Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Ez már egy 50+éves "játék". Többek közt a félreértések elkerülések végett vannak a nagyon egyértelmű nuki doktrinák és ebben OO nagyon egyértelműen fogalmaz.

"Russia reserves the right to use nuclear weapons
  • in response to the use of nuclear and other types of weapons of mass destruction against it or its allies, and also
  • in case of aggression against Russia with the use of conventional weapons when the very existence of the state is threatened. "

Pont ezèrt nem bombàzza senki sem fasìrttà az orosz egysègeket Szìriàban.

Na de befejezem az offot, mert Mack mindjàrt jön takarìtani. :)
 
M

molnibalage

Guest
Jugoszlávia? F117? Hány esett le a primitívek keze által ? Hány volt utána rendszerben tartva?
Az F-117 nem elfogyott, hanem kivonták, önként. Ennek mégis mi a köze van ahhoz, hogy egy konfliktusban hogyan fogyna a gép...? Ja, és az AF után nyolc évvel. ..
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A raptort úgy kell venni mint a szárazföldi eroknel az elit egységeket. Kevés van belőlük mert koltsegesek. De ha kell a legrizikosabb feladatot végzik el sokszoros hatásfokkal mint egy mezei egység. Nem vetik be mindenhol mert sok helyen fölösleges kockáztatni őket a csekély harcászati vagy hadászati célért. És itt nem csak a lelovest kell kockaztatasnak venni hanem hogy le vannak kötve mialatt pont máshol kellenének vagy balesetek vagy elhasznalodas stb. (leloves is benne lehet a pakliba mert miért ne lehetne) de a fő ok mégse ez amiért nem vetik be mindenhol.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 749
4 051
113
Az F-117 nem elfogyott, hanem kivonták, önként. Ennek mégis mi a köze van ahhoz, hogy egy konfliktusban hogyan fogyna a gép...? Ja, és az AF után nyolc évvel. ..
Nem véletlenül vonták ki. A Jugoszláv konfliktus előtt hatalmas volt a média hírvelés a lopakodó bombázó felsőbbrendűsége mellett, aztán kiderült, hogy meztelen a király. A Raptor szerintem egy technológiai ugrás a hadi repülés világában, de helyén kell kezelni az ugrás mértékét. Mivel még nem volt tényleges, előre bejelentett harci cselekményben egy második vonalbani országgal szemben. A marketing legalább olyan félelmetes fegyver tud lenni mint a valós,csak nem folyik vér.
 
M

molnibalage

Guest
Nem véletlenül vonták ki. A Jugoszláv konfliktus előtt hatalmas volt a média hírvelés a lopakodó bombázó felsőbbrendűsége mellett, aztán kiderült, hogy meztelen a király. A Raptor szerintem egy technológiai ugrás a hadi repülés világában, de helyén kell kezelni az ugrás mértékét. Mivel még nem volt tényleges, előre bejelentett harci cselekményben egy második vonalbani országgal szemben. A marketing legalább olyan félelmetes fegyver tud lenni mint a valós,csak nem folyik vér.
Agyfaszt kapok az ilyen balfasz kommentektől. Nem fogum újra elmagyarázni. Elegem van, abból, hogy húszmilliomodik alkalommal is ekkora faszságokat képes valaki leírni...Elolvashatod majd a HT összefoglalóban.

Annyira meztelen a király, hogy azóta is boldog boldogtalan steath gépet épít.
 
  • Tetszik
Reactions: therob

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 749
4 051
113
Agyfaszt kapok az ilyen balfasz kommentektől. Nem fogum újra elmagyarázni. Elegem van, abból, hogy húszmilliomodik alkalommal is ekkora faszságokat képes valaki leírni...Elolvashatod majd a HT összefoglalóban.

