Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
én csak azt nem értem hogy ha a kínai jobb avionikában a ruszki meg jobb hajtóműben akkor mi a rákér nem bartereznek egy hatalmasat
.
.
Nem tudom, az oroszok tenyleg mennyire jok hajtomuben, a polgari gepeik kapcsan elegge szenvednek egy kicsit is normalis hajtomu önallo összehozasaval. Amugy a C-929 utasszallito egy pont ilyen "barteres" közös munka az oroszok es kinaiak között, kiderul, mire jutnak egymassal. De azt is Rolls-Royce es GE hajtomuvekkel tervezik, szokas szerint kesöbbre igergetett orosz hajtomu opcioval.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 351
113
.
.
Nem tudom, az oroszok tenyleg mennyire jok hajtomuben, a polgari gepeik kapcsan elegge szenvednek egy kicsit is normalis hajtomu önallo összehozasaval. Amugy a C-929 utasszallito egy pont ilyen "barteres" közös munka az oroszok es kinaiak között, kiderul, mire jutnak egymassal. De azt is Rolls-Royce es GE hajtomuvekkel tervezik, szokas szerint kesöbbre igergetett orosz hajtomu opcioval.

A katonai és a civil hajtóműgyártást ne keverd.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
wt65h0ht7ta21.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 004
113
VPK források szerint Putyin néhány hét múlva zöld lámpát ad a Szu-57E Kínának való eladására.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 004
113
Április 1 már elmúlt... Miért vennék meg? Max úgy tudom elhinni, ha vesznek 1 db ot rögtön metszetben, meg 200 db 30 as hajtóművet.

A kínaiak szeretnek minden új technológiát átvenni és alkalmazni saját fejlesztéseikben. A Szu-57(30-as hajtómüvel) esetében is szeretnék tanulmányozni és alkalmazni a gép erősségeit. Lásd NI egyik februári számában épp ezt boncolgatták egy kínai katonai szakértő írására hivatkozva.

Másik dolog: LIMA-2019 repülőgép kiállításon az orosz katonai-müszaki együttmüködési szervezet(orosz fegyverek külföldi eladásával foglalkoznak) egyik magas rangú vezetője úgy nyiltkozott, hogy Kína az elkövetkezendő 2 évben dönti el, hogy újabb Szu-35 vadászbombázót rendel, vagy netán lokalizálja gyártásukat Kínában illetve Szu-57E-t rendel.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 004
113
A kínaiak szeretnek minden új technológiát átvenni és alkalmazni saját fejlesztéseikben. A Szu-57(30-as hajtómüvel) esetében is szeretnék tanulmányozni és alkalmazni a gép erősségeit. Lásd NI egyik februári számában épp ezt boncolgatták egy kínai katonai szakértő írására hivatkozva.

Másik dolog: LIMA-2019 repülőgép kiállításon az orosz katonai-müszaki együttmüködési szervezet(orosz fegyverek külföldi eladásával foglalkoznak) egyik magas rangú vezetője úgy nyiltkozott, hogy Kína az elkövetkezendő 2 évben dönti el, hogy újabb Szu-35 vadászbombázót rendel, vagy netán lokalizálja gyártásukat Kínában illetve Szu-57E-t rendel.

Oroszok azzal számolnak, hogy azexportból befolyt pénz löketet ad a hazai gyártás felgyorsítására.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 554
113
Oroszok azzal számolnak, hogy azexportból befolyt pénz löketet ad a hazai gyártás felgyorsítására.
Előre fizetnek majd a gépekért? Vagy kézzel legyártanak 24 darabot 5 év alatt a kínaiaknak és előbb áll rendszerben Kínában mint otthon? :rolleyes: Az Indiaiak meg már most pedzegetik, hogy részesedést kérnek majd az eladásból, mert ők is fizettek a kifejlesztésért! :D
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 004
113
Előre fizetnek majd a gépekért? Vagy kézzel legyártanak 24 darabot 5 év alatt a kínaiaknak és előbb áll rendszerben Kínában mint otthon? :rolleyes: Az Indiaiak meg már most pedzegetik, hogy részesedést kérnek majd az eladásból, mert ők is fizettek a kifejlesztésért! :D

Nem értem...te is 2010-től vagy regisztrálva(sokat tanulhattál) és ennyire nem érted az összefüggéseket ?!
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 554
113
Nem értem...te is 2010-től vagy regisztrálva(sokat tanulhattál) és ennyire nem érted az összefüggéseket ?!
Azon kívül, hogy át tudnának adni egy sárkányt egy még erősen fejlesztés alatt álló hajtóművet hozzá, hogyan lesz ebből olyan üzlet ami hatalmasat lendít a gyártáson?? Mennyit fizetnek a kínaiak egy gépért? Semmi összefüggést nem látok ebben, azon kívül, hogy a kínaiak megszerzik a legmodernebb fejlesztéseiket, amivel el is bukják a technikai előnyüket a kínaiakkal szemben. Megéri ez az oroszoknak?? Ok, kapnak egy kis extra cash-t, de 3 éven belül a kínaiak elárasztják a piacot, olcsó 5. generációs gépekkel. Szerintem pikk-pakk beletennék a 30ast a saját fejlesztéseikbe és kész is a komoly, Pak-Fa szintjét szvsz meghaladó alacsony észlelhetőségű 5. generációs csúcs gép. Olcsóbban, többet tudnak gyártani mint az oroszok, lekaszálják a piacot! Szerintem ezzel az üzlettel csak bukni fognak az oroszok hosszútávon. Igen, lesz több pénz, de annyival több, hogy plusz gépeket is tud venni a légierő, vagy csak életben tartják a vegetáló 5. generációs fejlesztést? De kíváncsi lenék, te milyen összefüggéseket látsz?
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 639
16 023
113
Szerintem terelés.... Ha Pocok írásában van ráció, akkor Kína elkezdi futószalagon gyártani a gépeket. Az oroszoknak SEMMIT sem kell tenni. Kína lesz a fő ellenség és a két nagy csatájából az oroszok megerősödhetnek. Az egész arról szól, hogy az USA akadjon már le Putyinékról és Kína legyen a fő ellenség. Ez az egyes verzió.
A második, hogy az oroszok és Kína belátták, hogy az USA technológiai fölényével szemben csak így van esély legalább megközelíteni és abból nagyon sokat gyártani. Ez ellensúlyozhatja a nyugati tengeri/légi fölényt.
Vagy-vagy....
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 004
113
Azon kívül, hogy át tudnának adni egy sárkányt egy még erősen fejlesztés alatt álló hajtóművet hozzá, hogyan lesz ebből olyan üzlet ami hatalmasat lendít a gyártáson?? Mennyit fizetnek a kínaiak egy gépért? Semmi összefüggést nem látok ebben, azon kívül, hogy a kínaiak megszerzik a legmodernebb fejlesztéseiket, amivel el is bukják a technikai előnyüket a kínaiakkal szemben. Megéri ez az oroszoknak?? Ok, kapnak egy kis extra cash-t, de 3 éven belül a kínaiak elárasztják a piacot, olcsó 5. generációs gépekkel. Szerintem pikk-pakk beletennék a 30ast a saját fejlesztéseikbe és kész is a komoly, Pak-Fa szintjét szvsz meghaladó alacsony észlelhetőségű 5. generációs csúcs gép. Olcsóbban, többet tudnak gyártani mint az oroszok, lekaszálják a piacot! Szerintem ezzel az üzlettel csak bukni fognak az oroszok hosszútávon. Igen, lesz több pénz, de annyival több, hogy plusz gépeket is tud venni a légierő, vagy csak életben tartják a vegetáló 5. generációs fejlesztést? De kíváncsi lenék, te milyen összefüggéseket látsz?

Először is el kéne olvasni a 7086. hsz-t . Nyilván először legyártják a hazai megrendeléseket, majd hadrendbe(próba üzemmódba) állítják 2020-2021 táján az első két szériás gépet.Déli katonai körzethez kerül az első két szériás gép(valószínu Asztrahányba), hogy lehessen exportra kínálni. A tárgyalások évekig is elhúzódhatnak a tapasztalatok szerint(lásd Szu-35). Az exportból befojt pénzt a gyártási kapacitás bővítésére vagy új gyártósor építésére fordíthatnák valamelyik másik repülőgépgyárban. A KnAAZ-ban maximálisan évi 12 darabot tudnának legyártani, de mivel ez új gép és sokkal "komplikáltabb" a beszállítói háttér sincs még kiépítve. Reálisan szerintem csak 6 darabot tudnának produkálni.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 004
113
Még egy fontos dolog, hogy miért kínálják már a Szu-57-et is exportra az oroszok:

