Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 715
28 830
113
ozymandias
Teljesen igaz amit leírtál. De!
Én "gagyi" alkatrészt írtam, ami még megfelelő minőségű, üzemképes ugyan, de az eredetihez képest rosszabb minőségű. Az üzemideje x, de az eredeti 2-3x hozzá képest. (Az autós boltban te is választhatsz, pénztárcád és igényed szerint).
A hajtóműről pedig írtam, hogy valószínűleg nem gázturbina. Ezt erősítetted meg.
Köszönöm a kiegészítést.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 496
113
A németeknél - ujsághirek szerint- az alacsony hadrafoghatósàg oka elsősorban a penzügyi megszorítások ( tudom, ez nekünk furcsàn hangzik, de gondoljatok csak arra, hogy ma kevesebb mint 300 Leojuk van.) Ebből ered az alkatreszhiány ( ill. hosszú, körülményes megrendelés), megelőző karbantartàs hianya ( csak akkor csere, amikor elromlott..). Ezen kivűl a nemzetközi szerepvàllalàs nagyon igénybe veszi a felszerelést, ott is kannibalizàlnak eszközöket, ill. mas egysegektől elvonnak felszerelest, hogy a külföldre küldött csapatok felszerelése megfelelő legyen. Es a végére jón a hihetetlenül bürokrata, időigényes tervezés, beszerzés. Ráadasul a német sereg letszamhiannyal küzd, felepitése, felszerelese többnyire meg a hideghàborui terveknek felel meg. Semmi hibrid hadviselés stb. Nemrég megszavaztak eur 20 milliàrdot a modernizàlàsra, de mire ezt kiadjàk, évek telnek el.
Bocsánat az ékezeti hibàkert.

Természetesen, nem a "nem képes rá", hanem a "szarik rá" a gond a németeknél, ezt olvastam én is mindenhol. Kannibalizálják a Typhoont, ez mindent elmond. A németek precízek, ezt kár tőlük elvitatni, és értenek az üzemeltetéshez, gépek karbantartásához, még mindig a világ egyik legfejlettebb technikai kultúrával rendelkező ország. Egyszerűen csak spórolnak rajta. Ettől még a helyzet siralmas...
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Meg érdekelne, hogy egy belső fegyvertérben hordozott IR rakéta esetén, mi értelme van a sisakcélzónak?
Mert szerintem a belső fegyvertérből indítás korlátozza a sisak célzó nyújtotta előnyöket. (nem lát a rakéta IR-je semmit amíg ki nem lökik a levegőbe)
Gondolom ezért nincs még az F-22-n sisakcélzó.

Kurva sok értelme van. A rakétába indítás előtt radar vagy DAS adatok alapján be lehet programozni, hogy a rakéta indítás után rögtön merre menjen. Olyan gyorsan nem fog tudni manőverezni a cél, hogy a látószögből kikerüljön 1-2 másodperc alatt, ami kell ahhoz, hogy a rakéta irányba rántsa magát.

Az F-22-n sem azért nincs sisakcélzó szerintem mert a HOBS képesség nem lenne fontos, hanem mert nincs rengeteg mindenre nem adnak pénzt. Meg biztos úgy vannak vele, hogy a Raptor úgyis leaprítja az ellent mielőtt bármilyen WVR harc kialakulna.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
<blockquote rel="aquarell">A németeknél - ujsághirek szerint- az alacsony hadrafoghatósàg oka elsősorban a penzügyi megszorítások ( tudom, ez nekünk furcsàn hangzik, de gondoljatok csak arra, hogy ma kevesebb mint 300 Leojuk van.) Ebből ered az alkatreszhiány ( ill. hosszú, körülményes megrendelés), megelőző karbantartàs hianya ( csak akkor csere, amikor elromlott..). Ezen kivűl a nemzetközi szerepvàllalàs nagyon igénybe veszi a felszerelést, ott is kannibalizàlnak eszközöket, ill. mas egysegektől elvonnak felszerelest, hogy a külföldre küldött csapatok felszerelése megfelelő legyen. Es a végére jón a hihetetlenül bürokrata, időigényes tervezés, beszerzés. Ráadasul a német sereg letszamhiannyal küzd, felepitése, felszerelese többnyire meg a hideghàborui terveknek felel meg. Semmi hibrid hadviselés stb. Nemrég megszavaztak eur 20 milliàrdot a modernizàlàsra, de mire ezt kiadjàk, évek telnek el.
Bocsánat az ékezeti hibàkert.

