Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 565
113
És eddig mit láttál? 8 éve repül ez a gép, eddig hogyhogy nem tűnt fela mérete?


"most látom,hogy mekkora a pilóta benne"
Ne cseszegess már,nekem lehet nem mindent észrevenni,te vagy a szakmabeli,én meg nem,úgyhogy miért is nem szóltál eddig,hogy: Jóska b+,figyeld már milyen kicsi a pilóta benne,ez egy qrva nagy gép ám?! :D
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon and Reppa

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Úgy látom nem vagyok megértve, de csak álmodjatok, nem szoktam itt ostobaságokat írni, de több olyan jel is van ami engem fog igazolni. Az f35 túl régi és túl hosszú fejlesztés. És 1 hajtóműves. Kell lenni egy másik fejlesztésnek ami legalább 2 hajtóművel rendelkezik nagyobb kapacitású és s a többi. Vannak apró utalások, de szerintem most egyenlőre jegeljük. Ja és minden ellenlábas 2 hajtóműves. Megismétlem az F35 egy a koncepciója miatt reménytelenül kompromisszumos. Szerintetek az F18/15-öt tudja pótolni feladatokban szerintem nem. Őket mivel fogják pótolni F22 -vel amit nem is gyártanak? Tiszta logika.

Túl régi fejlesztés? Vacsi új, most áll/állt hadrendbe.
Mért ne tudna potolni egy pl F-18at amit vált? Egy F-18nak konkrétan esélye nincs egy F-35el szemben. Se A2Aban, se ha ellenfélnek komoly légvédelme van, se hatótávban, se semmikor. Még az F-18SH is elhasal amit viszont ugye nem vált.
F-18 váltótipusa az F-35B (USMC) és az F-35C (Navy) az F-35 a váltótipus.
F-15 meg egyrészt megy tovább modernizálva meg ott az F-22.

Szigorú imo: Új US vadász "6gen" légifölény gép tervzés akkor indulnak ha B21 proto felszállt. Rendszerbe majd 2030 után áll. Hogy ez egy erősen modosított F-22 sárkány lesz majdani csúcs avionikával... hát lehet az lesz.

Nem látom a logikád. Elég egyértelmű USAF, Navy, USMC... hogy képzerli el a jövőt.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
M

molnibalage

Guest
Úgy látom nem vagyok megértve, de csak álmodjatok, nem szoktam itt ostobaságokat írni, de több olyan jel is van ami engem fog igazolni. Az f35 túl régi és túl hosszú fejlesztés. És 1 hajtóműves. Kell lenni egy másik fejlesztésnek ami legalább 2 hajtóművel rendelkezik nagyobb kapacitású és s a többi. Vannak apró utalások, de szerintem most egyenlőre jegeljük. Ja és minden ellenlábas 2 hajtóműves. Megismétlem az F35 egy a koncepciója miatt reménytelenül kompromisszumos. Szerintetek az F18/15-öt tudja pótolni feladatokban szerintem nem. Őket mivel fogják pótolni F22 -vel amit nem is gyártanak? Tiszta logika.
De, igazából ez a fo tevékenységed.
Tul hosszú fejlesztés? Baszod a pakfa is 2002 ota fejlesztodik ugy, hogy al31 leszarmazott van benne. Das sehok, eots sehol, vontatott csali es sisakdisplay sehol...

Tul kompromisszumos? Ezd a bullsittet erdekes modon csak f35 szokas pufgogtatni. Ahhoz kepest a sok hülye meg ajnarozza az f16 ot hogy az bezzeg, amikor maga a fotervezo mondta, hogyha tudta volna, hogy mire használják az elegans ultrakonnyu lfw-t, akkor nem igy tervezi meg.

Ehhez kepest harcászati konfigban az f35 konkretan lerepuli az egrol a viperat es a hornetet is... Ag konfigban utanegeto nélkül m1.2, magasabb aoa limit, stb

Az egyhajtomuves okorseggel is kerlek mast farassz. Eddig 0 db gep veszett oda a levegőben 100k repora utan. Az f15 es f16 30-40 ev szolgalat utan tudott csak ilyen periódusokat, az f35 meg ezzel kezdett. Ize...

N+1-szer el lett mar magyarazva, hogy a hajtomuvek száma már egészen más súllyal esik latba, mint 20-40 eve. Esetleg olvasgassal mar jelentéseket ez nezd meg, higy hany olyan gepveszteseg volt, ahol számított volna a plusz hajtomu...

