Itt lehet összevetni az AL-41F-1Sz és az AL-31FP hangját:
AL-41F-1Sz:
AL-31FP:
Fülre csak a kompresszor hangjában van különbség, az AL-41-es hangja kicsit mélyebb és kevésbé csörömpöl úgy, mint az AL-31FP (amire sokan emlékezhetünk a 2013-as kecskeméti repülőnap óta is, a Szu-27-es AL-31F-jeit hallgatva).
Kb ennyi a differencia akkor is, mikor az ember figyelgeti Lakenheath-nél az F-15C/D és az F-15E gépeket. Ott is meg lehet figyelni egy minimális hangzásbeli különbséget. Hasonlóan a Szuhojokhoz, az F-15-ösöknél is az újabb hajtómű hangja a kifinomultabb, meg - ha lehet így fogalmazni - elviselhetőbb. A régi F100PW220-asok hangja az AL-31F-hez hasonlóan jobban berezonáltatja az ember fülét.
Forszázson meg fordítva van, ott az erősebb hajtómű a hangosabb, bár ez már teljesen szubjektív. Dübörög mindegyik, mint az állat.
AL-41F-1Sz:
AL-31FP:
Fülre csak a kompresszor hangjában van különbség, az AL-41-es hangja kicsit mélyebb és kevésbé csörömpöl úgy, mint az AL-31FP (amire sokan emlékezhetünk a 2013-as kecskeméti repülőnap óta is, a Szu-27-es AL-31F-jeit hallgatva).
Kb ennyi a differencia akkor is, mikor az ember figyelgeti Lakenheath-nél az F-15C/D és az F-15E gépeket. Ott is meg lehet figyelni egy minimális hangzásbeli különbséget. Hasonlóan a Szuhojokhoz, az F-15-ösöknél is az újabb hajtómű hangja a kifinomultabb, meg - ha lehet így fogalmazni - elviselhetőbb. A régi F100PW220-asok hangja az AL-31F-hez hasonlóan jobban berezonáltatja az ember fülét.
Forszázson meg fordítva van, ott az erősebb hajtómű a hangosabb, bár ez már teljesen szubjektív. Dübörög mindegyik, mint az állat.