Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 110
82 833
113
Nem vásárlásról. A fejlesztési szerződés szerint fél éve meg kellett volna kapniuk az első példányt a nekik fejlesztett cuccból. Úgy tudom, miliárdokat nyomtak bele a fejlesztésbe.
Csupán 250 millio USD-t fektettek az elozetes tervekbe, ami szerzodés 2013-ban véget ért.A konstruktor-tervezési munkákat és a protók építését Indiának a kovetkezo szerzosés alapján kivitelezték volna, de errol nincs eddig semmilyen szerzodés aláírva.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 376
3 515
113
Jó kis vita, de igencsak mellé néztek. A feladat amire csinálták, pont ezt követelte meg. 2 bomba? Nincs kommunikáció? A kommunikáció lehetősége 100% hogy adott volt. Azt a gépet visszahívhatták, ha a célpont megváltozik esetleg már megsemmisül. Pláne, atom képességgel. A gépet arra tervezték, hogy kiemelt fontosságú célpontokat az észlelés lehetőségét minimálisra csökkentve megsemmisítsen. Erre tökéletesen alkalmas is. Bebizonyította a Sivatagi Viharban, de akár a délszláv válságban is. Ez most pont olyan, mintha azt mondanátok, az A-10-re, hogy egy szutyok, mert akár egy Mig-21 is leszedi. Igen, van esély rá, de egy Mig-21 soha nem lő majd ki 26 harckocsit 1 nap alatt.
Amire kellett jó volt. Jó, de költséges. A feladatra alkalmas a B-2 is. Nagyobb terheléssel, nagyobb hatótávval ugyanolyan láthatatlanul. A 2 drága típus helyett maradt egy. Szerintem a Raptor is megoldhatja a feladatait. Ugyan nem bombázó, de a hatótávja megvan, a bomba megvan rajta, csak kicsit több benne a high-tech cucc.

A Nighthawkok 1998-tól megkapták az IRRCA-rendszert ami egy felfelé néző LPI antennával lehetővé tette a magasabban repülő gépekkel (általában U-2) és a műholdakkal történő szélessávú, titkosított, oda-vissza real-time kommunikációt és adatátvitelt. 1999-ben Jugoszlávia ellen már használták is. A fogadott adatok (képek is) megjeleníthetők voltak a kijelzőn és megváltozott harci helyzetben komplett új bevetéstervet is küldhettek a pilótának, akinek csak jóvá kellett hagynia és a rendszer automatikusan átírta a repülési tervet, átállította a robotpilóta útvonalpont beállításait stb. Mindemellett a gépeken természetesen volt rádió is, igaz, éles bevetéseken ezt nem nagyon használták, bár ezt is korszerűsítették és szintén LPI tulajdonságokkal bírt.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 376
3 515
113
Biztos vagy abban, hogy az informàcióid aktuàlisak? Nem kötözködèsből kèrdem. Mert èn is olvastam hasonlókat, de 2014-es dàtummal. Amit èn irtam, az 2016 közepéről való.

Egy-két hónapja több angolszász szaklap is tárgyalta a kérdést, tehát ennyire friss az infó. Azóta persze... :)
 
A

altx

Guest
Csupán 250 millio USD-t fektettek az elozetes tervekbe, ami szerzodés 2013-ban véget ért.A konstruktor-tervezési munkákat és a protók építését Indiának a kovetkezo szerzosés alapján kivitelezték volna, de errol nincs eddig semmilyen szerzodés aláírva.


akor ezek szerint az indiaiak kidobtak 250 miliot csak ugy az ablakon?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 824
30 875
113
akor ezek szerint az indiaiak kidobtak 250 miliot csak ugy az ablakon?
Ha a terveket megkapták az FGFA-ra, akkor nem. Persze ha itt megállnak, akkor kidobott pénz, mert a tervekkel nem fognak légvédeni, esetleg eladják valakinek és a pénz egyrészét visszaszerzik így. Az oroszok 8-10 milliárdot fektettek eddig bele, van azt hiszem 6 röpképes protó és egy még jön hamarosan. Az indiai hozzájárulást figyelembe véve miért is kellett volna átadni már nekik egy gépet?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and altx
A

altx

Guest
Ha a terveket megkapták az FGFA-ra, akkor nem. Persze ha itt megállnak, akkor kidobott pénz, mert a tervekkel nem fognak légvédeni, esetleg eladják valakinek és a pénz egyrészét visszaszerzik így. Az oroszok 8-10 milliárdot fektettek eddig bele, van azt hiszem 6 röpképes protó és egy még jön hamarosan. Az indiai hozzájárulást figyelembe véve miért is kellett volna átadni már nekik egy gépet?