Természetesen, nem a "nem képes rá", hanem a "szarik rá" a gond a németeknél, ezt olvastam én is mindenhol. Kannibalizálják a Typhoont, ez mindent elmond. A németek precízek, ezt kár tőlük elvitatni, és értenek az üzemeltetéshez, gépek karbantartásához, még mindig a világ egyik legfejlettebb technikai kultúrával rendelkező ország. Egyszerűen csak spórolnak rajta. Ettől még a helyzet siralmas...</blockquote>

OFF
Az elmúlt években több nagyberuházás után konkrét napi tapasztalat alapján bizton állíthatom, hogy a német precizitás ma már csak legenda. Értsd: építészeti és tartószerkezeti tervezés, kivitelezés szervezés.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 043
113
Szimulátorhoz csak annyit, hogy a PC-re megvásárolható szimulátorok azért nem mérhetőek a katonai rendeltetésű szimekhez.
Én voltam már a Román légierő MiG-21 szimulátoránál, amit 3-4 szerver szolgált ki, és természetesen egy LanceR orr része is ott volt, minden műszerrel. Voltam Ghediben egy Panavia Tornado szimulátorban (nem fotózhattam) félgömbben nagyon keményen mozgott is a szintén törzsorr rész (két személyes teljes), Voltam Eurofighter szimulátorban (ezt nem irhatom le, hogy hol-mikor) de két Szu-27-es fogtunk el és VVR légiharcot vívtunk vele. A mozgássel, mégha nem is érzed a "G" erőt, csak látod a félgömbben kivetítve teljesen más érzés, és más adrenalinszint.
Ezt annak ellenére írom, hogy nem vagyok tagja az általatok írt szimulátoros közösségeknek.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 043
113
Köszönöm a cikkért az elismerést, de volt néhány hiányossága. egyébként 3 éve gyűjtöm az Arab csapatok (elsősorban Szíriai és Egyiptomi erők) részvételét az Öböl háborúban. Nehezen megy, mert Ők (arabok) nem dicsekednek vele, inkább személyes beszámolok lehetnek nagyrészt arabul, azt kell angolra guglizni..
szóval nehézkes..
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Azt se felejtsük el az F-22-nél,hogy szűk a fejtér a.

Az nem csak az F-35-nek volt a problémája? Úgy emlékszem azokról volt olyan hír, hogy az UFO sisakot nem bírták forgatni mert beleakadt az üvegbe.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
Köszönöm a cikkért az elismerést, de volt néhány hiányossága. egyébként 3 éve gyűjtöm az Arab csapatok (elsősorban Szíriai és Egyiptomi erők) részvételét az Öböl háborúban. Nehezen megy, mert Ők (arabok) nem dicsekednek vele, inkább személyes beszámolok lehetnek nagyrészt arabul, azt kell angolra guglizni..
szóval nehézkes..

Próbálj orosz forrásokat is keresni. Kb 10 éve olvastam az egyiptomi és szíriai katonai részvételrol , amely elég jelentos volt 40 000 ill. 17 000 katona.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
<blockquote rel="zsolti"><blockquote rel="aquarell">A németeknél - ujsághirek szerint- az alacsony hadrafoghatósàg oka elsősorban a penzügyi megszorítások ( tudom, ez nekünk furcsàn hangzik, de gondoljatok csak arra, hogy ma kevesebb mint 300 Leojuk van.) Ebből ered az alkatreszhiány ( ill. hosszú, körülményes megrendelés), megelőző karbantartàs hianya ( csak akkor csere, amikor elromlott..). Ezen kivűl a nemzetközi szerepvàllalàs nagyon igénybe veszi a felszerelést, ott is kannibalizàlnak eszközöket, ill. mas egysegektől elvonnak felszerelest, hogy a külföldre küldött csapatok felszerelése megfelelő legyen. Es a végére jón a hihetetlenül bürokrata, időigényes tervezés, beszerzés. Ráadasul a német sereg letszamhiannyal küzd, felepitése, felszerelese többnyire meg a hideghàborui terveknek felel meg. Semmi hibrid hadviselés stb. Nemrég megszavaztak eur 20 milliàrdot a modernizàlàsra, de mire ezt kiadjàk, évek telnek el.
Bocsánat az ékezeti hibàkert.

