Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 945
87 598
113
Persze, sok féle adat van. Van a szokásos oroszos mindent tizenötször lelőttünk, meg van a semmit se. A valóság valahol félúton lehet. Amiben biztos vagyok, hogy ennyi légigyőzelem ember vezette gépek ellen az Öböl-háború óta példa nélküli, sőt tán meg is haladja. Szerintem nagyon féltik a pilótáikat így ezzel - hivatalosan - várnak. Pedig ha valaki aki tetszelegni szeret ilyennel az pont az orosz.
Olvass már után, még ha mindent el is hiszünk az oroszoknak amit bemondtak, akkor is 3 év alatt alig 20 gépet lőttek le repülővel... Ez maximum 3 ász...
De ha megnézed, hogy mivel mennyit lőttek le, akkor csak 2 jön ki.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 317
4 828
113
Felsorolnád tételesen azokat amit teljes áron vesznek tőlük?...számlák...stb stb.Még egy segítség.....matematika..ha eddig 100-ért adtam el valamit ami 10-be kerül...és most 82-t adnak csak érte....szerinted érdekel? :D :D :D :D ....Na ennyire jelentéktelen az a sugallatod ,hogy Kína csak és kizárólag kihasználja OO-t:rolleyes::rolleyes::rolleyes:....Ez a drága USA és csatlósainál a legfőbb tárgyalási eszköz.;);)
Mondjuk Sárhidai Gyula már évtizedekkel ezelőtt ezt a nézetet vallotta haditechnikai téren, s szemlátomást igaza is lett. Nem tudom pontosan idézni, de valamelyik Haditechnika cikkben visszakereshető.
Matematikához: Tőlünk már azért is ment keletebbre gyár, mert nem érte el a tervezett nyereségi szintet. Azaz 100 helyett 82 a bevétel, az nem biztos, hogy jót tesz a mérlegnek, főleg ország költségvetési léptékben. Különben senki sem kiabálna a 20%-os vám miatt, hiszen csak 90 helyett 70 lesz a tiszta bevétel, mit számít.
 

dzsoniboj

Well-Known Member
2011. július 14.
164
493
63
Olvass már után, még ha mindent el is hiszünk az oroszoknak amit bemondtak, akkor is 3 év alatt alig 20 gépet lőttek le repülővel... Ez maximum 3 ász...
De ha megnézed, hogy mivel mennyit lőttek le, akkor csak 2 jön ki.
Előző kommented törölve lett a kulturálatlan válaszod végett. Látom, folytatni akarod. De, lehámozva mondanivalódról a stílust, értelek de szerintem nagyon is csőlátásban gondolkozol - persze ne legyen igazam. Én megpróbálok utána járni a híreknek, amennyire lehet. Mindkét oldalról. Persze, ez nem jelenti tévedhetetlenségemet. Maradjunk annyiban, hogy majd a történészek kiderítik a jövőben.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 945
87 598
113
Előző kommented törölve lett a kulturálatlan válaszod végett. Látom, folytatni akarod. De, lehámozva mondanivalódról a stílust, értelek de szerintem nagyon is csőlátásban gondolkozol - persze ne legyen igazam. Én megpróbálok utána járni a híreknek, amennyire lehet. Mindkét oldalról. Persze, ez nem jelenti tévedhetetlenségemet. Maradjunk annyiban, hogy majd a történészek kiderítik a jövőben.
Az utánanézéssel kellett volna kezdened és akkor nem is létezne ez a beszélgetés...
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 167
3 554
113
Mondjuk Sárhidai Gyula már évtizedekkel ezelőtt ezt a nézetet vallotta haditechnikai téren, s szemlátomást igaza is lett. Nem tudom pontosan idézni, de valamelyik Haditechnika cikkben visszakereshető.
Matematikához: Tőlünk már azért is ment keletebbre gyár, mert nem érte el a tervezett nyereségi szintet. Azaz 100 helyett 82 a bevétel, az nem biztos, hogy jót tesz a mérlegnek, főleg ország költségvetési léptékben. Különben senki sem kiabálna a 20%-os vám miatt, hiszen csak 90 helyett 70 lesz a tiszta bevétel, mit számít.
igazad van ahol részvényesek vannak ,akik inkább földönfutóvá tesznek 100000-t hogy nehogy 1 centtel is kevesebb legyen....de nem egy orosznak háborúban
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 317
4 828
113
igazad van ahol részvényesek vannak ,akik inkább földönfutóvá tesznek 100000-t hogy nehogy 1 centtel is kevesebb legyen....de nem egy orosznak háborúban
A háború átírja a szabályokat, ebben igazad van. De pénz kell hozzá, tehát ha 20%-al csökken a bevételed, akkor egy idő után valamit nem tudsz finanszírozni. Nem feltétlenül a háborút, de valahonnan el kell venni.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 813
19 538
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 629
19 197
113
Persze, sok féle adat van. Van a szokásos oroszos mindent tizenötször lelőttünk, meg van a semmit se. A valóság valahol félúton lehet. Amiben biztos vagyok, hogy ennyi légigyőzelem ember vezette gépek ellen az Öböl-háború óta példa nélküli, sőt tán meg is haladja. Szerintem nagyon féltik a pilótáikat így ezzel - hivatalosan - várnak. Pedig ha valaki aki tetszelegni szeret ilyennel az pont az orosz.

