Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
nyereséges lessz az.
Haditechnika szerintem három esetben lehet nyereséges:
1. Ha a gyártó annyit tud belőle exportálni, hogy tényleg lesz belőle pénzügyi nyereség.
2. Ha hódító akciók következményeként tud a gyártó ország pénzügyi nyereségre szert tenni.
3. Az 1. és 2. pont együttes fennállása esetén hatványos lehet a nyereség.

Ettől függetlenül persze az is lehet nyereség (ha pénzügyileg nehezen kimutatható is a mennyisége), hogy a fenntartott hadsereg/haditechnika miatt mindenki 3-nál sokkal többször is meggondolja, hogy az adott országgal szemben katonai akcióba, hódításba kezdjen. Csak itt az a valóság szerintem, hogy Ivánékat az esetleges külső támadástól NEM a Szu-57 fogja megvédeni, akárhány is lesz nekik belőle ... a pénzügyi nyereséget meg kizártnak tartom, szerintem más ezzel a céljuk.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 587
18 576
113
https://sg.hu/cikkek/tudomany/137406/hadrendbe-allt-a-kinai-lopakodo

"A Sukhoi Aircraft az év végéig szállítaná le az első példányt, jelen pillanatban összesen 76 ötödik generációs vadász leszállításáról van szerződésük, bár a folyamat meglehetősen elnyújtott lesz, hiszen csak 2025-re érnék el az évi 24 példányt."

Mit írnak ezek? Milyen évi 24?
Más akkor már nem lesz gyártásban, ha lesz pénz, és bírják a beszállítók is a tempót, nem elérhetetlen az évi 24 db.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Roni

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Más akkor már nem lesz gyártásban, ha lesz pénz, és bírják a beszállítók is a tempót, nem elérhetetlen az évi 24 db.


Pont az lesz a legjobb!

Ha bele gondolunk akkor már se szu-35 se szu-34 se szu-30 gépek gyártása nem lesz .
A szu-35-ből évente 10 db gyártanak a szu-30sm gépből volt oylan is hogy 15 db adtak át 1 év alatt a szu-34 is 12 db évente.
Tudom hogy volt szu-27SM modernizálás de ez nem akadályozta meg a gépek gyártását.
Ugye az oroszoknál megszokás hogy a sokféleség miatt nem jut a legfőbb gépre pl a szu-35-re mert volt mellette másik 2 fajta gép is .
Ha belegondolunk akkor a jövőben csak a Szu-57-es marad és végre csak egy fajta gépre koncentrálhatnak utána a pedig 6 gen gépre.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Meg hiányzik a cikkből a 6 db kamera megemlítése amiről pár hónapja írt sidewinder hogy teljes 360 fokos látószöget biztosít a gép körül.
+ A Szergej Bogdan azt állította a sisak össze van kapcsolva a 6 db kamerával így azt is lehet látni hogy mi van a gép alatt.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 071
113
https://sg.hu/cikkek/tudomany/137406/hadrendbe-allt-a-kinai-lopakodo

"A Sukhoi Aircraft az év végéig szállítaná le az első példányt, jelen pillanatban összesen 76 ötödik generációs vadász leszállításáról van szerződésük, bár a folyamat meglehetősen elnyújtott lesz, hiszen csak 2025-re érnék el az évi 24 példányt."

Mit írnak ezek? Milyen évi 24?

Keverik a szezont a fazonnal. Elírták.

Más akkor már nem lesz gyártásban, ha lesz pénz, és bírják a beszállítók is a tempót, nem elérhetetlen az évi 24 db.

Nem lesz évi 24 darab. A Szu-57-et Komszomolszk na Amure-ban a KnAAZ -ban gyártják, ahol a Szu-35Sz és Suhoj Superjet gyártása is folyik, mellette SzM3 modernizáció. Se gyártási kapacitás, se munkaerő nincs ahhozz, hogy el tudják érni az évi 24 darabot. Vedd azt, hogy 76 darabot rendeltek 2028-ig. Tehát 8 év alatt kell legyártaniuk 76 darabot. 76/8= 9,5 évente.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Nem lesz évi 24 darab. A Szu-57-et Komszomolszk na Amure-ban a KnAAZ -ban gyártják, ahol a Szu-35Sz és Suhoj Superjet gyártása is folyik, mellette SzM3 modernizáció. Se gyártási kapacitás, se munkaerő nincs ahhozz, hogy el tudják érni az évi 24 darabot. Vedd azt, hogy 76 darabot rendeltek 2028-ig. Tehát 8 év alatt kell legyártaniuk 76 darabot. 76/8= 9,5 évente.

