Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez amúgy érdekes szokás, amerikaiaktól is gyakran látom ezt a szárnyvég megérintéses babonás rituálét, de másoktól nemigen.Imádom, ahogy a műszakiak állandóan elköszönnek a induló gépektől.
Szerintem egy nagyon kedves szokás. Talán az eddigi legközvetlenebb, ugyanakkor legegyszerűbb kifejezési módja egy-egy ember technika iránti szeretetének (különösen, mivel az ő konkrét munkájának eredménye, hogy az adott technika működik, és biztonságosan hazaviszi a közvetlen működtetőjét).Ez amúgy érdekes szokás, amerikaiaktól is gyakran látom ezt a szárnyvég megérintéses babonás rituálét, de másoktól nemigen.
Imádom, ahogy a műszakiak állandóan elköszönnek a induló gépektől.
Jaja, minden gépnek van "hozzá delegált" saját üzemeltető műszakija, a pilóták meg úgy repülnek velük hogy kinek melyik jut. Ezért nem csoda hogy a géphez érkező pilótára (főleg ha "új fiú") úgy néz a műszaki, hogy benne van a tekintetében: "Aztán vigyázz ám a gépEMre, mert ha valamit csúnyálkodsz vele hát eltöröm kezed-lábad/letöröm a derekad/ kitolom a szemed öcsém!", ízlés és vérmérséklet szerint választható a tekintet súlyának megfelelő értelmezés!A gépeket a szerelök „ babájuknak“ tekintik, amit használatra odaadnak a pilótának.
Mint a versenylovaknál. Ott is a lovâsz évekig ápolja ugyanazt a lovat, a zsokèk vâltoznak, gyakran versenyröl versenyre.
Nem is pejoratívan értettem a babonát.Szerintem egy nagyon kedves szokás. Talán az eddigi legközvetlenebb, ugyanakkor legegyszerűbb kifejezési módja egy-egy ember technika iránti szeretetének (különösen, mivel az ő konkrét munkájának eredménye, hogy az adott technika működik, és biztonságosan hazaviszi a közvetlen működtetőjét).
Jaja, minden gépnek van "hozzá delegált" saját üzemeltető műszakija, a pilóták meg úgy repülnek velük hogy kinek melyik jut. Ezért nem csoda hogy a géphez érkező pilótára (főleg ha "új fiú") úgy néz a műszaki, hogy benne van a tekintetében: "Aztán vigyázz ám a gépEMre, mert ha valamit csúnyálkodsz vele hát eltöröm kezed-lábad/letöröm a derekad/ kitolom a szemed öcsém!", ízlés és vérmérséklet szerint választható a tekintet súlyának megfelelő értelmezés!
1db Mig-29 uzemeltetéséhez mennyi muszaki szaki kellett nálunk?
Ill. Mennyire specifikusak a muszakiak egy 29-es szintu gépnél, minden szerelo ért minden részéhez, vagy szét van szedve teruletekre, villamosság, fegyverzete, hajtómű, stb?
Más az üzemeltetés, és más a karbantartás létszámigénye. A napi gyakorló repülések üzemeltetéshez gépenként szerintem 2 ember (sárkány-hajtóműves és EMO-s = elektromos, műszer oxigénes szakág) elég lehet, de éleslövészethez, készültség felfegyverzéséhez kell a fegyveres szakág is. A 2 ember feladata a gép rep előtti/utáni ellenőrzése, hibák kiszűrése, üzemanyagokkal feltöltése, pilótának átadni/átvenni a gépet, mindent dokumentálni. Alap hogy mindenkinek legyen a gépre tipusvizsgája, hiszen sok rendszer sok más rendszerrel összefügg, összedolgozik, tehát tudni kell milyen kapcsolásnak milyen következményei lesznek. A karbantartás (hangármunka) az sokkal több, nagyobb munkákat jelent, itt már nemigen lehet olyan hogy bárki csinálhat bármit, a rendszereknek megvannak a felelős munkavezetői és ők osztják be az embereket a munkafeladatokra, vezénylik le a munkákat. A létszámigény és az időtartam főleg attól függ, hány órás (50, 100, 250, 500, stb.) karbantartásra vitték hangárba a gépet, kb. 20-50 fő között mozoghat a létszámigény. Ha konkrét hibát kell javítani akkor kisebb létszám kell, egy részük csak annyira szétbontja a gépet hogy a többi szakág hozzáférjen a területhez, a javítást el tudja végezni. Utána persze minden megbontott rendszert le kell tesztelni, ellenőrizni a működést, a paramétereket, szükség szerint szabályozni a rendszert/eket.1db Mig-29 uzemeltetéséhez mennyi muszaki szaki kellett nálunk?
Ill. Mennyire specifikusak a muszakiak egy 29-es szintu gépnél, minden szerelo ért minden részéhez, vagy szét van szedve teruletekre, villamosság, fegyverzete, hajtómű, stb?