Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 047
113
A friss hírek gyakorlatilag olyan hírek, amik a jenkiknél a publikus adatot jelentenek. Most komolyan, mi olyan kurva nagy titok abban, hogy nágy órát repült a PAK-FA flotta? A jenkiknél a gépek repóra statja publikus adat az ASFC-n...

Na, akkor talán ez a pillanat, ahol lehetne elmélkedni azon, hogy milféle fejlődés volt a fejekben tőlünk keletre 25 év alatt és hova is akar tartozni az ember... Izé...

Nem a repult órák száma miatt....Információkat szivárogtatott ki a Pak-Fa programról, a proto gépek osszeszerelésének állásáról, idopontokról, meghibásodásokról(a gép gyenge pontjairól) Melyik protókba van AESA, melyiket festették le a radarabszorbens anyaggal...stb. Ezenkívul beszámolt a Szu-35Sz építésérol, a gépek meghibásodásairól és visszakerulésukrol javításra a Knaazba...stb.stb. Tole tudjuk, hogy melyik gép hová kerult, mikor kaptak RVV-SzD-t, hogy Síriába készultek a gépek.......lehetne sorolni.
A legdurvább az, hogy orosz fórumozó(k) jelentették fol.
O volt az egyetlen forrás aki tájékoztatott a Knaazban folyó dolgokról. Ennek sajnos vége.
A Knaaz meg nem informál semmiról, tehát mostantól csak nézunk mint a moziban. :)
 
M

molnibalage

Guest
Ezek mind olyan adatok, hogy érdekességek, de semmiféle konkrét infó nem jön le. Őszintén, miféle harcászati jelentősége van és lesz annak, hogy perpillanat melyik gép van lefestve...? Az is, hogy perpill melyikban van AESA radar?
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Komolyan nem értem, hogy ezen mit lehet kiakadni... :) Egyszerű "limonádé" melóknál benne vannak a szerződésekben, hogy nem lehet tetszés szerint adatokat kivinni, adatokat közölni arról, hogy te/ti mit csinálsz/csináltok ott...
Azt sehol nem "mezei" Iván vagy Johnny dönti el, hogy mit visz ki egy fejlesztésről. :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A J-20 hány órát repült eddig? Hol tart a fejlesztési programja? Hány darabot tervez hadrendbe állitani belőle a kinai légierő?
Egyáltalán hány kész gép is van valójában?

Nem tudjuk hány órát repültek. Csak arról szerzünk tudomást, ami a gyár udvarán látható. Megtudjuk, ha elkészül egy gép és vannak filmek, képek a gyári berepülésekről. Ezt követően a gépet átveszi a légierő és átrepüli egy távoli katonai repülőtérre és ott történnek a tulajdonképpeni berepülések.
De nem tudom, hogy ez ebben a kontextusban miért annyira fontos?
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
<blockquote>De nem tudom, hogy ez ebben a kontextusban miért annyira fontos?

Szerintem tudod... :) Inkább az érdekes kérdés, hogy miért ekkora a titkolozás ezen programok körül, amíg az USA-ban ugye már nem nagyon rejtik véka alá... A fentiekkel ellentétben szerintem ennek semmi köze a demokrációhoz. Anno az F-117-ről mennyi fotó is került ki a tervezési szakaszban? :) De az jó kérdés, hogy pl. az USA-val szemben kell vagy mondjuk épp az oroszok és kína között az ipari kémkedés, versengés miatt, stb.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="Mackensen"><blockquote>De nem tudom, hogy ez ebben a kontextusban miért annyira fontos?

Szerintem tudod... :) Inkább az érdekes kérdés, hogy miért ekkora a titkolozás ezen programok körül, amíg az USA-ban ugye már nem nagyon rejtik véka alá... A fentiekkel ellentétben szerintem ennek semmi köze a demokrációhoz. Anno az F-117-ről mennyi fotó is került ki a tervezési szakaszban? :) De az jó kérdés, hogy pl. az USA-val szemben kell vagy mondjuk épp az oroszok és kína között az ipari kémkedés, versengés miatt, stb.

