Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 931
10 624
113
Azért ez eléggé furi:oops::oops:
Ott a csúcs j-10C J-16

Vagy tetszik nekik a TVC hajtómű?


PESA radar nekik?o_O

Ahogy rémlik (majd AO kijavít, ha tévedek) a Su-35 sárkánya könnyebb, hajtóműve erősebb, így valószínűleg dinamikusabb, mint az AL-31-el szerelt J-11-esek. Biztosan örvendenének a kínaiak, ha ezt megkaphatnák a saját gépeikbe.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 128
50 096
113
Ahogy rémlik (majd AO kijavít, ha tévedek) a Su-35 sárkánya könnyebb, hajtóműve erősebb, így valószínűleg dinamikusabb, mint az AL-31-el szerelt J-11-esek. Biztosan örvendenének a kínaiak, ha ezt megkaphatnák a saját gépeikbe.
A radarreflexió szempontjából sem feltétlen hülyeség a jó sok kompozit.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
meg a semmire sem jó TVC-s hajtómű.


Azt baxhatod egy aim-9x képességű rakétával szemben ;)
A radart is kizárom! ugyan már!
AESA radaros pl-15 rakétájuk van az oroszok még csak a teszt lövéseknél sem járnak a K-77M rakétával.

Putyin kisírt a szuhojnak egy kis pénzt. De arra esze nem volt a Mr-nek CH-5 vagy FT-7 + TGP adjanak érte :(
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 128
50 096
113
Azt baxhatod egy aim-9x képességű rakétával szemben ;)
A radart is kizárom! ugyan már!
AESA radaros pl-15 rakétájuk van az oroszok még csak a teszt lövéseknél sem járnak a K-77M rakétával.

Putyin kisírt a szuhojnak egy kis pénzt. De arra esze nem volt a Mr-nek CH-5 vagy FT-7 + TGP adjanak érte :(
Biztos könyörgött érte, csak elhajtották a Kínaiak, azért ilyen csúcs fontosságú stratégiai fegyverzet nem áramolhat az oroszokhoz. A kínaiaknak nincs szükségük ennyire a pénzre, hogy így magukra húzzák az oroszokat :p.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Ha valaki nem tudná mi az az FT-7:cool:

FT-7-130_small_130%20kg_bomb_with_planar_wing_AirShow_China_2014_International_defense_aviation_aerospace_exhibition_Zhuhai_001.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 128
50 096
113
Ez is igaz.
Egy biztos. A kínaiak nem ok nélkül szeretnék a techtranszfert. Valami(szerintem jó sokat) használhatót találtak a Su-35-ben.
Ez egyértelmű. Ahogy az is, hogy azt a sok éven keresztül tartó kanosszát hogy lesz e nekik szu 35, nem az húzta hogy hezitáltak venni, hanem az hogy hamarabb nem kaptak.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 128
50 096
113
A másolás konzerválja a lemaradást.
Ez nem igaz így önmagában inkább úgy fogalmaznék, hogy felgyorsítja a leelőzést.

Alapvetően nem kérdés hogy Kína rengeteg mindenben már az Oroszok előtt van, s ehhez bizony a másoláson keresztül IS vezetett az út nekik. Sőt, ezt a műfajt tökélyre fejlesztették konkrétan.

Ez lesz kb. az utolsó nagyobb volumenű dolog amit HA EGYÁLTALÁN, akkor másolni fognak tőlük a repüléstechnikában, én azt tippelem, s utána Kína kérlelhetetlenül kicsapja az indexet.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 695
65 968
113
Azért ne nagyon terjedjen a hülyeség...
A Szu-35Sz plusz két tonnájában nagyon is erősen jelen van a sárkányszerkezet megerősítése. A törzshátsórész, a bekötési csomópontok, a szárny, a vízszintes vezérsík mind-mind meg lett erősítve.
Az Irbisz radar természeténél fogva nehezebb, mint a régi Cassegrain antennás N001-es, hiszen hiába a jóval modernebb számítógépek (és nem az elektroncsöves baromság), a konstrukció sokkal nehezebb, mint a korábbi őskövület.
Buta sztereotípia, hogy radar = elektronika, modernebb elektronika = könnyebb elektronia, modernebb radar = könnyebb radar.
Anno a T-10-esek első koncepcióinál, mikor még a Zaszlon radart is integrálni akarták, a konstrukció tartalmazta volna az extra kacsaszárnyat.
Később az N001 lett a realitás, a kacsaszárnyra nem lett szükség, így a T-10-es legelső példánya már kacsaszárny nélkül jelent meg.
A 82-ben elindult T-10M programhoz nem véletlen vették elő (és tartották is meg) a kacsaszárnyat, mivel a Barsz radar enyivel volt nehezebb. A Szu-30MKI volt az első, ami ténylegesen sorozatban is megkapta a Barsz radart, kapott hozzá kacsaszárnyat is. Aaz egyetlen Szu-27-es variáns, ami a könnyebb orra ellenére kapott kacsaszárnyat, a Szu-33-as, ahol a hatalmas fékszárnyak (orrnehéz) bólintó nyomatékát kompenzálja az extra felhajtóerőtermelő felület, ami együtt így jóval lasabb leszállósebességet eredményez.

A Szu-35Sz az egyetlen Szu-27-es leszármazott, ahol a nehezebb orrot nem kompenzálja kacsaszárny, ennek oka, hogy a vízszintes vezérsík nehezebb, a hajtóművek gondolái is nehezebbek, így hiába nehezült el az orr, a gép statikai instabilitása megvan még. Most már érthetjük, miből áll össze az a plusz két tonna. Ebből az N001 vs N035 Irbisz kb 500kg pluszt képez.

Még egy hozadék, a statikailag stabil F-15-ösöknél se maradhatott tömegkompenzáció nélkül a nehezebb AN/APG-63(V)2, összesen 900kg-al növekedett meg ezzel a radarral (és a balansz tömeggel) a gép szerkezeti tömege. Ez 18 gépet érintett,majd később tudott a Raytheon faragni rajta.