Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 861
113
Szerintem úgy vannak ezekkel a nagy oldalszámokkal az oroszok, hogy ezeket mivel saját maguknak (toronynak, kísérő másik gépnek, stb) csinálják, így legyen legalább jól látható.
Az ellenség meg vagy nem kerül vizuális távolságon belülre, vagy ha igen, akkor meg már mindegy, hogy az elütő, nagy vörös oldalszám hogyan rontja a kamuflázs összképét.
Végül is a mi Gripenjeinknek is a legnagyobb az oldalszáma a NATO-ban, még ha low visibility is a sémája.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 221
83 858
113
Ezek tudják azt, amit a gripenjeink?
Modernebb technológia van az orosz gépben. Egy gyengébb teljesítményű PESA radar jobb mint egy nagyobb teljesítményű hagyományos*. Egész egyszerűen ennyivel jobb a PESA technológia. Ezen kívül ahogy molni is írta, a Szuhojon van MAWS és IRST a Gripenen pedig nincs.

*Itt most a radar mögött lévő számítási kapacitásra gondolok nem a kisugárzott teljesítményre
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 632
113
Modernebb technológia van az orosz gépben. Egy gyengébb teljesítményű PESA radar jobb mint egy nagyobb teljesítményű hagyományos*. Egész egyszerűen ennyivel jobb a PESA technológia. Ezen kívül ahogy molni is írta, a Szuhojon van MAWS és IRST a Gripenen pedig nincs.

*Itt most a radar mögött lévő számítási kapacitásra gondolok nem a kisugárzott teljesítményre
+ 3x annyi petró
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 290
36 077
113
Sokkal többet.
  • elektronikus pásztázású radar van bennük, addig a Gripenben nem
  • IRST is van hozzá
  • tudtommal MAWS is van rajta
  • a gép mérete eszementen nehéz fegyverzettel is sokkal erőteljesebben repül és messzebbre
A JAS-39C EBS HU nagyon nincs egy szinten a Szu-35-tel.
Az egyetlen említhető elméleti képesség, ha lenne a Meteor nagyobb kinematikai HMZ, de ugyebár a radar korlátoz.

Nagyon erős hasonlítással az Szu-35 az az orosz F-15EX.
Egy 20 éves Gripen C némi ráncfelvarrással nem említhető ezekkel egy lapon sem.

Én azért nem becsülném le a Gripen esélyeit a Szu-35-tel szemben sem. A kisebb RCS miatt talán még így is előbb be tudja fogni, mint az őt, az AIM-120C-7 is esélyesen jobb, mint az R-77 akármelyik változata. De a C-5 is.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Én azért nem becsülném le a Gripen esélyeit a Szu-35-tel szemben sem. A kisebb RCS miatt talán még így is előbb be tudja fogni, mint az őt, az AIM-120C-7 is esélyesen jobb, mint az R-77 akármelyik változata. De a C-5 is.
A Szu-35 szinte addig húzhatja a légi harcot, ameddig akarja, vagy eszementen sok utánégető használatával gyorsabban és magasabban eregeti el a rakétát.
Így annyira nagy kinematikai difi nem biztos, hogy van a két rakéta között. Amúgy R-77-1 van már.

A mecha legyezésű radar eleve brutális hátrány.

Semmilyen téren nincs előnyben a Gripen. Az a picit kisebb RCS picsafüst kategória a modern radarok korában.
Az, ami 1-2 m2-es célt 120 km táján lát égháttérben, akkor az, hogy 0,5 vagy akár 3m2 a cél édes mindegy.

Hogy a jelleget lásd.
Ha ezt kb. átskálázod, akkor arról van szó, hogy akkor 120 vagy 100 km az észlelési táv.
Kb. hóttmindegy.

main-qimg-4c145bc22cd8ec9f2ca96c3661397d8f
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 998
6 060
113
A Szu-35 szinte addig húzhatja a légi harcot, ameddig akarja, vagy eszementen sok utánégető használatával gyorsabban és magasabban eregeti el a rakétát.
Így annyira nagy kinematikai difi nem biztos, hogy van a két rakéta között. Amúgy R-77-1 van már.

A mecha legyezésű radar eleve brutális hátrány.

Semmilyen téren nincs előnyben a Gripen. Az a picit kisebb RCS picsafüst kategória a modern radarok korában.
Az, ami 1-2 m2-es célt 120 km táján lát égháttérben, akkor az, hogy 0,5 vagy akár 3m2 a cél édes mindegy.

Hogy a jelleget lásd.
Ha ezt kb. átskálázod, akkor arról van szó, hogy akkor 120 vagy 100 km az észlelési táv.
Kb. hóttmindegy.

main-qimg-4c145bc22cd8ec9f2ca96c3661397d8f

Pont minap linkelte valaki az cikket az vélt vagy valós egyiptomi Su-35 vs Rafale elemzéséről.
Első részben pont radar képességeket ecsetelik. Ott Nem annyira egyértelmű a Sz-35 előnye. Igaz Rafalenak kisebb az RCS-e
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 149
57 234
113
Sokkal többet.
  • elektronikus pásztázású radar van bennük, addig a Gripenben nem
  • IRST is van hozzá
  • tudtommal MAWS is van rajta
  • a gép mérete eszementen nehéz fegyverzettel is sokkal erőteljesebben repül és messzebbre
A JAS-39C EBS HU nagyon nincs egy szinten a Szu-35-tel.
Az egyetlen említhető elméleti képesség, ha lenne a Meteor nagyobb kinematikai HMZ, de ugyebár a radar korlátoz.