És 2028-ig szerinted gyártani fogják a szu-35-öst? Mert ugye az világos hogy a szu-35 gyártása mellett lesz a szu-57 gyártása is?
2027-ig 60 db szu-30sm1 gépet ígértek modernizálással . Én azt sem hiszem hogy 2034 -ig a szu-30sm1 géppel fognak vackolni mivel akkor lenne kész az össz modernizáció a szu-30Sm gépeken .120 db gép
Lehet 2028-től már többet fognak gyártani mivel akkor már csak az lesz az orosz légierőnek amit gyárthat újat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 071
113
És 2028-ig szerinted gyártani fogják a szu-35-öst? Mert ugye az világos hogy a szu-35 gyártása mellett lesz a szu-57 gyártása is?
2027-ig 60 db szu-30sm1 gépet ígértek modernizálással . Én azt sem hiszem hogy 2034 -ig a szu-30sm1 géppel fognak vackolni mivel akkor lenne kész az össz modernizáció a szu-30Sm gépeken .120 db gép
Lehet 2028-től már többet fognak gyártani mivel akkor már csak az lesz az orosz légierőnek amit gyárthat újat.

Mivel Szu-35Sz az orosz légierő legmodernebb(legjobb) hadrendben levő gépe így még biztosan gyártva lesz. Nem zárom ki, hogy 2020 után még rendelnek belőle . Ezenkívül ott az export lehetősége(tárgyalnak több potenciális vevővel) is. Szerintem minimum 2025-ig nem áll le a gyártósor. 2020 után már csak Szu-30SzM1 és Szu-35Sz lesz gyártva. A Szu-34 kiesik-lejár a szerződés és tudtommal nincs tervben újabb gépek rendelése.2030 után marad a Szu-57.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 208
2 704
113
Haditechnika szerintem három esetben lehet nyereséges:
1. Ha a gyártó annyit tud belőle exportálni, hogy tényleg lesz belőle pénzügyi nyereség.
2. Ha hódító akciók következményeként tud a gyártó ország pénzügyi nyereségre szert tenni.
3. Az 1. és 2. pont együttes fennállása esetén hatványos lehet a nyereség.

Ettől függetlenül persze az is lehet nyereség (ha pénzügyileg nehezen kimutatható is a mennyisége), hogy a fenntartott hadsereg/haditechnika miatt mindenki 3-nál sokkal többször is meggondolja, hogy az adott országgal szemben katonai akcióba, hódításba kezdjen. Csak itt az a valóság szerintem, hogy Ivánékat az esetleges külső támadástól NEM a Szu-57 fogja megvédeni, akárhány is lesz nekik belőle ... a pénzügyi nyereséget meg kizártnak tartom, szerintem más ezzel a céljuk.

Azert sokat nyom a latban a presztizskerdes is. + a technikai, gyartasi korlatok kitolasa. (Pl. mikor mindenki variaszarnyas gepekkel akarta megvaltani a vilagot stb.)
Vagy kicsit hasonlo mint a rephordozo esete szerintem, de csak nagyon leegyszerusitve/torzitva, mert vadaszgepeknel azert nem allhat meg a fejlodes, mennyisegtol fuggetlenul.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Meg hiányzik a cikkből a 6 db kamera megemlítése amiről pár hónapja írt sidewinder hogy teljes 360 fokos látószöget biztosít a gép körül.
+ A Szergej Bogdan azt állította a sisak össze van kapcsolva a 6 db kamerával így azt is lehet látni hogy mi van a gép alatt.


Itt van:
27336531_1589906674378159_547382399927777718_n.jpg

Sukhoi Su-57 pilots can 'see through' cockpit.

Oh yes, it wasn't much famously known. The 101KS-P system has four infrared sensors in the frontal portion of the cockpit which allows infrared vision beyond the walls of the cockpit and it's floor.

The data is directly fed into pilot's HMD, Even the poster of Su-57's HMD had a mention of infrared vision. Su-57 can also get direct infrared vision from it's 101KS-V which is an IRST sensor used for targeting. This 'see through' feature provided by 101KS-P provides all round vision and assists low altitude flying, night ops and night landing. While that of 101KS-V is for targeting purpose.