Természetesen, nem a "nem képes rá", hanem a "szarik rá" a gond a németeknél, ezt olvastam én is mindenhol. Kannibalizálják a Typhoont, ez mindent elmond. A németek precízek, ezt kár tőlük elvitatni, és értenek az üzemeltetéshez, gépek karbantartásához, még mindig a világ egyik legfejlettebb technikai kultúrával rendelkező ország. Egyszerűen csak spórolnak rajta. Ettől még a helyzet siralmas...</blockquote>

OFF
Az elmúlt években több nagyberuházás után konkrét napi tapasztalat alapján bizton állíthatom, hogy a német precizitás ma már csak legenda. Értsd: építészeti és tartószerkezeti tervezés, kivitelezés szervezés. </blockquote>

+

OFF
az egyre kisebb szakmai tudást szabványokkal próbálják kompenzálni.. Értsd: mindenre szabványt alkotnak, majd mindent ráhátékáznak a gyártóra (általában kelet-európai...). Majd jönnek, előadják, hogy milyen magasak a minőségi követelmények. Ez persze hatással van az árakra is, de mivel árverseny van, nehéz ezt a gyártónak beépíteni az árakba, ezért mindenki próbál valahogy talpon maradni.

Egyik oldalról követeli a minőséget, a másik oldalról sír a szája az általa követelt minőség miatti árnövekmény miatt. Erre a magyar válaszok a kölcsönzött munkaerő, járulékcsalás, számlagyárt, stb...

ON

Eurofighter - folyamatosan szenved a tervezési (pl. törzs hátsó szekciójának furataiból kiinduló repedés, stb.), meg minőségirányítási (pótalkatrész-ellátási gondok, majd kannibálázás, stb..). Szóval a "Made in Germany"-t tessék óvatosan kezelni..
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 496
113
<blockquote rel="Montezuma"><blockquote rel="zsolti"><blockquote rel="aquarell">A németeknél - ujsághirek szerint- az alacsony hadrafoghatósàg oka elsősorban a penzügyi megszorítások ( tudom, ez nekünk furcsàn hangzik, de gondoljatok csak arra, hogy ma kevesebb mint 300 Leojuk van.) Ebből ered az alkatreszhiány ( ill. hosszú, körülményes megrendelés), megelőző karbantartàs hianya ( csak akkor csere, amikor elromlott..). Ezen kivűl a nemzetközi szerepvàllalàs nagyon igénybe veszi a felszerelést, ott is kannibalizàlnak eszközöket, ill. mas egysegektől elvonnak felszerelest, hogy a külföldre küldött csapatok felszerelése megfelelő legyen. Es a végére jón a hihetetlenül bürokrata, időigényes tervezés, beszerzés. Ráadasul a német sereg letszamhiannyal küzd, felepitése, felszerelese többnyire meg a hideghàborui terveknek felel meg. Semmi hibrid hadviselés stb. Nemrég megszavaztak eur 20 milliàrdot a modernizàlàsra, de mire ezt kiadjàk, évek telnek el.
Bocsánat az ékezeti hibàkert.

Természetesen, nem a "nem képes rá", hanem a "szarik rá" a gond a németeknél, ezt olvastam én is mindenhol. Kannibalizálják a Typhoont, ez mindent elmond. A németek precízek, ezt kár tőlük elvitatni, és értenek az üzemeltetéshez, gépek karbantartásához, még mindig a világ egyik legfejlettebb technikai kultúrával rendelkező ország. Egyszerűen csak spórolnak rajta. Ettől még a helyzet siralmas...</blockquote>

OFF
Az elmúlt években több nagyberuházás után konkrét napi tapasztalat alapján bizton állíthatom, hogy a német precizitás ma már csak legenda. Értsd: építészeti és tartószerkezeti tervezés, kivitelezés szervezés. </blockquote>

+

OFF
az egyre kisebb szakmai tudást szabványokkal próbálják kompenzálni.. Értsd: mindenre szabványt alkotnak, majd mindent ráhátékáznak a gyártóra (általában kelet-európai...). Majd jönnek, előadják, hogy milyen magasak a minőségi követelmények. Ez persze hatással van az árakra is, de mivel árverseny van, nehéz ezt a gyártónak beépíteni az árakba, ezért mindenki próbál valahogy talpon maradni.

