Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Hát, én főleg műszaki szakértői megállapításokat olvastam. Olyanokat, amelyek az én amatőr megállapításaimmal 100 %ban egybevágnak.
Aztán meg mivel fognak lőni? Merthogy R-37es nincs, az R-77es meg nem igazán használható fegyver. A gyártó saját pdfje szerint betonos reptérről használva 50 ciklust bír ki, hajóról 25öt, füvesről még annyit se. Nem igazán életszerű. Mennyi lehet ez? Az AMRAAM 2 %a?
 
Vajon miért csináltak új orrot?
twpo.jpg
 
Mi az új ezen az orron?

Mondjuk az a sötétszürke rész, ami igen csak hasonlít a J-10 újabb verzióin látott megoldáshoz. Abban már elméletileg AESA radar van. Ezért is kérdeztem, hogy...?!
Mackensen majd megszakérti, ha vannak új infói. ;) :)
 
Mackensen

Nincs semmi új az orrkúpon csak te nem tudtad,hogy így nyílik.

http://img10.imageshack.us/img10/3415/r2q9.jpg

Ami az AESA/PESA radarra enged következtetni az a radar felett elhelyezett Pitot cső.
 
"Mi az új ezen az orron?"
Az, hogy nem olyan mint a többieké: nem egyenfekete és a pitotcső nem pont a végén van, hanem feljebb, majdnem a tetején:)
d0wv.jpg

Ja és nem tudom megszakértani, hátha Molni, vagy Obranna.
 
Rakjunk egy kis rendet az orrok közt:
- Szu-27SK/UBK
http://www.sinodefence.com/airforce/fighter/su27.asp
- Szu-30MKK
http://www.sinodefence.com/airforce/fighter/su30.asp
- J-11
http://www.sinodefence.com/airforce/fighter/showimage.asp?imagename=j11_02large
- J-11B/BS
felső hsz-ben linkeltem.
 
A festésre marhára nem alapoznék, ilyen alapon madárjósok véleményét is kikérhetnénk a témában. ;)
Ha szovjet/orosz eredetű gépekről van szó, akkor mértékadó véleményt Allesmortól várj inkább, szerintem. :)
 
Szeriten sem releváns, talán annyit észrevétel, hogy a J-11B-ig egyformák. A J-11B-nél látható minimális változás, de csak a festésben. Visztont ennél az újnál nem csak a festés más, hanem a pitotcső elhelyezése.
 
A pitotcső elhelyezésének már érdemes jelentőséget tulajdonítani, hiszen eredetileg nem az a helye, így nyilván oka van, hogy áthelyezték. Lsd. Dudi:
Ami az AESA/PESA radarra enged következtetni az a radar felett elhelyezett Pitot cső.
 
Az orrkúp tetején elhelyezett pitotcsőnek lehet egy egyszerű magyarázata is, feltéve ha ez repgép-hordozóra szánt tipus(én egy ideje már elég nehezen tudom követni a Szu-27 származékokat ahhoz, hogy erről a fotóról egyértelműen azonosítani tudjam).
Szóval, mi az, amiből szűkében vannak egy hordozón egy szárazföldi bázishoz képest? A szabad hely akár a fedélzeten, akár a hangár területén, tehát a gépek elhelyezési, mozgatási és karbantartási lehetősége erősen korlátozott, közben nagy a sérülésveszély is. Ráadásul ha felfelé nyílik az orrkúp, és a csúcsán van a pitotcső, lehet, hogy könnyen "belekaristolna" a hangártetőbe, tehát "lekonyulna a szenzor. Ezzel az új elhelyezéssel elég sok helyet lehet nyerni. A radar-antenna szempontjából meg szerintem mindegy, hol a pitotcső (bár az elektronika nem szakterületem, nekem az fekete mágia, én csak egy zsírosmancsú szerelő vagyok).
Üdv ML
 
emel

Erre nem is gondoltam!De van benne logika.
Azért nem rakják a Pitotcsövet az AESA radar elé mert akkor kitakarna a egy szeletet a látómezőből.
 
Orr kérdésben csak annyi legyen elég, hogy:

Volt az alap Szu-27-es orr, ami egy csavarorsós mechanizmussal nyitható fel, ahogy dudi is mellékelte. Ennek kontúrja az összes Szu-27-esen, Szu-33-ason és Szu-30-ason egyforma.

Ezután jött a Szu-35 (Szu-27M) aminek jóval nagyobb lett az orra.

http://russianplanes.net/id109357

Figylem! A pitot cső csak a 710-esen van, a hajtóműtesztekhez szükésges repülések miatt, a Szu-27M-eknek nem volt pitotcsöve az orron:

http://russianplanes.net/id114937

A nagyobb orr a Barsz és Zsuk-MSz radarok miatt kellett, emiatt növelték meg a függőleges vezérsíkot is. Ez az orr már egy az egyben leszedhető, a korábbi felhajtható orrszekció itt már nincs meg. Az egész Szu-27M program egyetlen, szériában is továbbélő eleme ez a vezérsík a KNAAPO-féle Szu-30MKK/MK2/M2/MKV/MK2-V gépeken.

Ezt az orrot kapta meg az egyetlen példányban létező Szu-27KUB is:

http://russianplanes.net/id25012

Pitotcsővel, ami valószínű, ha szériáig eljutottak volna vele, lekerült volna a gépről.

A Szu-34-esek orra nem képezheti vita tárgyát.

Szu-35BM/Sz:

http://paralay.iboards.ru/download/file.php?style=12&id=15781&mode=view

Ez talán a legjobb összehasonlító kép, de mégse annyira jó, lényeg a lényeg, az új Szu-35-ösnek is megváltozott az orrkúpja, a kontúrja arányaiban a MiG-29-esekére emlékeztet. Itt is egy az egyben leszedhető az orrkúp.