Egy ekkora propaganda értéket kihagynának? Akik tetszelegni szeretnek?
Sőt, még az Öböl háború dicsőséget is túlszárnyalják?
Nem racionális. ;)
Inkább vágyakozásnak tűnik, mert az ilyen nedves álmok nélkül nehéz alátámasztani a háborús sikerpropagandát.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: fip7 and G__G

dzsoniboj

Well-Known Member
2011. július 14.
164
493
63
Egy ekkora propaganda értéket kihagynának? Akik tetszelegni szeretnek?
Sőt, még az Öböl háború dicsőséget is túlszárnyalják?
Nem racionális. ;)
Inkább vágyakozásnak tűnik, mert az ilyen nedves álmok nélkül nehéz alátámasztani a háborús sikerpropagandát.
Szerintem mind neked, mind dudinak van valami komoly becsípődése. Automatikusan mindenkinek neki mentek aki nem a ti elképzelt világotok részét képezi. Mielőtt még valami félre értés lenne, én megpróbálom nem elfogult módon látni a dolgokat, de láthatóan ez nektek nem megy. Javaslom a pszichológust. Jah, nem vagyok orosz párti, mielőtt ez a vád érne. Téma részemről lezárva, gyerekes parttalan vitáknak nincs értelme. Szakmainak van.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: fip7 and alali77

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 629
19 197
113
Szerintem mind neked, mind dudinak van valami komoly becsípődése. Automatikusan mindenkinek neki mentek aki nem a ti elképzelt világotok részét képezi. Mielőtt még valami félre értés lenne, én megpróbálom nem elfogult módon látni a dolgokat, de láthatóan ez nektek nem megy. Javaslom a pszichológust. Jah, nem vagyok orosz párti, mielőtt ez a vád érne. Téma részemről lezárva, gyerekes parttalan vitáknak nincs értelme. Szakmainak van.

Itt senki se oroszpárti!
Itt mindenki objektív! Nem tudtad?
:)
A maga módján.
Viszont a vita partner sértegetése csak egy szűk rétegre jellemző. ;)

Szerintem ha a Szu-27/30/35 ász pilóták számát szeretnéd objektíven megítélni, akkor semmiféle képen ne hagyd ki a számokat az érvelésedből.
Én nem tartom kizártnak, hogy lehet ilyen pilótájuk, de az ukrán harci gép veszteségek szerintem eléggé korlátozzák ennek matematikai valószínűségét.
Te magad beszéltél egy ilyen hír propaganda értékéről, de ha én más megvilágításba helyezem az érveid, akkor már velem, vagy más egyet nem értők személyével van probléma. Naa...

