Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 522
84 799
113
Még novemberben érkeznek az elso EW rendszerek a gép számára. Ezt a KRET képviseloje jelentette ki a Dubai Airshown. A Szu-34 számára fejlesztett rádioelektronikai hadviselés rendszer a "Hibini-10V" .
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 522
84 799
113
November 27-én 3 új Szu-34 gépet adott át a Szuhoj az orosz VKSz-nek.
http://www.sukhoi.org/eng/news/company/?id=5773
A 3 gép a 06-14,06-15,06-16 szériaszámugépek. A voros 43 oldalszámu a morozovszki légiezredet kompletizálja mint 36.darab.
A másik ketto (10,11 oldalszámu) a lipecki kiképzobázist erosítik.

A 43-as már szériás Hibini-10V-vel.
2596522_original.jpg


Idén osszesen 11 gép volt eddig átadva. 2015 november 27-ig a az osszes legyártott gép száma elérte a <b>79 darabot</b>.(beleértve a protokat és eloszériás gépeket is).
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 693
12 147
113
<blockquote rel="dudi">Capslock

Jajj ne már!Nekem is marha nehéz volt átállni a hagyományos óráról a digitálisra mert azt olyan nehéz leolvasni.ezen kívül a pilóta képes gyakorlatilag egy generációval fejlettebb gépet megtanulni de nehezére esik leolvasni egy mérőműszert...

Su-35:

search


F-35:

search


Dudi, ertem amit mondasz, ettöl fuggetlenul kisse furcsallom, hogy az amerikaiakkal ellentetben az oroszok csak reszben hasznaljak ki a grafikus informaciomegjelenites szamukra uj lehetösegeit, es valami okbol elsö nekifutasukkal siman lerajzoltak pl a regi analog mutatos magassagmeröjuket, meg a többit.
Mindegy, ök tudjak jobban mit miert csinalnak!
</blockquote>


Valóban praktikusabb az óramutatós megoldás. Próbáld csak ki autóvezetés közben. Csak odapillantasz, és látod, hogy <b>nagyjából </b>hova mutat. Mondjuk a fordulatszám: Kicsit túlment a hármason, akkor tudod, hogy az úgy 3200 környéke. A nagyságrendet megállapítod egy pillantással, ha jobban érdekel, akkr erősebben megnézed. Kiírva tovább tart leolvasni, és maradva a fordulatszámnál, nem tökmindegy, hogy 3225 vagy 3247?


November 27-én 3 új Szu-34 gépet adott át a Szuhoj az orosz VKSz-nek.
http://www.sukhoi.org/eng/news/company/?id=5773
A 3 gép a 06-14,06-15,06-16 szériaszámugépek. A voros 43 oldalszámu a morozovszki légiezredet kompletizálja mint 36.darab.
A másik ketto (10,11 oldalszámu) a lipecki kiképzobázist erosítik.

A 43-as már szériás Hibini-10V-vel.
2596522_original.jpg


Idén osszesen 11 gép volt eddig átadva. 2015 november 27-ig a az osszes legyártott gép száma elérte a <b>79 darabot</b>.(beleértve a protokat és eloszériás gépeket is).


Hol van a Hibini?
A szárnyvégeken?
 

Capslock

Member
2010. december 30.
579
2
18
Valóban praktikusabb az óramutatós megoldás. Próbáld csak ki autóvezetés közben. Csak odapillantasz, és látod, hogy <b>nagyjából </b>hova mutat. Mondjuk a fordulatszám: Kicsit túlment a hármason, akkor tudod, hogy az úgy 3200 környéke. A nagyságrendet megállapítod egy pillantással, ha jobban érdekel, akkr erősebben megnézed. Kiírva tovább tart leolvasni, és maradva a fordulatszámnál, nem tökmindegy, hogy 3225 vagy 3247?

OFF: Egyebkent szerintem a szamadatok leolvasasa nem tart tovabb, mint analog mutatok allasanak az ertelmezese, söt gyorsabb. Nekem pl az autó muszerfala ket nagy display, es magam ele "muszerfalkent" olyan grafikat valasztottam, amiben pl szammal irja ki az aktualis sebesseget a mutatosnak rajzolt fordulatszammerö közepere.
A teljes számérték nem érdekes, hanem csak az első 1(-2) számjegy felismerése, akkor a tartomány már megvan. És a számjegy is gyorsan megvan, jellegzetes vonal, gömbölyödés, hurok, stb.
 

Capslock

Member
2010. december 30.
579
2
18
De arányt nem érzékelsz pl azt,hogy meddig van a tank.

Ledekkel kb jelzi, de annyira nincs rá szükség, mert a fed.comp számol vissza megtehető kilómétert, majd riaszt, ha kevés (50-70km) a nafta, és a navi képernyőn fel is ajánl pár közeli kutat a tankoláshoz.
Megszokás kérdése. Nekem nincs bajom a számokkal, ha jó az elektronika, és csak a lényeget mutatja. Na, de nem offolok, biztos tudják az oroszok, miért csinálják, amit csinálnak.

Szerintem talán az oroszok azért is viszik ezt az analóg órás grafikát, mert ez kompromisszumként segíthet az analóg Mig-29/Su-27 gépekről átképződni a képernyős műszerfalakra.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 522
84 799
113
Algéria érdeklodik(ismét) a Szu-32 iránt. Decemberben hivatalos kérés érkezett a Rosoboronexporthoz a gép vásárlását illetoen.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 696
65 970
113
Eléggé füstöl és nem is akármilyen színben.

Ez csak a fotó alapján tűnt föl neked, vagy láttad a videón is?
Ez a sárgásbarna füst a nitrogén-dioxid, ami az utánégetés begyújtása előtt, illetve minimális utánégetéskor jellemző a világ összes utánégetős sugárhajtóművére, de akár még az elvileg tökéletesen tiszta égésű, a levegő nitrogéntartalmával reakcióba nem lépő, kerozin-folyékony oxigént használó űrkutatási nagyrakétákra is.

https://www.youtube.com/watch?v=jVLuKB_JfJ4

2:45-től.

Így szemből jobban látszik, mert a füst így a mi nézőpontunkból sűrűbb. De ez nem a MiG-29-esek régi RD-33-asainak füstölése.
Az AL-31FM-1-es nem füstöl jobban, mint egy F100-as.

Amúgy, ilyen füst még az F-22-esnek is összejöhet:

https://www.youtube.com/watch?v=_HgN20VGzrw
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 522
84 799
113
Megvan az elso kulfoldi megrendelés. Algéria 12 darab Szu-32 -est rendelt bombázó konfigurációban. Az uzlet értéke 500 millió USD,