Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Valóban hangsúlyoztam, de amiket mondtam annak nem volt köze a valláshoz. Minden állításomat alá tudtam támasztani érvekkel és forrásokkal, amiket bárki, bármikor leellenőrizhet.
És igen, jelen pillanatban tudnak olyat és lényegében jobbat is. Soroljam még egyszer, hogy miért?
 
Akkor miért is kell nekik?Az elég nevetséges érv,hogy csak megismerés miatt.
 
Akkor miért is kell nekik?Az elég nevetséges érv,hogy csak megismerés miatt.

Halvány fogalmam sincs. Egyelőre szeretnék látni egy Szu-35-öt ezzel a jellel a vezérsíkján.
967px-Roundel_of_the_Peoples_Liberation_Army_Air_Force.svg.png
 
Minisnatornak, ha esetleg durvának érezte volna a választ.

Amit írtál kicsit zavaros volt. Ahogy már megmagyaráztam tizedmásodperceket nyersz fordulás indítás és kivitelezésben az nem áll arányban azzal, hogy 5 ezer méter magasan még AA konfigban kb. 10-11 fokos állandósult szögsebességre képesek a gépek. Az F-16C 2-4 AAM-mel ECM POD-dal és 40% tüzelőanyaggal tudja kb ezt, vagy karcolja ezt alulról M0.8 sebességnél. Tehát egy 180 fokos forduló 18 sec nagyságrendileg vagy magasság vesztéssel 13-14 fokra attól függően, hogy 200-300 FPS-sel sülyedsz, aim azt jelenti, hogy cirka 1 km-es magasságot dobsz el egy 180 fokos fordulóért. Ezze képest a TVC hatása kb. lényegtelen. Nem véletlenül írtam le, hogy aboszlút repteljesítményt alig, de alig tolja ki.

Üdv molni.
Ma már teszem el magam holnapra, a következő két napom meg valószínűleg húzós lesz, de természetesen előbb-utóbb fogok válaszolni.
 
<blockquote rel="dudi">Akkor miért is kell nekik?Az elég nevetséges érv,hogy csak megismerés miatt.

Halvány fogalmam sincs. Egyelőre szeretnék látni egy Szu-35-öt ezzel a jellel a vezérsíkján.
967px-Roundel_of_the_Peoples_Liberation_Army_Air_Force.svg.png
</blockquote>

Hajtómû. Azzal egyenlôre csehül állnak Kínában.
 
<blockquote rel="Mackensen"><blockquote rel="dudi">Akkor miért is kell nekik?Az elég nevetséges érv,hogy csak megismerés miatt.

Halvány fogalmam sincs. Egyelőre szeretnék látni egy Szu-35-öt ezzel a jellel a vezérsíkján.
967px-Roundel_of_the_Peoples_Liberation_Army_Air_Force.svg.png
</blockquote>

Hajtómû. Azzal egyenlôre csehül állnak Kínában.
</blockquote>

http://htka.hu/2016/04/12/fejlemenyek-kina-sajat-hajtomugyartasa-korul/
 
Mac beraktad már ezt a hírt a kínai hajtómű gyártásról.

Kína ügyes, jól összeszedték, vásárolták mind a kész tényeket, adatokat(jó, ezt inkább lopták), mind kiképeztették akár külföldön is a saját embereiket a legjobb egyetemeken, ettől még sok ember arra gyanakszik továbbra is, szerintem sem ok nélkül, hogy a hajtómű technológiában le vannak maradva a másik két nagyhoz képest.

Abban biztos vagyok legalább is, hogy nem elektronikai téren tudnak már az Oroszok újat mutatni, amit tudtak, már eltanultak tőlük e téren, sőt, ezzel egyet is értek veled, lehet hogy Kína itt már többet is tud, mivel nem egy napon említhető a miniatürizálás színvonala/és főleg az e téren rendelkezésre álló gyártási kapacitás a két országban.