ezek az indiaiak sem tudjak mit akarnak. akarnak nagy bulit de nem akartnak fizetni erte. ott van a rafale peldaja is..akarom nemkarom, akarom de csak ako ha piszok olcso lesz.
a tervekkel meg kitorolhetik amikor a sajat gepjuket nem tudjak megcsinalni rendesen (ami mesze van ettol a 5 gen szintol).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
ezek az indiaiak sem tudjak mit akarnak. akarnak nagy bulit de nem akartnak fizetni erte. ott van a rafale peldaja is..akarom nemkarom, akarom de csak ako ha piszok olcso lesz.
a tervekkel meg kitorolhetik amikor a sajat gepjuket nem tudjak megcsinalni rendesen (ami mesze van ettol a 5 gen szintol).
A NAGY indiai Rafale-üzlet ott úszott el, hogy ugye jó részét a gépeknek Indiában gyártották volna (így lett volna esetleg olcsóbb). A turbánosok azt kérték a Dassault-tól, hogy ugyanolyan minőségi garanciát adjanak rájuk mint a Franciaországban összeszerelt gépekre, a francúzok meg azt mondták hogy ez természetes, de akkor ugye mennek a francia minőségellenőrök az indiai gyártósorra. Az indiai gyártó cég meg ebbe nem egyezett bele, így persze bukták a francia garanciát, az indiai légierő meg anélkül nem fogadta el a gépeket, így csökkent le a darabszám a francia gyártású gépekre.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 980
8 534
113
A nagy Rafale üzlet egyik aspektusa igaz amit emel irt. Másik, hogy nincs pénze még Indiának sem, hogy egyszerre finanszírozza a FGFA és a Rafale projektet, és szinte két szét közül estek a földre. Az FFGA késik, ami miatt 4++ gen gépek kellenének, de nincs pénz a Rafel-ra sem, mert közben finanszírozni kell az FGFA-t.
Persze indokok között sok minden van, és nem igazán tudjuk, de az biztos, hogy sok projektjük van és nyelik a pénzt. Nem igazán racionális Indiában katonai vonalon a költségtervezés.

Más: Tudtommal a Amerikai Kongresszus felé a Légierő benyújtott egy felterjesztést, hogy az F-117A-kat selejtezhessék, ne tárolják, konzerválva azokat. (Kell a pénz a F-35-re, szinte minden forrásból). Ugyanakkor Golffein fene tudja, hogy saját véleményt, vagy a Légierő hivatalos véleményét hozta nyilvánosságra, az F-117 reaktiválásával kapcsolatban. Ellentétes a két dolog..
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Az f-35 -nek is van egy furcsa pikkelyes bőre :)

A Pakfa gépek is fognak kapni valami érdekes bevonatot?

Vagy festik őket majd össze vissza mint a szu-30 gépeket ?
 
M

molnibalage

Guest
A nagy Rafale üzlet egyik aspektusa igaz amit emel irt. Másik, hogy nincs pénze még Indiának sem, hogy egyszerre finanszírozza a FGFA és a Rafale projektet, és szinte két szét közül estek a földre. Az FFGA késik, ami miatt 4++ gen gépek kellenének, de nincs pénz a Rafel-ra sem, mert közben finanszírozni kell az FGFA-t.
Persze indokok között sok minden van, és nem igazán tudjuk, de az biztos, hogy sok projektjük van és nyelik a pénzt. Nem igazán racionális Indiában katonai vonalon a költségtervezés.

Más: Tudtommal a Amerikai Kongresszus felé a Légierő benyújtott egy felterjesztést, hogy az F-117A-kat selejtezhessék, ne tárolják, konzerválva azokat. (Kell a pénz a F-35-re, szinte minden forrásból). Ugyanakkor Golffein fene tudja, hogy saját véleményt, vagy a Légierő hivatalos véleményét hozta nyilvánosságra, az F-117 reaktiválásával kapcsolatban. Ellentétes a két dolog..
Goldfein repülte a típust asszem, szóval kicsit talán maga felé húz a keze a szentemnek.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Látom sok variáció van és a a K-72m2 akakr lenni majd az ami megfelel a AIM-9x rakétának:confused:
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Bocsának K-74m2

  • R-73 - Standard model with ±45° off-boresight.
  • R-73M - Improved model.
  • R-74 (izdeliye 740) - Improved model with ±60° off-boresight.
  • RVV-MD - Export model of the R-74.
  • K-74M (izdeliye 750) - Improved model with ±75° off-boresight.
  • K-74M2 (izdeliye 760) - Further improved variant with reduced cross-section for the PAK FA. Intended to match the AIM-9X and ASRAAM.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 824
30 875
113
Ennél szebb festések még voltak a PAK-FA-n, és az a szegecselés valami horror. Ez vajon az a példány, amit pár hete láttunk,d e még tiszta szénszál volt kívül?