Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

EdvvQwCXsAUXdFV
 
Mondják ezt azok, akik minden egyes harci típusukat úgy verik a földhöz, hogy öröm nézni a legutóbbi pár hónapos Apache-al bezárólag. Ha meg tényleg bajuk lenne az oroszoknak az Al-31-el akkor VK-n, Fighterbomberen, fórumokon lehetne róla bőven olvasni ugyanis ez már nem a szovjet módszer szerinti mindent titkolunk, de valahogy csak nem akaródzik. Mondjuk a legutóbbi 5. genes vadásztervük után valszeg tényleg az indusok a helikopterek

Az indiaiak problémáiból tényleg nem lehet semmilyen következtetést levonni,hogy finoman fogalmazzak elég sajátságosan állnak a dolgokhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger
Azt nem értem, hogy miért maradnak ki a szórásból a Szu-34-esek hajtóművei.
A Szu-34-esnek ugyanúgy AL-31FM-1-es hajtóművei vannak, mint a Szu-27SzM3-asoknak és a Szu-30M2-eseknek, de ezekkel ellentétben a 34-esek áthatóművezése valahogy nem opció.
Emellett engem az is foglalkoztat, hogyha kiütik a képből az AL-31FM-1-est gyártó moszkvai egykori MMPP Szaljut-ot (akik mára már amúgy egy organizációban vannak az AL-31F-et, az AL-31F-3Sz-t, az AL-31FP-t és az AL-41F-1Sz-t, továbbá a 30-as gyártmányt is fejlesztő, de örök konkurens Ufa-i UMPO-val), akkor ők mit fpgnak csinálni?
Semmit?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
A hír jó, csak egy repüléssel foglalkozó, magára valamit adó portál hogy a búbánatba süllyed odáig, hogy "motor" szót használjon a hajtómű helyett...?

Anno 4. -ként regisztráltam az Aerotech-re egy írás miatt, amiben pontatlanul hoztak orosz gépekkel kapcsolatos hírt. Majd mikor megcáfoltam és linkeltem hozzá a forrást, azóta abból(általam linkelt) irkálnak néha össze-vissza logikátlanul.
Itt ez az új hajtómüves hír, amiről már én 1 hete írtam szintén ebből a forrásból, De a fontosabb dolgok fordítása helyett eltávolodik az india Szu-30MKI vonalon és feltételezi, hogy az oroszoknak problémáik vannak a saját hajtómüveikkel. Szóval sokszor átmennek amatőr szintbe...

Innen vették:
https://bmpd.livejournal.com/4092455.html
 
Azt nem értem, hogy miért maradnak ki a szórásból a Szu-34-esek hajtóművei.
A Szu-34-esnek ugyanúgy AL-31FM-1-es hajtóművei vannak, mint a Szu-27SzM3-asoknak és a Szu-30M2-eseknek, de ezekkel ellentétben a 34-esek áthatóművezése valahogy nem opció.
Emellett engem az is foglalkoztat, hogyha kiütik a képből az AL-31FM-1-est gyártó moszkvai egykori MMPP Szaljut-ot (akik mára már amúgy egy organizációban vannak az AL-31F-et, az AL-31F-3Sz-t, az AL-31FP-t és az AL-41F-1Sz-t, továbbá a 30-as gyártmányt is fejlesztő, de örök konkurens Ufa-i UMPO-val), akkor ők mit fpgnak csinálni?
Semmit?

2015-től
АО „ОДК“ Производственный Комплекс „Салют“»
 
A hír jó, csak egy repüléssel foglalkozó, magára valamit adó portál hogy a búbánatba süllyed odáig, hogy "motor" szót használjon a hajtómű helyett...?
Kedvenc vesszőparipám. Többször kaptam már tőle gutaütést, de ez csak terjed mióta fogalmatlan amatőrök fordítanak filmeket/könyveket/cikkeket angolból. Egyszer poénból kigyűjtöttem egy a saját szakmámhoz kapcsolódó ismeretterjesztő filmből a hibás fordításokat, és elküldtem a csatornának. A válasz- mondjuk legalább válaszoltak - az volt, hogy sajnálják, de nem szakmabeliek fordítják. Ok, én megértem, hogy nem ül minden bokorban egy szakfordító, de legalább kapitális baromságokat ne adjanak az eredeti narrátor szájába. Na ilyen a hajtómű vs. motor is. És hiaba magyarázod nekik a különbséget, néz rád a nagy kék bölcsész szemével és semmi.
 
Hogy a cikkhez is írjak valamit: egyrészt mi az, hogy gyakran
2015-től
АО „ОДК“ Производственный Комплекс „Салют“»
Na, most volt kicsi időm és elolvastam az eredeti hivatkozott cikket, és az abban hivatkozott cikket... Szóval nekem ebből kicsit zavaros kép alakult ki. Valóban a Szu-27, 30, 35 van felsorolva, de, van ott egy bekezdés ami számomra elég zavaros, és ami alapján nem teljesen egyértelmű, hogy mire is gondolt Makienko? OK, kellene erősebb hajtómű és egységesítünk, de ez úgy is értelmezhető, hogy az ebben a bekezdésben fesoroltak kivételek, meg úgy is, hogy nem, meg úgy is, hogy csak az 57, 35Sz esik ki a többi nem. Az utolsó mondattal meg mégjobban megkeveri az egészet a 35Sz új verzióival...

"Замдиректора Центра анализа стратегий и технологий Константин Макиенко называет идею унификации двигателя плодотворной. Проект позволит постепенно унифицировать двигатели тяжелых истребителей «Су» на основе использования технологии «изделия 117» (используется в Су-57 и Су-35С) и уйти от устаревающих АЛ-31Ф и АЛ-31ФП, говорит он. Кроме того, отмечает господин Макиенко, фронтовые бомбардировщики Су-34 и многоцелевые истребители Су-30СМ явно «недомоторизованы» и нуждаются в более мощных двигателях, особенно это относится к более тяжелому Су-34. «Новые модернизированные модификации истребителя Су-35С будут тяжелеть и также потребуют дополнительной тяги»,— говорит он."

De majd Boki lehet, hogy többet tud erről.
 
Hogy a cikkhez is írjak valamit: egyrészt mi az, hogy gyakran

Na, most volt kicsi időm és elolvastam az eredeti hivatkozott cikket, és az abban hivatkozott cikket... Szóval nekem ebből kicsit zavaros kép alakult ki. Valóban a Szu-27, 30, 35 van felsorolva, de, van ott egy bekezdés ami számomra elég zavaros, és ami alapján nem teljesen egyértelmű, hogy mire is gondolt Makienko? OK, kellene erősebb hajtómű és egységesítünk, de ez úgy is értelmezhető, hogy az ebben a bekezdésben fesoroltak kivételek, meg úgy is, hogy nem, meg úgy is, hogy csak az 57, 35Sz esik ki a többi nem. Az utolsó mondattal meg mégjobban megkeveri az egészet a 35Sz új verzióival...

"Замдиректора Центра анализа стратегий и технологий Константин Макиенко называет идею унификации двигателя плодотворной. Проект позволит постепенно унифицировать двигатели тяжелых истребителей «Су» на основе использования технологии «изделия 117» (используется в Су-57 и Су-35С) и уйти от устаревающих АЛ-31Ф и АЛ-31ФП, говорит он. Кроме того, отмечает господин Макиенко, фронтовые бомбардировщики Су-34 и многоцелевые истребители Су-30СМ явно «недомоторизованы» и нуждаются в более мощных двигателях, особенно это относится к более тяжелому Су-34. «Новые модернизированные модификации истребителя Су-35С будут тяжелеть и также потребуют дополнительной тяги»,— говорит он."

De majd Boki lehet, hogy többet tud erről.

A Stratégiai és technológiai elemző központ igazgató-helyettese Konsztantyin Makijenko nyilatkozata. Szerinte el kell hagyni a kiöregedett Al-31F és Al-31FP hajtómüveket.
Ideálisnak tartja az univerzális hajtómü fejlesztésének ötletét, mivel a Szu-34 és Szu-30SzM igen "alulmotorizált" , de ez főleg a Szu-34-re vonatkozik. Ugyanúgy kell egy erősebb hajtómü a Szu-35Sz modernizált változatának is majd.

Mi a nyilatkozat mondanivalója? Jó lenne egy új univerzális hajtómü -a 117 alapján kifejlesztve-, amely bekerülne a Szu-30SzM-be, Szu-34-be(modernizált változatba főleg) és a későbbiek folyamán modernizált Szu-35Sz-be is.
 
A Stratégiai és technológiai elemző központ igazgató-helyettese Konsztantyin Makijenko nyilatkozata. Szerinte el kell hagyni a kiöregedett Al-31F és Al-31FP hajtómüveket.
Ideálisnak tartja az univerzális hajtómü fejlesztésének ötletét, mivel a Szu-34 és Szu-30SzM igen "alulmotorizált" , de ez főleg a Szu-34-re vonatkozik. Ugyanúgy kell egy erősebb hajtómü a Szu-35Sz modernizált változatának is majd.