Bocs, de az ilyen komnentek emelik meg a vérnyomásom. Minden forras megvan ahhoz, hogy ne irkalj ilyen szamarsagokat, de a jelek szerint vagy szarsz ezekre vagy fejlodeskeptelen vagy...
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 670
5 826
113
Az én véleményem, sok cikkben tűnik ki hogy új irány kezd kibontakozni. Ez egyrészt a hálózat alapú megközelítés, mégpedig eddig nem látott és nem ismert szinten, eléggé ködös megfogalmazásokkal. Utalva arra hogy nem az eszköz szintje a mérvadó hanem a hálózat szintje, és milyensége. Ez minőségileg más eszközöket eredményez. A másik hogy pont az F35 során alkalmazott technológia átértelmezése, adatátvitel érzékelők, és az AI együttes alkalmazása pont a pilótát teszi feleslegessé, legfeljebb operátori szintig, de eddig elképzelhetetlen autonómiával ellátva az eszközt. Ez az elgondolás a gépek esetén forradalmi változással fog járni, hiszen az ember nem fog korlátot jelenteni magában az eszközben. Ezen technológiák egyrésze nyomonkövethető bizonyos programokban ,lásd tanker program, de lehet utalást találni máshol is.
 
M

molnibalage

Guest
Az én véleményem, sok cikkben tűnik ki hogy új irány kezd kibontakozni. Ez egyrészt a hálózat alapú megközelítés, mégpedig eddig nem látott és nem ismert szinten, eléggé ködös megfogalmazásokkal. Utalva arra hogy nem az eszköz szintje a mérvadó hanem a hálózat szintje, és milyensége. Ez minőségileg más eszközöket eredményez.
Az F-35 pontosan ezen a téren pofozza hülyére az összes jelenlegi gépet. Hiába van AESA radar a SH-n és hiába tennél bele DAS-t, akkor is, a mögötte levő számítási kapacitás és data link nincs. Meg stealth sem.

Az F-35-ösök szerinted hogyan hozták össze azt, hogy a gyakorlaton a 4++ gépek rendszerei számára Sz-300/400 célimitátorokat simán kiszűrték...? Több gép együttesen használva az összes szenzorát és azok adatait használva kisakkozták, hogy a sugárzó cucc odalent azt csak csali. Ez az, amire a mai gépek képtelenek.

Az F-35-ösok meg hálózatosan több irányából ránézhetnek a célterületre EOTS-szal, SAR képet készíthetnek és RWR-t is több irányból data linken keresztül összehangolhatják. Ebből szépen kijött, hogy odalent csak egy egyszerű sugárzó van, nem valódi SAM osztály.
Idézet

A másik hogy pont az F35 során alkalmazott technológia átértelmezése, adatátvitel érzékelők, és az AI együttes alkalmazása pont a pilótát teszi feleslegessé, legfeljebb operátori szintig, de eddig elképzelhetetlen autonómiával ellátva az eszközt.
Ameddig másodperc vagy annál nagyobb lag van UCAV vezérlésben, addig te nem veheted ki az embert a kabinból. Ez van...

Ez az elgondolás a gépek esetén forradalmi változással fog járni, hiszen az ember nem fog korlátot jelenteni magában az eszközben. Ezen technológiák egyrésze nyomonkövethető bizonyos programokban ,lásd tanker program, de lehet utalást találni máshol is.
Szép rizsázás, csak nem derül ki, hogy akkor mért túl régi fejlesztés az F-35 és miért nem jobb választás, mint bármi más vagy miben is lenen jobb az Szu-57, amit végül kb. nem is gyártanak véglegesnek szánt formájában vagy még 10 évig. Na, akkor az mi lesz? Nem túl hosszú fejlesztés? Akkor lesz gyártva talán a Szu-57 az új hajtóművel (és minden mással), amikor az F-35A már 10+ éves az F-22 meg 20+ évvel IOC utáni.

Na haragudj, de összevissza hadoválsz.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 457
15 877
113
Az én véleményem, sok cikkben tűnik ki hogy új irány kezd kibontakozni. Ez egyrészt a hálózat alapú megközelítés, mégpedig eddig nem látott és nem ismert szinten, eléggé ködös megfogalmazásokkal. Utalva arra hogy nem az eszköz szintje a mérvadó hanem a hálózat szintje, és milyensége. Ez minőségileg más eszközöket eredményez. A másik hogy pont az F35 során alkalmazott technológia átértelmezése, adatátvitel érzékelők, és az AI együttes alkalmazása pont a pilótát teszi feleslegessé, legfeljebb operátori szintig, de eddig elképzelhetetlen autonómiával ellátva az eszközt. Ez az elgondolás a gépek esetén forradalmi változással fog járni, hiszen az ember nem fog korlátot jelenteni magában az eszközben. Ezen technológiák egyrésze nyomonkövethető bizonyos programokban ,lásd tanker program, de lehet utalást találni máshol is.