Biztos, hogy "nem elfogult" a látásmódod?
A nem tetsző vélemény kizárása, szerzőjének pszichológushoz küldése szerintem nem ezt tükrözi.
 
  • Tetszik
  • Robot
Reactions: fip7, bel and G__G

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 945
87 598
113
Itt senki se oroszpárti!
Itt mindenki objektív! Nem tudtad?
:)
A maga módján.
Viszont a vita partner sértegetése csak egy szűk rétegre jellemző. ;)

Szerintem ha a Szu-27/30/35 ász pilóták számát szeretnéd objektíven megítélni, akkor semmiféle képen ne hagyd ki a számokat az érvelésedből.
Én nem tartom kizártnak, hogy lehet ilyen pilótájuk, de az ukrán harci gép veszteségek szerintem eléggé korlátozzák ennek matematikai valószínűségét.
Te magad beszéltél egy ilyen hír propaganda értékéről, de ha én más megvilágításba helyezem az érveid, akkor már velem, vagy más egyet nem értők személyével van probléma. Naa...

Biztos, hogy "nem elfogult" a látásmódod?
A nem tetsző vélemény kizárása, szerzőjének pszichológushoz küldése szerintem nem ezt tükrözi.
Pár napja azt írta, hogy utána néz a dolognak. De még nem derült ki semmilyen eredmény (kb 1 órás munka, ha a fórum méltán híresen kiváló keresőjét használod). Vagy az történt, hogy utánajárt és nem lett igaza és emiatt nem "jelentkezett". Vagy tudja ő alapból, hogy nincs igaza, csak írni kellett valamit.
 
  • Vicces
Reactions: fip7

dzsoniboj

Well-Known Member
2011. július 14.
164
493
63
Pár napja azt írta, hogy utána néz a dolognak.
Elnézést, a jövőben megpróbálom elkerülni az olyan komplex nyelvtani szerkezeket, mint pl. amit írtam: ha szeretnéd, utána nézek. Láthatóan ez összezavart téged. Elnézést, a jövőben egyszerűsített formában írok.
Amúgy én dolgozok. Becsülöm a sok szabadidőd. Én termelem a GDP-t.


De akkor kegyesen úgy veszem, hogy megkértél. Az ilyenhez nem kell keresőmotor, lévén aki Kővári Laci írásain nőtt fel, vagy kicsit is érdekli a haditechnika, annak ez alap műveltség. Az alábbi csakis negyedik generációs gép feletti győzelem Öböl-háború után:



NATO – Allied Force hadművelet (1999)

1999. március 24.

Gép: F-15C (493. FS, RAF Lakenheath)
Pilóta: Capt. Jeff "Claw" Hwang
Lelőtt gép: MiG-29
Fegyver: AIM-120 AMRAAM


1999. március 24.

Gép: F-15C
Pilóta: Lt. Col. Cesar "Rico" Rodriguez (bár sokak szerint Hwang szimultán győzelmet ért el)
Lelőtt gép: MiG-29
Fegyver: AIM-120 AMRAAM



1999. március 24.

Gép: F-16AM (Holland légierő)
Lelőtt gép: MiG-29
Fegyver: AIM-120 AMRAAM


1999. március 26.

Gép: F-15C
Pilóta: Capt. Mike "Dog" Geczy
Lelőtt gép: MiG-29
Fegyver: AIM-120 AMRAAM


1999. május 4.

Gép: F-16CJ (52. FW, Spangdahlem AB)
Pilóta: Lt. Col. David "Wildman" Goldfein
Lelőtt gép: MiG-29
Fegyver: AIM-120 AMRAAM


1999. május 4.

Gép: F-15C
Lelőtt gép: MiG-29
Fegyver: AIM-120 AMRAAM



Etiópia vs. Eritrea – Légi háború (1998–2000)

Érdekesség, hogy a Szuhojokat orosz, a MiG-eket ukrán zsoldosok repülték.


1999. február 25.

Gép: Su-27S (Etióp Légierő)
Pilóta: Col. Yonas Mekuria
Lelőtt gép: MiG-29A


1999. február 25.

