Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

A J-11-nek van teljesen legálisan gyártott változata.

A komolytalanság rész arra vonatkozott, hogy hulladék vagy sem. Az eredet nem érdekelt.
Te mérnök vagy nekem van egy tesztüzemem ezért hozzám hozod az általad tervezett csapágyat tervestül tesztelni meg gyártani de mi összeveszünk minden nálam marad amit eladok egy 3. félnek.Szerintem érdekelne a dolog.
 
Te mérnök vagy nekem van egy tesztüzemem ezért hozzám hozod az általad tervezett csapágyat tervestül tesztelni meg gyártani de mi összeveszünk minden nálam marad amit eladok egy 3. félnek.Szerintem érdekelne a dolog.

De hol volt itt a harmadik fél? Tudtommal két fél volt és akkor történt szakítás a két fél közt mikor kútba estek a tárgyalások, mikor újra akarták tárgyalni a licenc gyártás feltételeit.
 
De ilyen a H-55 is amit a pletykák szerint átadtak az ukránok(bár ez csak pletyka).
 
De miért csinálnak a kínaiak katapultos repülőket ha az épülő hordozójuk is síugrósáncos lesz?
 
A Kuznyecovokat nem tudom hol tevezték vagy a Zubr bár a tervezés helyétől függetlenül is képezhetik ezek orosz szellemi tulajdon tárgyát hisz a Szovejetunio jogutódja Oroszország nem Ukrajna.
 
Akkor egy kicsit átírnám a példát.

"Te mérnök vagy én meg a tesztrészlegen dolgozom ugyanabban a gyárban. Mind a ketten részvényesei vagyunk a gyárnak, igaz különböző mennyiségű részvényt birtokolunk.
A gyár egy szép nap tönkremegy, az útjaink elválnak, viszont senki sem vette a fáradságot, hogy a megmaradt infrastruktúrát, gépeket, eszközöket stb elossza. Tisztázza a tulajdonviszonyokat, meg tisztázza egy csomó minden jogviszonyát.
Egy nap eladom a tesztrészlegben lévő egyik eszközt, amit te hagytál ott."

Ha a H-55 nem biztos, a Zubr már igen.
 
Akkor egy kicsit átírnám a példát.

"Te mérnök vagy én meg a tesztrészlegen dolgozom ugyanabban a gyárban. Mind a ketten részvényesei vagyunk a gyárnak, igaz különböző mennyiségű részvényt birtokolunk.
A gyár egy szép nap tönkremegy, az útjaink elválnak, viszont senki sem vette a fáradságot, hogy a megmaradt infrastruktúrát, gépeket, eszközöket stb elossza. Tisztázza a tulajdonviszonyokat, meg tisztázza egy csomó minden jogviszonyát.
Egy nap eladom a tesztrészlegben lévő egyik eszközt, amit te hagytál ott."

Ha a H-55 nem biztos, a Zubr már igen.
A Szuhojnak soha semmi köze nem volt az Ukrán SZSZK-hoz csak a tesztek miatt kerültek oda a tervrajzok.
De ha úgy tökéletes a példa ahogy mondod akkor sem dönthetsz nélkülem amellett,hogy eladod a terveket hisz nem te vagy a kizárólagos tulajdonos.
 
Ezek már ilyen kapitalista huncutságok. A Szovjetunióban nem létezett olyasmi, hogy szerzői jog és még azokban az években kerültek oda azok a gépek.
A széthullás után elméletileg minden fél le kellett volna üljön és osszák szorozzák, ami maradt. Így minden lóg a levegőben és az egész szitu valami olyasmire hasonlít, mint mikor a nagy sztárok válnak és veszekednek a vagyonon.
De akárhogy is nézzük, ez max az ukránok sara lehet és nem a kínaiaké, hogy megvásárolták.
 
  • Tetszik
Reactions: therob
A Kuznyecovokat nem tudom hol tevezték vagy a Zubr bár a tervezés helyétől függetlenül is képezhetik ezek orosz szellemi tulajdon tárgyát hisz a Szovejetunio jogutódja Oroszország nem Ukrajna.

Az elsőt Leningrádban a Nyevszkoje Tervezőirodánál hozták össze, az építés a Nyikolajevben a Fekete-tengei Hajógyárban történt.
Nagy valószínűséggel rendelkeztek erről is az ukránokkal a szétválási szerződésben, és gondolom az oroszok viszik tovább a jogosultságokat.
 
Akkor egy kicsit átírnám a példát.

