Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 442
11 524
113
A gépágyúlőszer a harcigépekbe ősidők óta mindig be van tárazva. Képzeld el ha éles riadó van és 20-30 percen belül el kell hagyni a bázist a teljes állománynak, és leszállva a tartalék/települő reptéren - mivel "helyzet van" - harckészültséget kell adni. Lőszer nélkül "kissé" problémás lenne. Egyébként az állandóan betárazott lőszer miatt fordulhatott elő, hogy egyszer Tökölön egyik szovjet gépen hibás/zárlatos elektromos rendszer miatt rep-előtti ellenőrzésen AKKU-kapcsoláskor elsült a GS-23 gépágyú és ellőtte az orrfutószárat, a gép meg orra esett.

Taszáron meg asszem a 01-es Szuhoj szólalt meg a hangárban.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and emel

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 143
82 967
113
Szu-35Sz és R-37M
2NKNvRIZuCU.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 495
64 336
113
Érdekes, olyan f-22 féleség :D

2D vector nozzles on SU-27LL-PS testbed.

EjjT8TwU8AAaw6c

EjjT8lBVoAAtjke
Ehhez a koncepcióhoz tervezték használni ezt a szögletes fúvócsövet:

7629396_original.jpg

Ebből az 1:1-es mock up-ból lett aztán az Sz-32, majd később Sz-37, végül Szu-47 Berkut.
A fenti kísérleti szögletes fúvócsővel szerzett tapasztalatok alapján végül elvetették ezt a dizájnt és a D-30F11-es hajtóműveket körszimmetrikus, nem vektorálós kivitelben alkalmazták a Berkuton.
A D-30F11-es nem más, mint a MiG-31M gépek D-30F6M hajtóművének kicsivel kisebb átmérőjű fúvócsővel szerelt alváltozata.
A D-30F6M pedig szintén igen kis darabszámban készült a pár darab MiG-31M gépehez. A D-30F6M csupán abban különbözik az F6-ostól, hogy magasabbra vették a gázhőt és így a tolóerő 15 tonnáról 16 tonnára ment fel.
A D-30F11-esből csak az egyetlen darab Szu-47-eshez készült pár példány.
Azért kellett ezt a hajtóművet használni, mert az AL-31F gyenge lett volna, az AL-41F pedig a konkurens MiG 1.44-be került beépítésre.
Annak statikus 18 tonnás tolóerejéhez képest a D-30F11-es 16 tonnája ugyan elmaradt, de még így is tudták használni.
Ahogy a MiG 1.44-et, úgy a Szu-47-est (sőt, már a fenti képeken látott szögletes fúvócsöves előtanulmányt is) a 17-18 tonnás tolóerejű “20-as gyártmány” teljesítményére alapozták.
Ez azonban nagyon késett és a változtatható kétáramúsági fok, a kontra rotáló forgórészek és az extra magas gázhő rendesen feladta a tervezőknek a leckét. Miközben a projekt természetesen alulfinanszírozott volt.

A képen látott fúvócső azonban csak egy szimpla AL-31F után lett szerelve. Még így is túl nagy volt a terhelés, annak ellenére is, hogy a szovjetek, magukhoz képest jócskán erőn felül, de az amerikaiakkal azonos módon, igen komplexen használták a titánt, a nagy hőszilárdságú karbonszálas és kerámia csempe elemeket.
Pont, mint az YF-23-asnál is láthattuk.
Az is látszott, hogy túl a negatív tapasztalatokon, még az se látszott egyátalán, hogy ezt a konstrukciót képesek lesznek-e sorozatban gyártani.
Szóval az egész megmaradt szovjet-orosz technikatörténeti érdekességnek.