Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 464
113
A 9. repülési protó, amely részt vett februárban a szíriai "bevetésen".Eltüntették a gép oldalszámát (511), de kapott RF-81755 regisztrácós számot. Zsukovszkijban, 2018. március.
yvhVDlp5sOY.jpg
Itt valami nem kerek. Ez a gép járt Szíriában? KOLSz meg sehol? Az 510-esen ott van...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Annyi, hogy ez nem Szuhoj gyár vagy a Szuhoj gyár. Ez a KnAAZ, a komszomolszki gyára a Szuhoj irodának. Van még két másik is.

Érdekes, látni, hogy még mindig gyártásban van legalább két Szu-27-es, ezek SzM3-asok.


A legkorszerubb nyugati szerszamgepeik vannak. Miert van megis nalluk ez a "hullamos" lemezmunka minoseg?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Na, az légvédelmi vadásznak pont jó. Szubszonikusan jól gyorsul, hatótávja van, elfogáshoz ez is jó, manőverező légiharcra szintén (elvégre ezért a Sidewinder).
Annyit lenne jó tudni, hogy egy multirole csapásmérő gépnek, amelynek 13 ezer méter a plafonja, vajon mekkora kihívás gyorsítani 6-8000 méteren.

Anno, amikor 93 nyarán a szerb MiG-21bisz-t elfogta (magyar oldalról eredményes vot az elfogás, hiszen volt vizuális célazonosítás és elvben lőhelyzetbe kerülés is, szerb oldalról az se biztos, hogy az elfogást észlelték, mire kényelmesen kiballagtak a légtérből...) A Németh Zoltán repülte MiG-21MF, akkor a vadászirányítás utasítására földközelben gyorsított kb 1000km/h-ra teljes utánégetővel és ezzel közelítette meg a célt. Ehhez persze kellett az is, hogy a cél se repült magasan, így tolóerő a víszintes gyorsításra ment el, nem kellett emelkedni is, illetve nem kellett a hangsebességet se átlépni. A függesztmény ugyanis pont Mach 1 átlépésénél kezdi megfogni a 21-est.
Ugyanezekkel a feltételekkel a 29-es már távolról se volt ennyire kicentizve, annak földközelben 1000km/h-ig tökmindegy volt, hogy van-e függesztmény, vagy se, eleve felgyorsítani se volt akkora mutatvány és a lőhelyzetbe kerülés se volt annyira nehéz.
Az F-35-ös gyorsulása hangsebesség alatt, földközelben teljesen rendben van (ahogy akár a Gripené is), de ugye, ez már egy más világ, önmagában a vizuális azonosítás se szükséges, csak a jelenlét demonstrációja esetére kell a célt megközelíteni.

Namost, ha egy ilyen megközelítésnél agresszívkodás alakul ki az ellen részéről, akkor földközelben, vagy kis-közepes magasságon azt még le tudja reagálni az F-35-ös, de arra kíváncsi lennék, hogy 12-13 ezer méteren miféle tartaléka van még a gépnek.
Kérdés ugye, hogy milyen gépnek, meg, hogy milyen manővereket végez az ellenség.
De az látható, hogy magabiztosan ezen a magasságon a modern gépek közül már inkább az EF, a Rafale(?) és természetesen a Raptor és ez a Szu-57-es lesz, vagy lenne képes lereagálni a fenyegetést.
Nem véletlen, hogy még az elfogásokat se csinálják egyedül, valaki mindig biztosít hátsó féllégtérből, biztos távolságból, hogy ne a dogfight energia (kerozin) zabáló csetepatéi nullázzák a védekező fél esélyeit.
Ebből a szempontból nem lenne célszerű több fajta repülőgépet tartani (készenlétben)?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Vagy vékony a lemez vagy túlhúzzák a szegecseket.Így elsőre ezt mondanám.
De van itt sok "repülőlakatos". :D
A cseheknél gyártott szovjet repülők sokkal szebbek voltak a Szovjetunióban gyártott példányoknál, pedig szerintem a technológia adott volt. Különben a Messerschmittek is jobbak voltak.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Valószínűleg a lemezmunka simaságát nem tartják fontos szempontnak, vagy úgy vannak vele, hogy az orosz katonai reptereken nem tartható a sima állapotuk (kinőtt fű, törmelék, madarak, stb), emiatt a normális formájuk a kopolt (lesz). Most hogy ez RCS szempontból mit jelent nem tudom, lehet sokat, lehet semmit, de a Szu-57-es RCS értéke ha ettől függne akkor megoldanák, ha a rendszer többi részét már meg tudták oldani.
 
  • Tetszik
Reactions: endre