Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 577
113
Legfrissebb kép a 052-es Szu-57LL-ről, azaz a 30-as hajtómű elviekben repülő próbapadjáról Zsukovszkijból.
Most már kb negyedik hónapja mutatkozik a gép a 117-es hajtóművekkel szerelve, a 30-asnak nyoma sincs, tavaly óta nem került elő kép a teszteléséről. Mi lehet ezzel a programmal?

254593.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 457
84 441
113
Legfrissebb kép a 052-es Szu-57LL-ről, azaz a 30-as hajtómű elviekben repülő próbapadjáról Zsukovszkijból.
Most már kb negyedik hónapja mutatkozik a gép a 117-es hajtóművekkel szerelve, a 30-asnak nyoma sincs, tavaly óta nem került elő kép a teszteléséről. Mi lehet ezzel a programmal?

254593.jpg

Reszelik(lehet,hogy szó szerint).
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Még hogy a hajtómű az semmi !Mert azzal csak 2023-tól kezdik el szállítani a gépekhez .Persze jogos hogy semmit újat nem mutattak belőle azóta sem .
Na de hol vannak a még proto szinten sem létező új generációs air-air fegyverek? És azok kellékei? o_O
A gép hiába lesz a szu-35 hajtóművel még akkor is jobban fog repülni mint a szu-35 a külső függesztmény hiánya miatt .


Ha az f-22-be beraknánk az f-15 hajtóművét akkor is halomra gyilkolná akármelyik 4 gen gépeket.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Legfrissebb kép a 052-es Szu-57LL-ről, azaz a 30-as hajtómű elviekben repülő próbapadjáról Zsukovszkijból.
Most már kb negyedik hónapja mutatkozik a gép a 117-es hajtóművekkel szerelve, a 30-asnak nyoma sincs, tavaly óta nem került elő kép a teszteléséről. Mi lehet ezzel a programmal?

254593.jpg

Lehet, hogy hibát találtak az új hajtóműben. Kicsit vagy nagyot, nem lehet tudni. De akár az is lehet, hogy most földi tesztpadban pörgetik.
Viszont ahogy látom a 055-ös gép használta a gépágyúját.
 
  • Tetszik
Reactions: zolkas and gacsat
M

molnibalage

Guest
.
.
Mesélj! Hány gép vett részt a Juguszlávia/Szerbia elleni akcióban? Ez mekkora hányada volt az összes rendelkezésre állónak? Ennyi géppel napi hány bevetést repültek?
Hanyadjára válaszoljam meg? A napi maximális bevetés emlékeim szerint nem volt 500 gép felett. 24 óra alatt. De ebbe az összes túlbiztosítás benne volt, a legutolsó tanker, SOJ, SARCAP heli és A-10, ami levegőben volt készen állva. És egy gép több bevetést is repülhet egy éjszaka. Meg az is bevetés, ha felszáll, majd a körülmények miatt lefújják és mennek haza harctevékenység nélkül.

Hpasp is basszus hányszor linkelte be a légi harcok leírását, ahol láthattad, hogy 2v2 F-15C vs MiG-29 is volt és nem valami eszement aktuális túlerő volt. De elég volt.
Értem én, hogy egyeseknek kedves szívüknek olyan hülyeségeket írni, hogy 1000+ gép randalírozott...

https://books.google.hu/books?id=vl...=onepage&q=allied force total sorties&f=false

https://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/kosovo/etc/facts.html

· Total allied aircraft at beginning of Kosovo conflict, March 1999: 344 (214 US, 130 other allies)
· Total at end of Kosovo conflict: more than 1031 (731 US, at least 300 other allies)
· Length of Kosovo air campaign in days: 78
· Number of days poor weather impeded bombing: 54
· Total NATO sorties flown: 38,004
· Total NATO strike sorties flown: 10,484


https://www.ausairpower.net/oaf-analysis.html
With about 50% of the total Allied force sortie counts being HARM shooters, jammers, tankers and other supporting assets

Igazából tök mindegy, hogy mennyi volt a 300 gép feletti mennyiség, abszolút számban túlerő volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Hanyadjára válaszoljam meg? A napi maximális bevetés emlékeim szerint nem volt 500 gép felett. 24 óra alatt. De ebbe az összes túlbiztosítás benne volt, a legutolsó tanker, SOJ, SARCAP heli és A-10, ami levegőben volt készen állva. És egy gép több bevetést is repülhet egy éjszaka. Meg az is bevetés, ha felszáll, majd a körülmények miatt lefújják és mennek haza harctevékenység nélkül.

Hpasp is basszus hányszor linkelte be a légi harcok leírását, ahol láthattad, hogy 2v2 F-15C vs MiG-29 is volt és nem valami eszement aktuális túlerő volt. De elég volt.
Értem én, hogy egyeseknek kedves szívüknek olyan hülyeségeket írni, hogy 1000+ gép randalírozott...

https://books.google.hu/books?id=vlvDowMvJ-kC&pg=PA95&lpg=PA95&dq=allied+force+total+sorties&source=bl&ots=mm2Tshit6S&sig=ACfU3U2C0JTiDn3BXA1FTIGwPmGsBkIN8A&hl=hu&sa=X&ved=2ahUKEwj8t-_64ZDkAhVwoosKHZ7lCaIQ6AEwAXoECCwQAQ#v=onepage&q=allied force total sorties&f=false

https://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/kosovo/etc/facts.html

· Total allied aircraft at beginning of Kosovo conflict, March 1999: 344 (214 US, 130 other allies)
·
Total at end of Kosovo conflict: more than 1031 (731 US, at least 300 other allies)
·
Length of Kosovo air campaign in days: 78
·
Number of days poor weather impeded bombing: 54
·
Total NATO sorties flown: 38,004
·
Total NATO strike sorties flown: 10,484


https://www.ausairpower.net/oaf-analysis.html
With about 50% of the total Allied force sortie counts being HARM shooters, jammers, tankers and other supporting assets

Igazából tök mindegy, hogy mennyi volt a 300 gép feletti mennyiség, abszolút számban túlerő volt.
.
.
Hpasp, te, vagy bárki más is biztos sokszor beirta már az évek során másoknak, nem olvastam. Ettől függetlenül, amit a te mostani irásod is mutat, a konfliktus végére már ezer feletti (1031) gép állt rendelkezésre, egy kis, és csak korlátozott mértékű ellenállást kifejteni képes ország ellen, tehát gacsatnak (bár szimpatikus módon lehülyézted ezért) voltaképpen számszerűen igaza volt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 574
85 063
113
Legfrissebb kép a 052-es Szu-57LL-ről, azaz a 30-as hajtómű elviekben repülő próbapadjáról Zsukovszkijból.
Most már kb negyedik hónapja mutatkozik a gép a 117-es hajtóművekkel szerelve, a 30-asnak nyoma sincs, tavaly óta nem került elő kép a teszteléséről. Mi lehet ezzel a programmal?

254593.jpg

5 gép repked mostanában Zsukovszkijban: 051,052,053,054 és 055. Gyakorolnak a MAKSZ-ra.
 
T

torsen

Guest
Mindig lenyűgöz,ahogy a hajtóművön kívül,kis gyűrűkben ég el a kerozin utolsó cseppje is.:)

Egyszer egy megfelelő helyen rákérdeztem a gyűrűkre. Akkor a válasz valami olyasmi volt, hogy a "hiperszonikus sebességű áramlásban kialakuló interferenciák" miatt van. Azóta se tudom, hogy mi az igazság. Vannak itt repülési szakemberek, szerintetek?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Egyszer egy megfelelő helyen rákérdeztem a gyűrűkre. Akkor a válasz valami olyasmi volt, hogy a "hiperszonikus sebességű áramlásban kialakuló interferenciák" miatt van. Azóta se tudom, hogy mi az igazság. Vannak itt repülési szakemberek, szerintetek?
Szerintem ez az igazság. A szinük is a nyomásváltozás miatti hőmérsékletváltozás miatt alakul ki. Ezek állóhullámok.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
  • Tetszik
Reactions: zeal and torsen