Ezért logikusan nálam is az a verzió él, hogy a hajtómű/aerodinamikai megoldások lehet az a terület, ahol még tudnának okosodni tovább, az Orosz fejlesztések "beható vizsgálatával", s ha látsz Szu-35 öst Kínai felségjelzéssel, ha nem, azért azt el kéne még neked is ismerned, hogy általában MÉG az a jellemző, hogy olyan hírek reppennek fel, hogy Kína érdeklődik Rus haditechnika iránt, és nem fordítva, valamint a már megtörtént jelentős beszerzések is egy irányba mutatnak a múltban is, mindig Oroszország szállított repülőt/rakétát/hajót Kínának, és nem fordítva. Ezek olyan tények, amelyeket nehéz nem a helyén kezelni, szerintem. HA én vagyok az eladó, olyan dologban, amit mindketten gyártunk, sanszosan még én gyártom a jobb cuccot, nem?
 
Az utolsó jelentős kínai váráslások orosz haditechnikából kb 15 éve történtek. Az után drasztikusan lecsökkentek és mint az Il-76 példája mutatja beérték a régebbi példányokkal is.

Kína ügyes, jól összeszedték, vásárolták mind a kész tényeket, adatokat(jó, ezt inkább lopták), mind kiképeztették akár külföldön is a saját embereiket a legjobb egyetemeken, ettől még sok ember arra gyanakszik továbbra is, szerintem sem ok nélkül, hogy a hajtómű technológiában le vannak maradva a másik két nagyhoz képest.

Ez mind szép, csak az benne a bibi, hogy attól mert megvásárolod a hajtóművet, még nem kapod meg a gyártási technológiát. Hiába szereled szét, meg kaparászod a felszínét, abból még nem jössz rá, hogy milyen eljárással készült.
Viszont itt kimondottam a Flanker szériáról beszélünk és ezek kínai változatai már lassan 10 éve (2008 utántól) hazai hajtóművel repülnek.
De légyszi hasonlítsd össze a Szu-35-öt a J-11B-vel. Talál mindkettőről bőven adatok.
Hány van az egyikből rendszerben és hány a másikból?
Milyen fegyvereket rendszeresítettek egyikhez, hát a másikhoz?
Alrendszerek mint elektronika, radar, hajtómű stb. stb.
Ezen kívül a D változat protójáról már tavaly megjelentek képek. Ez gyakorlatilag mindent tartalmaz amit a Szu-35-höz megállmodtak, csak épp a realitás ugyebár más lett.
Ha ezeket az infókat összegezzük, mégis mire kéne következtetni?
http://www.popsci.com/j-11d-surprise-china-upgrades-russian-flanker-fighters-its-own
 
homokos telefonokat osszerakni egy dolog, mikron precizios alkatreszeket kezzel poliroztatni mas. a hajtomun kivul is tele vannak gondokkal, kepzetlen munkaero plusz korrupcio es kontraszelekcio. szeretnenek par mukodokepes gepet.
 
homokos telefonokat osszerakni egy dolog, mikron precizios alkatreszeket kezzel poliroztatni mas. a hajtomun kivul is tele vannak gondokkal, kepzetlen munkaero plusz korrupcio es kontraszelekcio. szeretnenek par mukodokepes gepet.

Ok, és 24 gép megvásárlása miben segítené őket?
 
24 gép? Az nagyon kevés. Ha ilyen gondokkal küszködnek, akkor miért nem vesznek inkább 240-et? Pénzük lenne rá. Az oroszok meg boldogan legyártanának ennyit is nekik.
Szóval???
 
24 gép? Az nagyon kevés. Ha ilyen gondokkal küszködnek, akkor miért nem vesznek inkább 240-et? Pénzük lenne rá. Az oroszok meg boldogan legyártanának ennyit is nekik.
Szóval???

