Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Nem értem, hogy az F-117 miért bukott volna meg. Egyszerűen csak elavult az idő előrehaladtával. Haditechnológiai szempontból korszakalkotó volt, így nem csoda, hogy hamarabb is avult el. Bedarálni nem érdemes, mert bizonyos feladatokat most is el tudna látni. Raktárban jó helye van.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
M

molnibalage

Guest
1. Nagyon jól tudom menyi, hónapokig dolgozni mindenféle cikken, cikksorozaton, sőt éveket könyveken. Mivel én is csináltam, csinálom. Sőt azokat is lektorálják a HT-ban, méghozzá nem egy személy már, mert új minőségbiztosítási rendszer miatt többen lektorálnak. Ennek ellenére, állandóan arra hivatkozni nevetséges (Gondolatok a Légiharcászatról). Irgalmatlan nagy munka, és kellő mélységű is, de nem ebből oktatnak, sem Coloradó Springsben, sem Zsukovszkijban, de még nálunk sem...
Valóban nem ebből oktatnak, csak amikor dudi összevissza állít fel mércét aszerint, hogy ő milyen beteg módon találja ki őket... Jó hogy azt nem rótta fel hibának az F-117-nek, hogy nincs hozzá buddy-buddy konténer légiutántöltésre... Mert ilyen szinten volt az, hogy akkor szerinted mit kellene tudnia.

3. Nem igaz, hogy az EF csak 2 egytonnásat tud cipelni, mert vannak nem repülőnapi képek a NET-en a Szíriai akcióból, amikor bizony több kisebb méretű bombát cipelt, sőt Stonefort, Zhord és még néhányan akik vettük a fáradságot, hogy a Libiai konfliktus idején kimenjünk Avianoba, meg Sziciliába stb. láthattunk is klf konfigurációkat F-16/F-15E gépeknél.
Senki nem mondta, hogy az az elméleti max. Te is olvasod és értelmezed amit írok...? Én tettem be a gépet a 6 bombás gépről, aztán közlöltem, hogy ennek a konfignak semmi érteme... Nézd már meg, hogy a Rafale milyen konfiggal járt Líbia felett, hogy lásd a gyakorlati és elméleti max. közötti difit. Az F-15E is képes lenne 7x2000 lbs-re. Aztán mutass olyan képet, ahol ezt élesben csinálja. Kipróbálták a lentit. Mennek ezzel éles bevetésre? Frászt...
MDC-F-15B-DRF-Demonstrator-1984-1S.jpg

Az F-16 is képes 4x2000 lb-re, ha csak buta bomba. Élesben egy század vagy ezred tolta a Sivatagi Vihar alatt is ezt, mikor már nem volt légvédelem. Minden más esetben 2x2000 lb a max, még Mk bombákkal is, PGM-ben meg 2x2000 a kemény max, mert a belső függesztőnek kábelezése sincs hozzá. Igen, van fent sajtós képes 4xGBU-24-gyel, csak éppen soha nem írták alá, hogy a belsőket nem tudná használni a gép és értelme sincs.


