Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

És a kínaiak is, hiszen ők is ilyet vettek:

photostream
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Hát,lehet,hogy 0 és az oroszok tényleg egy curkuszi gépet fejlesztették.....ezek szerint total nem értenek a modern hadviseléshez....nem tudom, nem is akarok veled vitatkozni , nem az en szakterületem, de, ha elméletben mégis jól müködik a rádioelektronikai zavazó berendezés,egyéb vedelmi rendszerek...akkor nincs más út, ahogy megközelíteni egymást. Azért a F-35nél is ott van a gépágyú valaminek....nem?
Konzervatizmus és lehet rá pénz költeni. Gyakorlatilag értelmetlen. Halkan jegyzem megy, hogy már a Harrier II-re is törzshöz simuló podban került ágyú, ahogy az F-35B és C-re, a Navy F-4 gépek meg soha nem kaptak.

1982 óta nem volt gépágyús gun kill...
Izé..

BTW gépágyús légiharcban is szinte használhatatlan a TVC, mert nem csak a gép orrát kell forgatni, de a célopont sebességét is illik felvenni. A teg kedvedért meg nem fog lassítani...

A kis sebességű high AoA éles légiharc iszonyat régen kiment a divatból és akkor is azért volt jelentősége, mert a régi IR AAM max. indításkori HOBS értéke 27,5 fok volt még az AIM-9L/M-nél is...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Azért nem lehet egy olyan szituáció köré építeni egy gépet ami 100 harci érintkezésből 5ször előfordulhat. Ezzel nem lehet háborút nyerni.
Annyi sem. 1982 óta cirka 200 körüli légigyőzelem volt a heliket is beleszámítva és ebből asszem 5 volt gépágyús és mind 1982-ben. Azóta egy sem...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A manőverezőképessége jobb, nem a "pörgésforgásról" van szó, ezt mutatták be. Harcászati szempontból az F-35 szupererős hajtóművének is mi a lényege? Lefutni egy AA vagy SA rakétát sem fog, max az esetek 1%-ában amikor nagyon a megsemmisítési zóna határán repülve indítják rá, gyorsabb gépek meg vannak nála minden oldalon.
Ezek szerint továbbra sem értem a Ps diagramok tartalmát és azt, hogy ahhoz tolóerő kell.
 
A kis sebességű high AoA éles légiharc iszonyat régen kiment a divatból és akkor is azért volt jelentősége, mert a régi IR AAM max. indításkori HOBS értéke 27,5 fok volt még az AIM-9L/M-nél is...


Az modernizált R-73 ami 75 fokos szögtartományban indiítható és már több mint egy éve szállítják a légierőnek (igaz nem képalkotós :confused:) Már ahoz sem kell durva manővereket csinálni a sisak célzó segítségével ugye?:)
 
Jó lenne látni róla már egy képet minten is. De ha nincs, lassan beérném azzal is ha a Szuhoi hivatalos weboldalán egy sorocskában megemlítenék ezt az üzletet.
Jó kis közeli kép a flickr-ről, de nem engedi linkelni. Egy csoportkép van rajta, a KnAAZ szakemeberivel, háttérben két kínai Szu-35Sz(K?)
 
Félelmetesen ostoba a bejegyzés abból a szemponból, hogy a végén beszúrja az F-35 demót. Igen, kevésbé látványos. Arról persze szó sem esik, hogy a Szu-35 pörgésforgásnak harcászati jelentősége 0...
Ha már diagramokkal a párnád alatt alszol, azt is nézhetnéd hogy ezt hány éves alap konstrukcióból csinálták meg:) Az tény hogy semmilyen formában sem az F-35-el kell hasonlítgatni, de azért a repteljesítményt nem kell mindig összekötni a harcászattal.
 
