Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Köszi. Ez egy igen ritka kivétel.
A Szu-30SzM milyen hajtóművel repül? Én úgy tudom, hogy MMP Szaljut AL-31FM-1. Megszűnne ennek a terméktámogatása, hogy lecserélik?
Eddig 113 db ilyen gépet adtak át tudtommal.

h7Pth9Y.png

NPO Szaturn, AL-31FP, az UMPO gyártja.
A másik UMPO gyártotta AL-41F-1Sz-re cserélik, melyet szintén az NPO Szaturn fejlesztett ki, lényegében az AL-31FP-ből.
 
Ez elsőre csak egy jó új kép az egyik Szu-33-asról.

251492.jpg


De, ha jobban megnézzük, van rajta egy érdekesség. Ugyanis ismét aktív lett és ennek megfelelően pilonnal lett ellátva a két belső felfüggesztési pont, melyek valamikor a 90-es évek elején lettek használaton kívül helyezve, lévén, a Kuznyecov fedélzetéről amúgy se tudtak volna felszállni, ha oda is raknak valamit. Időrendben az utolsó Szu-33-as, amelyik még használta ezt a belső két pilont, az az egyik Szu-27K prototípus volt, amelyet a 33-asok korlátozott szériagyártása és rendszeresítése után egyszerűen befogtak különféle fegyvertesztekhez hordozó platformnak.
 
Ez elsőre csak egy jó új kép az egyik Szu-33-asról.

251492.jpg


De, ha jobban megnézzük, van rajta egy érdekesség. Ugyanis ismét aktív lett és ennek megfelelően pilonnal lett ellátva a két belső felfüggesztési pont, melyek valamikor a 90-es évek elején lettek használaton kívül helyezve, lévén, a Kuznyecov fedélzetéről amúgy se tudtak volna felszállni, ha oda is raknak valamit. Időrendben az utolsó Szu-33-as, amelyik még használta ezt a belső két pilont, az az egyik Szu-27K prototípus volt, amelyet a 33-asok korlátozott szériagyártása és rendszeresítése után egyszerűen befogtak különféle fegyvertesztekhez hordozó platformnak.

Akkor annyi aktív pilonja van mint egy SZU-34-nek?
 
Ez elsőre csak egy jó új kép az egyik Szu-33-asról.

251492.jpg


De, ha jobban megnézzük, van rajta egy érdekesség. Ugyanis ismét aktív lett és ennek megfelelően pilonnal lett ellátva a két belső felfüggesztési pont, melyek valamikor a 90-es évek elején lettek használaton kívül helyezve, lévén, a Kuznyecov fedélzetéről amúgy se tudtak volna felszállni, ha oda is raknak valamit. Időrendben az utolsó Szu-33-as, amelyik még használta ezt a belső két pilont, az az egyik Szu-27K prototípus volt, amelyet a 33-asok korlátozott szériagyártása és rendszeresítése után egyszerűen befogtak különféle fegyvertesztekhez hordozó platformnak.
Lehet hogy ez azt jelenti, hogy hosszú távon/végleg szárazföldi bázisra kerülnek a 33-ok? Jó lenne látni egy hátulról készült fotót is a gépről, hogy vajon meghagyták-e rajta a fékező-kampót vagy leszerelték róla.
 
Köszi. Ez egy igen ritka kivétel.
A Szu-30SzM milyen hajtóművel repül? Én úgy tudom, hogy MMP Szaljut AL-31FM-1. Megszűnne ennek a terméktámogatása, hogy lecserélik?
Eddig 113 db ilyen gépet adtak át tudtommal.

h7Pth9Y.png
.
A tablazat legfelsö sorat kerdezem. Az oroszok valojaban SzTM-nek nevezik az SzMT-t belsö hasznalatra? Vagy ez csak elgepeles a tablazatban?
 
Lehet hogy ez azt jelenti, hogy hosszú távon/végleg szárazföldi bázisra kerülnek a 33-ok? Jó lenne látni egy hátulról készült fotót is a gépről, hogy vajon meghagyták-e rajta a fékező-kampót vagy leszerelték róla.

Szerintem nem veszik le mert ennek a bazi nagy gépnek nem osztnem szoroz.
 
Szerintem nem veszik le mert ennek a bazi nagy gépnek nem osztnem szoroz.
Nem a súlya számít, hanem a kampó és a működtető, valamint az azt vezérlő rendszerrel kapcsolatos plusz karbantartási idők és üzemeltetési költségek. Ha bármi ott van egy repülőgépen, nem lehet azt mondani hogy karbantartásnál figyelmen kívül kell hagyni, mert egy onnan kiinduló, máshova is átterjedő korrózió, vibrációból következő repedés, a működtető rendszer hidraulika-folyása vagy vezérlésének elektromos zárlata is okozhat katasztrófát (lásd pl. MiG-29-nél a függ. vezérsík bekötéseinek korróziója, ami okozott katasztrófát/kat). Szóval ha az a döntés hogy a Szu-33-ok ezentúl szárazföldi bázison maradnak, akkor a nagyjavítás során egyszerűbb megszüntetni a csak hajófedélzeti üzemhez szükséges rendszereiket.
 