Egyik oldalról követeli a minőséget, a másik oldalról sír a szája az általa követelt minőség miatti árnövekmény miatt. Erre a magyar válaszok a kölcsönzött munkaerő, járulékcsalás, számlagyárt, stb...

ON

Eurofighter - folyamatosan szenved a tervezési (pl. törzs hátsó szekciójának furataiból kiinduló repedés, stb.), meg minőségirányítási (pótalkatrész-ellátási gondok, majd kannibálázás, stb..). Szóval a "Made in Germany"-t tessék óvatosan kezelni..

</blockquote>
Szomorúan olvasom ezt, mert ebben nincs saját tapasztalatom, s nagyjából úgy látom, egybehangzó a két vélemény, hogy a "Made in Germany" már nem a régi minőségben csillog...

De akkor már csak az eredeti Kínaiban lehet bízni, urak, avagy minden hamisítvány, ami nem kínai :p???
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 709
113
...voltam... egyszer pedig az USA-ban, Atlantában, ahol két héten át minden nap kijártam a Lockheed saját gyári repteréhez, de két ANG F-15-ösön, egy P-3-as Orionon, meg egy magán L-39-es Albatros-on kívül pont nem láttam semmit :)

Ekkora pechet:-(
Nem átkoztad el akkor őket!?...aztán azóta is küzdenek az F-35 /szerintem elképesztően szofisztikált/ B verziójával:)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 709
113
A Nagy TVC Háborúhoz pár gondolatot. Személyesen nem ismerem,de úgy tudom Allesmor az, aki ezen a fórumon a leginkább otthon van a hajtóművek területén. Lehet,hogy tévedek, de tudomásom szerint sárkány-hajtómű szakos mérnök,aki most a GE-nél dolgozik, előtte pedig az MH állományában szolgált ilyen beosztásban,Kecskeméten. Ha tévedek, akkor elnézést. Neki volt egy hozzászólása, ahol összehasonlította az amerikai(F-15,F-16,F-22),nyugat európai(EF-2000) és az orosz(Szuhojok+MiG-29OVT) TVC hajtóműves programokat. Mindegyiknek írt az előnyeiről, és hátrányairól,neki az jött ki, hogy nem az orosz megoldás(a Szuhojokon lévő, döntött mozgási síkú) a legdrágább. Ez a hsz valahogy elsikkadt a többi között, de szerintem azért érdemes a figyelemre. Nem állította benne, hogy ez a szent és egyedüli igazság amit leír,hanem csak személyeskedés nélkül leírta a véleményét, hogy miért lehet a TVC rendszer hasznos.Nem mellesleg pedig mindenki számára érthetően bemutatta a keleti és a nyugati TVC rendszerek fejlődését.
2.
Szimulátor VS valóság:
vannak ma már olyan szimulátorok, amelyek a valóságot nagyon megközelítően tudják bizonyos típusok viselkedését,jellemzőit szimulálni PC-n is. Persze bizonyos dolgokat nem,tud szimulálni(pl. túlterhelés). Az ilyen szimulátorok között kiemelkedik, a Black Shark 1 megjelenése óta a Digital Combat Simulator,a különböző hibái(mutiplayer gondok) ellenére is. A Black Shark 1 a Kamov Ka-50-esről szól, amely harci helikopter 15 példányban épült, és évek óta nem gyártják. A fejlesztéséhez olyan szakembereket vontak be tanácsadónak és tesztelőnek, mint például Alekszandr Rudih ezredes, Oroszország Hőse,aki Csecsenföldön élesben tesztelte a típust a terroristák ellen 2000-ben. A DCS:Mi-8MTV2 modult készítő Belsimtek cég vezetője például jelenleg is aktív Mi-8/17 pilóta, mellesleg a hadtudományok kandidátusa, tehát nem lehet mondani, hogy ne értenének hozzá. A DCS vezérelve a Kamov Ka-50 óta,hogy a lehető legrealisztikusabb,a valóságot legjobban megközelítő modellel készítsék el a különböző típusokat. Viszont itt beleütköztek abba a problémába, amit gyakran ír Zsolti, nevezetesen, hogy nem igazán lehet egzakt, valós adatokhoz jutni a legújabb típusokról.Ezért kezdtek el elindulni a második VH-s gépek és a régi hidegháborús gépek(MiG-15,F-86) irányában,mert azoknak a rendszerei már nem titkos minősítésűek, és kb Észak-Korea(MiG-15) kivételével sehol nem is állnak aktív légierős, szolgálatban. A közönség emiatt sír, mert ők Szu-35-öst, PAK-FA-t, FA-22-őt akarnak, de íziben, persze a legvalósághűbben lemodellezve. Az Eagle Dynamics pedig ilyenkor leírja nekik ezerszer, hogy ha majd lesz elég megfelelő adatuk és engedélyük, akkor csinálják meg ezeket a típusokat, mert addig ugyan csinálhatnak valamit amire ráírják az adott kedvenc típus nevét, csak éppen nagy eséllyel köze nem lenne a modellnek a valós típushoz. A Kamovnál is sírt a közönség, hogy nem raktak bele besugrázásjelzőt. Az Eagle Dynamics közölte, hogy azért mert erre nem kaptak engedélyt a megfelelő orosz szervektől,mert azok titkosnak minősítették a Kamovban lévő rendszert. A Kamovot is azért engedték nekik megcsinálni ilyen magas szinten mert, a típus gyártását évekkel ezelőtt leállították,helyette átálltak a Ka-52 gyártására. Az Eagle Dynamics moszkvai orosz cég létére elkészíthette az USA Nemzeti Gárda A-10C szimulátorát, amit utána kiadtak a civilek számára is, DCS:A-10C néven, de közölték, hogy az amerikaiak utasítására több rendszert is kivettek a civileknek készült változatból,mivel azt az amerikaiak titkosnak minősítették. Tehát vannak nagyon jó, minőségi szimulátorok, de azok sem adnak,mert nem adhatnak vissza mindent teljesen a legkorszerűbb típusok esetében.Így azokban végzett próba alapján kijelenteni valamit,ráadásul úgy, hogy az aztán 100% biztosan úgy van, ahogy a szimulátor mutatja,szerintem könnyelmű dolog.
<b><i>Végül némi off, egy DCS:Black Shark 1 ismertető(egy szentkirályszabadjai Mi-24-es pilóta írta):</i></b>
http://logout.hu/cikk/black_shark_a_helikopterszimulator/bevezeto.html