Gép: Su-27S
Pilóta: Col. Yonas Mekuria
Lelőtt gép: MiG-29A


2000. május 16.

Gép: Su-27S
Lelőtt gép: MiG-29UB (kétüléses)


2000. május 16.

Gép: Su-27S
Lelőtt gép: MiG-29A



Izrael – 2001


2001. szeptember 10.
Gép: F-15C/D
Lelőtt gép: 2 db MiG-29 (szír)


Tehát 13 db negyedik generációs gép veszett oda 1991 óta. Mind MiG-29. Nah, tessék, számok. Várom a szakmai választ. És, hogy legyen szakmailag releváns fórumtárs is, aki ért is hozzá, meghívom @angelsoul és @Allesmor Obranna kollégát.


Ha már ukrán veszteségek, akkor hihető forrás szerint 2024 év végéig az ukránok 133 merev,- valamint 54 forgószárnyas típust vesztettek. Ebben benne van földön elkapott, saját légvédelem által lelőtt (lásd Szu-27) vagy akár Gerán robbantás végett történő veszteség (kettő 29 lett a Gerán áldozata).
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
988
3 544
93
Etiópia vs. Eritrea – Légi háború (1998–2000)

1999. február 25.
Gép: Su-27S (Etióp Légierő)
Pilóta: Col. Yonas Mekuria
Lelőtt gép: MiG-29A

1999. február 25.
Gép: Su-27S
Pilóta: Col. Yonas Mekuria
Lelőtt gép: MiG-29A

2000. május 16.
Gép: Su-27S
Lelőtt gép: MiG-29UB (kétüléses)

2000. május 16.
Gép: Su-27S
Lelőtt gép: MiG-29A

Ezek bő húsz évvel ezelőtti hadijelentésekből, találgatott infók. Eritrea 12 MiG-29-eséből, kettő veszett el a háborúban.

Russia delivered six MiG-29 to Eritrea in 1998
501 MiG-29UB
502 9.12B
503 9.12B combat loss
504 9.12B
505 9.12B
506 9.12B combat loss
Later arrived six MiG-29 between 2002 and 2008:
507 9.12
508 9.12
509 9.13 from Ukraine
510 9.13 from Ukraine
511 9.12
512 9.12 former 9.18 proto

Erit.jpg


Érdekesség, hogy a Szuhojokat orosz, a MiG-eket ukrán zsoldosok repülték.

Ez sem több réges-régi találgatásnál. A túlélő Etióp és Eritreai pilóták már tizenöt éve Svédországba, Kanadába és Angliába migrálódtak. Rég összeültették a volt ellenfeleket Londonban és meginterjúvoltatták őket egy kávé felett, szembesítve őket egymás emlékeivel, amik alapján több újabb összefoglaló született. Erről négy éve írtam itt és már ez is frissítésre szorul:

https://forum.htka.hu/threads/mig-29-mig-35-fulcrum-mikojan-gurjevics.129/post-970883

"Sok városi legenda kering, az etióp Szu-27-esek és az eritreai MiG-29-esek közötti, 1999. februári légiharcokról. Az egymásra tüzelő orosz és ukrán pilótáktól, a négy (ötöt most hallottam először) lelőtt MiG-29-eskig. Én is olvastam ezeket a még a 2000. augusztusi AFM-ben (abban már csak két biztos és két valószínű lelövésről volt szó), de azóta eltelt több mint húsz év! Rengeteg adat, repülőgépek története gyári számra bontva, fotók, pilótákkal végzett interjúk jelentek meg az elmúlt évtizedben. Nézzük ezeket röviden:



Eritrea 1998-ban kapott Oroszországtól hat darab MiG-29 9.12B harci, és egy MiG-29UB kétüléses vadászrepülőgépet. Mindegyik még 1991-ben maradt a gyártósoron, erre a célra fejezték be azokat.

