Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ennek nem sok értelmét látom. Külön kiemelik, hogy a Szu-34-es hajtóművét használnák, mintha az egy akkora kuriózum lenne. Az AL-31FM-1-es van a Szu-27SzM3-asban, ami szintén együléses és 8 tonna efgyvert visz el és a Szu-30M2-esben is. Erre külön alapozni egy újab együléses gépet felesleges, mikor ennél potensebb attakk erkreftet is tudnának csinálni. Már ha mindenképpen kell...
Ennek nem sok értelmét látom. Külön kiemelik, hogy a Szu-34-es hajtóművét használnák, mintha az egy akkora kuriózum lenne. Az AL-31FM-1-es van a Szu-27SzM3-asban, ami szintén együléses és 8 tonna efgyvert visz el és a Szu-30M2-esben is. Erre külön alapozni egy újab együléses gépet felesleges, mikor ennél potensebb attakk erkreftet is tudnának csinálni. Már ha mindenképpen kell...
Bondarev már nem fog erről dönteni.
Politikus lett.Mi történt azzal a jóemberrel?
Politikus lett.
Hova kell akkora gép erre a feladatra? Ráraknak két GAU-8-ast (igen, tudom, hogy az amerikai) vagy mivel fog CAS-t adni? Na meg védettség szemponjából valószínűleg nincs olyan, mint a Szu-25. Az együléses Szu-34-est amúgyis Szu-27-nek hívják.
Roni, rád még egy üres bevásárlókocsit is csak akkor bíznék, ha fakötésű alátét van benne 100-as helyett...........Annak való ő!
"Bondarev már nem fog erről dönteni"
Nekem kéne ott dönteni!
Nem csak a kabinra gondoltam, hanem az egész gépre úgy általában, hogy valószínűleg jobban bírja a strapát, elvégre csatarepülő, ott olyan dolgokat vettek figyelembe a tervezésnél, amit egy vadászbombázónál nem, és fordítva. De ettől függetlenűl túl nagy és túl drága erre a feladatra, már akkor megy a köpködés amikor most valamelyik nagy Szuhoj a gépágyúját használja földi célokra.Egy ponton tévedsz. A Szu-25-ös kabinját 17mm vastag titánium páncélzat védi. Jó. hát ezt ránézésre lehet is sejteni. Namost a Szu-34-es komplett kabinszekcióját is 17mm-es titániumpáncélzat védi, pedig ez egy szexi nagysebességű "hegyes" gép, de mégis így van. Mindettől függetlenül én se értem a dolgot. Még csak nem is költséghatékony egy ekkora dögöt együlésesíteni és CAS-t játszani vele...
Meredek szögbe emelkedő vadonat új Szu-34-es repül át leendő bázishelyére. Az átrepüléshez nem feltétlen kell a teletöltött PTB-3000, háromezer literes pótos, de ha mégis, az 15 tonnányi mennyiséget jelent a belső 12 tonnával együtt. Ugyanis minden gép maga viszi a saját tartályát a gyárból. Bárhogy is van, a gép még csak most húzza be a lábait, de a szög elég meredek, ahhoz képest, hogy forszázs az nincs. De árulkodó jel a gép mögötti halovány sárgásbarna füstcsík. Ez nem más, mint a tökéletlenül elégő kerozin korma és a kevés kerozinhoz képest sok levegőből kiváló nitrogén dioxid keveréke. Mert mi történik?
Minimálfáklyán, forszázskapcsoláskor a gyújtás előtt és kikapcsoláskor a tüzelőanyag betáp megszüntével a felhevült forszázskamrában az égés egyrészt nem a maximális utánégetésre méretezett áramlási viszonyok szerint zajlik (min. fáklya), másrészt viszont a forró gázáramba beporlasztva kokszosodik, a szetporladt cseppek megsülnek. Utánégetés kezdetén a gyújtás előtt már megkezdődő betápkor és utánégetés után az elapadó kerozinláng egy bizonyos légfelesleg feletti kialvásakor. Ezek a jelek azok, amikből egy képet látva következtethetünk további vagy korábbi momentumokra.