Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

Butaságokat írsz. A Szu-27-eshez hozzáadod a Szu-35-ös darabszámát. Miért? A Szu-34-eshez is add hozzá a Szu-27-est, a 24-est és az összes Szu-17-est is.
Világ legjobb gépe.

Az!
Akkor is a Szu-27-es továbbfejlesztése, más 27-es továbbfejlesztésekből rakták össze jelentős részét, más továbbfejlesztéseket "fejlesztettek tovább", szinte teljes átfedés van funkcióik/feladatkoruk között (ne vesszünk el a részletekben).
Kvázi: megosztottam a fejlesztési költségét/időt a valódi "rokonok" között. Ez miért butaság? A ma vilagban sincs fekete/fehér, 100%-ban azonos...
 
Azt sem tudod mi az a hatósugár!A hatósugár szélen te már nem járőrözöl!Azon kívül meg azt kéne megértened,hogy ez nem arra lett kitalálva,hogy egy adott terület felett repüljön és CAS-t adjon(ehhez kéne a járőrözés). Olvastad te egyáltalán,hogy mekkora a gép átrepülési távolsága 3db póttartállyal(átrepüléshez nincs fegyverzet függesztve)?Na abból hogyan jött ki neked bármilyen harci konfig-gal ez a 7500km?


Ha már elveszünk a részletekben, akkor kapsz választ:
- bár mint tudjuk a 7.500 km a végsőkig kitolt távolság, de akkor is van gépágyúja, tud más nagy hatósugarú eszköznek célt azonosítani(nemtom pontosan, de talán megjelölni is?).
- ...ha pedig csak 2(1 ?) póttartályos a bevetés akkor ugye: (ez itt a hosszú fegyverzet-lista ;) )


..."járőrözés": nem egy A-10/Szu-25 típusú manőverre céloztam, hanem a célpont megkeresésére/azonosításra/fegyverzet bevetése tevékenységekre. De valóban félreérthető volt az utána szerepló szó -Járőrözés/bevetés- ellenére. ...szepuku máskor, "Bocs" most.
 
Ha már elveszünk a részletekben, akkor kapsz választ:
- bár mint tudjuk a 7.500 km a végsőkig kitolt távolság, de akkor is van gépágyúja, tud más nagy hatósugarú eszköznek célt azonosítani(nemtom pontosan, de talán megjelölni is?).
- ...ha pedig csak 2(1 ?) póttartályos a bevetés akkor ugye: (ez itt a hosszú fegyverzet-lista ;) )


..."járőrözés": nem egy A-10/Szu-25 típusú manőverre céloztam, hanem a célpont megkeresésére/azonosításra/fegyverzet bevetése tevékenységekre. De valóban félreérthető volt az utána szerepló szó -Járőrözés/bevetés- ellenére. ...szepuku máskor, "Bocs" most.

2 póttartállyal és fegyverrel a büdös életbe nem mész el 7500km-re de lehet,hogy 5000-re sem...
A gépágyús dologra meg a célmegjelölésre/azonosításra nem is válaszolok az akkora blődség.

Érsd már meg,hogy ez egy csapásmérő ez nem fog a célterületen célt keresgetni meg ilyenek.Akkor megy csak ha a célpont meg van és nem kell keresni.Ez a gép nem arra van,hogy egy zászlóalj harcálláspontot támadj vele hanem arra,hogy egy repteret,logisztikai bázist,kikötőt,légvédelmi központot stb támadj.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
az igazi szükséget a megrendelt darabszám jelzi.
Szu-34: 13 év/kb 150 db
Szu-24: 16 év/kb. 1.500 db
Idézek Többeket: "...hittel nem lehet vitázni...", az sem baj, csak műszaki/technikai rovatban az objektivitás visz előre bennünket!.
A megrendelt darabszám az nem a szükségletet, csak a pénztárca vastagságát jelzi! :( Én se a szükségleteim, hanem a pénztárcám lehetőségei szerint élek, ha te fordítva tudod csinálni akkor időben találkoztál Fortuna istennővel! :)
 
Még valami: A Szu27/35Sz-t kompromisszumokkal, kis kockázattal lehet csapásmerő feladatkörben használni. Szu-34 esetében ??? (...ilyen csere "rendes" ellenfél ellen "kamikaze" küldetés, végső esetben, stb...)
Légifölény-csúcsvadászt önként senki se használ csapásmérő feladatra, max kényszerből. Azoknak pont a légi uralom, a korlátlan légifölény kiharcolása a feladatuk, és akkor náluk gyengébb teljesítményű, kimondottan csapásmérő gépek és csatarepülőgépek is jóval kisebb kockázattal bevethetők.
 