Hozzászólásod szerintem megérdemli, hogy teljesen idézzem.
A dőlt betős kiemelés tőlem; arra reagálnék, ha már szóba került többször is, hogy mennyire mérvadó a "csak" szimulátoros tapasztalatú vélemény pl. TVC ügyben - ha már ezzel küzdünk oldalak óta /Amit én cseppet sem bánok!/
Szóval <b> totál laikusként</b> - egyszer játszottam Flight Simulatorral; a Concorde-al próbáltam leszállni, persze nem sikerült többedszerre sem... - végigolvastam az általad linkelt cikket.
Azt a rendkívül briliáns következtetést vontam le, hogy:
- Egy jó szimulátorral nagyon sok ismeretet lehet megszerezni egy típusról.
- Egy pilótamúlttal, jelennel rendelkező játékos számára ad, adhat használható infókat egy vadidegen típusról.
- De egy olyan személynek, aki """csak""" fotelpilóta, téves következtetések tömkelegét is nyújthatja, pont azért, mert nincs valós ismerete, a kirívóbb hibákat, hiányosságokat leszámítva talán fel sem tűnik neki egy fals módon szimulált képesség, pilótagyilkos tulajdonság. /hasra ütésszerűen: laposdugóhúzóhajlam, útirányú stabilitás romlás/
...miközben a fizikai határokon belül történik a szimuláció...

Ezek után - bár az én véleményemtől mindenképp(!) mérvadóbb - pl. egy TVC hasznosságát/haszontalanságát ilyen tudás/tapasztalt birtokában véleményezni akár még tévút is lehet.
Szerintem.
Kéretik nem rosszindulatú szándékúnak olvasni a hozzászólásomat!
/Peace, meg minden/
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
<blockquote rel="ozymandias"><blockquote rel="Montezuma"><blockquote rel="zsolti"><blockquote rel="aquarell">A németeknél - ujsághirek szerint- az alacsony hadrafoghatósàg oka elsősorban a penzügyi megszorítások ( tudom, ez nekünk furcsàn hangzik, de gondoljatok csak arra, hogy ma kevesebb mint 300 Leojuk van.) Ebből ered az alkatreszhiány ( ill. hosszú, körülményes megrendelés), megelőző karbantartàs hianya ( csak akkor csere, amikor elromlott..). Ezen kivűl a nemzetközi szerepvàllalàs nagyon igénybe veszi a felszerelést, ott is kannibalizàlnak eszközöket, ill. mas egysegektől elvonnak felszerelest, hogy a külföldre küldött csapatok felszerelése megfelelő legyen. Es a végére jón a hihetetlenül bürokrata, időigényes tervezés, beszerzés. Ráadasul a német sereg letszamhiannyal küzd, felepitése, felszerelese többnyire meg a hideghàborui terveknek felel meg. Semmi hibrid hadviselés stb. Nemrég megszavaztak eur 20 milliàrdot a modernizàlàsra, de mire ezt kiadjàk, évek telnek el.
Bocsánat az ékezeti hibàkert.