Mi a nyilatkozat mondanivalója? Jó lenne egy új univerzális hajtómü -a 117 alapján kifejlesztve-, amely bekerülne a Szu-30SzM-be, Szu-34-be(modernizált változatba főleg) és a későbbiek folyamán modernizált Szu-35Sz-be is.
Igen, eddig én is eljutottam. A mi nálam kicsit zavart okozott, hogy ez az "új univerzális hajtómű" az azonos lenne e a Szu-27-30-35 leendő közös hajtóművével?
 
Igen, eddig én is eljutottam. A mi nálam kicsit zavart okozott, hogy ez az "új univerzális hajtómű" az azonos lenne e a Szu-27-30-35 leendő közös hajtóművével?
Nyilván.

Nálam az a kérdés melyik Szu-27 változatokat akarják új hajtómüvel felszerelni.
 
Amit ez ügyben látni kell:
A 117Sz gyártmányjelzéssel ismert AL-41F-1Sz hajtómű csak egy állomás az AL-31F hajtóművek 70-es évek vége óta tartó fejlesztésében. Már tizenöt évvel ezelőtt is ismert volt egy útiterv a tolóerő-hatásfok-élettartam triumvirátus fejlesztésének tekintetében. Megnövekedett levegőátfutás, sűrítési viszony, gázhő, de ugyanakkor élettartam is egyben.
Ez a folyamat nem állt le, senkit se tévesszen meg, hogy 2012 óta sorozatban gyártják a 117-es 117Sz jelű változatát, egyelőre csak a Szu-35Sz-ek számára. A dolog annak ellenére sem állt meg itt, hogy párhuzamosan folyik a 30-as hajtómű igen lassú fejlesztése is.
Ugyanis a projektet erősen húzza a Szu-57-esek számára készült kis szériás átmeneti megoldás, a 117-es egy módosulata, a 117A vagy helyenként 117F néven ismert verzió.
Kívülről nem különböztethető meg a Szu-35Sz AL-41F-1Sz hajtóművétől, de már most is erősebb mind maximál, mind forszázs rezsimen a Szu-57-esek hajtóműve, mint a nagy szériájú Szu-35-ösöké. A fejlesztési cél a 117A nyomdokán kifejlesztett modernizált AL-41F-1Sz, ami valószínű majd az AL-41F-2Sz jelülést fogja kapni. A 30-as hajtómű pedig logikusan majd AL-51F néven kezdi meg pályafutását az orosz légierőben. De addig is az oda kifejlesztett technológiák átemelődnek a tovább fejlesztett AL-41F-1-esekbe, F-2-esekbe.
 
Annyival kiegészéteném, hogy voltak hangok, amik a 30-as hajtómü fejlesztésének leállítását akarták, így csak az uj hajtómü fejlesztésére fókuszálnának, de természetesen elvetették. Tehát a 30-as hajtómü továbbra is fejlesztés alatt és kizárólag a Szu-57 -es számára.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12
  • A Nyugati Stratégiai Főparancsnokságot lengyelországi központtal, ami alá a keletnémet, lengyel, csehszlovák, belorusz, balti és kárpáti (Ukrajna) körzeteket tartoztak
  • Valamint a Nyugati Stratégiai Főparancsnokságot, kijevi központtal, ami alá magyar, román, bolgár, kijevi és a odessza-i körzetek tartoztak.

Két Nyugati S. Főpk.? Nem sok az?
Egyik déli, nem?

, hogy a hiperkönnyű Szu-27 fajlagos fogyasztásával számoltunk az egész út alatt

Ezt kérdeztem ma az F-15 topikban :)

Mert akkor manual nem jó vagy mi...

Esetleg butítottak rajta, hogy ne számolgasson itt boldog boldogtalan?
 
Esetleg butítottak rajta, hogy ne számolgasson itt boldog boldogtalan?
Pont, hogy nem. Kihozza az Oszriak repülgetést tök reálisan, hogy mire és hogyan volt jó az F-15. Az F-16CJ manual is visszaigazolja az F-16CJ-t.
Magy ugyanazon diagrammal tök más átrepülési távolság jön ki a részletes manuallal, mint a rövidebb másik forrással? Ami amúgy szintén nem volt publikus?

Most akkor ezt hogy...?