A hat harci MiG-29-re, csak négy(!) tapsztalatlan eritreai pilóta átképzését kezdték meg, akik korábban Olaszországban kaptak alapképzést MB.339-eseken. A négy kezdő eritreai pilóta számára, két hetes(!) átképző tanfolyamot biztosított az orosz fél! A gépek üzemben tartását ukránok végezték.

Tehát a 1998 novemberében megérkezett MiG-29-eseken, az olasz alapképzés után, kéthetes orosz gyorstalpalón átesett négy eritreai pilóta kezdte meg 1999. februárjától a harcot, különösebb földi vagy légi támogatás nélkül. El lehet képzelni a MiG-29-esek harcértékét, a zöldfülű pilótákkal. Az eritreai MiG-29-esek harcértékét ez alapján kell megítélni!


Az etiópiai erők sem voltak sokkal acélosabbak. Szintén Oroszország, szintén 1998-ban szállított hat Szu-27SzK és két Szu-27UBK vadászgépet Etiópiának. Ezek a gépek 1991-től Krasznodárban szolgálták volna a külföldi pilóták átképzését, de a kínai és vietnámi project után, a visszaemlékezések szerint hiányos karbantartásokkal, lekonzerválva álltak 1998-ig. Az etióp Szu-27-esek műszaki hátterét vegyes orosz-etióp személyzet adta. Az egyik együlésest össze is törte egy bemutatórepülés során, a berepülő orosz személyzet egyik tagja.

A típusra kiválasztott négy (!) etiópiai pilóta egy hajszálnyival gyakorlottabb volt az eritreai társaiknál, mert ők korábban MiG-21bis-en, illetve MiG-23BN típusokon repültek, rendkívül alacsony óraszámot. Az alapból hat hónapos kubinkai átképzést itt is felgyorsították az Oroszok.

Lelkes kutatók, több interjút készítettek az 1999-es harcokban részt vevő, mindkét oldali személyzetekkel, ez alapján
  • nem igaz az az elterjedt pletyka, hogy orosz, vagy ukrán pilóták részt vettek volna harci bevetéseken
  • a képzetlen afrikai pilóták, nem bocsátkoztak manőverező légiharcba
  • általában mindkét fél, a legnagyobb távolságból indított R-27-es rakétákat, amik jellemzően nem találták el a célt
  • ez első ilyen eset, 1999. február 9-én volt, mikor eritreai MiG-29-es tüzelt R-27-essel etióp MiG-23BN-re, sikertelenül
  • ezt mindkét fél többször megismételte február folyamán, míg február 21-én egy etióp R-27-es megrongált, egy eritreai MiG-29UB-t. A kétüléses hazatért, javítás után, 2001-től tovább repült.



Eti-29.jpg


Fotó: Az 1999. február 21-én megsérül eritreai MiG-29UB, a háború után kilenc évvel, a karsznodari élettartamnövelő ipari nagyjavításon.


  • majd hasonló körülmények között február 25-én a 1954-es oldalszámú Szu-27SzK által indított R-27-es ért el találatot és lött le eritreai MiG-29-est
  • másnap pedig, február 26-án a 1958-as oldalszámú Szu-27SzK lőtt le, szintén a maximális távolságról indított két R-27-essel egy eritreai MiG-29-est
Mind a két eritreai MiG-29 9.12B (ERAF 503 és 506) megsemmisült.

eti-27.jpg


Fotó: a 1958-as etióp Szu-27SzK oldalán jól látható R-27-essel aratott légigyőzelmének jele

A háború után mindkét fél folytatta a saját személyzet kiképzését, és újabb gépeket szerzetbe, de ez már egy másik történet."
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 945
87 598
113
Elnézést, a jövőben megpróbálom elkerülni az olyan komplex nyelvtani szerkezeket, mint pl. amit írtam: ha szeretnéd, utána nézek. Láthatóan ez összezavart téged. Elnézést, a jövőben egyszerűsített formában írok.
Amúgy én dolgozok. Becsülöm a sok szabadidőd. Én termelem a GDP-t.