Annyira meztelen a király, hogy azóta is boldog boldogtalan steath gépet épít.
Agyfaszt kapok a HT összefoglalóra való hivatkozástól. Remélem ami szar benne arra is azt fogod mondani, hogy önként volt szarul megcsinálva.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Agyfaszt kapok a HT összefoglalóra való hivatkozástól. Remélem ami szar benne arra is azt fogod mondani, hogy önként volt szarul megcsinálva.
Elég sok ember lektorálta...
De tényleg, kifejtenéd, hogy milyen gondolatmentettel sikerül ekkora marhaságokat leírni? Mert egyszerűen képtelen vagyok megérteni a hozzád hasonlókat, hogy mitől immúnisak ennyire a valóságra...
 
  • Tetszik
Reactions: therob

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 749
4 051
113
Elég sok ember lektorálta...
De tényleg, kifejtenéd, hogy milyen gondolatmentettel sikerül ekkora marhaságokat leírni? Mert egyszerűen képtelen vagyok megérteni a hozzád hasonlókat, hogy mitől immúnisak ennyire a valóságra...
Elég legyen számodra annyi, hogy én megéltem a történelemben az F117 istenítését és bukását is. Eltelt 25-30 év és van egy újabb legyőzhetetlennek titulált hadirepülőgép, szintén olyan képességekkel amik a lehetséges ellenfeleket kenterbe veri a papírforma szerint. Láttad már meztelenül a királyt? Ha láttad, akkor már mindig fenntartásokkal kezeled majd a ruhatárát.
 
M

molnibalage

Guest
Elég legyen számodra annyi, hogy én megéltem a történelemben az F117 istenítését és bukását is. Eltelt 25-30 év és van egy újabb legyőzhetetlennek titulált hadirepülőgép, szintén olyan képességekkel amik a lehetséges ellenfeleket kenterbe veri a papírforma szerint. Láttad már meztelenül a királyt? Ha láttad, akkor már mindig fenntartásokkal kezeled majd a ruhatárát.
Apró hiba, hogy az F-117 nem bukott meg. Pontosan ez a bajom. Te ennyire nem gondolod végig...? Miért van az, hogy minden más gépből, amiből tucatszám lőttek le, azokat nem kezeled bukottként...?

Legyőzhetetlen harci eszköz nincs. És ezért az egész kommented tartalma kb. 0...
 

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 749
4 051
113
Apró hiba, hogy az F-117 nem bukott meg. Pontosan ez a bajom. Te ennyire nem gondolod végig...? Miért van az, hogy minden más gépből, amiből tucatszám lőttek le, azokat nem kezeled bukottként...?

Legyőzhetetlen harci eszköz nincs. És ezért az egész kommented tartalma kb. 0...
Azért vonták ki ,mert lejárt a szavatossága, vagy mert kiderült, hogy alkalmatlan volt modern csataterekre?
 
M

molnibalage

Guest
Azért vonták ki ,mert lejárt a szavatossága, vagy mert kiderült, hogy alkalmatlan volt modern csataterekre?
Mert számottevő költséggel járt a rendszerben tartása, nem volt rá forrás és akkor úgy tűnt, hogy kanyarban van az F-35A. Akkor meg mi szükség rá? Semmi.

Ma a legnagyobb hibája az, hogy nem illeszkedik a hálózat alapúságba. A gép steath üzemben nem használhatta a rádiót (még vételre sem asszem) és RWR sem volt rajta. Tehát süket és vak volt stealth módban. Csak pre planned threat ellen lehetett igazán jól használni. Az F-35A-t meg nagyon nem. A mérgező festéke miatt utáltak vele dolgozni.

Félreértés ne essék, a világ katonai hatalmainak nagy része ma is igen megizzadna és csakis szerencsével tudná lelőni az F-117. Egyébként az egyetlen lelövésben is vastagon benne volt ez, még Dani Zoltán is tisztában van ezzel és mondta is. Puszta véletlen volt, hogy őket emelték ki és küldték oda, ahova.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Mert számottevő költséggel járt a rendszerben tartása, nem volt rá forrás és akkor úgy tűnt, hogy kanyarban van az F-35A. Akkor meg mi szükség rá? Semmi.

Ma a legnagyobb hibája az, hogy nem illeszkedik a hálózat alapúságba. A gép steath üzemben nem használhatta a rádiót (még vételre sem asszem) és RWR sem volt rajta. Tehát süket és vak volt stealth módban. Csak pre planned threat ellen lehetett igazán jól használni. Az F-35A-t meg nagyon nem. A mérgező festéke miatt utáltak vele dolgozni.

Félreértés ne essék, a világ katonai hatalmainak nagy része ma is igen megizzadna és csakis szerencsével tudná lelőni az F-117. Egyébként az egyetlen lelövésben is vastagon benne volt ez, még Dani Zoltán is tisztában van ezzel és mondta is. Puszta véletlen volt, hogy őket emelték ki és küldték oda, ahova.


Komolyan egy olyan repülőt védesz amivel kommunikálni sem lehetett?Gyakorlatilag egy bomba volt hisz az is olyan hogy ha kioldod nincs visszaút...
Teljesen világos,hogy nem azért vonták ki mert leszedtek egyet hanem azért mert olyan kicsi(igazából nulla)volt a taktikai rugalmassága mint egy fakanálnak(a fent említett kommunikáció miatt).ezen kívül azt se felejtsük el,hogy 2 bombát tudott vinni egyszerre ami a röhej kategóriája.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 749
4 051
113
Mert számottevő költséggel járt a rendszerben tartása, nem volt rá forrás és akkor úgy tűnt, hogy kanyarban van az F-35A. Akkor meg mi szükség rá? Semmi.

Ma a legnagyobb hibája az, hogy nem illeszkedik a hálózat alapúságba. A gép steath üzemben nem használhatta a rádiót (még vételre sem asszem) és RWR sem volt rajta. Tehát süket és vak volt stealth módban. Csak pre planned threat ellen lehetett igazán jól használni. Az F-35A-t meg nagyon nem. A mérgező festéke miatt utáltak vele dolgozni.

Félreértés ne essék, a világ katonai hatalmainak nagy része ma is igen megizzadna és csakis szerencsével tudná lelőni az F-117. Egyébként az egyetlen lelövésben is vastagon benne volt ez, még Dani Zoltán is tisztában van ezzel és mondta is. Puszta véletlen volt, hogy őket emelték ki és küldték oda, ahova.
Ne gyere már nekem a hatodik kanyarban jövő következő géppel ami miatt nem volt pénz a fenntartására, megbukott és kész!
Amit viszont megfigyeltem a világ külömböző részein zajló csatározásokból, az első sikeres lelövések,kilövések szinte mindig a véletleneknek köszönhetően következtek be, amit azután tudatosan beépítettek a védelem eszköztárába.
 
M

molnibalage

Guest
Komolyan egy olyan repülőt védesz amivel kommunikálni sem lehetett?Gyakorlatilag egy bomba volt hisz az is olyan hogy ha kioldod nincs visszaút...
Teljesen világos,hogy nem azért vonták ki mert leszedtek egyet hanem azért mert olyan kicsi(igazából nulla)volt a taktikai rugalmassága mint egy fakanálnak(a fent említett kommunikáció miatt).ezen kívül azt se felejtsük el,hogy 2 bombát tudott vinni egyszerre ami a röhej kategóriája.


Dudi, te komolyan mondom, hogy kihozd belőlem az állatot. A hétszentségit neki, ennyi oktatás után hogyan van képes akkora szamárságot vinni, hogy a két bombát visz, ami közröhej...?

