Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 113
82 840
113
T-50-6-2
146133345840361255.png
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 113
82 840
113
<blockquote rel="boki">T-50-6-2
146133345840361255.png

Hát ebből még hiányzik pár "apró" alkatrész. Remélem, hogy ez csak egy korábbi fotó, és időközben a gép már elkészült.</blockquote>

Nem mostani. Látogass az Oroszország topikba.....
 
M

molnibalage

Guest
Anno az F-14 és F-15 vadászgépeket is tesztelték még a 70-es évek elején Mk82/83/84 bombákkal alaposan megpakolva

Az F-15-öt több, mint tesztelték. Az első vagy két kiképzett pilóta eresztés az USAF-nál még kapott bombázó kiképzést, azóta viszont nagyítóval kell olyan pilótát keresni, aki AG állásban használta volna valaha a fegyverzet üzemmód kapcsolót, legfeljebb földi gépágyús lövészethez, ha van ilyen egyáltalán...

Azok is csúcsvadászok voltak és a későbbiekben egyiken sem voltak alakulatszinten rendszeresítve az említett bombák az alap USAF/USN vadászverzióknál, pedig a képesség megvolt. (Izrael viszont igényt tartott ere a képességre az F-15A/B/C/D esetében is).
Sőt, az IAF F-15C/D gépek asszem már JDAM használatra is képesek.
 
M

molnibalage

Guest
Bár e téren nem vagyok szakértő, de a gép szárnyára pakolt súlyok és a hozzá csatlakozott cuccok szerintem valami ragasztásos technológia miatt van. A gépek fárasztásos tesztjéra más gépet használnak és a dinamikus igénybevételek gyorsított öregedés vizsgálata a cél bár több ezer órás fáradásos tesztek is vannak ma már, amit évekig csinálnak.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
13002357_1041850382536732_8372231815232750554_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
</blockquote>

A fotón a sárkányszerkezet megosztott aerodinamikai/anyagfáradási tesztelése/annak előkészítése látható. Mivel a légerők nem egyes pontokban, koncentráltan hatnak a gépre, hanem minden egyes négyzetcentiméteren, így nem elég pl. a lerögzített gépnél csak a szárnyvéget terhelni ismétlődő fel-le mozgatással, hanem a légerőhöz hasonlóan el kell osztani a terhelést a fáradásos vizsgálatnál. Ha megfigyelitek, a felülről belógó hosszú hidraulikus munkahengereken lógó gerendák mindegyike több ponton van bekötve a sárkányhoz, vagy a sok kis gerendához, amik szintén sok ponton vannak a sárkányhoz rögzítve, így a munkahengerek programozott mozgatásával végzik a sárkány szilárdsági tesztelését. Ezt általában a sokezer órás teszt végén addig szokták fokozni, amíg a gép ténylegesen elkezd egyre több ponton repedezni, majd széttörik, ezért az ilyen célra épített sárkányt törőpéldánynak is nevezik. Ilyenkor elvileg kiderülnek a szerkezet gyenge, megerősítésre szoruló pontjai, és hogy ténylegesen mennyi a gépnek a törési limitje g-értékben (a neten lehet is ilyen felvételeket találni). Amit nehezen lehet imitálni : az örvénylésből eredő légerők pl a függőleges vezérsíkon (elég nehéz azt programozni, hányszor fog a gép olyan állásszögön repülni olyan sebességgel, aminek örvényhatása ki akarja csavarni a vezérsíkot). Amit nem lehet imitálni: az a hosszútávú korrózió szilárdság-csökkentő hatása, és a levegőben nagy magasságban lévő -30-50, és a sivatagban lévő +60 fok, pedig ezek is hatnak az anyagszilárdságra, főleg a kompozit-anyagoknál.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 113
82 840
113
<blockquote rel="boki">Állítólag ma volt az elso felszállás...
Csak nem akarnak jönni a képek...
</blockquote>

Mindig késobb jottek....(másnap, harmadnap). Reméljuk a spotterek készenlétben voltak Komszomolszkban.:)
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 756
28 633
113
<blockquote rel="nyugger"><blockquote rel="boki">Állítólag ma volt az elso felszállás...
Csak nem akarnak jönni a képek...
</blockquote>

Mindig késobb jottek....(másnap, harmadnap). Reméljuk a spotterek készenlétben voltak Komszomolszkban.:)</blockquote>

Ha ezt tudom nem búvom egész délután az orosz fórumokat meg VK-t :D
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 113
82 840
113
<blockquote rel="boki"><blockquote rel="nyugger"><blockquote rel="boki">Állítólag ma volt az elso felszállás...
Csak nem akarnak jönni a képek...
</blockquote>

Mindig késobb jottek....(másnap, harmadnap). Reméljuk a spotterek készenlétben voltak Komszomolszkban.:)</blockquote>

Ha ezt tudom nem búvom egész délután az orosz fórumokat meg VK-t :D</blockquote>

A komszomolszki KNAAZ készített képeket és videot is. Tehát hivatalos anyag van, kérdés mikor teszik kozzé. Remélem május 9-ig kint lesznek a képek. :)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 113
82 840
113
T-50-6-2 (állítólag)
55392787af5d728d8e3f491e65c9b90c1461914369.jpg

A komszomolszki "komcity.ru" szerint
http://www.komcity.ru/news/?id=22798