Nagyon erős hasonlítással az Szu-35 az az orosz F-15EX.
Egy 20 éves Gripen C némi ráncfelvarrással nem említhető ezekkel egy lapon sem.



A kinematics hmz az azt jelenti, hogy - sarkítva-mekkorát tud a rakéta forduln i?
Mármint attól kisebb a hmz-je, hogy nem képes olyan szuk forduló(k) ra?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 861
113
Pont minap linkelte valaki az cikket az vélt vagy valós egyiptomi Su-35 vs Rafale elemzéséről.
Első részben pont radar képességeket ecsetelik. Ott Nem annyira egyértelmű a Sz-35 előnye. Igaz Rafalenak kisebb az RCS-e
Várjál csak. Te almát a körtével hasonlítasz.
Az egyiptomi első etapos Rafale RBE2 radarja már ugyanúgy PESA, mint a Szi-35Sz-é. Csak az antenna fix, nem mozgatható külön a tányér is, mint az Irbisz-é. De mind a kettő PESA radaros, szóval nem véletlen, hogy a Szu-35-nek nem volt akkora az előnye.

A mi Gripenjeink radarja viszont még hagyományos, mechanikus sugárkitérítésű.

A most aláírt 30 darab új egyiptomi Rafale viszont F3R lesz, AESA radarral.
 
S

speziale

Guest
A Szu-35 szinte addig húzhatja a légi harcot, ameddig akarja, vagy eszementen sok utánégető használatával gyorsabban és magasabban eregeti el a rakétát.
Így annyira nagy kinematikai difi nem biztos, hogy van a két rakéta között. Amúgy R-77-1 van már.

A mecha legyezésű radar eleve brutális hátrány.

Semmilyen téren nincs előnyben a Gripen. Az a picit kisebb RCS picsafüst kategória a modern radarok korában.
Az, ami 1-2 m2-es célt 120 km táján lát égháttérben, akkor az, hogy 0,5 vagy akár 3m2 a cél édes mindegy.

Hogy a jelleget lásd.
Ha ezt kb. átskálázod, akkor arról van szó, hogy akkor 120 vagy 100 km az észlelési táv.
Kb. hóttmindegy.

main-qimg-4c145bc22cd8ec9f2ca96c3661397d8f

Itt egyébként vitatkoznék...

a szu 35 RCS-e baromi nagy...korántsem 1 vs 3 nm-ről beszélünk
egyébként az ábrádon is egy 1 m2-es cél érzékelése olyan 170, egy 5 m2 cél érzékelése meg olyan 250 km-ről lehetséges....
csak ezt skálád le vadászgép radarokra....akkor azért már nagyon nem mindegy, hogy 90 vagy 120 km-ről beszélünk...

szóval:

1) egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy egy MK 4 specifikációjú Ps05 radaros Gripen nem veszi észre hamarabb a Szu35-öt, mint fordítva...

2) tekintve, hogy nem lopakodókról beszélünk ezért a célleküzdést ebben az összehasonlításban nem a felderítési távolság, hanem a rakéta kinematika korlátozza...ebben viszont a Meteor sokkal jobb

3) ez a több keró dolog is érdekes....ugyanis ha mondjuk Mo légtérvédelméről beszélünk, akkor ugye a Szu35-nek kell "ide jönnie" amíg ő égeti a saját keróját...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Itt egyébként vitatkoznék...

a szu 35 RCS-e baromi nagy...korántsem 1 vs 3 nm-ről beszélünk
egyébként az ábrádon is egy 1 m2-es cél érzékelése olyan 170, egy 5 m2 cél érzékelése meg olyan 250 km-ről lehetséges....
csak ezt skálád le vadászgép radarokra....akkor azért már nagyon nem mindegy, hogy 90 vagy 120 km-ről beszélünk...

szóval:

1) egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy egy MK 4 specifikációjú Ps05 radaros Gripen nem veszi észre hamarabb a Szu35-öt, mint fordítva...

2) tekintve, hogy nem lopakodókról beszélünk ezért a célleküzdést ebben az összehasonlításban nem a felderítési távolság, hanem a rakéta kinematika korlátozza...ebben viszont a Meteor sokkal jobb

3) ez a több keró dolog is érdekes....ugyanis ha mondjuk Mo légtérvédelméről beszélünk, akkor ugye a Szu35-nek kell "ide jönnie" amíg ő égeti a saját keróját...
Te milyen Gripenen láttál eddig Meteort?
Ma a Gripenen nincs tömegesen Meteor.