Lockheed F-35's EODAS which also provides 'see through' capability and is also used for missile approach warning, launch point detection etc. While in Su-57 their is a separate dedicated UV- MAWS.

During an interview chief test pilot Sergei Bogdan claimed that, when he used this feature it gave an illusion of an independent flight outside the aircraft. Till date 11 prototypes have flown and series production versions would be launched this year with formal induction into services.

We expect the deal to be signed with IAF soon.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
M

molnibalage

Guest
A hülyeség magas iskolája !

https://nationalinterest.org/blog/b...ersonic-missiles-su-57-stealth-fighters-73266

3 tonnás rakétát a su-57 hasa alá attól lesz "lopakodó " :hadonaszos:
Az új generációs fegyvereket (Pl-15, PL-10 )meg vásárolják meg Kínától mert azok lassan már az újabbal állnak elő .
;)

Lássuk sorban.
  1. Ilyen szerepkörben semmiféle faktora nincs a stealth képességnek, mert ekkora távolságban senki nem tud BARCAP-ot adni. Senki. Nem, a jenki sem.
  2. Az egész láthatólag arról szól, hogy kevés a MiG-31 és a platformok számát ezzel fogják növelni. Ettől még nem ez lesz az Szu-57 elsődleges célja, de erre is alkalmas lesz*.
  3. Az ugye megvan, hogy az igazán nagy, 2000 font feletti fegyverzet az F-35 esetén is külső függesztéssel lehetséges? Pl JASSM és az európai Strom Shadow is.
*Egyébként halkan kérdem, hogy a jenkinek mikor szólsz be, amikor akkora faszságot csinál, hogy Super Hornetek tankolnak Super Hornetet horror áron, de nem kaparják elő AMARG-ból a borzalmasan sok repóra tartalékos S-3-akat és csinálnak belőle szállító és tanker gépet töredék áron reptetve azokat? Helyette használnak elfajzott OV-22-őt szállításra, tankernak meg nem jó emlékeim szerint. Ez mi, ha nem a hülyeség magasiskolája?

Tudod mi a hülyeség még? Azok a beböfögések, amit menetrendszerűen előadsz és legtöbbször 0 logika van benne.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
akkora faszságot csinál, hogy Super Hornetek tankolnak Super Hornetet horror áron,

Gondolom sokkal gyorsabban megy a dolog f-18-sokkal .És jobb inkább egy fajta típussal végezni a dolgot .
Ellenpéldának : Az oroszoknál a szu-35-öst vadásznak használják ők a szu-34-est meg bombázónak .
De minek a szu-34 ha ugyan azt megcsinálja a szu-35? Ráadásul kevesebb pénzből kell gazdálkodni mint a jenkiknek.

Az ugye megvan, hogy az igazán nagy, 2000 font feletti fegyverzet az F-35 esetén is külső függesztéssel lehetséges? Pl JASSM és az európai Strom Shadow is.

Hát igen csak ugye ott van a SDB európai megfelelője az MBDA SPEAR amit előnybe helyeznek majd
 
M

molnibalage

Guest
Gondolom sokkal gyorsabban megy a dolog f-18-sokkal .
Mármint, hogy a tanker gyorsabban repül? Kicsivel. Kb. ki nem szarja le kategória...

Egy Intuderhez képest sokkal kevesebb kerót adhat át kisebb hatósugár mellett. Nézd meg egy Hornet görgetett repóráját és egy szubszonikus gépét, amin nincs komoly harcászati elektronika és eleve szobszonikus üzemre optimalizált magas kétáramúságú fan fokozatos hajtóműve van. Tudod, ilyennel éri el a sokak által egekig felszopott A-10 a hosszú őrjáratozási időt. Csak ökölszámként a fajlagos fogyasztásnak egy számos fékpadi értéke.

TF34
0,371 lb/(lbf·h)
F100 (-220)
0.76 lb/(lbf·h), mert F-15-ben levő hajtómű, F414-ről nincs adatom nagyhirtelen, de a nagyságrend látszik.

De elég csak a turbina előtti hőmérsékletet nézni, ami 900C fok sincs a TF34-nél. Egy nem túl drága és komplex valami. Lehet, hogy lassabban repül ki az S-3,de kisebb tolóerővel, kisebb keró felhasználással, de tovább marad ott, több kerót tudna vinni és sokkal olcsóbban. Nem csak a kevesebb fogyasztása, hanem a olcsó hajtóműve miatt.

De nem, bohóckodjunk erőtlen konvertiplánnal (mivel csak heli üzemmódban tud felszállni...) és legyen tanker egy szuperszonikus vadászgépből, mert az a jó. Nem is értem, hogy a sima tankerek is miért nem szuperszonikus gépek és miért airlinerek sepcializált változatai...

És jobb inkább egy fajta típussal végezni a dolgot .
Tényleg fantasztikus "megoldás" egy szuperszonikus vadászgéppel, full harcászati avionikával pörgetni a technikába az óraszámot. Ez kb. olyan, mint Luxus Mercivel szállítani és árulni a dinnyét annak bőrüléséről egy 15 éves kocsi és utánfutó helyett...

Ellenpéldának : Az oroszoknál a szu-35-öst vadásznak használják ők a szu-34-est meg bombázónak .
De minek a szu-34 ha ugyan azt megcsinálja a szu-35? Ráadásul kevesebb pénzből kell gazdálkodni mint a jenkiknek.
Ez az a pont, ahol tudatosult bennem, hogy te semmit nem tanultál ittléted alatt ezért tolsz ki magadból ordító hülyeségeket...

A Szu-34 egy dedikált csapásmérő gép (messze nagyobb) hatósugárral és alapvető kialakítással, mint egy Szu-35Sz. Basszus egy mini konyha is van a gépen, olyan hosszú bevetésekre tervezték, a gép ergonómiája is ennek megfelelő. A Szu-35Sz az mondjuk egy F-15E-nek megfelelő gép. A Szu-34 az kb. az FB-111 és B-1 szerű, de az utóbbinál kisebb speciális gép. Az, hogy van némi légiharc képessége, attól még nem vadászgép. Sem személyzet elrendezésben, sem repteljesítményben. Nézzél már rá a gép tömegére és a két hajtómű tolóerejére...

A Szu-34 a Szu-27 ős változatához képest mindösszesen 2x1 tonnával több tolóerővel bír úgy, hogy a gép üres tömege 6 tonnával nehezebb és kb. 2,7 tonnával több kerót tölthetsz bele. Érted? Még egy gramm függesztmény sincs a gépen, de már 8,7 tonnával nehezebb Szu-27 ős változatnál. Persze a Szu-35Sz kb. két tonnával nehezebb és úgy 2 tonnával több keró megy az ős változathoz képest, de az abban levő hajtómű azért erősebb is ám fékpadon 2 tonnával, tehát 50% keró esetén teljesítményben nem számottevő a változás.

A Sz-34-et a Szu-35-tel összevetni olyan, mint egy személyautót egy kisbusszal. Egyik sem csinálja meg a másik specializált dolgait. A Szu-35Sz igazi 4++ multirole vadászgép, a Szu-34 meg egy erősen specializált csapásmérő akkor is, ha evolúciós alapjai a T-10-ig nyúlnak vissza.

Vagy ha a bukottak és nem hadrendben álló gépek analógiáját vesszük, akkor Szu-34 = FB-111, Szu-35Sz = F-14A.

Szerintem nagy szívességet tennél sok embernek, ha kijelentés helyett kérdezgetnél vagy kisebb önbizalommal írnál le kb. ötvenedjére is égbekiáltó ökörségeket.
Ritkán olvasom el amit írsz, de amikor igen, akkor igen gyorsan emeli a vérnyomásom és temetem arcom a kezembe. Egészen elképesztő, hogy itt micsoda tudásbázishoz férsz hozzá és ez után sikerül ilyen hozzászólásokat megszülnöd.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Tényleg fantasztikus "megoldás" egy szuperszonikus vadászgéppel, full harcászati avionikával pörgetni a technikába az óraszámot. Ez kb. olyan, mint Luxus Mercivel szállítani és árulni a dinnyét annak bőrüléséről egy 15 éves kocsi és utánfutó helyett...

Azért 13 hordozó meg a uygan ennyi helihordozó mellett pont ez lesz nekik kihívás hogy szuperszonikus repcsivel tankoljanak újra?

A Szu-34 egy dedikált csapásmérő gép (messze nagyobb) hatósugárral és alapvető kialakítással, mint egy Szu-35Sz. Basszus egy mini konyha is van a gépen, olyan hosszú bevetésekre tervezték, a gép ergonómiája is ennek megfelelő. A Szu-35Sz az mondjuk egy F-15E-nek megfelelő gép.

Ezt eddig is nagyon jól tudtam ;)
De pl hol használják ezt ki ? A gép legutóbbi bevetésnél nem oroszból repült Szíriába hanem oda települt ki és ott hajtották végre a feladatot .
Am meg ha oylan überfasza szükséges akkor a jenki miért nem modernizálta az F-111 vagy ment váltótípus után? o_O

A Sz-34-et a Szu-35-tel összevetni olyan, mint egy személyautót egy kisbusszal

Tehát oylan mint ha én 3 gyerekért egy kis busszal mennék el a suliba itt a faluban :)

Ez az a pont, ahol tudatosult bennem, hogy te semmit nem tanultál ittléted alatt ezért tolsz ki magadból ordító hülyeségeket...

Talán nem hülyeség modenizálni a szu-34-est? A szu-30sm még talán van értelme de csak 2026-ig mert onnantól már nyugaton minden az f-35 fog szólni .
 
M

molnibalage

Guest
Azért 13 hordozó meg a uygan ennyi helihordozó mellett pont ez lesz nekik kihívás hogy szuperszonikus repcsivel tankoljanak újra?

OFF
13 hordozó? Te hány évtizeddel vagy lemaradva...? A Forddal együtt van 11, de a az nem igazán bevethető még. A megszorítások alatt volt, hogy 9 aktív hajó volt egy ideig. Kb. a hh végén volt utoljára 13 aktív hajó, ami akkor 16 db volt, mint 1986-ban.

CV 41 Midway (kivonva 1992)
CV 43 Coral Sea (kivonva 1990)
CV 59 Forrestal (kivonva 1993)
CV 60 Saratoga (kivonva 1993)
CV 61 Ranger (kivonva 1993)

Öt hajót dobtak ki 3 év alatt (1990-93) ebből két év alatt négyet (!). Eközben épült 1 db új.

CV 62 Independence (kivonva 1998)
CV 63 Kitty Hawk (kivonva 2009)
CV 64 Constellation (kivonva 2003)
CVN 65 Enterprise
CV 66 America (kivonva 1996, ez lett később célhajóként elsüllyesztve)
CV 67 John F Kennedy (kivonva 2007)

CVN 68 Nimitz
CVN 69 Dwight Eisenhowe
CVN 70 Carl Vinson
CVN 71 Theodore Roosevelt
CVN 72 Abraham Lincoln

Hm... Érdemes lenne egy Excel táblánban vonaldiagramot csinálni ebből..

ON

Am meg ha oylan überfasza szükséges akkor a jenki miért nem modernizálta az F-111 vagy ment váltótípus után? o_O
  1. A jenki védelmi ipar sajátosságai.
  2. A gépek életkora. A RAAF későbbi gyártású gépeinél 2000-es évek elején komplett szárnyat kellett cserélni. Akkor szerinted a jenki gépek hogyan álltak életkorban? (Az legfiatalabb F-111A gépekből lettek Ravenek és alig 16 év szolgálat után mentek a levesbe. Ennyire nem volt pénz.)
  3. A hidegháború utáni leépítések miatt és at F-15E gyártása miatt.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Azért 13 hordozó meg a uygan ennyi helihordozó mellett pont ez lesz nekik kihívás hogy szuperszonikus repcsivel tankoljanak újra?



Ezt eddig is nagyon jól tudtam ;)
De pl hol használják ezt ki ? A gép legutóbbi bevetésnél nem oroszból repült Szíriába hanem oda települt ki és ott hajtották végre a feladatot .
Am meg ha oylan überfasza szükséges akkor a jenki miért nem modernizálta az F-111 vagy ment váltótípus után? o_O



Tehát oylan mint ha én 3 gyerekért egy kis busszal mennék el a suliba itt a faluban :)



Talán nem hülyeség modenizálni a szu-34-est? A szu-30sm még talán van értelme de csak 2026-ig mert onnantól már nyugaton minden az f-35 fog szólni .
Sose lessz elég F-35ös. A körömnyi Szerbia tönkretételéhez az eu NATO légierő harmada kellett, úgy, hogy vissza se lőttek.
 
  • Tetszik
Reactions: Capslock27