Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fishbed

Well-Known Member
2013. július 5.
819
815
93
Nem is tervezték komolyan , állítólag csak az Il tervező iroda követelésére , hagyomány tiszteletből engedték pár példányban megépíteni. A műszerezetsége még a katonáknál is kiverte a biztit.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
Il-102: Nem ismertem ezt a gépet, rákerestem és rájöttem, hogy ez csatagépnek nagyon durván jól néz ki, akármennyire is sz@r volt:
idtspqu8wpc8qxtixai4.jpg
 

fishbed

Well-Known Member
2013. július 5.
819
815
93
Monte lehet durvának nevezni , de repülős Mad Max is lehetne. Amúgy irányított fegyverzetet nem is terveztek hozzá.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Legfrissebb hírek a Pak-Fa programról:

Т-50-6-2 - начата отработка двигателей, 10-12 апреля - частотные испытания с новой версией КСУ, первый полёт по графику - 23.04.

Т-50-8 - идёт нанесение РПП, окончание по графику - 28.04.

Т-50-9 - выполнено накрытие композитными панелями СЧФ, стыковка ОЧК до 20.04.

Т-50-10 - выполнена стыковка фюзеляжа.

Т-50-11 - выполнена стыковка центроплана.

Принято решение о "серийном лице" Т-50 - комплекс бортового оборудования как у Т-50-9, планер как у Т-50-11.

Pár érdekesség:

T-50-6-2 elso repulés április 23

Dontés szuletett a szériás verzióról. Ezek szerint a szériás Pak-Fa fedélzeti felszeteltsége olyan lesz mint a T-50-9 -sé és kulsoleg olyan lesz mint a T-50-11.

Tehát két gép belso és kulso otvozete lesz a szériás Pak-Fa.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 759
66 608
113
Il-102: Nem ismertem ezt a gépet, rákerestem és rájöttem, hogy ez csatagépnek nagyon durván jól néz ki, akármennyire is sz@r volt:
idtspqu8wpc8qxtixai4.jpg

A Szu-25-ösökbe más nem lévén, a MiG-21-esek akkor már (70-es évek legvége) rég ódivatú, egyáramú (tehát kis magasságú, lassú repülésre a legalkalmatlanabb), viszont végtelenül egyszerű R-13-as hajtóműveiből készült forszázsnélküli R-95-ösök kerültek. Érdekesség, hogy még csak nem is a MiG-21bisz-ek R-25-öseiből alakították ki őket, holott azok aerodinamikailag jobbak voltak, már ami a kisnyomású forgórészt illeti. De mégis, érdemes megnézni, hogy az A-10-esekbe milyen szép, nagy kétáramúsági fokú hajtóművet szereltek, melyek fajlagos tolóereje (a tényleges is) elmarad ugyan az R-95-ösétől, de a gép profiljához egyenesen telitalálat.

Hogy jön mindez ide?
Nyilván nektek is eszetekbe jutott, hogy ha már ekkortájt eleve kész közeli állapotban volt a MiG-29-esek Klimov RD-33-as hajtóműve, ami ugye kétáramú, adja magát a kérdés, ha az már méretben is valahol az R-13-ashoz hasonlítható (már ami magát a turbina szekciót illeti, forszázskamra nélkül), miért nem inkább az került a Szu-25-ösökbe?

A válasz valószínű a gyártásszervezési probléma környékén van, de ettől még tény, hogy ez a lényegében repülő anakronizmusnak tekinthető Il-102-es pont ilyen egyedi, forszázskamra nélküli RD-33-asokkal repült. Soha, sehol máshol nem jött elő még egyszer ez a verzió, csak ebben az eleve elvetélt ötletben.
Pedig a Szu-25-ösben pont jó lett volna...
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
<b>Allesmor</b>

Na ugye. :D

Ha jobban megnézem, akkor oldalról a gép elejének a profilja nagyon kicsit az F-106-ra (ez is nagyon tetszik) és F-117-re (ocsmány) emlékeztet:
I%C5%81-102_NTW_3_95_1.jpg

valamint rendelkezett belső fegyvertérrel, igaz, farkasfogak nélkül:
I%C5%81-102_NTW_3_95_3.jpg


Azért volt valami ebben a gépben, laikus szemmel nézve:
https://www.youtube.com/watch?v=N7YlXhdwWiM
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 525
113
Értem, hogy tesztelnek valamit velük és azt is megértettem, hogy ez a gép soha nem fogja őket valós körülmények közt hordozni.
De akkor meg minek ezekkel tesztelik és micsodát tesztelnek?

Anno az F-14 és F-15 vadászgépeket is tesztelték még a 70-es évek elején Mk82/83/84 bombákkal alaposan megpakolva.

Azok is csúcsvadászok voltak és a későbbiekben egyiken sem voltak alakulatszinten rendszeresítve az említett bombák az alap USAF/USN vadászverzióknál, pedig a képesség megvolt. (Izrael viszont igényt tartott ere a képességre az F-15A/B/C/D esetében is).
A kilencvenes években/től a Bombcat illetve a Strike Eagle is jellemzően a lézeres/GPS-es változatot hordozta/hordozza.

De tessék a FAB-250 első betűjét kicserélni K-ra és máris összeáll a kép. Az még vékonyabb is mint ez, így elképzelhető akár egy, a francia Rafale/AASM pároshoz hasonló tripla szárnytartó is. Terhelési tesztekhez meg a tömege miatt ez is bőven megfelel.

Egyébként - legalábbis nekem - először látható ilyen dupla tartó meg gondolák alatti pilonok a gépen.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 525
113
Illetve a KAB-250 talán nincs még kész, vagy ha igen, akkor nincs belőle elég vagy esetleg eldobálták a készlet nagyját az abroszfejűekre Szíriában, ez viszonylag új fegyver, az 500-as és a 1500-as van meg a 70-es évek óta, ezt viszont elsősorban a PAK-FA-hoz fejlesztik.

Esetleg a gép elektronikája nem áll még úgy, hogy fogadja a GPS-es verziót (a radarral/előretolt légi-irányítóval/egyéb módon bemért koordinátákat ugye le kell passzolni a bombának), a lézereshez (ha van/lesz olyan) meg nincs célmegjelölő.

Egyszóval jelenleg ennyire fussa...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 567
113
Ez földi tesztpéldány strukturális teszthez.Az a kérdés miért van rápakolva halomba minden.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Gondolom a szárnyhoz ragasztott kis fülekkel az egyes pontokra ható erőhatásokat tudják modellezni. Ez a kép talán a cucc összeszerelésekor készülhetett.