Nem egészen világos nekem, hogy akkor milyen elképzelt Gripen van mérve mihez is...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
S

speziale

Guest
Te milyen Gripenen láttál eddig Meteort?
Ma a Gripenen nincs tömegesen Meteor.

Nem egészen világos nekem, hogy akkor milyen elképzelt Gripen van mérve mihez is...

a svéd Gripenen van/lesz...mint ahogy nagyon úgy tűnik, hogy nálunk is

másrészt te tettél egy nagyon sarkos kijelentést...én ezt árnyaltam,...ennyi
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 861
113
3) ez a több keró dolog is érdekes....ugyanis ha mondjuk Mo légtérvédelméről beszélünk, akkor ugye a Szu35-nek kell "ide jönnie" amíg ő égeti a saját keróját...
2013, Kecskemét.
A Vityazi levegőben nem utántölthető Szu-27-esei Kubinkából repültek el Kecskemét légterébe és ott még lerepültek egy 15 perces demót kis magasságon.
Igaz, hogy utána nem hazamentek, hanem helyben leszálltak, de a Szu-35-ös levegőben utántölthető és még további másfél tonnával több kerozin fér bele, mint a Szu-27-esekbe.
És a légiharc nagy részét optimális magasságon repülik le, beleértve a BVR feladatokat is.
 
S

speziale

Guest
2013, Kecskemét.
A Vityazi levegőben nem utántölthető Szu-27-esei Kubinkából repültek el Kecskemét légterébe és ott még lerepültek egy 15 perces demót kis magasságon.
Igaz, hogy utána nem hazamentek, hanem helyben leszálltak, de a Szu-35-ös levegőben utántölthető és még további másfél tonnával több kerozin fér bele, mint a Szu-27-esekbe.
És a légiharc nagy részét optimális magasságon repülik le, beleértve a BVR feladatokat is.

1) és függesztmény volt rajtuk?

2) igazából az érvem szempontjából nem az a lényeg, hogy a Szu35-nek marad-e elég kerója...hanem az, hogy ha hazai légtér védelemről beszélünk, ott jó eséllyel a Gripen-nek is lesz elég kerója...a különbség abban van, hogy a Szu35 ide tud jönni és így is lesz elég kerója...a Gripen viszont nem tudna "odamenni" úgy hogy maradjon elég kerója
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 611
6 079
113
Szerintem úgy vannak ezekkel a nagy oldalszámokkal az oroszok, hogy ezeket mivel saját maguknak (toronynak, kísérő másik gépnek, stb) csinálják, így
Végül is a mi Gripenjeinknek is a legnagyobb az oldalszáma a NATO-ban, még ha low visibility is a sémája.
.
A "nagy szamokrol"es a Gripenröl asszocialom a kerdest, miert nevezik azt a par Gripent "MH 59. Szentgyörgyi Dezső Harcászati Repülőezrednek"? Miert 59, es miota?
Ez valami vilaghaborus eredetu szam? A II.Vh alatt a "Puma" ezred a 101-es szammal ment.
.
.
(Vagy abban biznak, hogyha valami naivabb ellenseg meghallja, akkor jol azt hiszi, hogy ezeknek minimum 59 repulöezreduk van, több szaz vadaszgeppel? :) :))
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 503
84 703
113
2) igazából az érvem szempontjából nem az a lényeg, hogy a Szu35-nek marad-e elég kerója...hanem az, hogy ha hazai légtér védelemről beszélünk, ott jó eséllyel a Gripen-nek is lesz elég kerója...a különbség abban van, hogy a Szu35 ide tud jönni és így is lesz elég kerója...a Gripen viszont nem tudna "odamenni" úgy hogy maradjon elég kerója
Semmilyen Szu-35 nem fog Magyarországra repülni, illetve az Orosz Vitézek kötelékében, ha meg lesznek hívva. :)
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 611
6 079
113
Én azért nem becsülném le a Gripen esélyeit a Szu-35-tel szemben sem. A kisebb RCS miatt talán még így is előbb be tudja fogni, mint az őt, az AIM-120C-7 is esélyesen jobb, mint az R-77 akármelyik változata. De a C-5 is.
.
.
En sem becsulnem le a Gripent, föleg a raketafegyverzete miatt. Az AMRAAM sokszorosan bizonyitott, a orosz legiharcraketak pedig jellemzöen sosem voltak nyertes tipusok. Most persze mondhatjuk, hogy itt az R-77-1, amit hihetunk csodafegyvernek, de csak azert mert eddig meg sehol se kellett bizonyitania, szoval en egyelöre kivarnek azzal, hogy az R-77 barmilyen valtozatat az AMRAAM szintejere tegyem.
.
"elektronikus pásztázású radar, IRST, MAWS", erre is azt mondom, hogy oke, ott darabra megvan, de kerdes, milyen kepessegekkel, es hogy tenylegesen mit tud. Anno 90 körul, amikor meg az ismeretlen MiG-29A es az F-16A összehasonlitgatasa ment nagyban, rendszeresen elhangzott, hogy mindkettö pilotafulkejeben van HUD es van kepernyö a muszerfalon. :) :) :)