Mond, te ilyemkor körülnézel előtte a nagyvilágban és elszámolsz előtte húszig...? Az életben is ilyen lazán szórod az ilyem totálisan átgondolatlan és minden alapot nélkülöző kijelentéseket? Vagya Honvédségben alapkövetelmény az, hogy gondolkodásra képtelen legyen az ember...? :confused:

Az ugye megvan, hogy a 2x2000 font PGM az a mennyiség, amennyit az F-16 is tud vinni? Tudod, a világ legsikeresebb 4. generációs multirole gépe... Mert a két belsőre pótos megy. Sőt, kapaszkodj meg, a Tornado is ennyire képes, ami meg a F-117 kortársa csapásmérőben. A Rafale, az EF és minden F-15/Su-27-nél kisebb gép valós kapacitása ennyi, ha értelmes repteljesítményt és hatósugarat akrasz..

Könyörgöm ne az ilyen képekből indulj már ki...
http://sirviper.com/news/full/eurofighter_airshow2.jpg

A Szu-24-re is elvileg 3x1500 kg-os mehet, de inkább kettő a realitás. A Szu-30/35-ös gépeket is tesztelték 3x1500 kg-mal, de ott is inkább kettőnek van értelme. A F-35 és F-22 is ennyit visz. Az F-111F előfordult, hogy 4x2000 font LGB-vel repült, értelme szerintem nemigen volt, mert az összes bombát ugyanoda szórták...

Tehát az F-117 pontosan azzal a PGM kapacitással bír, mint a méretének megfelelő gép. (Vagy nukit tudott még vinni szükséges esetén.)

Ez a kommunikálni nem tudó gép sikeresen áttört azon a légvédelmen, ami ellen tervezték. Igen, mai jenki szemmel mérve elavult a csúcskat légvédelmi rendszerek ellen, mert a gép süket és vak. Észak-Korea ellen elég jól elvitézkedne vagy akár Szíriában...
 
M

molnibalage

Guest
Ne gyere már nekem a hatodik kanyarban jövő következő géppel ami miatt nem volt pénz a fenntartására, megbukott és kész!
Amit viszont megfigyeltem a világ külömböző részein zajló csatározásokból, az első sikeres lelövések,kilövések szinte mindig a véletleneknek köszönhetően következtek be, amit azután tudatosan beépítettek a védelem eszköztárába.
Az F-35 prorgam oltárán való beáldozás már ezzel kezdődött. Tudod, az A-10C-it is ezért akarták és akarják sokan leépíteni...
Úgy érzem, hogy te csak trollkodni és flémelni jöttél ide. Mert érveid nemigen vannak... Megbukott és kész. Vazzeg, ez ám az érvelés...

Mi az isten van ma? Ma egyeseknek az lett a hobbija, hogy szamárságokkal szórja tele a fórumot a 10 éves HTKA évfordulón?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113

Dudi, te komolyan mondom, hogy kihozd belőlem az állatot. A hétszentségit neki, ennyi oktatás után hogyan van képes akkora szamárságot vinni, hogy a két bombát visz, ami közröhej...?

Mond, te ilyemkor körülnézel előtte a nagyvilágban és elszámolsz előtte húszig...? Az életben is ilyen lazán szórod az ilyem totálisan átgondolatlan és minden alapot nélkülöző kijelentéseket? Vagya Honvédségben alapkövetelmény az, hogy gondolkodásra képtelen legyen az ember...? :confused:

Az ugye megvan, hogy a 2x2000 font PGM az a mennyiség, amennyit az F-16 is tud vinni? Tudod, a világ legsikeresebb 4. generációs multirole gépe... Mert a két belsőre pótos megy. Sőt, kapaszkodj meg, a Tornado is ennyire képes, ami meg a F-117 kortársa csapásmérőben. A Rafale, az EF és minden F-15/Su-27-nél kisebb gép valós kapacitása ennyi, ha értelmes repteljesítményt és hatósugarat akrasz..

Könyörgöm ne az ilyen képekből indulj már ki...
http://sirviper.com/news/full/eurofighter_airshow2.jpg

A Szu-24-re is elvileg 3x1500 kg-os mehet, de inkább kettő a realitás. A Szu-30/35-ös gépeket is tesztelték 3x1500 kg-mal, de ott is inkább kettőnek van értelme. A F-35 és F-22 is ennyit visz. Az F-111F előfordult, hogy 4x2000 font LGB-vel repült, értelme szerintem nemigen volt, mert az összes bombát ugyanoda szórták...

