Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
T50-6-2_-_24.5.16_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
A

altx

Guest
kulonbsegek:
pakfa%2Bt-50-6-2%2B2.jpg


+ az a kis kerek uveg ami az elejen van (ami szerintem 101KS-O lehet, de lehet tevedek is)
KS-B+frontal+&+KSO+Rear+IRST+for+FGFA.jpg
 

Capslock

Member
2010. december 30.
579
2
18
Egy kellemetlen hír. :(
Elbocsátották a Knaazban dolgozó "kollegát", aki mindig friss híreket szolgáltatott a Pak-Fa program állásáról és a Szu-30,35 gépek gyártásáról , meghibásodásairól, javításairól..stb.
Eljárást is indítottak ellene.

Vajon a hírekre szintén éhes kínaiak is megkereshették egy ajánlattal a szivárogtatásra láthatóan hajlamos kollégát, és lehet, ezen a ponton léptek az oroszok?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A szélvédő előtti, vagy a kabin alatt a törzs alján lévő üvegkupolára gondolsz?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Szerintem a szivárogtatás félig hivatalos volt. A munkásos dolog meg a fedősztori volt.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 505
113
Mondjuk egy ilyen verzióban több lelemény van, mint a kínai stílusban, ahol csak simán kitakarnak néha ezt azt, mást meg megPS-eznek, aztán találgassál :D...
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A kínaiaknál először jönnek a homályos, pocsék minőségű képek, aztán a jobbak stb. stb.
Itt meg egy őszinte munkás írogatott a fórumokra bő egy évig, míg egy gonosz fórumtárs fel nem nyomta. Az, hogy a bolygó összes szaksajtója használta forrásként az információit, fel sem tűnt a hivatalos szerveknek...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 505
113
Egyértelmű, megmondták már sokan, az oroszok tök hülyék, még net sincs:p. Ja, a kínaiaknál jönnek a homályos, pocsék képek, aztán az egyre jobbak, kis pandafejjel kitakarva, meg úgy megcsinálva, hogy kb. senki nem tudja, hogy most frankó, vagy PS a jó minőségű kép. Szerintem megegyezhetünk abban, hogy egyik versenyző sem szereti, ha olyan híren, infón, adaton kívül bármi kikerül, amit nem Ő akart hogy kikerüljön, de van amit direktben szivárogtatnak, ők ilyenek. Az USA meg reklámoz mindent, amit csak ér, és mindezt teszi egy arrogáns elittudattal, nekem az sem szimpatikus egyébként, ahogy mindig megszagértik, hogy kb. F-16 ost nem lőtt le Mig-23, Abrams soha nem pusztult el harckocsiütközetben, és még az F-117 is csak figyelmetlenségből lett lelőve, B-2 meg ott sem volt... Ízlések és pofonok...
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Egyértelmű, megmondták már sokan, az oroszok tök hülyék, még net sincs:p. Ja, a kínaiaknál jönnek a homályos, pocsék képek, aztán az egyre jobbak, kis pandafejjel kitakarva, meg úgy megcsinálva, hogy kb. senki nem tudja, hogy most frankó, vagy PS a jó minőségű kép. Szerintem megegyezhetünk abban, hogy egyik versenyző sem szereti, ha olyan híren, infón, adaton kívül bármi kikerül, amit nem Ő akart hogy kikerüljön, de van amit direktben szivárogtatnak, ők ilyenek. Az USA meg reklámoz mindent, amit csak ér, és mindezt teszi egy arrogáns elittudattal, nekem az sem szimpatikus egyébként, ahogy mindig megszagértik, hogy kb. F-16 ost nem lőtt le Mig-23, Abrams soha nem pusztult el harckocsiütközetben, és még az F-117 is csak figyelmetlenségből lett lelőve, B-2 meg ott sem volt... Ízlések és pofonok...

Elvesztettem a fonalat...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 505
113
Ki hogy szivárogtat. Van aki helyi munkás fecsegésnek, van aki spotterektől jövő fényképeknek a segítségével, no meg van akik direktben reklámoznak mindent, ami az övék, nimbuszt teremte, és elhitetve, hogy csak ők vannak a pályán. Nagyjából ennyi lett volna a lényeg.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
13002357_1041850382536732_8372231815232750554_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


A fotón a sárkányszerkezet megosztott aerodinamikai/anyagfáradási tesztelése/annak előkészítése látható. Mivel a légerők nem egyes pontokban, koncentráltan hatnak a gépre, hanem minden egyes négyzetcentiméteren, így nem elég pl. a lerögzített gépnél csak a szárnyvéget terhelni ismétlődő fel-le mozgatással, hanem a légerőhöz hasonlóan el kell osztani a terhelést a fáradásos vizsgálatnál. Ha megfigyelitek, a felülről belógó hosszú hidraulikus munkahengereken lógó gerendák mindegyike több ponton van bekötve a sárkányhoz, vagy a sok kis gerendához, amik szintén sok ponton vannak a sárkányhoz rögzítve, így a munkahengerek programozott mozgatásával végzik a sárkány szilárdsági tesztelését. Ezt általában a sokezer órás teszt végén addig szokták fokozni, amíg a gép ténylegesen elkezd egyre több ponton repedezni, majd széttörik, ezért az ilyen célra épített sárkányt törőpéldánynak is nevezik. Ilyenkor elvileg kiderülnek a szerkezet gyenge, megerősítésre szoruló pontjai, és hogy ténylegesen mennyi a gépnek a törési limitje g-értékben (a neten lehet is ilyen felvételeket találni). Amit nehezen lehet imitálni : az örvénylésből eredő légerők pl a függőleges vezérsíkon (elég nehéz azt programozni, hányszor fog a gép olyan állásszögön repülni olyan sebességgel, aminek örvényhatása ki akarja csavarni a vezérsíkot). Amit nem lehet imitálni: az a hosszútávú korrózió szilárdság-csökkentő hatása, és a levegőben nagy magasságban lévő -30-50, és a sivatagban lévő +60 fok, pedig ezek is hatnak az anyagszilárdságra, főleg a kompozit-anyagoknál.

Nyúzzák a törzs elejét is

T50.png


A kabin körül a felületre ragasztott bevezetékezett lapok nyúlásmérő bélyegek lehetnek?
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113

No ez most meglepett. Nem hittem volna, hogy hozzányúlnak a hajtóműburkolathoz az Izdeliye 30 beépítése előtt.

A 34. perc-nél............nem tudom kimerjem-e mondani....jajjaj.....nem érdekel lesz ami lesz !!!!! TVC...kimondtam

:D Azért nem teljesen ördögtől való az, na! :D



kulonbsegek:
pakfa%2Bt-50-6-2%2B2.jpg


+ az a kis kerek uveg ami az elejen van (ami szerintem 101KS-O lehet, de lehet tevedek is)
KS-B+frontal+&+KSO+Rear+IRST+for+FGFA.jpg

Az lesz az, nem tévedsz.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
rudi
Igen, valószínűleg nyúlás/vetemedés mérési pontok lehetnek, de az is előfordulhat, hogy terhelési pontok IS, csak még nincsenek bekötve a terhelő szerkezetek erőátadási pontjai (a kis "zsákoknak" ugyanolyanok az alsó szélein lévő kivágások, sliccelések, mint a már bekötött terhelő elemeknél).