Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Félre érted. Nem azért osztom meg mert benyalom(ahogy írtad), hanem mert ilyen információkat írnak, ilyen információk keringenek. Nekem is világos amiket írsz, de mivel nincsenek konkrét-részletes információk csak itt-ott valami ez is jobb mint a semmi. Viszont lehet rajta vitatkozni...

A hivatalos hírben az volt, hogy a Déli katonai körzetben kísérleti üzemmódban van a Kinzsal. Viszont nincsen egyetlen egység sem ahol a MiG-31 állomásozna.Kérdés melyik gép hordozza?


Ezeket azért közölhetnéd előre a félreértések elkerülése végett.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 564
84 998
113
A 9. repülési protó, amely részt vett februárban a szíriai "bevetésen".Eltüntették a gép oldalszámát (511), de kapott RF-81755 regisztrácós számot. Zsukovszkijban, 2018. március.
yvhVDlp5sOY.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 750
66 469
113
Nem tudtam eldönteni tegnap, hogy ez nem photoshop-e, de ez a szürke orr baromira jól áll neki. Hanem rájöttem, hogy mi volna nagy dobása az oroszéknak.
A színátmenetes festés e két szürke közt. Jó nehéz lepingálni, de nagyon vagyány lenne :)
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Nem tudtam eldönteni tegnap, hogy ez nem photoshop-e, de ez a szürke orr baromira jól áll neki. Hanem rájöttem, hogy mi volna nagy dobása az oroszéknak.
A színátmenetes festés e két szürke közt. Jó nehéz lepingálni, de nagyon vagyány lenne :)

Nem gondolom hogy ez most prioritas lenne.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A 9. repülési protó, amely részt vett februárban a szíriai "bevetésen".Eltüntették a gép oldalszámát (511), de kapott RF-81755 regisztrácós számot. Zsukovszkijban, 2018. március.
yvhVDlp5sOY.jpg
Meg kapott 2-2 fegyverfüggesztő gerendát a szívócsatornák alatt!! Most már legalább azt is tudjuk, hova lehet még függeszteni ezt-azt külső fegyverzet-elhelyezésnél (azt már korábban a póttankos fotókból is tudhattuk, hogy a szárny alatt is van függesztési csomópont).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 750
66 469
113
Meg kapott 2-2 fegyverfüggesztő gerendát a szívócsatornák alatt!! Most már legalább azt is tudjuk, hova lehet még függeszteni ezt-azt külső fegyverzet-elhelyezésnél (azt már korábban a póttankos fotókból is tudhattuk, hogy a szárny alatt is van függesztési csomópont).
A szívócsatorna alattiak is régebbről ismertek voltak:

SevoL8F.jpg


First_pictures_of_Russia_s_T_50_PAK_FA_fighter_fitted_with_air_to_surface_weapons_640_002.jpg


iPyGBQ0.jpg
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ha nekem ilyen repülőm lenne, egyáltalán nem lennének rajta külső cuccok. Az ilyesmit csinálják a Szu34esek. Arra valók.
Vagy meg lehet valahogy oldani a legalább szemből való lopakodást valami külső rakétával?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 750
66 469
113
Ha nekem ilyen repülőm lenne, egyáltalán nem lennének rajta külső cuccok. Az ilyesmit csinálják a Szu34esek. Arra valók.
Vagy meg lehet valahogy oldani a legalább szemből való lopakodást valami külső rakétával?

Ezzel kapcsolatban lennék pl kiváncsi arra, hogy az F-35-ös, mikor a szárnyon csak két AIM-9X-et visz, minden más a belső fegyvertérben van, akkor mennyit romlik az alacsony észlelhetősége.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ezzel kapcsolatban lennék pl kiváncsi arra, hogy az F-35-ös, mikor a szárnyon csak két AIM-9X-et visz, minden más a belső fegyvertérben van, akkor mennyit romlik az alacsony észlelhetősége.

Brutálisan. A kereszt szárnyak ugyanis szög-visszaverőként működnek a radar számára.
Gyakorlatilag onnantól az F-35 megfelel egy a radar számára elcsendesített F-16-nak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
A képeket elnézve mindig elképedek azok , hogy milyen gyönyörű repülőgép ez is. :oops:
 
M

molnibalage

Guest
Ezzel kapcsolatban lennék pl kiváncsi arra, hogy az F-35-ös, mikor a szárnyon csak két AIM-9X-et visz, minden más a belső fegyvertérben van, akkor mennyit romlik az alacsony észlelhetősége.
Teljesen hazavágja. Az RCS negyedik hatványossága miatt a gép RCS-e lényegében a függesztő és rakétával azonos, minden más kerekítési hiba. A -30 és -40 dBsm-hez képest a 0 dBSm tája ordítóan nagy. Olyan radaroknál, ahol 50-100 km-es távolságra adnak meg -10 dBsm észlelést, ott vagy tökéletesen steath vagy, vagy igazából kb. mindegy, hogy mekkora az RCS-ed. Utána már csak az extrém nagy távolságoknál lesz faktor, hogy akkor 200 vagy 300 km-ről mér be egy AWACS vagy long range EW radar.

