Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

A képek mellet engem az érdekelne mennyi Szu-30sm van eddig leszállítva és mennyi lesz az év végére?
És mikor láthatjuk rajtuk az a rejtélyes célmegjelölőt rajtuk.
 
7fwchre1t37x2rbkm660.jpg
 
@Roni , a darabszámok:

Az állami tesztközpontban van kettő Szu-30SzM
A légierő tesztközpontjában négy Szu-30SzM
A Bajkálon túli 120. ezrednél, 24 Szu-30SzM – két légirerős századot alkotva, amiből az egyik még kiképzés alatt.

A többi csak kiképző gép:
Hat Szu-30SzM a krími Szakiban
Négy Kazahsztánban
Négy Szu-30SzM az orosz távol-kelet 23-ik ezrednél

Hét gép pedig az átadás különböző végfázisában van jelenleg.

A gyártó kapacitásról annyit, hogy tavaly 33 darab Szu-30-ast adott át a Irkuszki gyár. Ebből 21 orosz SzM, 12 pedig indiai MKI dobozolva.
 
Bocsi a dupáért, remélem így már jó
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/o-Arorg3w3Y" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 

Eddig a fúvócsőtakarón 117Sz volt, amt az UFA-i gyárban AL-41F-1Sz-ként hívnak. Az természetes, hogy a gyárak mindig a gyártmányjelölést hivatkozzák meg, ezért is van az, hogy az üzemeletetők (nálunk is) ez a számot használják, használták előszeretettel.

Azonban a fenti képen 117 van megadva. Ez most lehet tipográfiai egyszerűsítés az Sz elhagyásával, vagy ez a példány a 117-es hajtóműveket kapta meg, ami eddig hivatalosan a legyártott PAK-FA protogépek hajtóműve volt és több ponton eltért a 117Sz-től.
Felmerül a kérdés, mi van, ha egyfajta ésszerűsítés jegyében, (lévén, a T-50-eseknél úgyse a 117 lesz a végleges hajtómű, de a teszteket még jó ideig vele repülik le) ha már úgyis gyártásban van, miért is ne kaphatná meg a Szu-35Sz egyik újabb szériája?
És esetleg innentől kezdve ez lesz a Szu-35Sz flotta hajtóműve?