Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

A tudomány legújabb állása szerint a Szu-30SzM2 modernizációs program végül mégse kapja meg a Szu-35Sz flottánál már üzemelő PESA Irbisz-t, ami az oroszoknál a PESA technológia legutolsó és legfejlettebb példája. Nyílván, 2021-ben már inkább az lett volna a kérdés, hogy valamiféle AESA integrációban gondolkoznak és ezzel ellépnek a 30-assal a Szu-35Sz-hez képest inkább a Szu-57-es irányába.
De nem, a program - orosz szokás szerint - ugyan le fog futni, de a pénzhiány miatt már látszanak a megkötések.
Így más nem lévén marad a Barsz antenna, némileg növelt hatótávval és... ennyi.
...hát amíg béke van, addig ezek szerint nem számít - nekik sem.
 
A tudomány legújabb állása szerint a Szu-30SzM2 modernizációs program végül mégse kapja meg a Szu-35Sz flottánál már üzemelő PESA Irbisz-t, ami az oroszoknál a PESA technológia legutolsó és legfejlettebb példája. Nyílván, 2021-ben már inkább az lett volna a kérdés, hogy valamiféle AESA integrációban gondolkoznak és ezzel ellépnek a 30-assal a Szu-35Sz-hez képest inkább a Szu-57-es irányába.
De nem, a program - orosz szokás szerint - ugyan le fog futni, de a pénzhiány miatt már látszanak a megkötések.
Így más nem lévén marad a Barsz antenna, némileg növelt hatótávval és... ennyi.
Csak a radaron kalapálnak?
 
Már olyat is olvastam - és ez ellent mond annak, ami tesztek most a 72-es oldalszámú géppel Zsukovszkijban zajlanak - hogy mivel marad a Barsz radar, így a nagyobb generátor teljesítményre (is) képes AL-41F1-Sz hajtóművek integrációja is szükségtelenné válik.
Ez az AL-31FP-nél nagyobb tolóerejű verzió ugyanis nagyobb áramfejlesztésre képes generátorral is rendelkezik, pont a Szu-35Sz gépek nagyobb energiaigénye miatt (Irbisz radar, MAWS, extra szenzorok a szárnytőben, stb stb).
Viszont ez - véleményem szerint - marahaság.
Az AL-41F1Sz integrációja ugyanis nem csak a nagyobb tolóerő öncélú igénye miatt szükséges, hanem a logisztikai egységesítése miatt is.
 
284180.jpg
 
2027-ig fog tartani a szu-30sm gépek modernizálása . 2022-ig végéig 24 gépet adnak át .

Viszont 2030-tól nagy fordulat jön majd! miért is? Mi is marad már utánna ? A szu-30 modernizáció lefut még előtte ! a szu-35 flotta teljes lesz ! A szu-34 sem gyártani sem modernizálni nem fognak .Eljön az az idő amikor a repipar már csak 5 gen gépet fog gyártani és abból is csak 1 lesz, a szu-57! Vége a sokféleségnek .
 
Tegnap egy Szu-30SzM esetében kattintott ideje korán, még a földön a katapultrendszer, szerencsére a személyzet túlélte a balesetet.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed
Tegnap egy Szu-30SzM esetében kattintott ideje korán, még a földön a katapultrendszer, szerencsére a személyzet túlélte a balesetet.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A haditengerészeti légierő (FTF)37-es oldalszámú gépe. Ahogy a pilóták beültek a gépbe a katapult aktiválódott. A pilóták nem sérültek meg, viszont az egyik müszaki kiszolgáló arca megégett -1.fokú égési sérüléseket szenvedett.
5UL4_9sSYkc.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger