Ezzel a kapott eredmény 2742 km.
A fajlagos fogyasztás az utazómagasságon 2,86 kg/km, ami 67%-kal több, mint az F-15C-nél.
A @Hpasp által felfelé és és lefelé is tévedő számítás 5 km-en pont ezt a zónát verte telibe. A két hiba pont kiegyenlítette egymást, hogy az F-15 fogyasztást végig nehéz géppel nézte, de optimum sebességen, de a Szu-27-nél meg könnyű géppel, de nem optimum sebességgel.
Na, de lássuk mi lenne, ha nagyon a Szu-27 felé lejtő modellel számolnék. Senki ne mondja, hogy nem próbáltam meg...
Mi a gond? Hogy a három pont egyenként is durva megengedő feltételezés, nemhogy összességében mind a három és a második eszementen kimaxolva. Hogy valami miatt a magasság +20%-kal jobb az AL-31 számára, mint az F100-nak.
- Ha a fenti modellből eltüntetném az emelkedő fázisban tömeg miatti rontást, az kb 80 km-et adna hozzá a távolsághoz.
Ez azt jelentené, hogy a sokkal nehezebb gép azonos kerómennyiségből emelkedik fel ugyanoda...
- Ha végig a hiperkönnyű kézikönyvi fogyasztással számolnám az utazó fogyasztást és még javítom a M0,75 sebesség miatt akkor is csak +270 km tája jönne ki és összesen 3200 km.
- Még, ha valami furcsa dolog miatt (magic?) a Szu-27 fajlagos fogyasztása 5 km és 13 km között nem 55%, hanem 50% lenne (ez +10%, am brutális, a fizika meg ugyanaz mindkét hajtóműnek) az is csak +300 km lenne, tehát akkor is még csak 3500 km táján vagyunk. A fenti kettővel együtt. Ha ez az fogyasztás javulás 20% lenne (45% a 13 km-es fogyasztás az 5 km-hez képest), akkor a fenti kettő könnyítéssel kijönne a 3800 km.
Sehogy nem akar kijönni az 3900 km átrepülési távolság. Pedig még jóindulatú is igyekeztem lenni. Minden határon és fizikán túl.
Szóval én nem értem, hogy ez hogyan jön ki.
Igen, ismerem a Párizs-Moszkva átrepülést. Ami kijön a 2700-es km-es távolsággal és mivel sűrű a reptér arrafelé, a tartalék is elég.
De, hogy ebből hogyan lett a 3900 km-es legenda (?), ezt én végképp nem értem.
[/SPOILER]
Innen le lehet tölteni, vagy nézegetni, kereshető módon a Szu-27SZK kézikönyvet, két részletben:
https://studfile.net/preview/6713500/
https://studfile.net/preview/6713501/
Az első könyv valóban azt a táblázatot tartalmazza, amit Hpasp is betett. Az első könyv 154. oldalán található a táblázat.
Azonban érdemes elolvasni, hogy milyen szövegkörnyezetben szerepel ez a táblázat:
A 153. oldalon kezdődik a vonatkozó pont.
6.8. Отказ одного двигателя в полёте. (Egy hajtómű meghibásodása repülés közben.)
... (itt a meghibásodott hajtóműre vonatkozó utasításokat írja le, majd a táblázat felvezető szövege így szól
Километровые расходы топлива при полете на одном работающем двигателе при средней полетной массе 20000 кг в зависимости от высоты показаны в таблице. (A táblázatban látható a kilométerre vetített üzemanyag-fogyasztás egy működő hajtóművel való repülés esetére (!!!), 20 000 kg átlagos tömeg mellett, a magasság függvényében)
Ez után jön az a táblázat, amit Hpasp betett.
A táblázat után szintén az egy hajtóműves repülésre vonatkozó szabályok következnek.
Sajnos a Szu-27 kézikönyvében (legalábbis az elérhető két könyvben) hatótávolság, hatósugár, átrepülési távolság nem szerepel.
Viszont van egy pont ugyanennyire hivatalos, minisztériumi fejléces doksi az AL-31F hatóműről:
https://studfile.net/preview/11034453/
Érdemes nézegetni. Szép nyalánkságok vannak benne a hajtómű szerkezetéről, meg érdekes adatok.
Ennek pedig a 23. oldalán oldalán figyelnek a Szu-27 főbb adatai. És köztük az átrepülési távolság:
Практическая дальность, км
на высоте 3680
у земли 1370
Persze nincs megadva, hogy melyik Szu-27 változat.
Viszont az orosz Wikipedia már változatok szerint is megadja:
Практическая дальность, км (у земли/на высоте)
проект (Т10-1) 800 / 2400
Су-27П(С) 1400 / 3900
Су-27СК 1370 / 3680
Су-27СМ н/д / 3790
Су-27УБ 1300 / 3000
https://ru.wikipedia.org/wiki/Су-27
Igaz, hogy a wikipedia nem minisztériumi pecsétes forrás, de pont a SZU-27SZK kézikönyvére hivatkoznak forrásként (66. lábjegyzet).
http://bastion-karpenko.ru/su-27-fighter/
Практическая дальность, км на высоте 3680 у земли 1370
https://www.aviaport.ru/directory/aviation/su27/
- тактическая дальность полета 3680 км (Су 27УБ- 3000 км);
- практическая дальность полета у земли 1370 км;
http://russianknights.ru/su-27/
Практическая дальность, км на высоте 3680 у земли 1370
https://avia.pro/blog/su-27-frontovoy-istrebitel
Дальность практическая, км: Су-27 3900
Дальность практическая, км: Су-27УБ 3000
Дальность практическая у земли, км 1400
Ezeken kívül sok honlap írja ugyanezt (mármint 3680, vagy 3900 km-t)
Úgyhogy én azért mégis csak az orosz forrásoknak hiszek az átrepülési távolság tekintetében is. Ne gondolom, hogy mindenki valamilyen legendából szedett, légből kapott adatot adna meg.