Pedig valamiért csak akarják. Mint ahogy az Sz-400-at is, a másik komolyabb és eladó orosz csúcstech-et. Talán ők bíznak benne, hogy mégis jutnak valamire azokkal a hajtóművekkel...
 
Nem csak ebben hanem elég sok mindenben le vannak maradva. Nem gyártanak jó tengeralattjárókat, űrtechnikai eszközöket sőt arról sem hallottam még hogy a nukleáris iparuk bármit is eladott volna külföldre. A tankjaik sem aratnak exportsikert és a repülőik is mindenhol a futottak még kategória minden tenderen s talán a jf-17 meg a Karakorum az üditő kivêtel kevés példányban.
 
24 gép? Az nagyon kevés. Ha ilyen gondokkal küszködnek, akkor miért nem vesznek inkább 240-et? Pénzük lenne rá. Az oroszok meg boldogan legyártanának ennyit is nekik.
Szóval???

A hajtomuben és a Bars radarban lévo megoldásokra kíváncsiak. Tanulmányozzák, elsajátítják és , ha sikerul lemásolják...
Ezért csak 24 -kompromisszum. Egyébként a gépek a Dél-kínai tenger folott fognak járorozni.
 
24 gép? Az nagyon kevés. Ha ilyen gondokkal küszködnek, akkor miért nem vesznek inkább 240-et? Pénzük lenne rá. Az oroszok meg boldogan legyártanának ennyit is nekik.
Szóval???

A 24 gép az pont elég arra, hogy 1-2 év alatt eldönthessék, azért a pénzért kell-e nekik még 2-300 darab az adott típusból. Nem reklámszövegek meg ígéretek, hanem valós tapasztalatok alapján dönthetnek. Sokkal okosabb megoldás, mi is megtehettük volna hogy bérelünk két-három Griffet és ugyanannyi F-16-ot, aztán valós üzemeltetési tapasztalatok alapján dönthettünk volna a továbbiakról. Az ilyen döntéshez persze több dolog is kell: nem akkor foglalkozni vele, mikor már a körmünkre égett a probléma (tehát évekre előre kellene gondolkozni!), felelős politikai és katonai vezetés (gyanús, hogy inkább az elsőből van nálunk hiány), ja, és pénz, amit nem másra költenek el.
Egyébként Te vagy itt a Kína-szakértő, hallasd véleményedet, szerinted miért kell nekik a 24 új gép? :-)
 
Nem csak ebben hanem elég sok mindenben le vannak maradva. Nem gyártanak jó tengeralattjárókat, űrtechnikai eszközöket sőt arról sem hallottam még hogy a nukleáris iparuk bármit is eladott volna külföldre. A tankjaik sem aratnak exportsikert és a repülőik is mindenhol a futottak még kategória minden tenderen s talán a jf-17 meg a Karakorum az üditő kivêtel kevés példányban.

Mondjuk az arcuk meg egyre nagyobb... Ezen anno jót nevettem:

<i>However, the assertion is being challenged by Norinco, which claims the Russian tank is weaker than the Chinese VT-4 in terms of automation, mobility, fire-control systems and cost competitiveness.

"The T-14's transmission is not well-developed, as we saw through a malfunction taking place during a rehearsal before the May 9 parade. By comparison, the VT-4 has never encountered such problems so far," Norinco said in the WeChat article. "Our tanks also have world-class fire-control systems, which the Russians are still trying to catch up with."

It continued: "Another important issue is the price - the T-14 is reported to have a price as high as that of the United States' M1A2 Abrams. ... Why don't buyers consider Chinese tanks that have well-developed technologies and equipment as well as much-lower prices?"</i>

http://en.people.cn/n/2015/0605/c90786-8902744.html

LOL
 
Még a Type 99A-val is problémák vannak-írta a Kanwa Asian Defense "Chinese Tanks’ Quality Problems"
 
Pedig valamiért csak akarják. Mint ahogy az Sz-400-at is, a másik komolyabb és eladó orosz csúcstech-et. Talán ők bíznak benne, hogy mégis jutnak valamire azokkal a hajtóművekkel...