Természetesen, nem a "nem képes rá", hanem a "szarik rá" a gond a németeknél, ezt olvastam én is mindenhol. Kannibalizálják a Typhoont, ez mindent elmond. A németek precízek, ezt kár tőlük elvitatni, és értenek az üzemeltetéshez, gépek karbantartásához, még mindig a világ egyik legfejlettebb technikai kultúrával rendelkező ország. Egyszerűen csak spórolnak rajta. Ettől még a helyzet siralmas...</blockquote>

OFF
Az elmúlt években több nagyberuházás után konkrét napi tapasztalat alapján bizton állíthatom, hogy a német precizitás ma már csak legenda. Értsd: építészeti és tartószerkezeti tervezés, kivitelezés szervezés. </blockquote>

+

OFF
az egyre kisebb szakmai tudást szabványokkal próbálják kompenzálni.. Értsd: mindenre szabványt alkotnak, majd mindent ráhátékáznak a gyártóra (általában kelet-európai...). Majd jönnek, előadják, hogy milyen magasak a minőségi követelmények. Ez persze hatással van az árakra is, de mivel árverseny van, nehéz ezt a gyártónak beépíteni az árakba, ezért mindenki próbál valahogy talpon maradni.

Egyik oldalról követeli a minőséget, a másik oldalról sír a szája az általa követelt minőség miatti árnövekmény miatt. Erre a magyar válaszok a kölcsönzött munkaerő, járulékcsalás, számlagyárt, stb...

ON

Eurofighter - folyamatosan szenved a tervezési (pl. törzs hátsó szekciójának furataiból kiinduló repedés, stb.), meg minőségirányítási (pótalkatrész-ellátási gondok, majd kannibálázás, stb..). Szóval a "Made in Germany"-t tessék óvatosan kezelni..

</blockquote>
Szomorúan olvasom ezt, mert ebben nincs saját tapasztalatom, s nagyjából úgy látom, egybehangzó a két vélemény, hogy a "Made in Germany" már nem a régi minőségben csillog...

De akkor már csak az eredeti Kínaiban lehet bízni, urak, avagy minden hamisítvány, ami nem kínai :p???

</blockquote>

ez sajna valahol játékelmélet... Tipikus példája volt egy amerikai gyártó és autója - Ford Pinto. Tudták, hogy tervezési hibás az autó, ha belerohannak a kocsiba hátulról, akkor kigyullad az autó. Erre kiszámolták, hogy mennyit spórolnak darabján, ha így hagyják, illetve a statisztikailag mennyi lehet az emiatt bekövetkező halálesetek + kártérítési perek száma. A mérleg serpenyője a nyerés oldalára billent, így hát maradt a szar konstrukció és a sok haláleset.

Az eset után az USA-ban elkezdtek ezzel a fajta piaci magatartással foglalkozni. A világ meg el van kurvulva. Ezt a matekot ugyanúgy le lehet játszani sajnos manapság is...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="zsolti"><blockquote rel="ozymandias"><blockquote rel="Montezuma"><blockquote rel="zsolti"><blockquote rel="aquarell">A németeknél - ujsághirek szerint- az alacsony hadrafoghatósàg oka elsősorban a penzügyi megszorítások ( tudom, ez nekünk furcsàn hangzik, de gondoljatok csak arra, hogy ma kevesebb mint 300 Leojuk van.) Ebből ered az alkatreszhiány ( ill. hosszú, körülményes megrendelés), megelőző karbantartàs hianya ( csak akkor csere, amikor elromlott..). Ezen kivűl a nemzetközi szerepvàllalàs nagyon igénybe veszi a felszerelést, ott is kannibalizàlnak eszközöket, ill. mas egysegektől elvonnak felszerelest, hogy a külföldre küldött csapatok felszerelése megfelelő legyen. Es a végére jón a hihetetlenül bürokrata, időigényes tervezés, beszerzés. Ráadasul a német sereg letszamhiannyal küzd, felepitése, felszerelese többnyire meg a hideghàborui terveknek felel meg. Semmi hibrid hadviselés stb. Nemrég megszavaztak eur 20 milliàrdot a modernizàlàsra, de mire ezt kiadjàk, évek telnek el.
Bocsánat az ékezeti hibàkert.