2018-ban -13,5%-al esett vissza a repülőgépek,helikopterek és ürhajók/rakéták gyártása. Mivel jövőre-2020-ban véget érnek (2011-2020 állami fegyverbeszerzési program) az állami megrendelések a Szu-35Sz, Szu-34, Szu-30SzM, Jak-130 és más repülő eszközök leszállítására a gyártók már csak exportmegrendelésekre számíthatnak.

sB_G3DHSBwo.jpg


Eleinte évente 100 darab repülőgépet és 80-90 helikoptert vett át az orosz VM. Napjainkra ez a szám 50-60 repülőgép(évente) illetve 30-40(helikopter) csökkent.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 554
113
Még egy fontos dolog, hogy miért kínálják már a Szu-57-et is exportra az oroszok:

2018-ban -13,5%-al esett vissza a repülőgépek,helikopterek és ürhajók/rakéták gyártása. Mivel jövőre-2020-ban véget érnek (2011-2020 állami fegyverbeszerzési program) az állami megrendelések a Szu-35Sz, Szu-34, Szu-30SzM, Jak-130 és más repülő eszközök leszállítására a gyártók már csak exportmegrendelésekre számíthatnak.

sB_G3DHSBwo.jpg


Eleinte évente 100 darab repülőgépet és 80-90 helikoptert vett át az orosz VM. Napjainkra ez a szám 50-60 repülőgép(évente) illetve 30-40(helikopter) csökkent.
És ezt a problémát, hogy oldja meg egy esetleges, kb 6-8 év múlva reailizálódó kínai megrendelés?? Vagy azt gondolod, hogy a kínaiak megrendelnek 100at?? Akkor is csak max 6 darabot tudnak majd gyártani évente exportra kb. Várnak a kínaiak 20 évet?? Nem hiszem!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 004
113
És ezt a problémát, hogy oldja meg egy esetleges, kb 6-8 év múlva reailizálódó kínai megrendelés?? Vagy azt gondolod, hogy a kínaiak megrendelnek 100at?? Akkor is csak max 6 darabot tudnak majd gyártani évente exportra kb. Várnak a kínaiak 20 évet?? Nem hiszem!

Kína nem rendelne nagy darabszámot szerintem. Kb két századnyi gépet, amik gyártásával megbírkóznának 3-3,5 év alatt. Egy gép(hazai) ára orosz légierő számára- kb 4 milliárd Rubel (61 millió USD) Export gép ára kb 100 millió USD(supportok nélkül)
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 554
113
Kína nem rendelne nagy darabszámot szerintem. Kb két századnyi gépet, amik gyártásával megbírkóznának 3-3,5 év alatt. Egy gép(hazai) ára orosz légierő számára- kb 4 milliárd Rubel (61 millió USD) Export gép ára kb 100 millió USD(supportok nélkül)
De mikor?? Szerinted 4-5 év múlva mennyi saját gyártású gépe lesz Kínának??
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Azon kívül, hogy át tudnának adni egy sárkányt egy még erősen fejlesztés alatt álló hajtóművet hozzá, hogyan lesz ebből olyan üzlet ami hatalmasat lendít a gyártáson?? Mennyit fizetnek a kínaiak egy gépért? Semmi összefüggést nem látok ebben, azon kívül, hogy a kínaiak megszerzik a legmodernebb fejlesztéseiket, amivel el is bukják a technikai előnyüket a kínaiakkal szemben. Megéri ez az oroszoknak?? Ok, kapnak egy kis extra cash-t, de 3 éven belül a kínaiak elárasztják a piacot, olcsó 5. generációs gépekkel. Szerintem pikk-pakk beletennék a 30ast a saját fejlesztéseikbe és kész is a komoly, Pak-Fa szintjét szvsz meghaladó alacsony észlelhetőségű 5. generációs csúcs gép. Olcsóbban, többet tudnak gyártani mint az oroszok, lekaszálják a piacot! Szerintem ezzel az üzlettel csak bukni fognak az oroszok hosszútávon. Igen, lesz több pénz, de annyival több, hogy plusz gépeket is tud venni a légierő, vagy csak életben tartják a vegetáló 5. generációs fejlesztést? De kíváncsi lenék, te milyen összefüggéseket látsz?
Egy hajtóművet nem lehet lemásolni.