És itt van az a pont ahol megint zavarban vagyok. Az Sz-400 alrendszereit amit exportra el is adnak az oroszok azokat már megvették. Volt is erről szó. Ami még nincs meg nekik a rendszerből az, az amit az oroszok amúgy sem adnának, vagy még nincs kifejlesztve. Szóval ha akarod akkor van, ha nem akkor nincs Sz-400 üzlet.

A hajtomuben és a Bars radarban lévo megoldásokra kíváncsiak. Tanulmányozzák, elsajátítják és , ha sikerul lemásolják...
Ezért csak 24 -kompromisszum. Egyébként a gépek a Dél-kínai tenger folott fognak járorozni.

Ezt már többször kiveséztük. Csak abból, hogy birtokolsz valamit szinte nullához konvergál az esélye, hogy meg is tudod állapítani, hogy, hogyan is gyártották.

Nem csak ebben hanem elég sok mindenben le vannak maradva. Nem gyártanak jó tengeralattjárókat, űrtechnikai eszközöket sőt arról sem hallottam még hogy a nukleáris iparuk bármit is eladott volna külföldre. A tankjaik sem aratnak exportsikert és a repülőik is mindenhol a futottak még kategória minden tenderen s talán a jf-17 meg a Karakorum az üditő kivêtel kevés példányban.

Kicsit elévültek az infóid

A 24 gép az pont elég arra, hogy 1-2 év alatt eldönthessék, azért a pénzért kell-e nekik még 2-300 darab az adott típusból.

A Szu-35 (és a J-11B/D stb.) azért lettek fejlesztve, hogy kitöltsék azt az űrt ami keletkezik az 5 gen vadászok rendszeresítéséig. A lényeg, hogy már nincs túl sok év hátra. Néhány évig még biztos, hogy gyártják őket és rendszeresítik, de abban a pillanatban mikor már az 5 gen vadász is megjelenik a rendszeresített szám értelemszerűen csökkenni fog. Ettől még bő évtizedig esetleg évtizedekig rendszerben maradhat, csak újakat nem fognak már gyártani.

Egyébként Te vagy itt a Kína-szakértő, hallasd véleményedet, szerinted miért kell nekik a 24 új gép? :-)

Én végig kételkedtem az üzletben és ahogy teltek az évek egyre kevésbé tartottam valószínűnek. Most úgy vagyok vele, hogy hiszem ha látom.
 
24 gép? Az nagyon kevés. Ha ilyen gondokkal küszködnek, akkor miért nem vesznek inkább 240-et? Pénzük lenne rá. Az oroszok meg boldogan legyártanának ennyit is nekik.
Szóval???

Ha jol emlekszem a hirekre a hosszura nyult huzavonarol, a kinaiak eredetileg csak 2-3 darabot akartak venni, nyilvanvalo tesztelesi/technologialopasi cellal. A 24-es szam ugy jött ki, hogy ez volt a legkisebb mennyiseg, ami mellett az oroszok mar hajlandoak voltak eladni. Ha az oroszoknak van esze, nem a legjobb rendszereiket teszik be a gepbe.
Ha megnezzuk Kina oriasi földrajzi mereteit, ez a 24 gep pontosan nulla katonai jelentöseggel birna 100% hadrafoghatosag eseten is, ott egy tenyleg rendszerbe allitott gepböl minimum 100-150 van. Ez a 24 gep egy kikepzö ezred lesz a technologiai tesztek es par gep szetszerelese utan, valami "Top Gun" jellegu alakulatnal ök repulik majd az elethu celt.

Papiron a J-11D jobb, pl több kompozit, stealth anyagok, AESA radarja van az orosz PESA-val szemben, de Kinarol sokszor derult ki sok helyen, hogy a messziröl aranynak latszo dolgaik csak trombitaarany közelröl.