Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

1 Szerintem az is meglehet hogy a pakfa gépet nem nagyon akarják exportra vinni.
2 A 4gen vadászbombázók váltása ha esetleg a jövőben lesz egy 6 gen gépük.
3 Vagy akarnak egy kisebb olcsóbb gépet amiből többet is vehetnek mint a pakfa .

Boki

Legutóbb az LMFS programn volt amit még 2007-ben emlegetett az akkori orosz légerő vezetője .
Az hasonló lett volna az f-35höz.
 
http://militaryrange.blogspot.hu/2012/02/konkurence-pro-rusky-letoun-5-generace.html

Rogozin már említette egyszer hogy kell egy kisebb gép .
 
Igen emlékszem. Az akkori légiero parancsnoka Zelin egy egyhajtomuves gépet akart......
 
Ilyen volt kb. az elképzelés
2504.png
 
Hát, ha felhasználnak mindent a PAK-FA programból, a hajtóműveket is beleértve, akkor ez nem feltétlenül a szokásos orosz nagyotmondás (négy repülőgéphordozó, etc.)
 
Hmm... nem tudom, hogy mit használhat fel és mit nem Oo a PAK-FA fejlesztésekből, mivel ez közösbe ment az indiaiakkal.
 
A szellemi tudás náluk van, nekik ugyanolyan joguk van felhasználni saját fejlesztésre, mint az indiaiaknak. Ez a közös fejlesztőprogramok lényege, hogy a költségmegosztás mellett mindenki beleteszi a saját tudását, és a fejlesztések során szerzett újdonságokba is betekintést kaphatsz.

Tehát nem koppintanak, hanem a saját erőből kifejlesztett valamit hasznosítanak tovább. Miért ne tehetnék?
 
A fejlesztések kb.80 % orosz, 20% indiai. Ezért nyafognak az indiaik, hogy a koltségek felesbe mennek , de a fejlesztési arányt keveslik.(mit fejlesszenek, ha nem rendelkeznek nagyobb tudással)
 
A légierejük nagy része ősöreg gépekből van összecsapva. De emellé PAK-DA, PAK-FA, meg most még egy 5. genes fejlesztés? Hiszi a piszi...
 
Már a PAK-DA-val kapcsolatban is felmerült, hogy esetleg lehetne benne használni a PAK-FA új hajtóművét. De ezt megkaphatná a kistesó is, igaz csak egyet belőle, de egy ilyen lépéssel máris 3 gépbe fejlesztenél hajtóművet, ami nem csak pénzben, hanem fejlesztési időben, mérnöki erőforrásban és a felépítendő gyártósorokban is hatalmas könnyítés lenne.
 
Ha jol emlkszem arra jutottak legutobb hogy:
- a Pak Fa mertben a MiG29 es a Szu27 kozott van, mint kozeput
- az oroszok nem rendszeresitenek egyhajtomuves gepet

Szerintem ez megint a MiG gyar ketsegbeesett probalkozwsa a fennmaradasra. Csak annyi tortent hogy a MiG a tengereszeti gepek eladasabol hozzajutott egy kis penzhez es csusztatott belole egy-ket zsebbe, megrendelesek vagy allami tamogatas remenyeben.

Mire ebbol bevetheto gep lesz, Kina mar reg elarasztja a piacot gepekkel. Az oroszok majd. ebbol is rendszeresitenek egy szazadot, hogy konnxebb legyen eladni a gepet?
 
Mondjuk én se sok értelmét látom egy ilyen egyhajtóműves gépnek.
PAK-FA-ban szerintem nagyobb a piaci potenciál, mert két hajtóműves lopakodót tudtommal még senki sem árul, ők pedig már a fejlesztés időszakában elnyomtak egy komolyabb tételt Indiának.
Szerintem a gép "Indiai" verzióját kéne exportra ajánlaniuk.
Az egyhajtóműves piacon az olcsó kínai és a hiper-szuper amcsi vas mellet nincs sok esélyük.

Amúgy lehet hülyeség amit most írok, de szerintem az elkövetkező 20 évben a világ nagy részének nem kell 5 gen gép.
Szerintem a dél-amerikai, az afrikai és néhány ázsiai piacon nagyot tudnának tarolni egy egyhajtóműves 4.5 generációs géppel.
Mire gondolok?
Egy egyhajtóműves "könnyű" gépre, amiben felhasználnak pár elemet a PAK-FA-ból (Hajtómű, burkolatok), viszont nincs belső fegyver tere és csúcsminőségű elektronikája.
A légi harc rakétákat süllyesztve is elhelyezhetnék a gépen, pl. úgy mint az EF esetén.
ef2000_8.jpg



Szerintem ha jó áron tudnák adni akkor lehetne benne fantázia, de egy F-35 konkurensnek nem sok értelmét látom...
 
Nem nagyon ismerem a részleteket, de nem úgy van, hogy a PAK-FA közös orosz-indiai fejlesztés? Mert akkor az indiai fétlől is függhet az eladás és az is, hogy miket építenek át a PAK-FA-ból egy másik típusba.
????
 
Mackensen

Amennyire én tudom közös fejlesztés (persze valójában orosz, indusok csak lóvét adnak lényegében.
Viszont az Indiaiak más gépet fognak kapni, mint az oroszok!
Tudtommal az orosz gép egyszemélyes lesz, az indiai kettő. Továbbá szerintem az indiai gépek "export elektronikásak" lesznek.
 
Naigen, csakhogy aki adja a lóvét az valamilyen szinte tulajdonosa lesz a közben képződött szellemi termékeknek is. Mind1, nem ismerem a részleteket, de gynaítom, hogy az indiaiaknak komoly befolyásolói az egész projektnek. Nem si régen volt hír, hogy veszélybe kerülhet az egés, ha india kihátrál a fejlesztés mögül.
 
<i>Szerintem ez megint a MiG gyar ketsegbeesett probalkozwsa a fennmaradasra. Csak annyi tortent hogy a MiG a tengereszeti gepek eladasabol hozzajutott egy kis penzhez es csusztatott belole egy-ket zsebbe, megrendelesek vagy allami tamogatas remenyeben.</i>
Nem kell senkit lefizetniuk . Az állam kihúzta a céget a szarból. Modernizálták a gyártásorokat...stb. Van munkájuk 2016-ig . (Mig-29K/, KUB) azonkívul a kozeljovoben aláírnak Mig-29 SzMT gyártására szerzodést az orosz légieronek. Ami furcsa, hogy csend van a Mig-35 korul. 2020-ig minden fegyvercégnek van munka biztosítva.
Ezt a konnyu gép fejlesztést csak a kov. állami fegyver vásárlási csomagban fogjuk látni (2016-2025)
 
Mekkora megrendelést jelent a MiG-nek az alibi MiG-29SMT század és tengerész gépek?
 
Egy India Mig-29 K/KUB kb. 2 milliárd Rubelbe kerul. Dollárban kb. 62,5 millio. 2012-ben 1,8 milliárd Rubeles nyereséguk volt.
 
Amióta megalakult az egyesített repülőgépgyártó konzorcium a volt Szuhoj vezér keze alatt azóta ugyan az a politikai hátszele van a MIG-nek mint a Szuhojnak(és azóta vannak állami megrendeléseik is...)