De akkor kegyesen úgy veszem, hogy megkértél. Az ilyenhez nem kell keresőmotor, lévén aki Kővári Laci írásain nőtt fel, vagy kicsit is érdekli a haditechnika, annak ez alap műveltség. Az alábbi csakis negyedik generációs gép feletti győzelem Öböl-háború után:



NATO – Allied Force hadművelet (1999)

1999. március 24.

Gép: F-15C (493. FS, RAF Lakenheath)
Pilóta: Capt. Jeff "Claw" Hwang
Lelőtt gép: MiG-29
Fegyver: AIM-120 AMRAAM


1999. március 24.

Gép: F-15C
Pilóta: Lt. Col. Cesar "Rico" Rodriguez (bár sokak szerint Hwang szimultán győzelmet ért el)
Lelőtt gép: MiG-29
Fegyver: AIM-120 AMRAAM



1999. március 24.

Gép: F-16AM (Holland légierő)
Lelőtt gép: MiG-29
Fegyver: AIM-120 AMRAAM


1999. március 26.

Gép: F-15C
Pilóta: Capt. Mike "Dog" Geczy
Lelőtt gép: MiG-29
Fegyver: AIM-120 AMRAAM


1999. május 4.

Gép: F-16CJ (52. FW, Spangdahlem AB)
Pilóta: Lt. Col. David "Wildman" Goldfein
Lelőtt gép: MiG-29
Fegyver: AIM-120 AMRAAM


1999. május 4.

Gép: F-15C
Lelőtt gép: MiG-29
Fegyver: AIM-120 AMRAAM



Etiópia vs. Eritrea – Légi háború (1998–2000)

Érdekesség, hogy a Szuhojokat orosz, a MiG-eket ukrán zsoldosok repülték.


1999. február 25.

Gép: Su-27S (Etióp Légierő)
Pilóta: Col. Yonas Mekuria
Lelőtt gép: MiG-29A


1999. február 25.

Gép: Su-27S
Pilóta: Col. Yonas Mekuria
Lelőtt gép: MiG-29A


2000. május 16.

Gép: Su-27S
Lelőtt gép: MiG-29UB (kétüléses)


2000. május 16.

Gép: Su-27S
Lelőtt gép: MiG-29A



Izrael – 2001


2001. szeptember 10.
Gép: F-15C/D
Lelőtt gép: 2 db MiG-29 (szír)


Tehát 13 db negyedik generációs gép veszett oda 1991 óta. Mind MiG-29. Nah, tessék, számok. Várom a szakmai választ. És, hogy legyen szakmailag releváns fórumtárs is, aki ért is hozzá, meghívom @angelsoul és @Allesmor Obranna kollégát.


Ha már ukrán veszteségek, akkor hihető forrás szerint 2024 év végéig az ukránok 133 merev,- valamint 54 forgószárnyas típust vesztettek. Ebben benne van földön elkapott, saját légvédelem által lelőtt (lásd Szu-27) vagy akár Gerán robbantás végett történő veszteség (kettő 29 lett a Gerán áldozata).
Atya világ.
Inkább utána se nézz...
 
  • Vicces
  • Robot
Reactions: Pocok75 and fip7

dzsoniboj

Well-Known Member
2011. július 14.
164
493
63
Ezek bő húsz évvel ezelőtti hadijelentésekből, találgatott infók. Eritrea 12 MiG-29-eséből, kettő veszett el a háborúban.