Ha már diagramokkal a párnád alatt alszol, azt is nézhetnéd hogy ezt hány éves alap konstrukcióból csinálták meg:) Az tény hogy semmilyen formában sem az F-35-el kell hasonlítgatni, de azért a repteljesítményt nem kell mindig összekötni a harcászattal.
Figyelj ha cirkusz kell, 2 biciklis medve meg 3 labdát egyensúlyozó fóka ugyanúgy lenyűgözi a népet, nem kell ehhez egy egész haditechnikai iparágat ráállítani.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Figyelj ha cirkusz kell, 2 biciklis medve meg 3 labdát egyensúlyozó fóka ugyanúgy lenyűgözi a népet, nem kell ehhez egy egész haditechnikai iparágat ráállítani.
Ez igaz...csak a te cirkuszodba gyerekek járnak....a másik cirkuszba pedig milliárdosok....nos talán ezért szarnak a nagyfiúk a mi véleményünkre:D:D:D:D
 
Figyelj ha cirkusz kell, 2 biciklis medve meg 3 labdát egyensúlyozó fóka ugyanúgy lenyűgözi a népet, nem kell ehhez egy egész haditechnikai iparágat ráállítani.
Ha ennyire lexarod a repülést/repgépipart, nem kell vele foglalkozni. Nyugodtan utánaolvashatsz anno mennyit költöttek felesleges fejlesztésekre, és mennyit ma...
 
Ez a felesleges gépágyú mánia, azért anakronitszikus, mert gyakorlatilag az 1980-as évek óta nem volt olyan légiháború, ahol egymással közel egyenértékű légierők, vagy légierő csoportosítások harcoltak volna egymás ellen. Az olyan eseteket, mint egyik oldalon a NATO légierő csoportosítás többirányból, a másikon 2 század harci repülőgép áll, az nem tekinthető annak. Azok az esetek amikor asszimetrikus hadviselés van, akkor meg nincs ellenséges légieszköz az sem. Az hogy szükség van-e gépágyúra azt még a Red Flagok és egyéb ilyen hadgyakorlatok sem jelzik előre. lásd anno a Brit Fehér könyv, amely szükségtelenné tette az ember vezette repülőgépeket, illetve a gépágyúkat a repülőgépekből, vagy éppen a 60-70-es évek USA légi doktrínája amiatt nem szereltek csöves tűzfegyvereket több amerikai repülőgép típusba. legalább egy Falkland/malvin konflikus hasonló légierőkkel a két oldalon adna tapasztalatot, vagy egy korlátozott Paki-India stb. háború. Ilyeneket azonban ne kívánjunk..
Az Iraki-Iráni légiháború volt az utolsó ami adhatna erre választ, de nem adott. A többi Iraki háborúban hatalmas mennyiségi és minőségi fölényben volt a Irak ellenes koalíció. Néhány légi összecsapás történt, de az Iraki oldalon nem repültek tömegesen a harci repülőgépek - kivéve amikor elmenekültek Iránba, de az is nagyobb légtérben és viszonylag nagyobb intervallumban (egy nap) történt..
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
photolist-fskwrc-WLRbYa-WLRc52-WLRbSi-VDANxE-fszTuA-VDANf5-ceo5q3-cenPsh-ShdYDX-Sdxtuw-7ykpHY-qQmWV8-bzgz8n-fLCCgr-nW64Zg-VKaEG2-f2qoWj-rvrAs2-7ygAyK-E5FDVs-b2fb3X-fskBbD-fskvx2-fskxwa
Ezt láttam már, de a sorszám tljesen el van mosva és a felségjel is kicsit mintha gyanús lenne. De a képen egy kínai sincs és az sem derül ki, hogy hol készült.
Már lassan 8 hónapja átadtak gépeke, de még egy valamirevaló fénykép sincs.
A szuhoj meg valamiért nem írta ki az oldalára ezt az elégé jelentős üzletet.
http://sukhoi.org/
se angolul sem oroszul
 
Abszolút így van. Az angol nyelvű hírfolyamban minden egyes kicsin tétel le van írvan. Kinek, mikor, mennyit szállítotak, csak a gond, hogy az utolsó hír dec 23-ban van
http://sukhoi.org/eng/news/company/?page=1
Az orosz nyelvűek folytatódnak, de egy sor sincs a kínai eladásról.