...nekem ez tűnik egy kulcs-mondatnak az alacsony darabszám esetén, bár itt is árulkodó, hogy a régi típust nem kivonták, hanem az új rendszeresítésével egyidőben(???) korszerűsítették. Hmmmmm
Ha egy kicsit gondolkodsz akkor ez is azt jelzi, hogy több Szu-34-re lenne igény, de csak ennyire volt pénz.
 
Elgondolkodtató ez a pár oldalnyi komment ! Akinek nem inge.............


NEMVAGY-H-LYE.jpg




b-lcs-idi-ta.png
 
2 póttartállyal és fegyverrel a büdös életbe nem mész el 7500km-re de lehet,hogy 5000-re sem...
A gépágyús dologra meg a célmegjelölésre/azonosításra nem is válaszolok az akkora blődség.

Értsd már meg,hogy ez egy csapásmérő ez nem fog a célterületen célt keresgetni meg ilyenek.Akkor megy csak ha a célpont meg van és nem kell keresni.Ez a gép nem arra van,hogy egy zászlóalj harcálláspontot támadj vele hanem arra,hogy egy repteret,logisztikai bázist,kikötőt,légvédelmi központot stb támadj.

Kedves "dudi": Ezt a választ rossz helyre írtad, kiírta, hogy 2 pót-tartaly(+fegyverzet) 7.500 km-re??? Mert fel sem tételezem, hogy nem értetted amit én írtam(vagy nem írtam :) ).
Olyan nagy hülyeség akkor sem lenne, mert mint tudjuk, tankolhat a levegőben is(visszaúton pl...), Ugye? jól tudjuk?

Ennél nagyobb érdekességeket is láttunk már(pusztán gépágyú használat, célmegjelölés...), nem szokásos, de nem is "szokásosak/biztosnak" volt írva, hanem lehetséges(?). Sokadjára idézel, -másokhoz hasonlóan- rosszat/rosszul. ??? Javaslom 2+ elolvasást, és -ahogy te is írtad- a gondolkodást.

...és ilyen(rosszul/rosszat idéző) válaszokban röpködnek "nem gondolkozol", "Budos életbe", hasonló jelzők....
Csak azért nem szoktam ingerülten válaszolni, mert -magamban- "viszont kívánom..." ilyenkor a feladónak, és részemről le van rendezve, "fekete-pont az vkinek ellenőrzőbe" :)





A megrendelt darabszám az nem a szükségletet, csak a pénztárca vastagságát jelzi! :( Én se a szükségleteim, hanem a pénztárcám lehetőségei szerint élek, ha te fordítva tudod csinálni akkor időben találkoztál Fortuna istennővel! :)

Akár ez is lehetne, de -szerintem- felelős hadi-ipari vezető 30-40 Szu-34 árából felújít 300-350 db Szu-24-t, a 110-120 Szu-34 árát(35m$-nyi rubel/db!) pedig a mérnökökkel együtt ""átkíséri" a Szu-57-es épületbe.





Akár ez is lehetne, de -szerintem- felelős hadi-ipari vezető 30-40 Szu-34 árából felújít 300-350 db Szu-24-t, a 110-120 Szu-34 árát(35m$-nyi rubel/db!) pedig a mérnökökkel együtt ""átkíséri" a Szu-57-es épületbe.

Légifölény-csúcsvadászt önként senki se használ csapásmérő feladatra, max kényszerből. Azoknak pont a légi uralom, a korlátlan légifölény kiharcolása a feladatuk, és akkor náluk gyengébb teljesítményű, kimondottan csapásmérő gépek és csatarepülőgépek is jóval kisebb kockázattal bevethetők.

Egyetértünk. Én is ezt írtam más szavakkal. Köszönöm ha erre gondoltál ( ha nem akkor lásd fent: ...sokadjára idézel, -másokhoz hasonlóan- rosszat/rosszul. ??? Javaslom 2+ elolvasást, gondolkodást.)


Ha egy kicsit gondolkodsz akkor ez is azt jelzi, hogy több Szu-34-re lenne igény, de csak ennyire volt pénz.

Akár ez is lehetne, de -szerintem- felelős hadi-ipari vezető 30-40 Szu-34 árából felújít 300-350 db Szu-24-t, a 110-120 db Szu-34 árát(35m$-nyi rubel/db!) pedig a mérnökökkel együtt ""átkíséri" a Szu-57-es épületbe.
 
