Gondolom sokkal gyorsabban megy a dolog f-18-sokkal .
Mármint, hogy a tanker gyorsabban repül? Kicsivel. Kb. ki nem szarja le kategória...
Egy Intuderhez képest sokkal kevesebb kerót adhat át kisebb hatósugár mellett. Nézd meg egy Hornet görgetett repóráját és egy szubszonikus gépét, amin nincs komoly harcászati elektronika és eleve szobszonikus üzemre optimalizált magas kétáramúságú fan fokozatos hajtóműve van. Tudod, ilyennel éri el a sokak által egekig felszopott A-10 a hosszú őrjáratozási időt. Csak ökölszámként a fajlagos fogyasztásnak egy számos fékpadi értéke.
TF34
0,371 lb/(lbf·h)
F100 (-220)
0.76 lb/(lbf·h), mert F-15-ben levő hajtómű, F414-ről nincs adatom nagyhirtelen, de a nagyságrend látszik.
De elég csak a turbina előtti hőmérsékletet nézni, ami 900C fok sincs a TF34-nél. Egy nem túl drága és komplex valami. Lehet, hogy lassabban repül ki az S-3,de kisebb tolóerővel, kisebb keró felhasználással, de tovább marad ott, több kerót tudna vinni és sokkal olcsóbban. Nem csak a kevesebb fogyasztása, hanem a olcsó hajtóműve miatt.
De nem, bohóckodjunk erőtlen konvertiplánnal (mivel csak heli üzemmódban tud felszállni...) és legyen tanker egy szuperszonikus vadászgépből, mert az a jó. Nem is értem, hogy a sima tankerek is miért nem szuperszonikus gépek és miért airlinerek sepcializált változatai...
És jobb inkább egy fajta típussal végezni a dolgot .
Tényleg fantasztikus "megoldás" egy szuperszonikus vadászgéppel, full harcászati avionikával pörgetni a technikába az óraszámot. Ez kb. olyan, mint Luxus Mercivel szállítani és árulni a dinnyét annak bőrüléséről egy 15 éves kocsi és utánfutó helyett...
Ellenpéldának : Az oroszoknál a szu-35-öst vadásznak használják ők a szu-34-est meg bombázónak .
De minek a szu-34 ha ugyan azt megcsinálja a szu-35? Ráadásul kevesebb pénzből kell gazdálkodni mint a jenkiknek.
Ez az a pont, ahol tudatosult bennem, hogy te semmit nem tanultál ittléted alatt ezért tolsz ki magadból ordító hülyeségeket...
A Szu-34 egy dedikált csapásmérő gép (messze nagyobb) hatósugárral és alapvető kialakítással, mint egy Szu-35Sz. Basszus egy mini konyha is van a gépen, olyan hosszú bevetésekre tervezték, a gép ergonómiája is ennek megfelelő. A Szu-35Sz az mondjuk egy F-15E-nek megfelelő gép. A Szu-34 az kb. az FB-111 és B-1 szerű, de az utóbbinál kisebb speciális gép. Az, hogy van némi légiharc képessége, attól még nem vadászgép. Sem személyzet elrendezésben, sem repteljesítményben. Nézzél már rá a gép tömegére és a két hajtómű tolóerejére...
A Szu-34 a Szu-27 ős változatához képest mindösszesen 2x1 tonnával több tolóerővel bír úgy, hogy a gép üres tömege
6 tonnával nehezebb és kb. 2,7 tonnával több kerót tölthetsz bele. Érted? Még egy gramm függesztmény sincs a gépen, de már 8,7 tonnával nehezebb Szu-27 ős változatnál. Persze a Szu-35Sz kb. két tonnával nehezebb és úgy 2 tonnával több keró megy az ős változathoz képest, de az abban levő hajtómű azért erősebb is ám fékpadon 2 tonnával, tehát 50% keró esetén teljesítményben nem számottevő a változás.
A Sz-34-et a Szu-35-tel összevetni olyan, mint egy személyautót egy kisbusszal. Egyik sem csinálja meg a másik specializált dolgait. A Szu-35Sz igazi 4++ multirole vadászgép, a Szu-34 meg egy erősen specializált csapásmérő akkor is, ha evolúciós alapjai a T-10-ig nyúlnak vissza.
Vagy ha a bukottak és nem hadrendben álló gépek analógiáját vesszük, akkor Szu-34 = FB-111, Szu-35Sz = F-14A.
Szerintem nagy szívességet tennél sok embernek, ha kijelentés helyett kérdezgetnél vagy kisebb önbizalommal írnál le kb. ötvenedjére is égbekiáltó ökörségeket.
Ritkán olvasom el amit írsz, de amikor igen, akkor igen gyorsan emeli a vérnyomásom és temetem arcom a kezembe. Egészen elképesztő, hogy itt micsoda tudásbázishoz férsz hozzá és ez után sikerül ilyen hozzászólásokat megszülnöd.