Tehát az F-117 pontosan azzal a PGM kapacitással bír, mint a méretének megfelelő gép. (Vagy nukit tudott még vinni szükséges esetén.)

Ez a kommunikálni nem tudó gép sikeresen áttört azon a légvédelmen, ami ellen tervezték. Igen, mai jenki szemmel mérve elavult a csúcskat légvédelmi rendszerek ellen, mert a gép süket és vak. Észak-Korea ellen elég jól elvitézkedne vagy akár Szíriában...

Ez egy bombázó nem multirole gép,ne hasonlítsd össze a kettőt mert nem lehet!Te vagy az első ember aki azt írja,hogy 2 darab bombánál többet vihetett!
Áttörni áttudott volna egy halom CM is csak éppen sokkal olcsóbban+azoknak lehetett mondani azt is,hogy inkább mégse semmisítsétek meg a célokat...
Hány Tomahawkot lehetett volna az F-117 flotta árán vásárolni?Egyszerűsítsünk!Nem az F-117 flotta fejlesztés+üzemben tartási költségén(ha ezt is bele vennénk akkor még siralmasabb lenen a dolog persze ezzel együtt még érthetőbb ennek a gépnek a feleslegessége)csak a gépek árán...
Az F-117-et azért vonták ki mert egy tök felesleges gép volt ami semmi olyat nem tudott amit ne lehetett volna mással megcsinálni de legalább jó drágán tudta ugyan azt...+ember élet is veszélyben volt mert a pilóta ott ücsörgött a gépben.
 
M

molnibalage

Guest
Ez egy bombázó nem multirole gép,ne hasonlítsd össze a kettőt mert nem lehet!
Dudi, ezért roppant idegesítő amit művelsz, mert folyamatosan mindenféle hülye balfasz saját standardod állítasz fel és használsz. Egy ekkora méretű és tömegű gép jellemzően ennyi csapásmérő fegyverzetet hordoz.

A multirole kitétel ki a túrót érdekel...? A külső pontokon egyik sem tudna nehezebb fegyvert szállítani légiharc rakétát kárára...

Te vagy az első ember aki azt írja,hogy 2 darab bombánál többet vihetett!
Hol...? Pontosan azt írtam le, hogy 2x2000 font minden gépnél a valóban vállalható harci konfig, az F-15E repülhet néggyel, bár az én szememben az is teljesen eszement és feleslegs. Egy gép egy célpontra egyszer csap le, ha az kemény és fontos. Arra meg két bomba elég.

Áttörni áttudott volna egy halom CM is csak éppen sokkal olcsóbban+azoknak lehetett mondani azt is,hogy inkább mégse semmisítsétek meg a célokat...
Mi van...? Egy BMG-109 mind a mai napig az új kétutasat leszámáíva pontosan olyan, mint egy ballisztikus rakéta. Indítás után nem lehet leállítani. Sehogy.

Hány Tomahawkot lehetett volna az F-117 flotta árán vásárolni?
Nem tudom. Ellenben mozgó és időérzékeny célokat hogyan is talált el volna az? Ja, hogy sehogy...

Az F-117-et azért vonták ki mert egy tök felesleges gép volt ami semmi olyat nem tudott amit ne lehetett volna mással megcsinálni de legalább jó drágán tudta ugyan azt...+ember élet is veszélyben volt mert a pilóta ott ücsörgött a gépben
Ez az a pont, ahol tényleg azt mondom, hogy te inkább vissza se gyere. Több SZÁZ OLDALON keresztül olvashattál itt fejtágítást az elmúlt 10 évben és ekkora marhaságot képes vagy ezután idehányni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Dudi, ezért roppant idegesítő amit művelsz, mert folyamatosan mindenféle hülye balfasz saját standardod állítasz fel és használsz. Egy ekkora méretű és tömegű gép jellemzően ennyi csapásmérő fegyverzetet hordoz.

