Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Még a lemezmunka is kitűnő.
Szerintem a lemezmunka maradt olyan, mint a KnAAZ gyárában eddig is volt. Hanem, itt a 4+4 darab Vityazinak átadott Szu-35Sz kedvéért külön komoly utómunka volt a festéselőkészítés során a felület teljes síkbacsiszolása.
A korábban átadott négy darab Szu-35Sz-nél látszott ez a művelet:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Valamennyit a festés előtt minden gépen csiszolnak, még a légierőnek átadott gépeken is, de itt a festés valószínű vastagabb is.
Ezért látszik szebbnek a felület.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
0425b7eafbd141275740413f2537b0e2.jpg
 
Szu-27 orosz manual alapján Boki vagy bárki tudna nézni Szu-27 fajlagos fogyasztást tengerszinten 5,8 és 10 km táján? Barmira érdekelne most már ennyi számolgatás után, hogy akkor a Szu-27-es hogyan viszonyul a különféle nyugati gépekhez és miért is van benne cirka 10 tonna keró.
Ebben a táblázatban van pár szó a fogyasztásról, egészen pontosan az utazó sebességnél és forszázsnál.
http://www.airbase.ru/hangar/planes/russia/su/su-27/spec.htm
 
Ezek a műrepülő 35-k teljes értékű harci gépek, vagy átalakítottak, Mert mondjuk gépágyú radar csak súly.
 
Ha kivennék a radart, ami csak plusz tömeg, akkor a súlypont megtartása végett a helyére ballasztot kellene rakni. Továbbá ezeket a gépeket nem lehetne hadrafoghatónak nyílvánítani, csak hosszas visszaalakítás után. Ha kivennék a radart, akkor az orrkúpnak nem kéne műanyagból lennie, ami csak addig jó, amíg nincs bennük radar.
Nyolc gépről beszélünk, amelyeket kizárólag műrepülés miatt harcképtelenként legyártani óriási pazarlás lenne.
Bennük van a gépágyú és a radar is.

Ahogy korábban a Szu-27P-vel, úgy majd ezekkel a gépekkel is el fognak járni rakéta éleslövészetekre, a GS-301-es gépágyúkat meg a tachnológia szerint rendszeresen be kell majd lőni.
 
Dehogynem. A vízszintes tengelyen van a Mach-szám.
De ez így nem stimmel.
Hogyan magyarázod akkor ezzel a diagramot, ha ráteszel egy Szu-27-re 4 db AAM-et vagy 20 db FAB-250-et, akkor 600-as sebességnél nem azonos fogyasztása lesz...
Ha pusztán a hajtómű tolóerő görebje elég lenne, akkor egyetlen FM se vacakolna az n+1 táblázattal és diagrammal a fogyasztás számításához.

Mit nem értek?
 
Mit nem értesz?
Azt nem érted, hogy ezekre a komplex mód változó hullámellenállásokra, alaktényezőkre, repülési tömegekre (ilyen-olyan fegyverzeti konfigurációk, sebességek, magasságok, tüzelőanyag és függesztmény tömegek) nem fogsz találni semmiféle egzakt táblázatot.
Legalábbis publikusat biztos nem.

Felteszünk egy tádzsik bázisról operáló Szu-27-esre tíz darab légiharc rakétát, beletankolunk 9.6 tonna kerót, amivel felszáll +40 fokban, híg levegőben és felküzdi magát szubszonikus rezsimen 8000 méterre, szembeszélben. Közben elégeti a kerója kb negyedét, vagy akár mégtöbbet.

Vagy, felrakunk egy Szeveromorszk-3-ról operáló Szu-27-esre tíz darab légiharc rakétát, beletankolunk csak 7 tonna kerót, amivel felszáll -25 fokban, felemelkedik kelet felé 8000 méterre, végig szubszonikus rezsimen, erős, északatlanti hátszélben.

Ez utóbbi esetben valószínű még messzebbre is fog jutni.

Szerintem, az általad vizsgált esetekre a gép légiüzemeltetési utasításaiban lehet találni gyakorlati útmutatásokat a különféle, ismert, vagy gyakran használt fegyverzeti kombinációkra. Ez utóbbi lehet az oka annak is, hogy bár nagyon sokféleképpen lehetne variálni a 10 felfüggesztési pontra rakható sokféle fegyverzetet (különösen a töbzáras tartókét), mégis szinte mindig ugyanazt a pár kombinációt látjuk a gyakorlatban.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
A Szu gépekhez (Szu-27, Szu-30, Szu-35) univerzális hajtómü kialakítására kapott megrendelést az orosz VM-től az ODK-jelentette ki az UMPO vezérigazgatója.

https://iz.ru/1037869/2020-07-21/v-rossii-sozdadut-universalnyi-dvigatel-dlia-samoletov-marki-su

Megjegyzés:
Valószinü az AL-41-F1Sz hajtómüveket fogják átalakítani, hogy mindegyik gép hajtómü-gondolájába beférjen. Ezáltal a Szu-30SzM megkaphatja a Szu-35Sz NO35 (Irbisz) radarját. Létrejönne egy "kétüléses Szu-35Sz".
 
A Szu gépekhez (Szu-27, Szu-30, Szu-35) univerzális hajtómü kialakítására kapott megrendelést az orosz VM-től az ODK-jelentette ki az UMPO vezérigazgatója.

https://iz.ru/1037869/2020-07-21/v-rossii-sozdadut-universalnyi-dvigatel-dlia-samoletov-marki-su

Megjegyzés:
Valószinü az AL-41-F1Sz hajtómüveket fogják átalakítani, hogy mindegyik gép hajtómü-gondolájába beférjen. Ezáltal a Szu-30SzM megkaphatja a Szu-35Sz NO35 (Irbisz) radarját. Létrejönne egy "kétüléses Szu-35Sz".

Kiváló ötlet, de szerintem a gépeket fogják átalakítani.
Ha a hajtómű integrációját nézzük, a nem vektoráló Szu-27-esekenél valószínű marad a fix fúvócső, ezt fogja megkapni az AL-41F-1Sz, valószínű AL-41F-1Sz-27 utótaggal.
Azonban a szívócsatornánál az összekötő elemet beépíteni lehet, hogy mégis egyszerűbb.
Az AL-31FM-1-es és az AL-31FP ugyanis még az AL-31F-től örökölt 905mm-es belépő keresztmetszettel rendelkezik, ezzel szemben az AL-41F-1Sz a nagyobb, 932mm-essel, de ez utóbbinak átszabása felesleges hajtómű fejlesztési munka.
Ugyanis a Szu-35Sz-ek szívócsatornája szinte azonos a Szu-27-esek és Szu-30SzM-ekével, csak az átmeneti idom tér el, illetve kompletten hiányzik az alulról felnyíló szűrőrácsozat.
 
Ezáltal a Szu-30SzM megkaphatja a Szu-35Sz NO35 (Irbisz) radarját. Létrejönne egy "kétüléses Szu-35Sz".
Mar 2016ban ezzel kellet volna kezdeni. A terv szerint 2021-ben száll del az al-41szu30as majd megint eves teszt követi majd gyártanak olyan gépet amit ami màr olyan kis országoksem vennének meg mint mi. Remélem meg életem során proxi ként szembe kerül az orosz 4 gen gép orosz pilótával az f35-os ellen. :hadonaszos: