Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Na ezt magyarázd el kérlek.
Szerintem ezt a képességet egyszerűen feladták az olcsóbb gyárthatóság miatt. Nincs itt kérem semmi meghaladás, vagy elavulás, csak kevés pénz. A kocka fúvócső most is jobb, és a jövőben is jobb lessz, mert a fizika nem változik.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 434
84 358
113
Szerintem ezt a képességet egyszerűen feladták az olcsóbb gyárthatóság miatt. Nincs itt kérem semmi meghaladás, vagy elavulás, csak kevés pénz. A kocka fúvócső most is jobb, és a jövőben is jobb lessz, mert a fizika nem változik.

Mi a véleményed arról,hogy a kerek fúvócsövek is csökkentett RCS-jűek?Esetleg arról,hogy a hátsó reflexió döntő részét nem a gázsebességfokozó adja hanem a hajtómű lapátjai meg lángstabilizátorok?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Mi a véleményed arról,hogy a kerek fúvócsövek is csökkentett RCS-jűek?Esetleg arról,hogy a hátsó reflexió döntő részét nem a gázsebességfokozó adja hanem a hajtómű lapátjai meg lángstabilizátorok?
Akár igazak is lehetnek. Szerintem viszont nem lényegesek.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Szerintem ezt a képességet egyszerűen feladták az olcsóbb gyárthatóság miatt. Nincs itt kérem semmi meghaladás, vagy elavulás, csak kevés pénz. A kocka fúvócső most is jobb, és a jövőben is jobb lessz, mert a fizika nem változik.
Na most fizikailag jobb a kerek fúvócső/GSF, mert gázdinamikailag jobb, hőterhelés/eloszlás szempontjából is jobb, áramlástanilag is jobb, élettartam/üzemeltethetőség miatt is jobb. Max gyárthatóság miatt lehet olcsóbb a szögletes, de ebben se vagyok biztos.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Pont te mondtad az előbb: "Most lett 4. gen hajtóművük amit rendszerbeállítottak ez az oroszoknak a 80-as évek elején az amiknak meg a 70-es évek elején közepén már meg volt."
Szóval akkor ledolgozták ezt a hátrányt és lett nekik is 4 gen. hajtóművük.
Nana, ha én az atlétikai VB-n maratoni versenyen fél nappal később futok be ugyanabba a célba mint a győztes, akkor mitől dolgoztam volna le a hátrányomat?!! :D
Közbe meg az élboly már a következő versenyt is megnyerte!! :p
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 434
84 358
113
Na most fizikailag jobb a kerek fúvócső/GSF, mert gázdinamikailag jobb, hőterhelés/eloszlás szempontjából is jobb, áramlástanilag is jobb, élettartam/üzemeltethetőség miatt is jobb. Max gyárthatóság miatt lehet olcsóbb a szögletes, de ebben se vagyok biztos.

Abban sem mert marha erősre kell csinálni a kerek és szögletes rész átmenetét(fogy is az F-119 rendesen).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 751
66 492
113
A szögelets fúvócső egy repüléstörténeti vakvágány, a nyolcvanas években erre esküdtek a stealth technológia konstruktőrei, de mára már akad jobb megoldás a hagyományos fúvócső vonalon is.
A kompozit lamellás és kívül-belül alaposan hűtött ejektoros/Laval fúvócső kombináció, amit az F-35-ösön (és korábban a LOAN-on is) is láthatunk, illetve, amit a 30-as hajtóműhöz is fejlesztenek, ezt a kérdést végleg visszaterelte a kör keresztmetszetű fúvócsövek világába.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Eddig is 4.gen hajtóművekről beszéltünk...
Ok és ott lett kínai is. Ok, hogy lemaradással, de most van. Tehát elmondhatjuk, hogy ezt a lemaradást jól-rosszúl de ledolgozták. Kb. 2008 óta rendszerben van a kéthajtóműves vadászaikon és a fejlesztés nem szünetel.
???
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 434
84 358
113
Ok és ott lett kínai is. Ok, hogy lemaradással, de most van. Tehát elmondhatjuk, hogy ezt a lemaradást jól-rosszúl de ledolgozták. Kb. 2008 óta rendszerben van a kéthajtóműves vadászaikon és a fejlesztés nem szünetel.
???

Pont ezt mondjuk,az nem ledolgozás,hogy 30-40 évvel később lett valamilyen(mert olyan jól sikerült,hogy a J20-ba nem merték berakni...)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Pont ezt mondjuk,az nem ledolgozás,hogy 30-40 évvel később lett valamilyen(mert olyan jól sikerült,hogy a J20-ba nem merték berakni...)
Ez már szőrszálhasogatás, de legyen. Ha néhány év múlva belerakják akkor elkönyvelhetjük, hogy ledolgozták. Nekem így is megfelel.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 554
113
Azért én arra nem esküdnék meg, hogy ha a kínaiak megkapnák a "harmincast" nem lenne meg azonnal hozzá az összes tervdokumentáció. Valamelyik "hüvely" :D:Dszerver pdfben töltené le nekik!:D:D

Off, de Szu-35ösök mennyit repülnek? Valamiért nincs tele a net képekkel.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 434
84 358
113
Azért én arra nem esküdnék meg, hogy ha a kínaiak megkapnák a "harmincast" nem lenne meg azonnal hozzá az összes tervdokumentáció. Valamelyik "hüvely" :D:Dszerver pdfben töltené le nekik!:D:D

Off, de Szu-35ösök mennyit repülnek? Valamiért nincs tele a net képekkel.

A kínaiak Tajvannal szembe rakták őket szóval kb a SZU-35Sz-ek repüpnek a legtöbbet.