki? Honnan származik? Mármint a Szu-27-re?
11-13km, vagy 15km, nagyon nem mindegy.
11-13km-en repülnek az utasszállítók is, 15km-en tartósan már csak az ide optimalizált business jet-ek.
Az a két km vízválasztó.
A Super Hornet szolgálati csúcsmagassága 13 km.
Ez persze még nem jelent semmit.

Az viszont már igen, hogy a Szu-27-esnek fizikailag van nagyobb hatótávja, mint az F-15-ösöknek, hiszen az utóbbi esetében a 6.5 tonnányi belső kerókészleten felül a Szu-27-esével azonos mennyiséghez szükséges többlet tüzelőanyag már csak a nagy légellenállású póttartályokban fér csak el.

És azt se feledjük, hogy a Szu-27-es alaktényezője jobb, mint az F-15-ösé, csak a gép nagyobb és nehezebb.
Sokszor hallom ezt az alaktényezőt. Szép, szép. És a gép felületével felszorozva? Mert a gép homlokfelületére még nem találtam forrást.
CFT-s vagy nem CFT-s F-15 legyen? Az F-15C pótos átrepülési távja eldobás nélkül 3600 km.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 473
84 554
113
Akkor most mi is a helyzet?Tegnapig kb mindenki butaságot tudott aki úgy tudta,hogy a SZU-27-nek nagyobb az átrepülési távolsaga mint az F-15C-nek?
 
M

molnibalage

Guest
Hát ez fura. Ezt csak nagyon gyorsan dobtam össze. Hpasp-ét még nem ellenőriztem. Most akkor nem tudom, hogy ki mit ronthatott el. Mert nála a 0 km és 5 km magasságon a fogyasztás arány az F-15C és Szu-27 között kb. grammra azonos volt. 10 km-en nem fog megtörténni a csoda.

F-15C
  • Üres tömeg 28500 font
  • Üzemanyag 12500 font
  • Felszállótömeg 42000 font
  • Felszálláshoz szükséges mennyiség (korábbi Osirak értékből) 400 font.
  • Felszállás utáni tömeg az emelkedéssel 40000 font táján lesz, tehát arra keresem az optimumot. A lenti diagramok alapján ez 40k láb magasság.
    Az emelkedéshez szükséges mennyiség 2100 font a távolság 25 nm.
  • 40 ezer font tömegnél a fajlagos fogyasztás értéke 0.125 nm/lb Amikor a gépben kb. 2000 font keró van a gép tömege kb. 30 000 font. Ekkora fajlagos fogyasztás 0.1475 nm/lb. Legyen akkor az átlag 0.135 nm/lb a teljes repülésre, meg kb. lineárisan javul a tömegcsökkenéssel.
  • Tehát felszállás és emelkedés az 2100+400 = 2500 lb keró.
  • A maradék a felszállás és emelkedés után 10000 font. Legyen 1000 font tartalék.
  • Akkor a repülés 40 ezer lábon: 9000*0.135 = 1215 nm.
  • Az emelkedéssel és a végén alapjára süllyedéssel ez simán 25 nm + 50 nm = 1215+25+50 = 1280 nm = 2370 km.
Itt 3 pótossal van megadva eldobás nélkül 1911 nm jön ki, a difi kb. 700 nm, mert a pótosok légellenállása nagy. Hihető.
http://www.alternatewars.com/SAC/F-15C_Eagle_SAC_-_February_1992.pdf


Üzemanyag a felszálláshoz. Az szükséges távot ugyanígy kell.
6X4IdE9.png


yh6JzkR.png


Ennél a diagramnál volt a legmagasabb értéke 40 ezer és 30 ezer fontnál a fajlagos fogyasztásnak.

pgaqxg2.png


Akkor most mi is a helyzet?Tegnapig kb mindenki butaságot tudott aki úgy tudta,hogy a SZU-27-nek nagyobb az átrepülési távolsaga mint az F-15C-nek?
A helyzet egyre zavarosabb. Hpap azt számolta, hogy az Szu-27 fajlagos fogyasztása tengerszinten és 5 km magasan is km-re számolva magasabb, mint a Sasé.

Én meg kihoztam azt, hogy nem. Csak kicsit szarul vagyok, most egyelőre nincs erőm többre.
 
M

molnibalage

Guest
Akkor majd megcsinálom, illetve azt is megmutatom, hogy mi az az anomália, amit nem értek...

Ezt használva egyébként picit magasabb értéket sakkozhattam volna ki a fenti számítással, mert kb 10%-kal magasabb átlag érthető el első pillantásra. Viszont ami látszik rajta, hogy az optimális fogyasztás átrepülés esetén pótos nélkül M0,85 táján van.

A két vonal az, amit Hpasp használt a 2+2 rakétás modellel és ott már egészen más értékek jönnek ki, lassabbak, ahogy várható, de ezt az Oszirak számításánál, hogy kismagasságon a gazdaságos sebesség jóval kisebb.

De azt nehéz megérteni, hogy mitől javul fel a Szu-27 fogyasztása a +5-7 km magasságtól, mert az F-15 esetén látom az az arányt. Meg az, hogy egy F-15 méretű gépnél mennyire nem látszódik a 2+2 db rakéta hatása, akkor nemhogy a Szu-27-nél, ami nagyobb és nehezebb. Kb.3-4%-ról beszélünk, labda nem rúgnak. A számítást lehet, hogy csak holnap csinálom meg.

DLke868.png