Ja, ebben a pilótamentes jövőben hittek is amerikában.... aztán az RQ-170-est a lenézett ellenség letette egy koszos betoncsíkra a sivatagban. Az az esemény kb. akkora hatással van jövő légi hadviselésére, mint annó a vietnámi háború volt. Az emberben az a jó, hogy bár pénzbe kerül meg minden baj van vele, de egypár hamis jell miatt nem nagyon száll le neked a sivatagban. Ez az egész autonóm marhaság akkor elvérzett, mert megmutatta, hogy a dologba bele lehet nyúlni. Nem gyanús, hogy a nyugatról érkező hírekben már nincs pilótametes jövőkép? Vannak UCAV gépek persze, de csak részei az egésznek, nem full autonóm haderő már a terv. Kemény lecke volt.
A B-21-ből is kivették a "ha kell pilóta nélkül megy a legveszélyesebb bevetésre" hülyeséget. Az mekkora égés lett volna, ha az új nehézbombázót csalogatják le...
 
M

molnibalage

Guest
Második példa az első meglátásomra.
Igen, ez a mini UACV-k számára realitás, amire meg a drónelhárításnál volt szó az Össszefoglaló topikban. Ez hol cáfolja megint azt, hogy az F-35 rossz? Mert, ha az, akkor a PAK-FA is az, minden más az.

Csak ameddig a swarm UACV drónok 100 km/h sebesség alatt vannak, addig a swarm egy szép buzzword, a szuperszonikus gépeknél ennek max. az indított fegyvereknél van értelme, a mondjuk 100+ SDB-t kifosnak és azok egymással kommunikálva mennek rá a célokra. Ez meg egyelőre felesleges, mert a tűzvezető radarokat kell szétlőni és onnantól fogva game over.

Az F-35 lényege az, hogy SDB oldás távolságba tudjon menni és ott kifos magából 8 db SDB/gép. Egy fél század F-35 annyi célt indít útnak, hogy az ellen az Sz-300/400 osztály önmagában tehetetlen, de még 6 db Pancír esetén is lehet izzadni és iszonyatosan sok rakétát indítani.
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 670
5 826
113
Látjátok ez a reakció " még 6 db Pancír esetén is lehet izzadni és iszonyatosan sok rakétát indítani" Pont erre akartam felhívni a figyelmet, mert nem ez a megoldás. Felhőnyi drón ellen felhőnyi olcsó drónt kell indítani de arra időben kell fejleszteni mint a kínaiak már teszik is. 100 km ? Sajnos a múltban élsz.
 
M

molnibalage

Guest
Látjátok ez a reakció " még 6 db Pancír esetén is lehet izzadni és iszonyatosan sok rakétát indítani" Pont erre akartam felhívni a figyelmet, mert nem ez a megoldás. Felhőnyi drón ellen felhőnyi olcsó drónt kell indítani de arra időben kell fejleszteni mint a kínaiak már teszik is. 100 km ? Sajnos a múltban élsz.
Ne haragudj, de alapfogalmakkal nem vagy tisztában. Amit itt előadsz számomra már a trollkodás határát súrolja. Összefüggéstelenül dobálsz be fogalmakat és videókat.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 457
15 877
113
Nem tudom feltűnt-e, hogy háború esetén az első célpont mindíg a vezetés/irányítás. A drónsereged honnan tudja, mi jön, ha nem kap adatokat az AWACS/földi radaroktól - mert azokban a mütyürökben nudli szenzor van, elektronikai értelemben vakok... Márpedig a vezetési/kommunikációs pontokat sok száz mérföldre a hátországba teszik, azokért nem megy el a"drónfelhő". Ez az elmélet valami olyan ellenségre készült, ami nem áll ellen, nincs EWje, stb...
AI-val pedig nem küldesz kiautonóm fegyvereket. Ez ugyanis már egy olyan terület, amiről már most suttognak, hogy a nagyok suttyomban egyezkednek - valszeg olyan korltozásféleség lesz, mint az ABC fegyók esetében. Iszonyatosan veszedelmes az autonóm AI fegyver.