Nagyon szépen köszönöm válaszod és a javítást! Eredeti témára visszatérve, az Öböl háború óta kvázi 10 légigyőzelem történt 4. generációs típus felett, leszámítva a mostani háborút.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 813
19 538
113
Nagyon szépen köszönöm válaszod és a javítást! Eredeti témára visszatérve, az Öböl háború óta kvázi 10 légigyőzelem történt 4. generációs típus felett, leszámítva a mostani háborút.
A teljes képhez azért hozzátartozik, hogy nem is volt olyan léptékű háború, mint a mostani (hála az égnek). Az orosz-ukrán is még komolyabb lenne, ha a két légierő ténylegesen harcolna egymással, de ezt jó okkal nem teszik (az ukránnak esélye sem lenne a fejlettebb, túlerőben lévő orosszal szemben, az orosz meg feleslegesen nem megy be az ukrán légvédelem alá mélyen).
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 945
87 598
113
Nagyon szépen köszönöm válaszod és a javítást! Eredeti témára visszatérve, az Öböl háború óta kvázi 10 légigyőzelem történt 4. generációs típus felett, leszámítva a mostani háborút.
De miről is beszélsz? Mi köze van ennek ahhoz, hogy hány ász van jelenleg ebben a háborúban, már ha van egyáltalan akárcsak 1 is?
Valamilyen kifacsart logika alapján ezzel akarod bizonyítani, hogy az orosz légierőnek van a legnagyobb légi harc tapasztalata jelenleg? Senki az ellenkezőjét nem is állította ennek!!! Ellenben az ég adta egy világon semmi köze sincs ahhoz, hogy hány ász van jelenleg az orosz légierőben. Igazából az orosz légierő légi harc tapasztalata szempontjából pontosan kontraproduktívak az ászok. Hisz minél több ász van annál kevesebb az orosz legierő egészére vetítve a légi harc tapasztalat. Hisz, ha azt a 15-20 gépet amit legi harcban lőttek le csupán 3-4 pilótával érték el, akkor csupán 3-4 pilótának van légi harc tapasztalata az orosz légierőben. Ellenben ha pl 10-15 pilóta lőttel le ezt a 15-20 gépet akkor máris 10-15 pilótának van ilyen irányú tapasztalata. Gondolom nem kell magyarázni, hogy melyik állapot a kedvezőbb az orosz légierő egészére nézve.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 945
87 598
113
A teljes képhez azért hozzátartozik, hogy nem is volt olyan léptékű háború, mint a mostani (hála az égnek). Az orosz-ukrán is még komolyabb lenne, ha a két légierő ténylegesen harcolna egymással, de ezt jó okkal nem teszik (az ukránnak esélye sem lenne a fejlettebb, túlerőben lévő orosszal szemben, az orosz meg feleslegesen nem megy be az ukrán légvédelem alá mélyen).
Azért nem teszik, mert mindkét oldalon a modern és közepesen modern nagyhatótávolságú légvédelmi rendszerek mészárlast rendeznének mielőtt esély lenne "talalkozniuk" a gépeknek a levegőben. Persze így is alakultak ki légi harcok, de csak unikiális esetben.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 167
3 554
113
Azért nem teszik, mert mindkét oldalon a modern és közepesen modern nagyhatótávolságú légvédelmi rendszerek mészárlast rendeznének mielőtt esély lenne "talalkozniuk" a gépeknek a levegőben. Persze így is alakultak ki légi harcok, de csak unikiális esetben.
ezt elmentettem ,hogy "mindkét oldalon" :D :D :D .....ezt betudom annak,hogy péntek van és valószínű full be vagy karmolva ( mondjuk ez dicséretes):rolleyes: és véletlenül megemlítetted azt hogy nem a szokásos 100-0 lenne a NATOnak:D:D:D:D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 841
63 478
113
És végül még egy dolog. Nézz körül bármely online értékesítő platformon, személyes tapasztalat, hogy Kínából az ABB ,Siemens, Schneider, vagy bármilyen márkásabb eredeti elektronikai alkatrész beszerezhető, és sajnos olcsóbban a szállítással ,vámkezeléssel, mindennel, mint az itthoni hivatalos dealertől. Az eltérés jelentős 30-50%!

Az én tapasztalatom is ez. Sőt, sok esetben kínából hamarabb itt van a Siemens vagy Schneider termék, mint Európából :rolleyes:

Nem gondolom, hogy bizonyítqnom kéne bármit is.

Ezt hívják úgy, hogy trollkodás.

Nem a véleményemet mondtam el.

De, azt mondtad el. És szokás szerint egy megalapozatlan hülyeség volt. :D