Fordítva. Mivel NEM ugyanúgy bandzsít, mint a korábbi, ezért nem lehet csak úgy belerakni. Bele lehet természetesen rakni, de akkor át kell tervezni a hátsórészt és a vezérlést is.
Pár dolgot ne feledjünk. A Csepkin-féle bandzsítós TVC működése a következő faktorok szerint zajlik
- Átesésen inneni manőverezés (inaktív)
- Átesésen túli manőver előidézése
- Átesésen túli repülési helyzetben a hajtómű forgórészeinek precesszióját kompenzáló kitérítés
- A bandzsítás korlátai miatt (felfelé-kifele, lefelé-befele, szimmetrikusan, aszimmetrikusan, szólóban)
- Tolóerő aszimmetria miatt
- A függetlenül kitérő kormányfelületek (elölről hátrefelé haladva: LERX, belépőél, fékszárny, csűrő, balansz függőleges vezérsík, vízszintes vezérsík) oldalankénti aszimmetriája
Erre van megírva a komplett kormányvezérlő program. A Szaljut fúvócsöve teljes körkörös kitérésre képes, ez eleve érint bizonyos holt tereket (fullánk, vízsintes vezérsík belső élei), így már nem is lehetne kihasználni, másrészt teljesen másképp kell vele számolni, mint mikor az AN-100-asnál a húzott helyzethez automatikusan jár egy legyező (nagy állásszögön csűrő) nyomaték is. Újra kell írni az egészet.
Nem beszélve arról, hogy az AN-100-as forgáspontjait eredetileg a Szu-27-es család szerkezeti sajátossságaihoz igazították, ezért van a 32 fok. MIvel ha megnézed, a forgáspont hátulról jól látható módon pont a két hajtómű közti törzsközéprész és a valamivel lejjebb levő vízszintes vezérsík bekötési pontjának vonalában van.
Erre a megoldásra nyilván a PAK-FA programnál már semmi szükség nem lett volna, de egész egyszerűen a dizájn korai állapotában már átöröklődött, így meg is maradt.
Ha most a Szaljut KliVT fúvócsöve kerülne beépítésre, akkor tartok tőle, hogy a komplett hajtóműgondolát meg kéne erősíteni, mivel a erőátviteli pontok a három, 120 fokonként kiosztott munkahengerrel egy vonalban vannak. Lásd MiG-29OVT, illetve a kísérleti Szu-27-es:
Ez utóbbin jól látszik, hogy az a popszegecses alumínium borítás csak a kiállításhoz készült és elsősorban esztétikai célokat szolgált, nem a végleges elgondolás csak le akarták takarni a működtető munkahengereket. Amúgy a Szaljut KliVT fúvócsövénél számomra érthetetlen okból az eredeti fúvócsövet lerövidítették, amiből talán amiatt kellhetett, mert a rendelkezésre álló helyre nem tudtak akkora munkahengereket berakni, amelyek a hosszabb lamellákat meg tudták volna mozgatni az AL-31FM-1-es tolóerejével, illetve gáznyomásával szemben. Ilyen rövidített fúvócsővel viszont valószínű eshetett a tolóerő is.
Az AN-100-as fúvócsövet eleve négy munkahenger mozgatja és a mozgásnak a Laval profilozásra és így a tolóerőre semmilyen hatása nincs. Mi több, ugyanaz a fúvócső van a 128 kN-hoz, mint a 147-hez.