</blockquote>

Az F-117 már régen szolgálatban állt, és még a létezése is titok volt (pl. csak éjszaka repültek vele, nehogy egy szemfüles spotter le tudja fotózni). Szóval nem kell megsértődni - legalábbis ne tegyük ezt egyoldalúan - a demokráciákban is vannak titkok. Pl. azt se ajánlanám, hogy Görögországban bármilyen katonai objektumot fotózzon bárki bármilyen nagy távolságból akár csak telefonnal is!!
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Ezen a szinten nem hiszem, hogy bármi relevánsat megtudnának az ipari kémek.
A PAK-FA kontextusában nem értem, mi koze ehhez a J-20 program.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
<blockquote>A J-20 hány órát repült eddig? Hol tart a fejlesztési programja? Hány darabot tervez hadrendbe állitani belőle a kinai légierő?
Egyáltalán hány kész gép is van valójában?

Nem tudjuk hány órát repültek. Csak arról szerzünk tudomást, ami a gyár udvarán látható. Megtudjuk, ha elkészül egy gép és vannak filmek, képek a gyári berepülésekről. Ezt követően a gépet átveszi a légierő és átrepüli egy távoli katonai repülőtérre és ott történnek a tulajdonképpeni berepülések.
De nem tudom, hogy ez ebben a kontextusban miért annyira fontos?</blockquote>

Igazából nem fontos. Csak példának hoztam fel válaszként molni szokásos puffogására. Fura hogy mennyiszer kerül szóba az, hogy Oo-ban micsoda antidemokrácia van, mert "ezt" nem lehet, meg "azt" nem lehet. Ehhez képest Kína (ahol sok dologban még mindig erősen az észak koreai módszerek lightosabb verziója működik) szóba sem kerül. Ez engem nem zavar egyébként. Titkolózzanak csak nyugodtan az oroszok, a kínaiak és aki akar. Az ő fejlesztésük, ők tudják, hogy mit akarnak megóvni, és mit nem belőle.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Molnibalage: tudok olyan sima háztartási eszközöket összeszerelő (nem gyártó) gyárról, ahol nem szabad fényképezgetni. Szerződésbontás is járhat érte.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Na itt már megint bekavart a rendszer - vagy a "szaktudásom", a 11,44-es hsz.-t nem zotyek78-tól idéztem, hanem teljes egészében az én művem. Bocs...
emel
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Lehet hogy a ruszkik mostanában kicsit idegesebbek a PAK-FA program miatt. Egyre több hír jön arról hogy gondok vannak...

Ez a legutóbbi:
military-informant.com/analytic/kitayskie-ekspertyi-zayavili-chto-rossiyskiy-samolet-t-50-stradaet-ot-nepreryivnyih-tehnicheskih-problem.html

A cikk szerint összesen 700 óránál tart a meglévő prototípusok össz. repült ideje.
Szerkezeti gondok vannak (lehetnek), és gond van a szoftverrel (mondjuk én azon csodálkoztam volna ha nekik nincs gondjuk vele)

Nagyon úgy tűnik hogy csodák az oroszoknál sincsenek, nekik is meg kell küzdeniük egy új típus fejlesztésének minden nyűgével, bajával.
 
M

molnibalage

Guest
Boki utolsó listája szerint elérték már az 1200 órát. Mondjuk nem mintha számítana, hogy 1200 vagy 700. 6 év után, hogy komolyan vegyük valahol 12 ezer óránál kellene állniuk.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Nekem is kicsit gyanús ez a letartóztatásos sztori. Ha fontos lett volna, hogy titokba maradjanak a dolgok, akkor az első szivárogtatásnál lecsaptak volna. Ennyi ideig nem lehet szivárogtatni, úgy, hogy a fél világ tudja, hogy ki vagy.
Az is fura, hogy most fogják be a száját, mikor inkább gondokról lehet hallani.
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 340
5 040
113
A friss hírek gyakorlatilag olyan hírek, amik a jenkiknél a publikus adatot jelentenek. Most komolyan, mi olyan kurva nagy titok abban, hogy nágy órát repült a PAK-FA flotta? A jenkiknél a gépek repóra statja publikus adat az ASFC-n...