"Te mérnök vagy én meg a tesztrészlegen dolgozom ugyanabban a gyárban. Mind a ketten részvényesei vagyunk a gyárnak, igaz különböző mennyiségű részvényt birtokolunk.
A gyár egy szép nap tönkremegy, az útjaink elválnak, viszont senki sem vette a fáradságot, hogy a megmaradt infrastruktúrát, gépeket, eszközöket stb elossza. Tisztázza a tulajdonviszonyokat, meg tisztázza egy csomó minden jogviszonyát.
Egy nap eladom a tesztrészlegben lévő egyik eszközt, amit te hagytál ott."
A döntő nyilván az, hogy hova került (hol volt) az adott gyár vagy tervezőiroda (stb) a SZU megszűnése után: mindenki a nála lévő dolgokat (tervezőirodákat, stb) örökölte meg, vagyis pl. az Antonov (bár eredetileg nem ukrán) ukrán lett, mert éppen Ukrajnában volt, így az oroszoknak (hiába a SZU jogutódjai) ahhoz gyakorlatilag semmi köze. Ugyanígy az ukránoknak semmi köze a Szuhojhoz: semmit nem adhattak volna el, ami a Szuhojé.
Visszatérve a példához, ha eladod az egyik eszközt, a vételárból adni kell ám a tulajdonostársaknak is. :) A kínos rész az, hogy a tulajdonostársak beleköthetnek az eladásba, ha akarnak, ha nem teszik, akkor szerencséd volt, de attól még jogod nem volt hozzá.
 
199282.jpg
 
Ezek már ilyen kapitalista huncutságok. A Szovjetunióban nem létezett olyasmi, hogy szerzői jog és még azokban az években kerültek oda azok a gépek.
A széthullás után elméletileg minden fél le kellett volna üljön és osszák szorozzák, ami maradt. Így minden lóg a levegőben és az egész szitu valami olyasmire hasonlít, mint mikor a nagy sztárok válnak és veszekednek a vagyonon.
De akárhogy is nézzük, ez max az ukránok sara lehet és nem a kínaiaké, hogy megvásárolták.
Attól még a ferdeszeműek jogilag lehetnek orgazdák, ha valamit nem a jogos tulajtól vesznek, de szerintem nekik ez fáj legkevésbé... :-)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Ezek már ilyen kapitalista huncutságok. A Szovjetunióban nem létezett olyasmi, hogy szerzői jog és még azokban az években kerültek oda azok a gépek.
A széthullás után elméletileg minden fél le kellett volna üljön és osszák szorozzák, ami maradt. Így minden lóg a levegőben és az egész szitu valami olyasmire hasonlít, mint mikor a nagy sztárok válnak és veszekednek a vagyonon.
De akárhogy is nézzük, ez max az ukránok sara lehet és nem a kínaiaké, hogy megvásárolták.
Érdekes módon egy SZSZK sem áll sorban,hogy engem is marasztaljatok el a Szovjetunió bűneiért hisz minden köuös volt.Ellenben két kézzel mutogatnak,hogy csak az oroszokat terheli minden felelősség...
 
Ebben az ügyeben senkit nem lehet semmiért elkaszálni. Mielőtt jogászkodni kezdetek olvassatok már utána a szerzői jogvédelemnek, meg az iparjogvédelemnek.
Ja, ezek országonként változnak. Sok sikert!:D
 
Ezek már ilyen kapitalista huncutságok. A Szovjetunióban nem létezett olyasmi, hogy szerzői jog és még azokban az években kerültek oda azok a gépek.
A széthullás után elméletileg minden fél le kellett volna üljön és osszák szorozzák, ami maradt. Így minden lóg a levegőben és az egész szitu valami olyasmire hasonlít, mint mikor a nagy sztárok válnak és veszekednek a vagyonon.
De akárhogy is nézzük, ez max az ukránok sara lehet és nem a kínaiaké, hogy megvásárolták.
A lopást huncutságnak hívni olyan cuki.
 
A döntő nyilván az, hogy hova került (hol volt) az adott gyár vagy tervezőiroda (stb) a SZU megszűnése után: mindenki a nála lévő dolgokat (tervezőirodákat, stb) örökölte meg, vagyis pl. az Antonov (bár eredetileg nem ukrán) ukrán lett, mert éppen Ukrajnában volt, így az oroszoknak (hiába a SZU jogutódjai) ahhoz gyakorlatilag semmi köze. Ugyanígy az ukránoknak semmi köze a Szuhojhoz: semmit nem adhattak volna el, ami a Szuhojé.
Visszatérve a példához, ha eladod az egyik eszközt, a vételárból adni kell ám a tulajdonostársaknak is. :) A kínos rész az, hogy a tulajdonostársak beleköthetnek az eladásba, ha akarnak, ha nem teszik, akkor szerencséd volt, de attól még jogod nem volt hozzá.

Van egy olyan érzésem, hogy egy ilyen eset sem történt. Moldávok eladtak Mig29-eseket Amerikának és gyanítom, hogy ebből a Mig egy vasat sem látott. Az oroszok meg eladtak Zubr légpárnásokat a görögöknek, mikor a Krím még Ukrajna része volt stb. stb.