Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Azért ez eléggé furi:oops::oops:
Ott a csúcs j-10C J-16

Vagy tetszik nekik a TVC hajtómű?


PESA radar nekik?o_O

Ahogy rémlik (majd AO kijavít, ha tévedek) a Su-35 sárkánya könnyebb, hajtóműve erősebb, így valószínűleg dinamikusabb, mint az AL-31-el szerelt J-11-esek. Biztosan örvendenének a kínaiak, ha ezt megkaphatnák a saját gépeikbe.
 
Ahogy rémlik (majd AO kijavít, ha tévedek) a Su-35 sárkánya könnyebb, hajtóműve erősebb, így valószínűleg dinamikusabb, mint az AL-31-el szerelt J-11-esek. Biztosan örvendenének a kínaiak, ha ezt megkaphatnák a saját gépeikbe.
A radarreflexió szempontjából sem feltétlen hülyeség a jó sok kompozit.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
meg a semmire sem jó TVC-s hajtómű.


Azt baxhatod egy aim-9x képességű rakétával szemben ;)
A radart is kizárom! ugyan már!
AESA radaros pl-15 rakétájuk van az oroszok még csak a teszt lövéseknél sem járnak a K-77M rakétával.

Putyin kisírt a szuhojnak egy kis pénzt. De arra esze nem volt a Mr-nek CH-5 vagy FT-7 + TGP adjanak érte :(
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Azt baxhatod egy aim-9x képességű rakétával szemben ;)
A radart is kizárom! ugyan már!
AESA radaros pl-15 rakétájuk van az oroszok még csak a teszt lövéseknél sem járnak a K-77M rakétával.

Putyin kisírt a szuhojnak egy kis pénzt. De arra esze nem volt a Mr-nek CH-5 vagy FT-7 + TGP adjanak érte :(
Biztos könyörgött érte, csak elhajtották a Kínaiak, azért ilyen csúcs fontosságú stratégiai fegyverzet nem áramolhat az oroszokhoz. A kínaiaknak nincs szükségük ennyire a pénzre, hogy így magukra húzzák az oroszokat :P.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ha valaki nem tudná mi az az FT-7:cool:

FT-7-130_small_130%20kg_bomb_with_planar_wing_AirShow_China_2014_International_defense_aviation_aerospace_exhibition_Zhuhai_001.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Ez is igaz.
Egy biztos. A kínaiak nem ok nélkül szeretnék a techtranszfert. Valami(szerintem jó sokat) használhatót találtak a Su-35-ben.
Ez egyértelmű. Ahogy az is, hogy azt a sok éven keresztül tartó kanosszát hogy lesz e nekik szu 35, nem az húzta hogy hezitáltak venni, hanem az hogy hamarabb nem kaptak.
 
A másolás konzerválja a lemaradást.
Ez nem igaz így önmagában inkább úgy fogalmaznék, hogy felgyorsítja a leelőzést.

Alapvetően nem kérdés hogy Kína rengeteg mindenben már az Oroszok előtt van, s ehhez bizony a másoláson keresztül IS vezetett az út nekik. Sőt, ezt a műfajt tökélyre fejlesztették konkrétan.

Ez lesz kb. az utolsó nagyobb volumenű dolog amit HA EGYÁLTALÁN, akkor másolni fognak tőlük a repüléstechnikában, én azt tippelem, s utána Kína kérlelhetetlenül kicsapja az indexet.
 
Azért ne nagyon terjedjen a hülyeség...
A Szu-35Sz plusz két tonnájában nagyon is erősen jelen van a sárkányszerkezet megerősítése. A törzshátsórész, a bekötési csomópontok, a szárny, a vízszintes vezérsík mind-mind meg lett erősítve.
Az Irbisz radar természeténél fogva nehezebb, mint a régi Cassegrain antennás N001-es, hiszen hiába a jóval modernebb számítógépek (és nem az elektroncsöves baromság), a konstrukció sokkal nehezebb, mint a korábbi őskövület.
Buta sztereotípia, hogy radar = elektronika, modernebb elektronika = könnyebb elektronia, modernebb radar = könnyebb radar.
Anno a T-10-esek első koncepcióinál, mikor még a Zaszlon radart is integrálni akarták, a konstrukció tartalmazta volna az extra kacsaszárnyat.
Később az N001 lett a realitás, a kacsaszárnyra nem lett szükség, így a T-10-es legelső példánya már kacsaszárny nélkül jelent meg.
A 82-ben elindult T-10M programhoz nem véletlen vették elő (és tartották is meg) a kacsaszárnyat, mivel a Barsz radar enyivel volt nehezebb. A Szu-30MKI volt az első, ami ténylegesen sorozatban is megkapta a Barsz radart, kapott hozzá kacsaszárnyat is. Aaz egyetlen Szu-27-es variáns, ami a könnyebb orra ellenére kapott kacsaszárnyat, a Szu-33-as, ahol a hatalmas fékszárnyak (orrnehéz) bólintó nyomatékát kompenzálja az extra felhajtóerőtermelő felület, ami együtt így jóval lasabb leszállósebességet eredményez.

A Szu-35Sz az egyetlen Szu-27-es leszármazott, ahol a nehezebb orrot nem kompenzálja kacsaszárny, ennek oka, hogy a vízszintes vezérsík nehezebb, a hajtóművek gondolái is nehezebbek, így hiába nehezült el az orr, a gép statikai instabilitása megvan még. Most már érthetjük, miből áll össze az a plusz két tonna. Ebből az N001 vs N035 Irbisz kb 500kg pluszt képez.

Még egy hozadék, a statikailag stabil F-15-ösöknél se maradhatott tömegkompenzáció nélkül a nehezebb AN/APG-63(V)2, összesen 900kg-al növekedett meg ezzel a radarral (és a balansz tömeggel) a gép szerkezeti tömege. Ez 18 gépet érintett,majd később tudott a Raytheon faragni rajta.