Semmilyen hozzászólás nem láttam, amely csak az 1 tonnásra vonatkozott. Arról írtak, hogy az F-117 egy (igazából 2 db. 1 tonnás tudott szállítani. Egyébként 1800 kg volt a terhelhetősége tehát 2 egytonnás volt a maximum. GBU-12-ből gondolom 4-et is tudott hordozni súly alapján, és be is fértek a bombakamrába, kérdés, hogy fel lehetett-e 4-et függeszteni..
Az F-117-es a LGB-k közül csak a GBU-27-et kapta meg, ami egy módosított Paveway II, mert az eredeti GBU-10/24 nem fér be a bombatérbe. A JDAM-ből nem tudom, hogy a kisebbeket megkapta, de sanszosan nem.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem véletlenül vonták ki. A Jugoszláv konfliktus előtt hatalmas volt a média hírvelés a lopakodó bombázó felsőbbrendűsége mellett, aztán kiderült, hogy meztelen a király. A Raptor szerintem egy technológiai ugrás a hadi repülés világában, de helyén kell kezelni az ugrás mértékét. Mivel még nem volt tényleges, előre bejelentett harci cselekményben egy második vonalbani országgal szemben. A marketing legalább olyan félelmetes fegyver tud lenni mint a valós,csak nem folyik vér.
Persze hogy nem véletlenül vonták ki, mert mindennek oka van. Persze nem azért búcsúztatták, mert a ki tudja hányszáz vagy ezer bevetésből egyet (mind az egyet??!!!) véletlenül le tudtak lőni, ez édeskevés lett volna hozzá, hiszen még balesetekben is többet veszítettek (tudod-e mennyit?). Azért vonták ki, mert kimondottan hidegháborús környezetben tervezték elsősorban az atomháború speciális körülményeihez igazodva (kevés fegyverzet de az atomfegyverrel nagy csapásmérési képesség), viszont az ellenség a Szu. békében meghalt, utódja Oroszország gazdaságilag-katonailag a padlón volt, a kivonás idejére már bőven pótolhatta a B-2 sokkal nagyobb hatótávval és kapacitással, ott volt a Raptor ami addigra többfeladatos lett, kapott földi támadási kapacitást is, ott volt már a láthatáron az F-35 is (akkor még senki se sejhette mekkorát fog késni), szóval egyszerűen nem volt miért tovább költeni rá a pénzt, viszont volt helyette más amire lehetett és jobban meg is érte. Ha az egyetlen lelövés miatt nyugdíjazták volna, akkor nem költötték volna rá a dollárt még 9 évig.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ha szerinted annyira jól használható és hasznos gép volt akkor miért is vonták ki?
Dudi, azért azt se feletsd el, hogy az F-117-et 25 év aktív csapatszolgálat után vonták csak ki! Ha nekem annyi millióm lenne ahány típus ennek még a felét sem érte meg csapatszolgálatban, hát elég csinos kastélyban lakhatnék. :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Nem az a lényeg,hogy hány év után vonták ki(ilyen alapon a B-52 meg TU-95 lenne a világ legjobb repülője) hanem az,hogy kivonták.Azért vonták ki mert használhatatlan volt(vagy is használható épp csak marha drágán semmivel nem tudott többet mint az alternatívái).
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
M

molnibalage

Guest
Nem az a lényeg,hogy hány év után vonták ki(ilyen alapon a B-52 meg TU-95 lenne a világ legjobb repülője) hanem az,hogy kivonták.Azért vonták ki mert használhatatlan volt(vagy is használható épp csak marha drágán semmivel nem tudott többet mint az alternatívái).
Oh, értem. Akkor a világ összes típusa bukott repülőgép?
Dudi, bocs, de ez már kikívánkozik belőlem. A Honvédségnél alapkövetelmény a kreténség? Emel leírta, hogy hány géptípus nem élt meg 25 éves szolgáltatot...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Oh, értem. Akkor a világ összes típusa bukott repülőgép?
Dudi, bocs, de ez már kikívánkozik belőlem. A Honvédségnél alapkövetelmény a kreténség? Emel leírta, hogy hány géptípus nem élt meg 25 éves szolgáltatot...