Brutálisan. A kereszt szárnyak ugyanis szög-visszaverőként működnek a radar számára.
Gyakorlatilag onnantól az F-35 megfelel egy a radar számára elcsendesített F-16-nak.
Kb. olyan lesz, mint egy Have Glass-os F-16, fegyvertelenül.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 750
66 469
113
Na, az légvédelmi vadásznak pont jó. Szubszonikusan jól gyorsul, hatótávja van, elfogáshoz ez is jó, manőverező légiharcra szintén (elvégre ezért a Sidewinder).
Annyit lenne jó tudni, hogy egy multirole csapásmérő gépnek, amelynek 13 ezer méter a plafonja, vajon mekkora kihívás gyorsítani 6-8000 méteren.

Anno, amikor 93 nyarán a szerb MiG-21bisz-t elfogta (magyar oldalról eredményes vot az elfogás, hiszen volt vizuális célazonosítás és elvben lőhelyzetbe kerülés is, szerb oldalról az se biztos, hogy az elfogást észlelték, mire kényelmesen kiballagtak a légtérből...) A Németh Zoltán repülte MiG-21MF, akkor a vadászirányítás utasítására földközelben gyorsított kb 1000km/h-ra teljes utánégetővel és ezzel közelítette meg a célt. Ehhez persze kellett az is, hogy a cél se repült magasan, így tolóerő a víszintes gyorsításra ment el, nem kellett emelkedni is, illetve nem kellett a hangsebességet se átlépni. A függesztmény ugyanis pont Mach 1 átlépésénél kezdi megfogni a 21-est.
Ugyanezekkel a feltételekkel a 29-es már távolról se volt ennyire kicentizve, annak földközelben 1000km/h-ig tökmindegy volt, hogy van-e függesztmény, vagy se, eleve felgyorsítani se volt akkora mutatvány és a lőhelyzetbe kerülés se volt annyira nehéz.
Az F-35-ös gyorsulása hangsebesség alatt, földközelben teljesen rendben van (ahogy akár a Gripené is), de ugye, ez már egy más világ, önmagában a vizuális azonosítás se szükséges, csak a jelenlét demonstrációja esetére kell a célt megközelíteni.

Namost, ha egy ilyen megközelítésnél agresszívkodás alakul ki az ellen részéről, akkor földközelben, vagy kis-közepes magasságon azt még le tudja reagálni az F-35-ös, de arra kíváncsi lennék, hogy 12-13 ezer méteren miféle tartaléka van még a gépnek.
Kérdés ugye, hogy milyen gépnek, meg, hogy milyen manővereket végez az ellenség.
De az látható, hogy magabiztosan ezen a magasságon a modern gépek közül már inkább az EF, a Rafale(?) és természetesen a Raptor és ez a Szu-57-es lesz, vagy lenne képes lereagálni a fenyegetést.
Nem véletlen, hogy még az elfogásokat se csinálják egyedül, valaki mindig biztosít hátsó féllégtérből, biztos távolságból, hogy ne a dogfight energia (kerozin) zabáló csetepatéi nullázzák a védekező fél esélyeit.
 
M

molnibalage

Guest
Na, az légvédelmi vadásznak pont jó. Szubszonikusan jól gyorsul, hatótávja van, elfogáshoz ez is jó, manőverező légiharcra szintén (elvégre ezért a Sidewinder).
Annyit lenne jó tudni, hogy egy multirole csapásmérő gépnek, amelynek 13 ezer méter a plafonja, vajon mekkora kihívás gyorsítani 6-8000 méteren.
F-16CJ supplement kiváló kiindulási alap ennek megbecsüléséhez. Csak BVR konfigban az F-16-hoz képest clean konfigban visz 4xAIM-120-at. Nézd meg a clean F-16CJ és ASF konfigos F-16C közi difit teljesíménben. Az F-35 sanszosan efölött van, mert erre a tartományra lőtték már be. Az F-16 tervezése idején a légiharcokat 3-6 km-es magasságra lőtték be

Namost, ha egy ilyen megközelítésnél agresszívkodás alakul ki az ellen részéről, akkor földközelben, vagy kis-közepes magasságon azt még le tudja reagálni az F-35-ös, de arra kíváncsi lennék, hogy 12-13 ezer méteren miféle tartaléka van még a gépnek.
Felesleges megnézni szerintem. Minden éles harcérintkezésben az F-15 dobta a pótost sokszor és 30k láb felett nemigen akcióztak. Tehát ez a plafon reálisan nézve az F-35A számára is, mert azért az mégsem egy Raptor...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed