Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 546
113
893893_013877421c75df8f67fca46add958d4e.jpg


Ez is az akar lenni. Nekem úgy fest, hogy a kb egy hónapja megjelent Szaljut-féle AL-31FM-2-es fogakkal ékesített full 3D vektorált fúvócsövéhez hasonlóan talán a Szaturn is valami hasonló, utólagos rátét fogakkal próbál dolgozni, de ez is egy agyonphotoshoppolt kép, szóval nem lehetünk biztosak benne. Az biztos, hogy ez nem az a fúvócső, mert ennek hosszabb a kritikus utáni szekció, olyan, mint az AN-100-as. Továbbra is egy tengely mentén, valószínű a jól bevált 32 fokra döntött megoldásnál maradtak, hiszen a Szu-57-es hajtóműgondolája is ahhoz van tervezve.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Hóóóóóóóóóóóóó, a vietnámi háború jenki időszakában egy szem, de annyi hadrafogható orosz ezred sem volt MiG-23-mal tudtommal. Vicces lett volna vietnámban látni olyat...

A HT összefoglaló ezen részét már elspoliereztem. Az oroszok vádász vonalon töredék erőforrást adtak Vietnámnak. Vietnám egymaga kapott kb. amnnyi Dvinát, mint az egész Varsói Szerződés. Vadászgépekből a MiG-17 már a '60-as évek közepén elavult volt, ehhez képest abból volt több + J-6...
Az utolsó USA légigyőzelmek 73 januárban voltak Vietnamban, az első MiG-23 változat meg 70-ben lépett csapatszolgálatba, tehát ha Ivánék úgy döntenek hogy kiküldenek oda saját személyzettel 15-20 gépet, simán megtehették volna, találkozhattak volna. Persze ez az első változat nem volt valami "acélos", de a szovjeteket ez nem mindig zavarta ha nem volt más kéznél vagy fontosnak tartották egy új gép kipróbálását.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Az utolsó USA légigyőzelmek 73 januárban voltak Vietnamban, az első MiG-23 változat meg 70-ben lépett csapatszolgálatba, tehát ha Ivánék úgy döntenek hogy kiküldenek oda saját személyzettel 15-20 gépet, simán megtehették volna, találkozhattak volna. Persze ez az első változat nem volt valami "acélos", de a szovjeteket ez nem mindig zavarta ha nem volt más kéznél vagy fontosnak tartották egy új gép kipróbálását.
Az szovjet IOC dátumok a wiki szerit mind rendszer szarok. Az Oszán-ál pl. 1972 van. Akkor még egy hadrafogható ezred sem volt. Ezek a dáumok a politikai rábólintás dátumai. Sehol nem volt hadrafogható MiG-23 ezred 1972. Az oszánál is az alap 4 rakétás változat volt, nem a 6 rakétás AK vagy AKM...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
https://vpk.name/news/197841_indiis...myi_istrebitelya_pyatogo_pokoleniya_fgfa.html

"A legfrissebb sajtójelentések szerint az indiai légierő kétségbe vonja az Oroszországgal közös projektben való további részvételt egy ötödik generációs harcos kifejlesztésében. Az indiai védelmi ipar képviselõi viszont támogatják, mivel véleményük szerint ez a legjobb megoldás a technológia elérése szempontjából. Ez írja a szakértő a Nemzetközi Stratégiai Tanulmányok Intézete (IISS)"

A probléma, hogy a légierő is szembe kell néznie a jövőben a következő: bár a Su-57 biztosítja annak lehetőségét, hogy a többcélú harci repülőgép és a technológiához való hozzáférés, amely az Egyesült Államok nem valószínű, hogy képes legyen biztosítani a teljes, csakúgy, mint a kockázata a késedelmes szállítás, ha a vágy, a nemzeti ipar a végleges összeszerelés vagy akár a gyártás lokalizálása teljesül.

Csak ami érdekes
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Nekik gondjuk volt a franciákkal IS. Ott is hablatyoltak össze vissza, hogy nyert a Rafi, aztán meg folyamatosan olyan hírek mentek mindkét oldalról, hogy a másik össze vissza beszél, meg követelőzik/nem akar teljesíteni. Nem is lett a 128 db Indiai gyártásból semmi.
Zsolti

A kulonbseg a ket panaszkodas kozott a kovetkezo.

A franciaknal a szerzodeskotes elott panaszkodtak hogy jobb poziciokat erjenek el. Az oroszoknal meg a szerzodeskotes Utah hogy azt kapjak amit nekik igertek.


Nagy kulonbseg !!!



Vagy ahogy Bekesben mondjak : alkuig ciganyul utana korrektul
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
SAR esetén a hosszabb hullámhossznak tudtommal semmi értelme, mert a felbontást rontja, ahogy a nagyobb nyalábszélesség sem szolgálja a SAR-t.


En arra tippelek hogy vagy celmegvilagito szerepet kap es igy tehermentesitve a fo radart ami sokat szamit foleg ha tobb celt kell kovetni megvilagitani es esetleg a radar is tobb parhuamos uzemmodban fut vagy pedig a kozeli legter felderiteseben vesz reszt amivel szinten tehermentesiti a fo radart.



De csak tippelgetek.
 
M

molnibalage

Guest
En arra tippelek hogy vagy celmegvilagito szerepet kap es igy tehermentesitve a fo radart ami sokat szamit foleg ha tobb celt kell kovetni megvilagitani es esetleg a radar is tobb parhuamos uzemmodban fut vagy pedig a kozeli legter felderiteseben vesz reszt amivel szinten tehermentesiti a fo radart.

De csak tippelgetek.
Ennek sincs az égvilágon semmi értelme.

A fázisvezérelt radar lényege, hogy minél szűkébb (nagyobb teljesítménysűrűségű) tűnyalágobbkal történő célmegvilágítás, hogy ne az egész légteret sugározzab be mecha pásztázással ellentétben, ami miatt a radar szétsugározza mindenfelé jelenlétét. Ha már megvolt a felderíés fázis az MCG képzéshez a mecha radar belegyezi az egész légteret és ráadásul lassan, mikor elég lenne acét és annak 1 fokos területét végigtapogatni. Erre való a fázisvezérelt radar.

A vadászgép radaroknál azért használnak 8-10 GHz táji frekit, hogy a fél hullámhossz és elemek számával 3-4 fokos nyalábot tudjnanak elérni. Ha kisebb lenne a freki, akkor az elemszám magasabb lenne és szélesedne a nyaláb. A légvédelmi rendszerek 3 GHz körüli frekivel dolgoznak tűzvezető radarnál és ezzel is 1-2 fokos nyalábok elérhetőek a hatalmas antennák miatt. (Nézd meg a Patriot radar fázisfordító elemszámot.)

Egy ilyen kevés elemből álló radar több tíz fokos nyalábot képez, amivel a célkövetés eleve sokkal nehezebb, mert egy nyalábba mindig egy rakás cél fog esni, és akkor lehet "trükközni", hogy egy nyalábban több célt tudjál követni. (Raid Cluster Resolution)

Ponosan azért nincs értelme a radarnak, mert röjesen kicsi a felülete és a hullámhossz ezen még súlyosbít is. Ez legfeljebb radaros MAWS-nak lenne jó, mert ott viszont nem kell nagy távolság. viszont a széles elevation nyalábszélesség nem hátrány annyira, csak oldalszögben kell pásztázni. Furcsa, hogy ez nem tűnt fel eddig senkinek.

Felderítőradarként ez vérszar. Semelyik paramétere nem teszi alkalmassá arra. Túl kicsi, túl szar a hullámhossza, a formája sem ideális.
 
M

molnibalage

Guest
Akkor az oroszoknak elment az eszük. Mert ez a totál értelmetlen berendezés ott figyel az összes átadott Szu-35-ösön.
Na de milyen funkcióban....? Nekem ezzel van a problémám. Mert egyesek ezt valami mágikus anti-stealth radarként kezelik...

A radar alapvető méretei és megutatják, hogy ez fizikai képtelenség. Még, ha kettő is van egy gépen belőle akkor is röhejsen kicsi a felület, ami a teljesítmény és felderítési távolságot alapvetően befolyásolja. Ezek után jönnek olyan dolgok, hogy nyalábszélesség és a többi...