Úgy tudom, hogy MiG-21PF-el (aminek még a törzsvég bal oldali alsó részén volt a fékernyő tokja) a Szovjetunióban (talán a 70-es évek végén, Asztrahányban?) történt egy olyan eset, hogy a hajózó véletlenül repülés közben nyitotta a fékernyőt, ami be is lobbant, és a nagy sebesség miatt persze rögtön le is szakadt. De a a pilóta nem oldotta le, így a rögzítő heveder, meg az ernyő maradványai a baloldali vízszintes vezérsíkra csavarodtak, beékelve azt. Katapultálás lett a vége.
Még zöld-inaskoromban Tökölön is volt ilyen, csak ott Szergejnek nagyobb szerencséje volt. Abban az utcában laktunk Szigethalmon albérletben ahol a leszálló gépek a házsor fölött siklottak be leszállni. Egyszer egyik gép valami furcsa vibráló, éles sivító-sziszegő hanggal jött, persze egyből felnéztünk és láttuk a pótvezérsík hátuljából kígyózó-csapkodó fékernyő-kötelet ami a hangot okozta (a fékernyőből már cafatok se látszottak a kötél végén). Pár nap múlva hallottuk, hogy az utca bázishoz közelebbi végén (ahol már nagyon alacsonyan húztak a leszálló gépek) néhány háztetőn a csapkodó kötélvég kissé "le is rendezte" a cserepeket.
 
Lehet hogy ez azt jelenti, hogy hosszú távon/végleg szárazföldi bázisra kerülnek a 33-ok
Szerintem valószínű. Még vagy 2-3 év, mire a Kuznya visszatért a szolgálatba, a Míg már leszállította a Kr, KuBr gépeket, vagy lassan végez vele. Nincs már szükség a 33-asokra a fedélzeten
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem a súlya számít, hanem a kampó és a működtető, valamint az azt vezérlő rendszerrel kapcsolatos plusz karbantartási idők és üzemeltetési költségek. Ha bármi ott van egy repülőgépen, nem lehet azt mondani hogy karbantartásnál figyelmen kívül kell hagyni, mert egy onnan kiinduló, máshova is átterjedő korrózió, vibrációból következő repedés, a működtető rendszer hidraulika-folyása vagy vezérlésének elektromos zárlata is okozhat katasztrófát (lásd pl. MiG-29-nél a függ. vezérsík bekötéseinek korróziója, ami okozott katasztrófát/kat). Szóval ha az a döntés hogy a Szu-33-ok ezentúl szárazföldi bázison maradnak, akkor a nagyjavítás során egyszerűbb megszüntetni a csak hajófedélzeti üzemhez szükséges rendszereiket.

Nem oktalan a felvetésed. Azok a MiG-29KR és KUBR gépek, melyek Jeiszkbe kerültek és onnan már nem jutottak fel az időközben dokkba került Kuznyecov fedélzetére, mind elhagyták a fékezőhorgukat és fékernyőt kaptak helyette.
224300.jpg


Ez egy extra kisméretű konténer a horog helyén:

233666.jpg


Viszont a fékezőhorgot bármikor vissza tudják tenni, ha épp hajófedélzeti leszállást imitáló feladaton van a gép.
 
Szó sincs a Szu-33 gépek kivonásáról. Azon gépeket,amelyek üzemideje nem járt le modernizálva lesznek és visszatérnek a Kuznyecovra. A moderizáció első szakaszában SzVP-24 "Gefeszt" célzórendszert kaptak a gépek. A modernizáció második szakaszába eső gépek erősebb hajtómüvet, új elektronikát kapnak(pontos részletek nem ismertek) Addig is a gépek pilótái a haditengerészeti légierő Jejszki kiképző-gyakorló bázisán repülnek.
 
Szó sincs a Szu-33 gépek kivonásáról. Azon gépeket,amelyek üzemideje nem járt le modernizálva lesznek és visszatérnek a Kuznyecovra. A moderizáció első szakaszában SzVP-24 "Gefeszt" célzórendszert kaptak a gépek. A modernizáció második szakaszába eső gépek erősebb hajtómüvet, új elektronikát kapnak(pontos részletek nem ismertek) Addig is a gépek pilótái a haditengerészeti légierő Jejszki kiképző-gyakorló bázisán repülnek.
Nem értem, miért erőltetik a 33-asokat, ha van elég 29-es. Vagy valami probléma van velük?
 
Amíg repülnek addig hadrendben lesznek. A Kuznyecovon vegyesen lesznek Szu-33 és MiG-29K gépek.
Ezt vágom, az okot nem értem. A túl nagy, erősen korlátozott harcértékü 33-as miért veszi majd el az értékes helyet a 29-esektől. De valószínűleg Dudi válasza lesz az ok.
 
Amúgy jellemző, hogy anno én a DCS szimulátor fórumában okoskodtam arról, hogy az amúgy briliáns 3D modell ordas nagy hibája, hogy 12 fegyvertartóval rendelkezik, hiszen a 33-asokat már több mint két évtizede csak 10 fegyvertartóval használják.
Erre tessék...
 
  • Tetszik
Reactions: Python