Váltótípus nélkül vonták ki és ez nem véletlen.Egész egyszerűen nem volt szükség egy akkora méretű egyfeladatos bombázóra.Az a gép azokkal a paraméterekkel zsákutca volt de nem volt más amikor szolgálatba állt.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
M

molnibalage

Guest
Váltótípus nélkül vonták ki és ez nem véletlen.Egész egyszerűen nem volt szükség egy akkora méretű egyfeladatos bombázóra.Az a gép azokkal a paraméterekkel zsákutca volt de nem volt más amikor szolgálatba állt.
Ne haragujd, de hülyeségedre szavak nincsenek. Az F-117 pont annyira zsákutca, mint anno a P-51 volt...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Én legalább egy tucat helyen - szakmai oldalakon, könyvekben olvastam, hogy a GBU-12et is rendszeresítették az F-117A-nál. Más kérdés, hogy egyetlen műszakival, fegyveressek vagy hajózóval sem beszéltem, aki repülte, vagy karbantartotta volna.. Ők tudják egyedül szerintem a tutit.

https://fas.org/man/dod-101/sys/ac/f-117.htm
 
M

molnibalage

Guest
Szóval nem egytonnással simán repültek jó néhány fegyverkonfiggal. A többi fényképen is van egy csomó máspld. SEAD konfig is Spangi Viperrel..
Ilyenkor nem értelek. Ki mondta, hogy csak azzal repültek? A nagy kalapácsok közül az a max. A Mk-83-at az USAF nem használta, de a 1000 fontos JDAM és GBU-16 mégis utat talált magának USAF gépeken is. Viszont ez is 2x1000 = 2000.

Mit akartál a képekkel mondani vagy bizonyítani?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Hol van a sisakdisplay és a 180 fokos fordulatra képes Aim-9x orosz megfelelője?
 
A

altx

Guest
ha jol tudom, a f117 meg most is idonkent repul a Neliss AB felet. szoval, az amcsik meg most is gondolnak ra.

nehogy egyszer csak meglepedjunk azon hogy hasznaltak valami bevetesen.
egy nagyobb kalamajka eseten ahol az oszes gep kellene, pl ruszki kina ellen.. ez a gep is hasznalhato lenne.

Nem a legjobban, legmodernebb fegyverekkel vedo teruletek ellen, de mivel nagy orszagokrol van szo, nyugodtan akadna neki olyan celpont ahol oda birna lopakodni es kidobni egy ket potyost.
 
M

molnibalage

Guest
ha jol tudom, a f117 meg most is idonkent repul a Neliss AB felet. szoval, az amcsik meg most is gondolnak ra.

nehogy egyszer csak meglepedjunk azon hogy hasznaltak valami bevetesen.
egy nagyobb kalamajka eseten ahol az oszes gep kellene, pl ruszki kina ellen.. ez a gep is hasznalhato lenne.

Nem a legjobban, legmodernebb fegyverekkel vedo teruletek ellen, de mivel nagy orszagokrol van szo, nyugodtan akadna neki olyan celpont ahol oda birna lopakodni es kidobni egy ket potyost.
1 vagy 2 gép van röpképesen tartva. Ezzel senki nem fog éles bevetést repülni. Egy századnyi gépet és a hozzá való személyzetet nem képt perc alatt rántanának össze... Már most is pilótahiány van...
 
A

altx

Guest
Most az indek miért nem kapták meg az FGFAjukat?

azert mert az ruszkik mindenkinek mindent megigernek, aztan meg rajonnek hogy nem birjak teljesiteni es huzzak utana az idot, vagy azt gondoljak a masik hulye es kicsesznek a vele. (pl. algeriai mig uzlet vagy a indiai r77 ahol a fele nem volt jo).
 
A

altx

Guest
1 vagy 2 gép van röpképesen tartva. Ezzel senki nem fog éles bevetést repülni. Egy századnyi gépet és a hozzá való személyzetet nem képt perc alatt rántanának össze... Már most is pilótahiány van...


akor milyert repkedsz vele ha nem tartod hasznosnak? kidobod a sivatagba hogy rohadjon mindt a tobbi es kesz, igy csak fogjak a helyet a hangarban ugy lekonzervaltan.
milyert tartod azokat a pilotakat olyan szinten hogy hasznalni tudjak a gepeket amikor ugyan azok a pilotak nagyon jol jonenek a f35 vagy raptor uleseben?