Na, akkor talán ez a pillanat, ahol lehetne elmélkedni azon, hogy milféle fejlődés volt a fejekben tőlünk keletre 25 év alatt és hova is akar tartozni az ember... Izé...
A fejben lévő probléma nálad lesz, ugyanis az amerikaiaknál sem Joe, a takarító vagy Jim, a hegesztő hozza nyilvánosságra az infókat, hanem mondjuk a cég szóvivője - és kizárólag olyan információkat, amelyeket a vezetés (valamint a megrendelő) jóváhagyott. Ezen túlmenően pedig eléggé valószínű, hogy a KNAAZ-nál (is) felhívják a dolgozók figyelmét arra, hogy fogják be a szájukat, mert egy cég sem igazán szereti, ha valaki "kibeszél". (Adott esetben nem azért, mert titkaik vannak, hanem azért, mert aki pofázik, az esetleg hülyeségeket hord össze és/vagy olyat is elmond, amit már tényleg nem kéne, mert mondjuk a konkurens cégek kihasználnák.) Tökmindegy, hogy mennyire jelentéktelen az információ, ha nem mondhatja el, akkor nem mondhatja el. "Pont." :DDD Nagyon hülyének kell lenni ahhoz, hogy ezt valaki ne legyen képes felfogni.
Az pedig, hogy az amerikaiaknál mi publikus, az oroszokat (és mindenki mást) a világon semmire nem kötelezi, ők azt hoznak nyilvánosságra vagy titkolnak el, amit ők akarnak.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 046
113
Nem akarom szétofftopicolni az oldalt, de mos voltam oroszországban Moszkvában. Mikor hazatértem a Keleti pu-ba és onnan a Blahára olyan volt mintha egy európai nagyvárosból a balkánra érkeztem volna. Az orosz hálókocsik ajtaja kártyával működik. A metro, villamos, hév-re mágnescsikkal, vagy QR kóddal lépsz be. Moszkva (tudom külön ország) belvárosa (akkora mint Bp. tele volt minden üzlettel, ami párizsban, londonban. Van fizetőképes kereslet. Nem volt moszkvában még Lada Lantra sem, csak nyugati autók. Ennyi luxuskocsit még nem láttam. De még a külvárosban is összesen 2 ladát láttam ami régi kocka volt. Nos kb. ennyi az oroszokról. Szólászsbadság: ne szidd putyint, és ha jó fizetésed van, akkor jól élsz. Kb. mint nálunk.. A gripenek repült óráit tudod? Nem. akkor Orbánisztán = Putyinisztánnal :)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 046
113
Ja még annyi, hogy az 50-es évek óta nem volt annyi fekete program mint USA-ban mint most van. A nagy adathalmazzal csak annyi, hogy Molni esküdött az F-15 oldalszámokra, gyári számokra aztán ezt valahogy felülírták a Szingapuri adatok :)
Még mindig kétséges, hogy Szerbia felett megrongált B-2-vel mi lett, és nem-e egy félig kész példányt építettek hosszú idő alatt meg helyette (persze a darabszám, oldalszám, stb. nem változott..
No erre mit fogok kapni :)..
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 047
113
A repult órák száma 2016 február 1-ig:

Т-50-1 - 274 часа, 227 посадок.
Т-50-2 - 244 часа, 241 посадка.
Т-50-3 - 340 часов, 175 посадок.
Т-50-4 - 225 часов, 152 посадки.
Т-50-5Р (после ремонта) - 19 часов, 12 посадок.
felújítás után
Oldalszám:(51-55), utána repult órák száma/leszállások száma

Osszesen február 1-ig 1102 órát repult az 5 gép.
Az 55-os február 22-én átrepult Aktyubinszkbe a tesztkozpontba.

Pontos adatok 2016 február 1-ig.
 

xfotel

Member
2013. április 10.
955
9
18
Nekem is kicsit gyanús ez a letartóztatásos sztori. Ha fontos lett volna, hogy titokba maradjanak a dolgok, akkor az első szivárogtatásnál lecsaptak volna. Ennyi ideig nem lehet szivárogtatni, úgy, hogy a fél világ tudja, hogy ki vagy.
Az is fura, hogy most fogják be a száját, mikor inkább gondokról lehet hallani.

en is arra gondoltam h valami orosz huncutsag van a hatterben