Vagy akkor szívesen várnám a magyarázatot, hogy több tíz fokos nyalábszélességű radarral és a fő radarhoz képest töredék felületű radarnál a legalapvetőbb radar egyenleteket is felhasználva hogyan lesz célfederítő radar. Mert én nem értem...

(Az EF-en radaros MAWS van, de annak hullámhossza érdekes módon viszont extrém magas, 40 GHz tája.)
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
M

molnibalage

Guest
Nem fogom elmagyarázni,hogy mire írtam ezt.
Nem világos, hogy ezzel az AN/APG-81 létezését és működőképességt tagadod vagy azt, hogy "valami akkor is igaz, ha nem hisz benne az ember", tehát nem mérvadó, hogy ki mit látott.

Viszont a kijelentésed önmagában téged tesz nevetségessé, mert igen kényelmes bevágni a durcit és játszani a felsőbbrendűt azzal, hogy még párbeszédre sem vagy vevő. Annak fényében, hogy hányszor lettél felhomályosítva...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 405
113
Nem világos, hogy ezzel az AN/APG-81 létezését és működőképességt tagadod vagy azt, hogy "valami akkor is igaz, ha nem hisz benne az ember", tehát nem mérvadó, hogy ki mit látott.

Viszont a kijelentésed önmagában téged tesz nevetségessé, mert igen kényelmes bevágni a durcit és játszani a felsőbbrendűt azzal, hogy még párbeszédre sem vagy vevő. Annak fényében, hogy hányszor lettél felhomályosítva...

Utóbbira céloztam.Ezen kívül semminek nem vontam kétségbe a létezését vagy képességeit csak mert nem láttam vagy mert szerintem nem működik.Főleg nem hülyézek le haditechnikai mérnököket...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 546
113
Na de milyen funkcióban....? Nekem ezzel van a problémám. Mert egyesek ezt valami mágikus anti-stealth radarként kezelik...

A radar alapvető méretei és megutatják, hogy ez fizikai képtelenség. Még, ha kettő is van egy gépen belőle akkor is röhejsen kicsi a felület, ami a teljesítmény és felderítési távolságot alapvetően befolyásolja. Ezek után jönnek olyan dolgok, hogy nyalábszélesség és a többi...

Vagy akkor szívesen várnám a magyarázatot, hogy több tíz fokos nyalábszélességű radarral és a fő radarhoz képest töredék felületű radarnál a legalapvetőbb radar egyenleteket is felhasználva hogyan lesz célfederítő radar. Mert én nem értem...

(Az EF-en radaros MAWS van, de annak hullámhossza érdekes módon viszont extrém magas, 40 GHz tája.)

Már rég leírtam volna ide a nagy okosságot, ha tudnám. Nekem csak az tűnt fel, hogy ehhez a berendezéshez az oroszok nagyon ragaszkodnak. Lehet, hogy valami paszív szenzor, ami alkalmas szétszóródó hullámok detektálására és mivel párban dolgozik, a háromszögelésre is.
De értek én ehhez? Nem...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 546
113
file.php


Fölül a Szaturn, alul a Szaljut vektorálós fúvócsöve, ami fogazott lamellavégeket kapott. Az NPO Szaturn fúvócsöve az AN-100-as, egyészében mozog, de csak egy tengely mentén, míg az MMPP Szaljut KliVT (Klimov Vektor Tjag) fúvócsöve körkörösen tér ki, teljes 3D vektorálással. Úgy fest a PAK-FA 30-as hajtóművéhez az oroszok is a fogazott lamellavégeket használják majd, de kérdés, hogy melyik hajtóműhöz? Szerintem ez már eldöntött, mivel a Szaturn dizájnjához készült a komplett törzshátsórész a forgástengely befogási pontjaival egyetemben.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fishbed
M

molnibalage

Guest
Már rég leírtam volna ide a nagy okosságot, ha tudnám. Nekem csak az tűnt fel, hogy ehhez a berendezéshez az oroszok nagyon ragaszkodnak. Lehet, hogy valami paszív szenzor, ami alkalmas szétszóródó hullámok detektálására és mivel párban dolgozik, a háromszögelésre is.
De értek én ehhez? Nem...
Hatalmas RWR antenna lenne?