A multirole kitétel ki a túrót érdekel...? A külső pontokon egyik sem tudna nehezebb fegyvert szállítani légiharc rakétát kárára...


Hol...? Pontosan azt írtam le, hogy 2x2000 font minden gépnél a valóban vállalható harci konfig, az F-15E repülhet néggyel, bár az én szememben az is teljesen eszement és feleslegs. Egy gép egy célpontra egyszer csap le, ha az kemény és fontos. Arra meg két bomba elég.


Mi van...? Egy BMG-109 mind a mai napig az új kétutasat leszámáíva pontosan olyan, mint egy ballisztikus rakéta. Indítás után nem lehet leállítani. Sehogy.


Nem tudom. Ellenben mozgó és időérzékeny célokat hogyan is talált el volna az? Ja, hogy sehogy...


Ez az a pont, ahol tényleg azt mondom, hogy te inkább vissza se gyere. Több SZÁZ OLDALON keresztül olvashattál itt fejtágítást az elmúlt 10 évben és ekkora marhaságot képes vagy ezután idehányni.

Ha szerinted annyira jól használható és hasznos gép volt akkor miért is vonták ki?
 
M

molnibalage

Guest
Ha szerinted annyira jól használható és hasznos gép volt akkor miért is vonták ki?
Az F-35 program költségei miatt. Dudi, de értelmezed is amit olvasok...? Akkor még úgy tűnt, hogy F-35A IOC lehet 5 éven belül, messze az F-117 képességei felett. A válság erre rátett amúgis egy lapáttal, ha máskor nem, akkor kaszálták volna el őket.

Melyik részét nem értetted annak, hogy hálózat alapú hadviselésbe nem illett bele...? 2007 táján a nagyvilágban alig volt komolyabb fenyegetés ellene, mint 1999-ben. Akkor is megfelelő használattal úgyanúgy rohadt nehéz lett volna leszedni BÁRKINEK.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Néhány apro megjegyzés.
1. Nagyon jól tudom menyi, hónapokig dolgozni mindenféle cikken, cikksorozaton, sőt éveket könyveken. Mivel én is csináltam, csinálom. Sőt azokat is lektorálják a HT-ban, méghozzá nem egy személy már, mert új minőségbiztosítási rendszer miatt többen lektorálnak. Ennek ellenére, állandóan arra hivatkozni nevetséges (Gondolatok a Légiharcászatról). Irgalmatlan nagy munka, és kellő mélységű is, de nem ebből oktatnak, sem Coloradó Springsben, sem Zsukovszkijban, de még nálunk sem...

2. A forumon gondolkodó emberek vannak, mégha tévesek a következtetések, vagy feltételezések akkor is meg lehet beszélni, illetve tisztelni kell. egyébként ki a f*szom emlékszik, hogy a Molnibalage kommentelő, légiharcászati bibliájának 128. oldalán tételesen megcáfolta Dudi X-ik felszólalását ???? Na ne már..

3. Nem igaz, hogy az EF csak 2 egytonnásat tud cipelni, mert vannak nem repülőnapi képek a NET-en a Szíriai akcióból, amikor bizony több kisebb méretű bombát cipelt, sőt Stonefort, Zhord és még néhányan akik vettük a fáradságot, hogy a Libiai konfliktus idején kimenjünk Avianoba, meg Sziciliába stb. láthattunk is klf konfigurációkat F-16/F-15E gépeknél.
Semmilyen hozzászólás nem láttam, amely csak az 1 tonnásra vonatkozott. Arról írtak, hogy az F-117 egy (igazából 2 db. 1 tonnás tudott szállítani. Egyébként 1800 kg volt a terhelhetősége tehát 2 egytonnás volt a maximum. GBU-12-ből gondolom 4-et is tudott hordozni súly alapján, és be is fértek a bombakamrába, kérdés, hogy fel lehetett-e 4-et függeszteni..