Természetesen, nem a "nem képes rá", hanem a "szarik rá" a gond a németeknél, ezt olvastam én is mindenhol. Kannibalizálják a Typhoont, ez mindent elmond. A németek precízek, ezt kár tőlük elvitatni, és értenek az üzemeltetéshez, gépek karbantartásához, még mindig a világ egyik legfejlettebb technikai kultúrával rendelkező ország. Egyszerűen csak spórolnak rajta. Ettől még a helyzet siralmas...</blockquote>

OFF
Az elmúlt években több nagyberuházás után konkrét napi tapasztalat alapján bizton állíthatom, hogy a német precizitás ma már csak legenda. Értsd: építészeti és tartószerkezeti tervezés, kivitelezés szervezés. </blockquote>

+

OFF
az egyre kisebb szakmai tudást szabványokkal próbálják kompenzálni.. Értsd: mindenre szabványt alkotnak, majd mindent ráhátékáznak a gyártóra (általában kelet-európai...). Majd jönnek, előadják, hogy milyen magasak a minőségi követelmények. Ez persze hatással van az árakra is, de mivel árverseny van, nehéz ezt a gyártónak beépíteni az árakba, ezért mindenki próbál valahogy talpon maradni.

Egyik oldalról követeli a minőséget, a másik oldalról sír a szája az általa követelt minőség miatti árnövekmény miatt. Erre a magyar válaszok a kölcsönzött munkaerő, járulékcsalás, számlagyárt, stb...

ON

Eurofighter - folyamatosan szenved a tervezési (pl. törzs hátsó szekciójának furataiból kiinduló repedés, stb.), meg minőségirányítási (pótalkatrész-ellátási gondok, majd kannibálázás, stb..). Szóval a "Made in Germany"-t tessék óvatosan kezelni..

</blockquote>
Szomorúan olvasom ezt, mert ebben nincs saját tapasztalatom, s nagyjából úgy látom, egybehangzó a két vélemény, hogy a "Made in Germany" már nem a régi minőségben csillog...

De akkor már csak az eredeti Kínaiban lehet bízni, urak, avagy minden hamisítvány, ami nem kínai :p???

</blockquote>

ez sajna valahol játékelmélet... Tipikus példája volt egy amerikai gyártó és autója - Ford Pinto. Tudták, hogy tervezési hibás az autó, ha belerohannak a kocsiba hátulról, akkor kigyullad az autó. Erre kiszámolták, hogy mennyit spórolnak darabján, ha így hagyják, illetve a statisztikailag mennyi lehet az emiatt bekövetkező halálesetek + kártérítési perek száma. A mérleg serpenyője a nyerés oldalára billent, így hát maradt a szar konstrukció és a sok haláleset.

Az eset után az USA-ban elkezdtek ezzel a fajta piaci magatartással foglalkozni. A világ meg el van kurvulva. Ezt a matekot ugyanúgy le lehet játszani sajnos manapság is...</blockquote>

Persze ezt is csak azért tehették meg, mert senkinek se jutott eszébe, hogy - mivel tudtak a hibáról - szándékos, vagy minimum gondatlanságból elkövetett emberölés is lehetett volna a vád! Az pedig a kártérítés mellett hosszú sötét éveket is jelenthet pervesztés esetén, és nem a szerelőnek, aki összerakta a kocsit, hanem jóval magasabb szinten. Nem tudom, akkor is kockáztattak volna-e?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Pár hete India jelentette be hogy cékmegjelőlőt vásárol, most Pakisztán vesz a franciáktól Democles célmegjelölőt a jf-17 gépekhez

http://worlddefencenews.blogspot.hu/2016/04/pakistan-eyes-on-thales-damocles.html

Elképesztő hogy az oroszok nem jutottak még el erre a szintre