A Szu-24-es egy téves koncepció volt, fentebb írtam az okokat. A Szu-34-es javította ki a hibáit.
Felelős hadiipari vezető (ki ez?) nem modernizáltatra volna a Szu-24-est, csak a 34-es gyártásfelfutásáig is kellett valami felhozó aprómunka az évek óta tétlen iparnak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
Akár ez is lehetne, de -szerintem- felelős hadi-ipari vezető 30-40 Szu-34 árából felújít 300-350 db Szu-24-t, a 110-120 db Szu-34 árát(35m$-nyi rubel/db!) pedig a mérnökökkel együtt ""átkíséri" a Szu-57-es épületbe.

Ezzel csak egy probléma van: mint ahogy nem a kamionszervíz felelős vezetője dönt a kocsiállomány "felújít vagy lecserél" kérdésében hanem a fuvaroztató cég tulajdonosa, úgy nem a felújító/modernizáló cég dönt Szu-24-ügyben, hanem a gépek fölött diszponáló Légierő vezetése. És az anyagiak ismeretében az új tipus megrendeléséről is a "tulaj", vagyis a Légierő dönt, nem a gyártó vagy nagyjavító vállalat vezére.
 
Kedves "dudi": Ezt a választ rossz helyre írtad, kiírta, hogy 2 pót-tartaly(+fegyverzet) 7.500 km-re??? Mert fel sem tételezem, hogy nem értetted amit én írtam(vagy nem írtam :) ).
Olyan nagy hülyeség akkor sem lenne, mert mint tudjuk, tankolhat a levegőben is(visszaúton pl...), Ugye? jól tudjuk?

Ennél nagyobb érdekességeket is láttunk már(pusztán gépágyú használat, célmegjelölés...), nem szokásos, de nem is "szokásosak/biztosnak" volt írva, hanem lehetséges(?). Sokadjára idézel, -másokhoz hasonlóan- rosszat/rosszul. ??? Javaslom 2+ elolvasást, és -ahogy te is írtad- a gondolkodást.

...és ilyen(rosszul/rosszat idéző) válaszokban röpködnek "nem gondolkozol", "Budos életbe", hasonló jelzők....
Csak azért nem szoktam ingerülten válaszolni, mert -magamban- "viszont kívánom..." ilyenkor a feladónak, és részemről le van rendezve, "fekete-pont az vkinek ellenőrzőbe" :)







Akár ez is lehetne, de -szerintem- felelős hadi-ipari vezető 30-40 Szu-34 árából felújít 300-350 db Szu-24-t, a 110-120 Szu-34 árát(35m$-nyi rubel/db!) pedig a mérnökökkel együtt ""átkíséri" a Szu-57-es épületbe.






Akár ez is lehetne, de -szerintem- felelős hadi-ipari vezető 30-40 Szu-34 árából felújít 300-350 db Szu-24-t, a 110-120 Szu-34 árát(35m$-nyi rubel/db!) pedig a mérnökökkel együtt ""átkíséri" a Szu-57-es épületbe.



Egyetértünk. Én is ezt írtam más szavakkal. Köszönöm ha erre gondoltál ( ha nem akkor lásd fent: ...sokadjára idézel, -másokhoz hasonlóan- rosszat/rosszul. ??? Javaslom 2+ elolvasást, gondolkodást.)




Akár ez is lehetne, de -szerintem- felelős hadi-ipari vezető 30-40 Szu-34 árából felújít 300-350 db Szu-24-t, a 110-120 db Szu-34 árát(35m$-nyi rubel/db!) pedig a mérnökökkel együtt ""átkíséri" a Szu-57-es épületbe.

Ha tankol a levegőben akkor nincs értelme hatótávról beszélni,ne keverd ide a légi tankolást.Láttunk már sok érdekességet,de ezeket azért hívod érdekességnek mert olyan ritkák mint a fehér holló.Nem az érdekességek kategóriára terveznek egy típust,mint ahogy figyelembe sem veszik sem a tervezésnél sem pedig a felhasználásnál. A rengeteg dolog amit érdekességnek hívunk az vagy off design vagy pedig olyan kényszer ami nem hagy más lehetőséget.
 
A Szu-24M2 modernizáció az orosz légierőnél ráadásul csak részlegesen ment végbe, a munkát a Szuhoj egyik alvállalkozója zömmel az algériai gépeken végezte el, mert odahaza már jött a Szu-34-es.
 
A Szu-24M2 modernizáció az orosz légierőnél ráadásul csak részlegesen ment végbe, a munkát a Szuhoj egyik alvállalkozója zömmel az algériai gépeken végezte el, mert odahaza már jött a Szu-34-es.
Nyilván nem modernizálhatták tömegével a Szu-24-eket, mert figyelembe kellett venni az egyes gépek hátralévő élettartamát. Ha csak szűk 2-3 éve van hátra egy-egy gépnek, azokba nyilván nem érdemes beleölni a pénzt és a javítási/modernizálási kapacitást.